Номер провадження 2/754/1296/22
Справа №754/15897/19
РІШЕННЯ
Іменем України
(повне рішення суду виготовлено 01 лютого 2022 року)
28 січня 2022 року м. Київ, Деснянський районний суд міста Києва, суддя: Грегуль О.В., секретар судового засідання: Гончаренко М.М., справа № 754/15897/19
ОСОБА_1 - позивач 1
ОСОБА_2 - позивач 2
ОСОБА_3 - позивач 3
ОСОБА_4 - позивач 4
ОСОБА_5 - позивач 5
ОСОБА_6 - позивач 6
ОСОБА_7 - позивач 7
ОСОБА_8 - позивач 8
ОСОБА_9 - позивач 9
ОСОБА_10 - позивач 10
Громадська організація Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва - відповідач 1
Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Київ) - відповідач 2
Вимоги позивача: визнання рішення недійсними та скасування реєстраційної дії
Нефьодов С.М. - адвокат позивачів
Стужук Н.В. - адвокат відповідача 1
ВСТАНОВИВ:
Позивачі звернулися до суду з позовом, вимоги якого збільшувались і посилаючись на порушення своїх прав, як членів відповідача 1, просять (дослівно):
?визнати недійсними рішення Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва (ідентифікаційний код юридичної особи: 21588049, 02222, м. Київ, вул. Сержа Лифаря, буд. 13А), що оформлені протоколом № 2 засідання Ради громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 04.03.2019, а саме:
-рішення Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва щодо внесення змін до Статуту громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 04.03.2019;
-рішення Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва про визначення дати, часу і місця проведення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 04.03.2019;
-рішення Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва про затвердження норм представництва на Конференції громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 04.03.2019;
-рішення Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва про рекомендації Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва щодо порядку денного конференції від 04.03.2019;
-рішення Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва щодо виборів делегатів Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва затверджених Радою громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 04.03.2019
?визнати недійсними рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва (ідентифікаційний код юридичної особи: 21588049, 02222, м. Київ, вул. Сержа Лифаря, буд. 13А), що оформлені протоколом № 11/19 засідання Звітно-виборної Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019, а саме:
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва про затвердження Звіту Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва про затвердження Звіту Ревізійної комісії Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва про затвердження нової редакції статуту Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва щодо затвердження форми обрання делегатів та форми голосування Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва щодо зміни юридичної адреси Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва щодо обрання Голови Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва щодо обрання членів Ради Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва щодо обрання членів Ревізійної комісії Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва про державну реєстрацію змін від 20.03.2019;
-рішення Конференції Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва про приведення у відповідність регламентних процедурних питань у взаємовідносинах Громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва та Підприємства ПРОМЕТЕЙ Громадської організації ФОНД ІНВАЛІДІВ ЧОРНОБИЛЯ Деснянського району м. Києва від 20.03.2019;
?визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію державного реєстратора відповідача 2 Агафонової Оксани Сергіївни № 10661050019005504 від 13.05.2019 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - Громадська організація Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва (ідентифікаційний код юридичної особи: 21588049, 02222, м. Київ, вул. Сержа Лифаря, буд. 13А) (зміна місцезнаходження, інші зміни);
?судові витрати покласти на Відповідачів.
У судовому засіданні позивачі: 1, 2, 9 та адвокат усіх позивачів позов підтримали та не заперечували проти розгляду справи по суті за відсутності відповідача 2. Також стороною позивачів подано відповідь на відзив.
Адвокат відповідача 1 позов не визнав і не заперечував проти розгляду справи по суті за відсутності відповідача 2. Також відповідачем 1 подано відзив з проханням відмовити в задоволенні позову.
Внесеною до протоколу судового засідання ухвалою суду від 02.08.2021, задоволено клопотання позивачів про проведення заміни відповідача 2 з Головного територіального управління юстиції у м. Києві на Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Київ).
17.12.2019 до суду надійшов відзив ГТУЮ у м. Києві з проханням відмовити в задоволенні позову.
Відповідач 2 у судове засідання не з`явився і доказів про поважність причин своєї неявки суду не надав, хоча про час і місце розгляду справи неодноразово повідомлявся належним чином.
На час вирішення спору позивач 5 помер, що підтверджується свідоцтвом про смерть 23.06.2021, а за життя позивач 5 взагалі був виключений з членів відповідача 1, що підтверджується витягом з протоколу № 10 засідання Ради відповідача 1 від 17.12.2019, що також не спростовувалось учасниками справи.
З урахуванням ст. ст. 128-131, 223 ЦПК України та з метою уникнення затягування розгляду справи суд вважає, що в матеріалах справи є достатньо даних і доказів для її розгляду по суті за відсутності відповідача 2.
Вислухавши позивачів: 1, 2, 9, адвоката позивачів та адвоката відповідача 1, показання свідків ОСОБА_2 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , дослідивши матеріали справи, суд у судовому засіданні встановив наступне.
Згідно ст. 1 Закону України Про громадські об`єднання від 22.03.2012 року № 4572-VI, 1. Громадське об`єднання - це добровільне об`єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. 2. Громадське об`єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. 3. Громадська організація - це громадське об`єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. 4. Громадська спілка - це громадське об`єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи. 5. Громадське об`єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об`єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.
Згідно ст. 11 Закону України Про громадські об`єднання від 22.03.2012 року № 4572-VI, 1. Статут громадського об`єднання має містити відомості про: 1) найменування громадського об`єднання та за наявності - скорочене найменування; 2) мету (цілі) та напрями його діяльності; 3) порядок набуття і припинення членства (участі) у громадському об`єднанні, права та обов`язки його членів (учасників); 4) повноваження керівника, вищого органу управління, інших органів управління (далі - керівні органи) громадського об`єднання, порядок їх формування та зміни складу, термін повноважень, а також порядок визначення особи, уповноваженої представляти громадське об`єднання, та її заміни (для громадських об`єднань, що не мають статусу юридичної особи); 5) періодичність засідань і процедуру прийняття рішень керівними органами громадського об`єднання, у тому числі шляхом використання засобів зв`язку; 6) порядок звітування керівних органів громадського об`єднання перед його членами (учасниками); 7) порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності керівних органів громадського об`єднання та розгляду скарг; 8) джерела надходження і порядок використання коштів та іншого майна громадського об`єднання; 9) порядок створення, діяльності та припинення діяльності відокремлених підрозділів громадського об`єднання (у разі їх створення громадським об`єднанням, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи); 10) порядок внесення змін до статуту; 11) порядок прийняття рішення щодо саморозпуску або реорганізації громадського об`єднання, а також щодо використання його коштів та іншого майна, що залишилися після саморозпуску, - для громадського об`єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи. 2. У статуті громадського об`єднання можуть бути передбачені додаткові положення щодо утворення, діяльності і саморозпуску чи реорганізації громадського об`єднання, що не суперечать закону. 3. Статут громадського об`єднання, яке має намір здійснювати діяльність без статусу юридичної особи (у разі, якщо наявність статуту такого об`єднання передбачена рішенням про його утворення), може не містити положень, передбачених пунктами 5-8 частини першої цієї статті.
Відповідно до п. 4.1. статуту відповідача 1, затвердженого 21.11.016 і діючого в його редакції на час виникнення спірних правовідносин та вирішення спору судом, керівними органами відповідача 1 є: конференція організації; рада організації: голова організації.
Згідно п. 1.2. і п. 1.3. статуту відповідача 1, організація створена та діє відповідно до Конституції України, законодавства України інших нормативно-правових актів та цього статуту. Організація створена і здійснює свою діяльність на демократичних засадах і принципах добровільності, самоврядності, вільного вибору території діяльності, рівності перед законом, відсутності майнового інтересу її членів, прозорості, відкритості та публічності.
Відповідно до п. 3.1., п. 3.5., абзацу другого п. 4.2.1., п. 4.2.3. статуту відповідача 1, членство в організації здійснюється на засадах добровільності та рівності. Члени організації мають право: бути присутніми на засіданнях керівних органів організації. Скликаючи засідання ради, голова організації визначає дату, час, місце проведення та проект порядку денного засідання ради та забезпечує доведення цієї інформації до членів ради не пізніше ніж за 2 дні до її засідання. Засідання ради є правомочним за умови присутності більше половини її членів. Рішення ради приймається шляхом голосування простою більшістю голосів за винятком випадків передбачених цим статутом та оформляється протоколом, який підписується головою організації та обраним секретарем. Кожен член ради має один голос. Невід`ємним додатком до протоколу засідання ради є реєстр членів ради присутніх на її засіданні.
Відповідно до абзацу першого п. 4.1.1. статуту відповідача 1, вищим органом управління організації є конференція її членів (делегатів), що може приймати рвшення з усіх питань, що стосуються діяльності організації.
Також п. 4.1.1., п. 4.2., п. 4.3., п. 4.4. статуту відповідача 1, передбачені порядок утворення та повноваження керівних та контрольно-ревізійних органів організації.
Відповідно до п. 5.1. - п. 5.3. статуту відповідача 1, скарги (заяви) від членів організації на рішення, дії чи бездіяльність керівних та контрольно-ревізійних органів організації подаються конференції організації. Конференція організації розглядає скаргу і приймає рішення по її суті з доведенням її змісту до заявника, не пізніше двох місяців з моменту її отримання. Рішення конференції оскарженню не підлягає.
Відповідно до правової позиції Великої Палати Верховного Суду, викладеної в постанові від 12.01.2021 у справі № 127/21764/17: З урахуванням особливостей створення, діяльності та припинення громадського об`єднання (організації) при вирішенні питання про юрисдикцію суду у спорах за участю громадського об`єднання (організації) необхідно враховувати, що у статті 3 Закону № 4572-VI передбачено, що громадські об`єднання утворюються і діють на принципах: 1) добровільності; 2) самоврядності; 3) вільного вибору території діяльності; 4) рівності перед законом; 5) відсутності майнового інтересу їх членів (учасників); 6) прозорості, відкритості та публічності. Добровільність передбачає право особи на вільну участь або неучасть у громадському об`єднанні, у тому числі в його утворенні, вступі в таке об`єднання або припиненні членства (участі) в ньому. Самоврядність передбачає право членів (учасників) громадського об`єднання самостійно здійснювати управління діяльністю громадського об`єднання відповідно до його мети (цілей), визначати напрями діяльності, а також невтручання органів державної влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в діяльність громадського об`єднання, крім випадків, визначених законом. Відсутність майнового інтересу передбачає, що члени (учасники) громадського об`єднання не мають права на частку майна громадського об`єднання та не відповідають за його зобов`язаннями. Доходи або майно (активи) громадського об`єднання не підлягають розподілу між його членами (учасниками) і не можуть використовуватися для вигоди будь-якого окремого члена (учасника) громадського об`єднання, його посадових осіб (крім оплати їх праці та відрахувань на соціальні заходи). Прозорість, відкритість передбачає право всіх членів (учасників) громадського об`єднання мати вільний доступ до інформації про його діяльність, у тому числі про прийняті громадським об`єднанням рішення та здійснені заходи, а також обов`язок громадського об`єднання забезпечувати такий доступ. У статті 8 Закону № 4572-VI вказано, що членами (учасниками) громадської організації, крім молодіжної та дитячої, можуть бути особи, визначені частиною першою статті 7 цього Закону, які досягли 14 років. Вік членів молодіжної, дитячої організації визначається її статутом у межах, встановлених законом. Членами (учасниками) громадської спілки можуть бути юридичні особи приватного права, у тому числі громадські об`єднання зі статусом юридичної особи, фізичні особи, які досягли 18 років та не визнані судом недієздатними. У статті 21 Закону № 4572-VI перелічені права громадського об`єднання. Також окремо зазначені права громадського об`єднання зі статусом юридичної особи, зокрема: право бути учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права відповідно до законодавства; здійснювати відповідно до закону підприємницьку діяльність безпосередньо, якщо це передбачено статутом громадського об`єднання, або через створені в порядку, передбаченому законом, юридичні особи (товариства, підприємства), якщо така діяльність відповідає меті (цілям) громадського об`єднання та сприяє її досягненню. Відомості про здійснення підприємницької діяльності громадським об`єднанням включаються до ЄДР. Спори за участю громадського об`єднання зі статусом юридичної особи як учасника цивільних правовідносин підлягають розгляду у судах відповідно до вимог як ЦПК України, так і Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) залежно від змісту позовних вимог та сторін такого спору. З урахуванням вимог цього Закону можна зробити висновок, що юрисдикція суду не поширюється на правовідносини щодо створення громадського об`єднання чи громадської організації, визначення напряму її діяльності, здійснення управління діяльністю (окрім звільнення керівника), порядку та підстав набуття та припинення членства у громадській організації (громадському об`єднанні), участі у роботі громадської організації; делегування своїх представників на загальні збори громадської організації, у керівні органи, участі у розробці рішень та їх реалізації, можливості вносити пропозиції, рекомендації та проекти документів на розгляд органів громадської організації; користування послугами громадської організації, а також усіма видами методичної, консультативної та іншої допомоги, яку може надати громадська організація, на умовах, затверджених правлінням; обговорення питання роботи громадської організації та виборних органів, внесення пропозиції про вдосконалення їх діяльності; вимоги розгляду на засіданнях правління будь-яких питань, що стосуються діяльності громадської організації; отримання інформацію про роботу органів громадської організації, участі у заходах, які проводяться громадською організацією або організовані за її участю; користування підтримкою громадської організації для вдосконалення, розширення та підвищення ефективності своєї роботи, вільно обговорювати питання роботи громадської організації та виборних органів, внесення пропозиції про вдосконалення їх діяльності; установлення і розвитку через громадську організацію двосторонніх та багатосторонніх зв`язків з іншими членами громадської організації; отримання інформаційних, методичних та інших матеріалів, практичної допомоги у створенні професійних творчих центрів, майстерень, лабораторій та інше. Можна зробити висновок, що внутрішньостатутною діяльністю громадського об`єднання (громадської організації) є питання її створення, визначення напряму діяльності, реалізація прав її членів на участь у такій діяльності у правовідносинах, що не є за своїм змістом цивільно-правовими та не впливають на повноваження громадської організації як учасника цивільних чи трудових правовідносин, які урегульовані нормами цивільного, господарського чи трудового права та стосуються цивільних прав та інтересів третіх осіб. Тому набуття та втрата членства у громадській організації є реалізацією громадською організацією своїх повноважень у внутрішній статутній діяльності, тоді як звільнення з роботи керівника громадської організації чи найманих працівників є реалізацією повноважень громадської організації як учасника цивільних чи трудових правовідносин, на які поширюється юрисдикція суду. .
Оспорювані позивачами протокол № 2 засідання Ради відповідача 1 і прийнятих на цьому засіданні рішень та протоколу № 11/19 засідання звітно-виборної Конференції відповідача 1 від 20.03.2019 і прийнятих на цьому засіданні рішень, які в наступному були зареєстровані відповідачем 2, стосуються внутрішньої статутної діяльності та є реалізацією громадською організацією своїх повноважень у внутрішній статутній діяльності на які не поширюється юрисдикція суду.
З урахуванням викладено, позовні вимоги про визнання недійсними рішень Ради і Конференції відповідача 1 задоволенню не підлягають.
Державну реєстрацію позивачі оспорюють виключно із-за незгоди з вищевказаними рішеннями Ради та Конференції, які позивачі вважають недійсними, а не з підстав недотримання Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV при проведенні реєстраційних дій.
Оскільки в задоволенні позовних вимог про визнати недійсними рішень Ради і Конференції відповідача 1 відмовляється, то не підлягають задоволенню і позовні вимоги про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії державного реєстратора відповідача 2.
За таких обставин, позов задоволенню не підлягає.
При подачі позову позивачі були звільнені від сплати судового збору, як особи на яких поширюється дія п. 10 ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року № 3674-VІ, що підтверджується відповідними посвідченнями позивачів.
Відповідно до ст. 3 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 року № 3674-VІ, 1. Судовий збір справляється: у разі ухвалення судового рішення, передбаченого цим Законом.
Згідно з ч. 1 і ч. 2, ч. 6 ст. 141 ЦПК України, 1. Судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. 2. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. 6. Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від оплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Керуючись ст. ст. 263-265 ЦПК України,
ВИРІШИВ:
Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 (адреса: АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 (адреса: АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 (адреса: АДРЕСА_4 , РНОКПП: НОМЕР_4 ), ОСОБА_6 (адреса: АДРЕСА_5 , РНОКПП: НОМЕР_5 ) ОСОБА_7 (адреса: АДРЕСА_5 , РНОКПП: НОМЕР_6 ), ОСОБА_8 (адреса: АДРЕСА_6 , РНОКПП: НОМЕР_7 ), ОСОБА_9 (адреса: АДРЕСА_7 , РНОКПП: НОМЕР_8 ), ОСОБА_10 (адреса: АДРЕСА_8 , РНОКПП: НОМЕР_9 ) до громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва (місцезнаходження: м. Київ, вул. Серджа Лифаря, 13 А, ЄДРПОУ: 21588049) і Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (місцезнаходження: м. Київ, пров. Музейний, 2-Д, ЄДРПОУ: 43315602).
Понесені позивачами судові витрати покласти на позивачів.
Судові витрати громадської організації Фонд інвалідів Чорнобиля Деснянського району м. Києва (місцезнаходження: м. Київ, вул. Серджа Лифаря, 13 А, ЄДРПОУ: 21588049) і Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (місцезнаходження: м. Київ, пров. Музейний, 2-Д, ЄДРПОУ: 43315602) компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СУДДЯ:
Суд | Деснянський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2022 |
Оприлюднено | 03.02.2022 |
Номер документу | 102887649 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Деснянський районний суд міста Києва
Грегуль О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні