Справа №461/10006/21
Провадження №3/461/103/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 лютого 2022 року суддя Галицького районного суду м. Львова Волоско І.Р., за участі представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно:
ОСОБА_1 , громадянина України, працюючого у ТОВ "ТРЕЙД ТЕКСТИЛЬ", проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,
за ч.1 ст. 483 МК України,-
В С Т А Н О В И В:
15.09.2020 відділом митного оформлення № 1 митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2020/66982 в митному режимі імпорт здійснено митне оформлення товару взуття торгової марки Clibee в асортименті загальною вагою 2 490 кг та загальною фактурною вартістю 11 305,14 євро (станом на 15.09.2020 згідно з курсом валют НБУ відповідає сумі 375 868,77 грн.). Громадянином України ОСОБА_1 , працівником ТОВ "ТРЕЙД ТЕКСТИЛЬ" (код ЄДРПОУ 43743333), для митного оформлення вказаних товарів було подано наступні товаросупровідні документи: рахунок (invoice) № 2020552 від 14.09.2020, CMR б/н від 14.09.2020, декларація країни відправлення № 20PL402010E1056400 від 14.09.2020; зовнішньоекономічний контракт № 01-09 від 01.09.2020. 01.10.2020 відділом митного оформлення № 1 митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2020/72136 в митному режимі імпорт здійснено митне оформлення товару взуття торгової марки Clibee в асортименті загальною вагою 1695 кг та загальною фактурною вартістю 8 699,40 євро (станом на 01.10.2020 згідно з курсом валют НБУ відповідає сумі 288 509,51 грн).Громадянином України ОСОБА_1 , працівником ТОВ "ТРЕЙД ТЕКСТИЛЬ" (код ЄДРПОУ 43743333), для митного оформлення вказаних товарів було подано наступні товаросупровідні документи: рахунок (invoice) № 2020557 від 29.09.2020, CMR б/н від 29.09.2020, декларація країни відправлення № 20PL402010E1143596 від 29.09.2020; зовнішньоекономічний контракт № 01-09 від 01.09.2020.12.10.2020 відділом митного оформлення № 1 митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2020/75875 в митному режимі імпорт здійснено митне оформлення товару одяг та додаткові речі до одягу, взуття загальною вагою 3405 кг та загальною фактурною вартістю 11 917,50 євро (станом на 12.10.2020 згідно з курсом валют НБУ відповідає сумі 396 603,67 грн). Громадянином України ОСОБА_1 , працівником ТОВ "ТРЕЙД ТЕКСТИЛЬ" (код ЄДРПОУ 43743333), для митного оформлення вказаних товарів було подано наступні товаросупровідні документи: рахунок (invoice) №2020611 від 08.10.2020, CMR б/н від 08.10.2020, декларацію країни відправлення № 20PL402010E1195899 від 08.10.2020; зовнішньоекономічний контракт № 01-09 від 01.09.2020.22.10.2020 відділом митного оформлення № 1 митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2020/79077 в митному режимі імпорт здійснено митне оформлення товару взуття торгової марки Clibee в асортименті , загальною вагою 245 кг., та загальною фактурною вартістю 1 077,00 євро (станом на 22.10.2020 згідно з курсом валют НБУ відповідає сумі 36 113,10 грн.). Громадянином України ОСОБА_1 , працівником ТОВ "ТРЕЙД ТЕКСТИЛЬ" (код ЄДРПОУ 43743333), для митного оформлення вказаних товарів було подано наступні товаросупровідні документи: рахунок (invoice) №2020624 від 21.10.2020, CMR б/н від 21.10.2020, декларація країни відправлення № 20PL402010E1267102 від 21.10.2020; зовнішньоекономічний контракт № 01-09 від 01.09.2020.Відповідно до поданих документів, продавцем та відправником товару є німецька компанія COTEX (Loeb Strasse 15, 54292 - Trier), покупець, декларант та особа, відповідальна за фінансове врегулювання - ТОВ "ТРЕЙД ТЕКСТИЛЬ" (код ЄДРПОУ 43743333; 08129, Київська область, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Черкаська, буд. 26). Місце завантаження - м. Перемишль (Польща). Митними органами Німеччини листом від 01.07.2021 №Z4663-2021-UA.800066-DVIII.A.22 (лист Держмитслужби №20/20-02-01/7.4/2162 від 06.07.2021) повідомлено, що відповідно до наявних баз даних компанія COTEX за адресою: 54292 Trier Loeb Strasse 15 Німеччина, не зареєстрована. Це обґрунтовано тим, що назва фірми була запозичена попереднім власником і було далі використано відому назву торгової марки COTEX. Підприємство офіційно зареєстровано в Німеччині за ім`ям власника: АДРЕСА_2 до України цією фірмою В Німеччині не здійснювалися. Митними органами Польщі листом від 20.08.2021 № 0201-IGM.541.945.2021.2.BM (лист Держмитслужби від 25.10.2021 № 26/26-04/7.4/247) підтверджено факти оформлення вказаних товарів, а також те, що їх відправником було заявлено німецьку компанію COTEX , яка не існує. Вказана поставка товарів здійснювалася відповідно до зовнішньоекономічного контракту № 01-09 від 01.09.2020, укладеного між німецькою компанією COTEX (Loeb Strasse 15, 54292 - Trier), в особі директора Gamal Ali Ashmamy Haussan Eldin з одного боку, та ТОВ "ТРЕЙД ТЕКСТИЛЬ" (код ЄДРПОУ 43743333; 08129, Київська область, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Черкаська, буд. 26), в особі директора ОСОБА_1 . Митні декларації типу ІМ40ДЕ №№UA209170/2020/79077 від 22.10.2020, UA209170/2020/75875 від 12.10.2020, UA209170/2020/72136 від 01.10.2020 та UA209170/2020/66982 від 15.09.2020 та товаросупровідні документи до них у відділ митного оформлення № 1 митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби було подано громадянином України ОСОБА_1 .
Таким чином, на думку автора протоколу, громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, наслідки неявки. Суд враховує те, що ОСОБА_1 належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило .
Відповідно до ст.526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялась про час і місце розгляду справи.
Представник митниці в судовому засідання зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване. До останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією частини 1 статті 483 МК України.
Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
За положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Частиною 2 та частиною 4 ст.366 МК України, передбачено, що канал, позначений символами зеленого кольору ("зелений коридор"), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню. Громадянин самостійно обирає відповідний канал ("зелений коридор" або "червоний коридор") для проходження митного контролю за двоканальною системою.
Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ч.1 ст.483 МК України, відповідальність настає за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Згідно з п. 5 постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03 червня 2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", незаконним переміщенням предметів із приховуванням від митного контролю - є їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлення сховищ, тайників та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з наданням митному органу як підстави для переміщення товару підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Загальна вартість безпосередніх предметів правопорушення становить 1 097 095, 05 гривень.
Відповідно до ч. 1 ст. 265 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.
Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
За змістомст.265МК України декларантами мають право виступати: при переміщенні товарів,транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньо економічного договору,укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір; в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.
Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Відповідно до ч.ч. 4, 5 ст. 266 МК України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).
Відповідно до положень ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується протоколом про порушення митних правил №2471/20900/21 від 30.11.2021 року, рахунком (invoice) № 2020552 від 14.09.2020, CMR б/н від 14.09.2020, декларацією країни відправлення № 20PL402010E1056400 від 14.09.2020; зовнішньоекономічним контрактом № 01-09 від 01.09.2020, митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2020/72136, рахунком (invoice) № 2020557 від 29.09.2020, CMR б/н від 29.09.2020, декларацією країни відправлення № 20PL402010E1143596 від 29.09.2020; зовнішньоекономічним контрактом № 01-09 від 01.09.2020, рахунком (invoice) № 2020611 від 08.10.2020, CMR б/н від 08.10.2020, декларацією країни відправлення № 20PL402010E1195899 від 08.10.2020; зовнішньоекономічним контрактом № 01-09 від 01.09.2020, рахунком (invoice) №2020624 від 21.10.2020, CMR б/н від 21.10.2020, декларацією країни відправлення № 20PL402010E1267102 від 21.10.2020; зовнішньоекономічним контрактом № 01-09 від 01.09.2020, та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.
Таким чином, суд приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 в скоєні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме: дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів.
Обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100% вартості товарів, що були предметом порушення митних правил та конфіскації даного товару.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України Про судовий збір з ОСОБА_1 слід стягнути в користь ДСА України судовий збір у розмірі 496,20 грн.
Керуючись ст.ст.483,519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України Про судовий збір , суддя, -
ПОСТАНОВИВ :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення - 1 097 095, 05 гривень.
Товар, згідно протоколу про порушення митних правил №2471/20900/21 від 30.11.2021 року - конфіскувати в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 496, 20 грн судового збору.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Волоско І.Р.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2022 |
Оприлюднено | 03.02.2022 |
Номер документу | 102896407 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні