Харківський окружний адмі ністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"05" липня 2010 р. № 2а - 4907/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі
головуючого судді - Шляхов а О.М.,
за участі секретаря - Лишняк І.В.,
за участі сторін:
представника позивача - К ірєєвої І.І. (довіреність №07- 486/1066 від 13.05.10р.),
представника відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Харківсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Приватного сільсько господарського підприємств а "Вікторія-Плюс" про стягне ння коштів за не зайняті робо чі місця,-
ВСТАНОВИВ:
Харківське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулось до суду з адміністративним поз овом до Приватного сільськог осподарського підприємства «Вікторія-Плюс», в якому прос ить стягнути з відповідача а дміністративно - господарсь кі санкції за не зайняті робо чі місця, призначені для прац евлаштування інвалідів, у 2009 р . у розмірі 12325,00 грн. та пеню за по рушення термінів сплати адмі ністративно - господарських санкцій у розмірі 40,70 грн. на за гальну суму 12365,70 грн..
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" № 875-ХІІ від 21.03.1991 року із змінами т а доповненнями, для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною 1 ст. 19 і за безпечують працевлаштуванн я інвалідів. Відповідно до ст . 20 зазначеного закону встанов лено обов'язок підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій , громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, де середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим статтею 19 цьо го Закону, щороку сплачувати відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньо- річної заробітної плати на відповідному підпри ємстві, в установі, організац ії, у тому числі підприємстві , організації громадських ор ганізацій інвалідів, у фізич ної особи, яка використовує н айману працю. У відповідност і до ч.2 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні” пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій тягне за собою нарахува ння пені. Пеня обчислюється в иходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої н а повну суму недоїмки за весь її строк. Згідно форми 10-ПІ "Зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів" за 2009 рік та відповідно ст. 19 Закону, на ПСП „Вікторія-Плюс” у 2009 році н орматив для працевлаштуванн я інвалідів складає 1 робоче м ісце. Відповідачем не викона но норматив 1 робочого місця п о працевлаштуванню інваліді в. Розмір середньорічної зар обітної плати на підприємств і за 2009 рік становить 12325,00 грн. Та ким чином, сума адміністрати вно-господарських санкцій за незайняті робочі місця, приз начені для працевлаштування інвалідів у 2009 році, становить 12325 грн. 00 коп. Згідно з розрахун ком пені станом на 26.04.2010 р. у пото чному році сума пені, яку необ хідно сплатити за прострочен ня з 16.04.2010 року по 19.04.2010 року включн о складає 40,70 грн. На момент зве рнення до суду у відповідача існує заборгованість на заг альну суму 12365,70 грн. з адміністр ативно - господарських санк цій та пені, яка не сплачена.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, просив їх задов ольнити, посилаючись на зазн ачені у позові обставини.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час та місце розгляду с прави був повідомлений належ ним чином. Заяву або клопотан ня про розгляд справи без йог о участі не надав.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідив ши матеріали справи, суд вста новив наступне.
Згідно форми № 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів" за 2009 рік, що над аний ПСП „Вікторія-Плюс” до Х арківського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів, середньооблік ова чисельність штатних прац івників складу підприємства у 2009 році становила 20 осіб. При ц ьому у звіті зазначено, що сер едньооблікова чисельність і нвалідів - штатних працівник ів на підприємстві становить 0 осіб.
Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні", забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості. Підбір роб очого місця здійснюється пер еважно на підприємстві, де на стала інвалідність, з урахув анням побажань інваліда, ная вних у нього професійних нав ичок і знань, а також рекоменд ацій медико-соціальної експе ртизи. Підприємства, установ и, організації, фізичні особи , які використовують найману працю, зобов'язані виділяти т а створювати робочі місця дл я працевлаштування інваліді в, у тому числі спеціальні роб очі місця, створювати для них умови праці з урахуванням ін дивідуальних програм реабіл ітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарант ії, передбачені чинним закон одавством, надавати державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, на підприємств о покладається обов'язок вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів та інформувати про т аку кількість створених робо чих місць державну службу за йнятості та звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів.
Відповідно до ст. 19 Закону, на ПСП „Вікторія-Плюс” у 2009 році н орматив для працевлаштуванн я інвалідів складає 1 робоче м ісце.
З листа Куп»янського міськ ого районного центу зайнятос ті від 17.05.2010 року № 1059 вбачається , що Приватне сільськогоспод арське підприємство «Віктор ія-Плюс» не надавало статист ичної звітності у 2009 році шлях ом подачі звіту форми 3-ПН “Зві т про наявність вакансій” з з азначенням потреби в працівн иках за категорією громадян за шифром 11-інваліди.
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб' єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків.
Судом встановлено, що відпо відач не виконав вимоги щодо створення робочих місць від повідно до нормативів встано влених ст. 19 Закону України „П ро основи соціальної захищен ості інвалідів”, а саме норма тив 1 робочого місця по працев лаштуванню інвалідів, а тако ж вимоги щодо належного інфо рмування центру зайнятості п ро наявність вільних робочих місць на його підприємстві т а потребу у направленні йому центром зайнятості інваліді в для працевлаштування. Таки м чином, відповідачем не були виконані вимоги Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" щодо прийняття заходів для працевлаштування інвалідів .
Згідно ч.11 ст.19 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" встановлено, що норматив роб очих місць, призначених для п рацевлаштування інвалідів, п орядок його встановлення виз начаються виключно цим Закон ом. Якщо іншими законами вста новлюються нормативи робочи х місць, призначених для прац евлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, від мінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються поло ження цього Закону.
З форми № 10-ПІ "Звіту про зайн ятість та працевлаштування і нвалідів" за 2009 рік, встановлен о, що розмір середньорічної з аробітної плати на підприємс тві за 2009 рік становить 12325 грн. 00 коп.
З розрахунку суми позову вс тановлено, що сума адміністр ативно-господарських санкці й за незайняті робочі місця, п ризначені для працевлаштува ння інвалідів у 2009 році, станов ить 12325 грн. 00 коп. та пеня за несв оєчасну сплату адміністрати вно - господарських санкцій становить 40 грн. 70 коп.
У відповідності до ч.2 ст.20 За кону України „Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пе ня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової с тавки Національного банку Ук раїни, що діяла на момент спла ти, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
До теперішнього часу відпо відачем не сплачено адмініст артивно-господарські санкці ї та пеню на загальну суму 12365 г рн. 70 коп.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підляга ють задоволенню.
Відповідно ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витра ти з відповідача не стягують ся.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" від 21.03. 91 N 875-XII, ст.ст. 94, 160-163, 167 КАС України, су д, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Харківського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до Прив атного сільськогосподарськ ого підприємства "Вікторія-П люс" про стягнення коштів за не зайняті робочі місця - з адовольнити у повному обсязі .
Стягнути з Приватного сіл ьськогосподарського підпри ємства "ВІКТОРІЯ - ПЛЮС" (юриди чна адреса: 63724, Харківська обла сть, Куп'янський район, Нечвол одівка, вул. Радянська, 3, код ЄД РПОУ 32471750, МФО 351533, р/р 26004052297875 у ХГРУ "П риватбанк") на користь Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів (61022, м. Харків, Держпро м, 1 під., 1 пов., к. 16, код ЄДРПОУ 14070760, о держувач: р/р 31219230700003, МФО 851011, код од ержувача: 24134567, УДК у Дзержинськ ому районі м. Харкова) адмініс тративно-господарські санкц ій за незайняті робочі місця , призначені для працевлашту вання інвалідів , в сумі 12325,00 гр н., та пеню за порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій в сумі 40,7 0 грн., всього 12365,70 грн. (дванад цять тисяч триста шістьдесят п' ять грн. 70 коп.).
Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарж ення постанови суду протягом десяти днів з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення в повному о бсязі. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом д вадцяти днів після подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Повний текст постанови виг отовлено 07. 07. 2010 року.
Суддя Шляхова О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10276538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні