печерський районний суд міста києва
Справа № 757/4354/22-к
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 січня 2022 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020100100000895 від 28.01.2020 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України
В С Т А Н О В И В :
До суду надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_4 , за погодженням з прокурором, про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020100100000895 від 28.01.2020 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12020100100000895 від 28.01.2020 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Рахунковою палатою України підготовлено Звіт про результати аудиту ефективності використання державних коштів, спрямованих на досягнення цілей Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх видаленням.
За результатом аудиту встановлено, що Міністерством екології та природних ресурсів України з 2017 по 2019 видано 14 повідомлень восьми суб`єктам господарювання на експорт 16 200 тон шлаку, що містить мідь (шлак, що містить мідь, клас небезпеки 4, номер та код згідно з переліком Базельської конвенції А 1100), до Німеччини.
В письмовій згоді (повідомленні) на експорт шлаку, що містить мідь з України до Німеччини транзитом через територію Республіки Польщі вказані пункти перетину кордону «Рава-Равська - Гребенне», «Ягодин - Дорогуськ». Як встановлено аудитом, за даними Волинської митниці ДФС за період 2017 2018 років та станом на 01.01.2019, згідно з виданими 29 Мінприроди повідомленнями, через міжнародний пункт пропуску для автомобільного сполучення «Ягодин - Дорогуськ» (в режимі вивезення) було здійснено 306 перевезень небезпечних відходів, які включені до розділу «А» Жовтого переліку відходів в загальному обсязі 6 462,7 тони п`ятьма суб`єктами господарювання.
Під час аудиту, керуючись Спільним положенням про співробітництво при проведенні міжнародного аудиту стану дотримання вимог Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх видаленням (аудит виконання рекомендації), підписаним вищими органами аудиту Республіки Польща, Словацької Республіки та України (далі - ВОА), електронним листом від 07.11.2019 № 03-37/12-1 представники рахункової палати звернулись до ВОА Польща щодо надання інформації про фактичний транзит небезпечних відходів (шлак, що містить мідь, клас небезпеки 4, номер та код згідно з переліком Базельської конвенції А 1100) територією Польщі.
Згідно з одержаною відповіддю ВОА Польщі (електронний лист б/н від 18.11.2019), факти перетину польського кордону зазначеним вантажем відсутні, що свідчить про ризики фактичного не вивезення з території України небезпечних відходів та свідчить про необхідність посилення взаємодії між компетентними органами України та суміжних держав з метою забезпечення контролю за транскордонним перевезенням небезпечних відходів.
Таким чином, встановлення зазначеного факту свідчить про наявність можливих ризиків корупційної складової при здійсненні операцій транскордонного переміщення небезпечних відходів через митний кордон України.
У кримінальному провадженні виконано:
1.Проведено допит в якості свідка громадянина ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
2.Направлено запит до Рахункової палати стосовно надання копій запиту Рахункової палати до Республіки Польща та відповіді вищого органу аудиту Республіки Польща (електронний лист б/н від 18.11.2019).
3.Направлено запит до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України для надання копій документів (заяви, додатки до них та іншого), які подавались ТОВ «Сучасні Технології» (ЄРДПОУ 30939358), ПП «Полімет» (код ЄРДПОУ 24456420), ТОВ «СП Екометал» (код ЄДРПОУ 23721044), ТОВ «Інтертрейдкрейшен» (код ЄДРПОУ 32536791) та ТОВ «Ренак» (код ЄРДПОУ 19492520) для надання згоди Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України на транспортне перевезення шлаків (відходів) за період часу з 2016 року по теперішні час.
4.Направлено запит до Державної митної служби України для надання копій документів в електронному вигляді, що стали підставою для митного оформлення імпортно-експортних операцій ТОВ «Сучасні Технології» (код ЄРДПОУ 30939353), ПП «Полімет» (код ЄРДПОУ 24456420), ТОВ «СП Екометал» (код ЄДРПОУ 23721044), ТОВ «Інтертрейдкрейшен» (код ЄДРПОУ 32536791) та ТОВ «Ренак» (код ЄРДПОУ 19492520) з 01.01.2016 по теперішній час.
5.Отримано ухвалу та проведено тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю, що перебувають у володінні Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за адресом: м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35 а саме: 14 повідомлень восьми суб`єктам господарювання на експорт 16 200 тон шлаку, що містять мідь (шлак, що містить мідь, клас небезпеки 4, номер та код згідно з переліком Безельської конвенції Ф1100), до Німеччини, що видані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України з 2017 по 2019 роки.
6.Отримано звіт про результати аудиту ефективності використання державних коштів, спрямованих на досягнення цілей Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх виявлення затвердженого рішенням Рахункової палати від 03.12.2019 № 36-3.
7.Направлено запит до Державної фіскальної служби щодо переміщення через державний кордон України в період часу з 2017 по 2018 роки відходів, що відносяться до відходів Жовтого переліку та Зеленого переліку.
8.Направлено запит до Державної служби статистики щодо кількості накопичених відходів на території України станом на 01.01.2019 рік ?-? класів.
9.Направлено запит до Державної екологічної інспекції щодо здійснення контролю у пунктах пропуску через державний кордон України та в зоні внутрішніх митниць небезпечних відходів в період часу з 2017 по 2018 роки.
10.Направлено запит до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України щодо надання інформації про кількість виданих в період часу з 2017 по 2018 роки повідомлень та висновків на імпорт Україну та експорт відходів, що відносяться до відходів Жовтого переліку та Зеленого переліку.
Санкція ч. 1 ст. 367 КК України передбачає покарання у вигляді штрафу від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, тобто є нетяжким злочином.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину складає дванадцять місяців.
23 липня 2021 року слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_6 було продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні на 6 місяців, тобто до 28.01.2022.
Таким чином, строк досудового розслідування кримінального провадження № 12020100100000895 від 28.01.2020 закінчується 28.01.2022, однак прийняти обґрунтоване рішення до вказаного строку не представляється можливим, оскільки у ході досудового розслідування триває виконання тимчасових доступів до речей та документів за результатами проведення яких необхідно додатково допитати встановлених у ході досудового розслідування осіб..
Так, відповідно до ч. 1ст.219КПКУкраїни строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цього Кодексу. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; 2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості; 3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Відповідно до ч. 1ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першоїстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другоїстатті 219 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 4 ст. 38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
У судовому засіданні слідчий просив задовольнити клопотання, з викладених у ньому підстав.
Слідчий суддя, заслухавши слідчого, дослідивши матеріали клопотання та додані до нього документи, приходить до наступного.
За викладених обставин, слідчий суддя приходить до висновку, що дії органу досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020100100000895 від 28.01.2020 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, спрямовані на забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, що відповідає завданню кримінального провадження.
При вирішенні питання щодо продовження строку досудового розслідування кримінального провадження, слідчий суддя враховує складність провадження, певне зволікання сторони обвинувачення при здійсненні досудового та разом з тим все ж виходить з того, що зазначені у клопотанні обставини мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які приведені у клопотанні слідчого та доданих матеріалах, та з того, що слідчий суддя на даному етапі провадженні не вправі вирішувати питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та наявна об`єктивна необхідність у продовженні строку досудового розслідування (рішення у справі «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994 р., у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 р.).
Крім того, слідчий суддя приймає до уваги пункт 42 рішення Європейського Суду з прав людини від 13.01.2011 р. у справі «Михалкова та інші проти України», в якому зазначено, що розслідування має бути ретельним, безстороннім і сумлінним. Розслідування повинне забезпечити встановлення винних осіб та їх покарання. Органи державної влади повинні вжити всіх заходів для отримання всіх наявних доказів, які мають відношення до події, показань очевидців, доказів експертиз. Будь-які недоліки у розслідуванні, які підривають його здатність встановити відповідальну особу, створюють ризик недодержання такого стандарту.
З огляду на викладене, клопотання слід задовольнити, а строк досудового розслідування кримінального провадження необхідно продовжити на дванадцять місяців.
Керуючись ст.ст. 2, 22, 28, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Продовжити на дванадцять місяців, тобто до 28 січня 2023 року строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020100100000895 від 28.01.2020 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2022 |
Оприлюднено | 16.01.2023 |
Номер документу | 102844105 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Волкова С. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні