Постанова
від 30.06.2010 по справі 2а-1569/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

< Список >

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

30 червня 2010 року Справа № 2а-1569/10/1170

Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді головуючого судді Могила н С.В., розглянувши у судовому засіданні о 19-08 год. адміністра тивну справу

за позовом: Кіровоградсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції

до відповідача: Приватного підприємства «Легат-СК»

про припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби,

за участю:

секретаря судового засіда ння - Канюки І.І.,

представників:

позивача - не з' явився,

відповідача - не з' явився,

Державна податкова інспе кція у м. Кіровограді звернул ася з позовом до Приватного п ідприємства «Легат-СК»про пр ипинення підприємницької ді яльності юридичної особи та зазначила, що 20.12.2007 року відпові дач зареєстрований у виконав чому комітеті Кіровоградськ ої міської ради та 21.12.2007 р. взяти й облік у ДПІ у м. Кіровограді . Відповідач більше року не по дає податкову звітність, що с уперечить п. 1 ст. 9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я», а тому, згідно ч. 1 ст. 247 Госпо дарського кодексу України, у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльності, щ о суперечить закону, до нього може бути застосовано адмін істративно-господарську сан кцію у вигляді скасування де ржавної реєстрації цього суб ' єкта та його ліквідації.

02.06.2010 р. представником позива ча до суду подано уточнення д о адміністративного позову, в якому просить припинити пі дприємницьку діяльність ПП « Легат-СК»з підстави, визначе ної ч. 2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців»- наявності в Єдином у державному реєстрі запису про відсутність юридичної ос оби за вказаним її місцезнах одженням.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративног о суду від 30.06.2010 р. за клопотання м представника позивача допу щено заміну позивача - Держав ної податкової інспекції у м . Кіровограді - на її правона ступника - Кіровоградську о б' єднану державну податков у інспекцію.

В судове засідання п редставник позивача не з' яв ився, до суду надійшла заява п ро розгляд справи без його уч асті та про підтримання позо вних вимог у повному обсязі (а .с.37).

У судове засідання предст авник відповідача не з' явив ся, кореспонденція направлен а за адресою, зазначеною в Єди ному державному реєстрі підп риємств та організацій Украї ни: 27500, м. Кіровоград, вул. Кропи вницького, 165 Б (а.с.35), двічі пове рнулася до суду (а.с.23, 42).

У відповідності до ч. 8 ст. 35 КА С України, вважається, що пові стку вручено юридичній особі , якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру, або за а дресою, яка зазначена її пред ставником, і це підтверджуєт ься підписом відповідної слу жбової особи. Враховуючи те, щ о кореспонденція направлена відповідачеві за адресою за значеною в Єдиному державном у реєстрі підприємств та орг анізацій України, повернулас я до суду з відміткою, що орган ізація за вказаною адресою н е знаходиться та за закінчен ням терміну зберігання (а.с.23, 42 ), суд вважає повістку вручено ю належним чином.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 30.06.20 10 р. проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Виготовлення постанови у по вному обсязі відкладено у ст рок до 05.07.2010 р., про що повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частини по станови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КА С України.

Дослідивши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство « Легат-СК»зареєстроване суб' єктом господарської діяльно сті у виконавчому комітеті К іровоградської міської ради 20.12.2007 р. (а.с.17) та 21.12.2007 р. взяте на обл ік ДПІ у м. Кіровограді (а.с.29).

Відповідно до пункт у 2 ст. 9 Закону України «Про сис тему оподаткування»платник и податків і зборів (обов' яз кових платежів) зобов' язані подавати до державних подат кових органів відповідно до законодавства декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи та відомості, пов ' язані з обчисленням та спл атою податків і зборів (обов' язкових платежів).

Ухвалою про відкритт я провадження від 17.05.2010 р. суд зо бов' язував позивача надати документальні докази непода ння звітності за відповідним и періодами. Позивачем вимог и ухвали не виконано.

Таким чином, суд прихо дить до висновку, що позиваче м не доведено факт неподання відповідачем податкової зві тності.

Пунктом 1 ст. 59 Господарсько го кодексу України передбаче но, що припинення діяльності суб' єкта господарювання зд ійснюється шляхом його реорг анізації (злиття, приєднання , поділу, перетворення) або лік відації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.

Відповідно до п. 1 ст. 24 7 Господарського кодексу Укр аїни у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльн ості, що суперечить закону, до нього може бути застосовано адміністративно-господарсь ку санкцію у вигляді скасува ння державної реєстрації цьо го суб' єкта та його ліквіда ції.

Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів»від 15.05.2004р. №755-IV юридична особ а припиняється в результаті передання всього свого майна , прав та обов' язків іншим юр идичним особам - правонасту пникам у результаті злиття, п риєднання, поділу, перетворе ння (реорганізації) або в резу льтаті ліквідації за рішення м, прийнятим засновниками (уч асниками) юридичної особи аб о уповноваженим ними органом , за судовим рішенням або за рі шенням органу державної влад и, прийнятим у випадках, перед бачених законом.

Підпунктом 5 пункту 2 статті 38 вищевказаного Закону визна чено, що підставою для постан овлення судового рішення щод о припинення юридичної особи , що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би.

Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 вищевказано го Закону.

Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.

Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»державні податкові інспекції в района х, містах, районах у містах вхо дять до системи органів держ авної податкової служби.

Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», яка передбач ає право органів державної п одаткової служби звертатися до суду з заявою про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості і не містить повноважен ь щодо звернення до суду із по зовною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

Проте, суд вважає, що позива ч має право на звернення до су ду з позовом про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи у зв' язку з н еподанням останньою протяго м року органам державної под аткової служби звітності про отримані доходи. Даний висно вок суду ґрунтується на підс таві наступних законодавчих актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни «Про судоустрій», суд здій снює правосуддя на засадах в ерховенства права, забезпечу є захист гарантованих Консти туцією України та законами п рав і законних інтересів юри дичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України «Пр о судоустрій», усім суб' єкт ам правовідносин гарантуєть ся захист їх прав і законних і нтересів незалежним і неупер едженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ні хто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого в она віднесена процесуальним законом.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що ча стина 2 статті 124 Конституції У країни передбачає право юрид ичної особи на захист судом с воїх прав, встановлює юридич ні гарантії їх реалізації, на даючи можливість кожному зах ищати права будь-якими не заб ороненими засобами. Кожна ос оба має право вільно обирати не заборонений законом засі б захисту прав, у тому числі су довий захист. Право на судови й захист своїх прав не може бу ти обмежене. Суб' єкти право відносин, у тому числі юридич ні особи, у разі виникнення сп ору можуть звертатися до суд у за його вирішенням. Юридичн і особи мають право на зверне ння до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підст аві Конституції України. Дер жава має забезпечувати захис т прав усіх суб' єктів права власності, в тому числі у судо вому порядку. Право юридично ї особи на звернення до суду з а вирішенням спору не може бу ти обмежене законом, іншими н ормативно-правовими актами.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»визначено, що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.

Отже, Державну податкову ін спекцію слід вважати органом , на який державою покладено о бов' язок щодо здійснення ді яльності у зазначених правов ідносинах, в тому числі і діял ьності спрямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що поз ивача слід вважати уповноваж еним органом держави, який ма є право на звернення до суду з позовними вимогами, що є пред метом спору у даній справі.

Як встановлено зі змісту ма теріалів справи, згідно витя гу з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців Серія АА №345960 державним реєстраторо м до Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців (а.с.4) внес ено запис про відсутність ПП «Легат-СК»за місцезнаходжен ням.

Таким чином, в судовому засі данні знайшов підтвердження факт наявності в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням, що є підставою для постан овлення судового рішення про припинення юридичної особи, а отже позовні вимоги є обґру нтованими та підлягають задо воленню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Припинити підприємницьк у діяльність юридичної особи Приватного підприємства «Ле гат-СК»(код ЄДРПОУ 35562101, адреса: 25000, м. Кіровоград, вул. Кропивни цького, 165 Б).

Після набрання постановою законної сили, копію постано ви направити Державному реєс тратору виконавчого комітет у Кіровоградської міської ра ди для виконання вимог ст.38 За кону України „Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” .

Постанова суду наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, постанова суду наби рає законної сили після закі нчення цього строку.

Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду через Кіров оградський окружний адмініс тративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її прого лошення, а в разі проголошенн я вступної та резолютивної ч астини постанови - з дня скл адення постанови у повному о бсязі відповідно до ст. 160 КАС У країни, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляці йної скарги, або в порядку ч. 5 с т. 186 КАС України.

Дата складення повного те ксту постанови - 05 липня 2010 рок у.

Суддя

Кіровоградського окружн ого

адміністративного суду С.В. Могилан

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2010
Оприлюднено07.08.2010
Номер документу10276293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1569/10/1170

Постанова від 30.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні