Постанова
від 02.07.2010 по справі 2а-2260/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                                                                                                 № 2а-2260/10/2370

02.07.2010 р.                                                                                    м. Черкаси  

10 год. 45 хв.                                                                                                                                  

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Кульчицького С.О.,

при секретарі - Руденко Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Звенигородському районі Черкаської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Проект –Геобуд»про стягнення податкового боргу з орендної плати за землю,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Звенигородському районі Черкаської області звернулась до суду з адміністративним позовом до ТОВ «Проект –Геобуд»про стягнення податкового боргу з  орендної плати за землю в сумі 5661 грн. 61 коп.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач  зазначає, що відповідач, відповідно до Закону України «Про оренду землі»від 06.10.1998р. № 161-XIV зобов’язаний вчасно та в повному обсязі сплачувати земельний податок та орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності. Відповідач свій обов’язок не виконував належним чином, внаслідок чого утворився податковий борг з орендної плати за землю в сумі 5661 грн. 61 коп.

27.05.2010 року на адресу суду від позивача надійшло уточнення до позовних вимог, згідно якого ДПІ у Звенигородському районі Черкаської області просить стягнути з відповідача на користь місцевого бюджету через ДПІ у Звенигородському районі Черкаської області податковий борг з орендної плати за землю в сумі 5661 грн. 61 коп.

22.06.2010 року на адресу суду від позивача надійшла заява про розгляд справи без участі ДПІ у Звенигородському районі Черкаської області, згідно якої позивач позовні вимоги підтримує повністю.

Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців (витяг станом на 25.05.2010 року).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Проект –Геобуд», ідентифікаційний код 35353004, зареєстроване як юридична особа 28.09.2007 року.

Відповідач є платником орендної плати за земельні ділянки державної власності, оскільки є орендарем земельної ділянки, на підставі договору оренди землі від 16.11.2007 року, укладеного із Звенигородською районною державною адміністрацією Черкаської області.

01.02.2010 року до ДПІ у Звенигородському районі від відповідача надійшла податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за 2010 рік, згідно якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов’язання по сплаті орендної плати в розмірі 3583 грн. 13 коп. щомісячно за період з січня по листопад 2010 року та 3583 грн. 17 коп. за грудень 2010 року, усього на загальну суму 42997 грн. 60 коп.

Відповідно до пояснень позивача від 23.06.2010 року, розрахунку суми боргу відносно ТОВ «Проект –Геобуд» та облікової картки платника станом на 26.05.2010 року судом встановлено, що відповідачем не сплачено в повному обсязі орендну плату за лютий та березень 2010 року в сумі 5598 грн. 34 коп.

Заборгованість по пені в сумі 63 грн. 97 коп. виникла внаслідок нарахувань пені на основну суму недоїмки за кожен день прострочення її сплати згідно ст. 16 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача по орендній платі за землю узгоджена і становить 5661 грн. 61 коп. (5598 грн. 34 коп. + 63 грн. 97 коп.).

На підставі ст. 6  Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»відповідачу було направлено першу податкову вимогу № 1/4 від 11.01.2010 року та другу податкову вимогу  № 2/13 від 12.02.2010 року. Вказані вимоги були одержані відповідачем 12.01.2010 року та 12.02.2010 року, відповідно, що підтверджується копією поштового повідомлення №125949 та копією корінця другої податкової вимоги.

15.03.2010 року начальником ДПІ у Звенигородському районі було винесено рішення відносно відповідача про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу № 624-014/35353004.

Позивач в обґрунтування своєї позиції посилається на ст. 11 Закону України "Про систему оподаткування", відповідно до якої відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.

Суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про плату за землю»від 03.07.1992 року № 2535-ХІІ платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. 

Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам сум земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про внесення платежу.

Відповідно до ч. 1 ст. 17   Закону України "Про плату за землю"  від 03.07.1992 № 2535-XII податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону України "Про плату за землю"  від 03.07.1992 № 2535-XII земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності громадянами сплачується рівними частками до 15 серпня і 15 листопада.

Відпоповідно до п.п. 5.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181-III податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України (п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Оскільки податкове зобов'язання відповідача не було сплачене в установлені строки, таке зобов'язання визнається судом податковим боргом.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

В свою чергу, п. 11 ст.10 Закону України «Про державну  податкову службу  в Україні» від 04.12.1990р. № 509-ХІІ передбачено право податкових органів подавати до судів позови до підприємств, установ,  організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими  фондами,  за  рахунок  їх  майна.

Відповідно  до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на  яких ґрунтуються її вимоги та  заперечення, крім  випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу.

Інших доказів сторони суду не надали та не назвали.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, ч. 2 ст. 128, ст.ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Проект –Геобуд»(20200, Черкаська область, Звенигородський район, м. Звенигородка,  вул. Пролетарська, 92, ідентифікаційний код 35353004)  до бюджету через  державну податкову інспекцію у Звенигородському районі Черкаської області (20200, Черкаська область, м. Звенигородка, вул. Енгельса, 142, ідентифікаційний код 34342405) податковий борг з орендної плати за землю в сумі  5661 (п’ять тисяч шістсот шістдесят одна) грн. 61 коп.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Головуючий                                                                                                 С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10276588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2260/10/2370

Постанова від 02.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні