Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІС ТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2010 р. Справа № 2а-4731/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Шевчен ко І.Г.
за участю секретаря судового засідання-Нероди Г .М.,
представника позивач а - Груздо Т.С.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Су мського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Калинівська 2005" пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні ,-
В С Т А Н О В И В:
Сумське обласне відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів (далі по тексту - п озивач, СОВ Фонду соціальног о захисту інвалідів) звернул ося до суду з позовом, в якому просить стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Агрофірма «Калинівська 2 005» (далі по тексту - відповідач , ТОВ «АФ «Калинівська 2005») 25 753гр н. 32коп. адміністративно-госпо дарських санкцій, пеню в розм ірі 100грн. 49коп., а також судові в итрати по справі. Свої вимоги мотивує тим, що відповідач, вс упереч вимог ст. 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» (далі по тексту - Закон), м аючи середньооблікову чисел ьність працюючих інвалідів м енше ніж встановлено нормати вом, передбаченим ст. 19 даного Закону, не сплатив у передбач еному Законом розмірі до 16.04.2010р оку 25 753грн. 32коп. адміністратив но-господарських санкцій. За порушення строків сплати ад міністративно-господарськи х санкцій була нарахована пе ня в розмірі 100грн. 49коп. На моме нт звернення з позовом до суд у заборгованість відповідач ем сплаченою не була.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги з підстав, викладених у поз ові, підтримав, пояснив, що заб оргованість на момент розгля ду справи відповідачем не по гашена, просив стягнути її в с удовому порядку.
Представник відповідача, п овідомлений належним чином, в судове засідання не з' яви вся, надав суду пояснення сто совно позовних вимог, в яких з позовними вимогами погодивс я, просив розстрочити викона ння рішення суду (а.с.10-11).
Заслухавши повноважного п редставника позивача, переві ривши матеріали справи та оц інивши докази в їх сукупност і, суд вважає за необхідне поз ов задовольнити частково, ви ходячи з наступного.
Відповідно до ст. 4 Закону ді яльність держави щодо інвалі дів виявляється у створенні правових, економічних, соціа льно-побутових і соціальне-п сихологічних умов для задово лення їх потреб у відновленн і здоров'я, матеріальному заб езпеченні, посильній трудові й та громадській діяльності.
Статтею 18 Закону передбачен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій, фізичних осіб, які використовують най ману працю, (до них відноситьс я і відповідач - ТОВ «АФ «Кал инівська 2005») виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Статтею 19 Закону для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів. При розрахунках кількіст ь робочих місць округлюється до цілого значення.
Як встановлено в судовому з асіданні та вбачається з под аного звіту від 25.02.2010року (а.с.5), с ередньооблікова чисельніст ь штатних працівників обліко вого складу підприємства у 2009 році становила 90 особи.
Таким чином, відповідно до с т.19 Закону, норматив числа роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів для відповідач а, повинна становити 4 робочих місця (90*0,04).
Однак, фактично у 2009 році, як в становлено в судовому засіда нні та підтверджується дослі дженими матеріалами справи ( а.с.5), на підприємстві працюва ло лише одна особа, якій відпо відно до чинного законодавст ва встановлена інвалідність .
Згідно ч.ч.1,4 ст. 20 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менше ніж установлена нормативами заз наченими вище, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарській санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону.
В судовому засіданні встан овлено, що в 2009 році відповідач з офіційною заявкою до центр у зайнятості про направлення на їх підприємство - ТОВ «АФ « Калинівська 2005» для працевлаш тування інвалідів не звертав ся, звіти до не подав (а.с.13), зазн ачені дії на переконання суд у свідчать про не вжиття усіх необхідних заходів, визначе них ст. 18 Закону, для недопущен ня господарського правопору шення, а тому ТОВ «АФ «Калинів ська 2005» зобов' язано було пе рерахувати позивачу у встано влений строк передбачені Зак оном адміністративно-господ арські санкції за нестворені робочі місця у розмірі 25 753грн. 32коп. (8554грн. 44коп. (середньорічн а заробітна плата штатного п рацівника)*3 (кількість незайн ятих робочих місць, призначе них для забезпечення працевл аштування інвалідів), однак, я к вбачається із встановлених в судовому засіданні обстав ин, зазначені кошти сплачени ми не були.
Згідно ст. 20 Закону, порушенн я термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені. Пеня обчислюється виход ячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.
В судовому засіданні встан овлено, що за порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій, з врах уванням вищезазначених вимо г, відповідачу була нарахова на пеня в розмірі 100грн. 49коп. (а.с .4)
Враховуючи, що відповідаче м сума адміністративно-госпо дарських санкцій в розмірі 25 7 53грн. 32коп. та пеня - 100грн. 49коп ., в порушення вимог Закону, ст аном на момент розгляду не по гашені, що підтверджується п оясненнями представника поз ивача, доказів погашення бор гу відповідачем надано не бу ло, суд, зважаючи на норми ст.19,2 0 Закону, приходить до висновк у, що вимоги позивача в частин і стягнення адміністративно -господарських санкцій та пе ні є обґрунтованими та таким и, що підлягають задоволенню .
Що стосується вимог про стя гнення судових витрат, у зв' язку з ненаданням відповідни х доказів таких витрат та згі дно зі ст. 94 КАС України, суд вва жає за необхідне в їх задовол енні відмовити.
Клопотання відповідача пр о розстрочення виконання ріш ення, суд, зважаючи на норми ст .263 КАС України, вважає таким, що на даний час не підлягає розг ляду, оскільки розстрочення виконання рішення може мати місце лише після набрання по становою законної сили, під ч ас виконання судового рішенн я.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Сумського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальніст ю "Агрофірма "Калинівська 2005" п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені - задовольнити частково .
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Агр офірма "Калинівська 2005" (код ЄДР ПОУ 33429909) на користь Сумського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів 25 753грн. 32коп. адміністративно-г осподарських санкцій, 100грн 49к оп. пені за порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій, разом ст ягнути 25 853грн. 81коп.
В задоволенні інших позовн их вимог відмовити за їх безп ідставністю.
Клопотання товариства з об меженою відповідальністю «А грофірма «Калинівська 2005» про розстрочення виконання ріше ння залишити без розгляду.
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня склад ення постанови в повному обс язі та подання після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя (підпис) І.Г. Шевченко
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя І.Г. Шевченко
Повний текст постанови скл адено 25.06.2010року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 07.08.2010 |
Номер документу | 10276435 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
І.Г. Шевченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні