Рішення
від 05.01.2022 по справі 440/7265/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 січня 2022 рокум. ПолтаваСправа № 440/7265/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Волошко А.В.,

представника позивача - Христич О.С.,

представника відповідача - Максимчук О.В.,

розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Норма-Д" до Державної екологічної інспекції Центрального округу про визнання протиправними та скасування пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 припису,

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Норма-Д" /далі - позивач, ПП "Норма-Д"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 07 жовтня 2021 року) до Державної екологічної інспекції Центрального округу /далі - відповідач, ДЕІ Центрального округу/ про визнання протиправним та скасування пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 припису Державної екологічної інспекції Центрального округу №10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року /а.с. 1-12, 135-139 т.1, а.с. 38 т. 2/.

Позов обґрунтований тим, що з 29 березня 2021 року по 30 березня 2021 року відповідачем проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) за додержанням вимог природоохоронного законодавства ПП "Норма-Д", за результатами якого складено акт №06-28/171 від 30 березня 2021 року, а 05 квітня 2021 року відповідачем винесено припис про усунення виявлених порушень №10/02/3-23 з вимогою усунути порушення, виявлені у ході проведення такого заходу нагляду (контролю). З виявленими порушеннями та відповідно пунктами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 припису Державної екологічної інспекції Центрального округу №10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року позивач не погоджується, оскільки вважає, що порушень вимог законодавства не допускав.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06 липня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, витребувано докази, а ухвалою від 06 вересня 2021 року вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, замінено судове засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням та продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с.181-186 т.1/ та у додаткових поясненнях до відзиву /а.с. 55-61 т.2/ зазначив, що в акті №06-28/171 від 30 березня 2021 року зафіксовані порушення позивачем вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів щодо невиконання вимог пунктів 1, 3, 4, 5, 10, 11, 13, 14, 15, 18 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року

У відповіді на відзив /а.с. 253-262 т.1/ та додаткових поясненнях /а.с. 1-5, 62-71, 101-102 т.2/ позивач зазначив про безпідставність доводів відповідача та протиправність винесення оскаржуваних пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 припису Державної екологічної інспекції Центрального округу №10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року, оскільки відповідних порушень вимог природоохоронного законодавства позивачем не допущено.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2021 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, посилаючись на обставини та норми, викладені у заявах по суті та додаткових поясненнях, а представник відповідача проти задоволення позову заперечувала з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях.

Дослідивши письмові докази, які мають значення для правильного вирішення цього спору, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Відповідно до наказу Державної екологічної інспекції Центрального округу № 07-01-03/30 від 15 січня 2019 року Про проведення планового заходу (перевірки) дотримання вимог природоохоронного законодавства ПП Норма-Д /а.с. 193 т.1/ з метою виконання річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, затвердженого наказом №262 від 30 листопада 2018 року, органом державного нагляду (контролю) наказано направити для проведення планового заходу (перевірки) за дотриманням вимог природоохоронного законодавства ПП Норма-Д державного інспектора Монастирського О.М..

На підставі вказаного наказу Державної екологічної інспекції Центрального округу №07-01-03/30 від 15 січня 2019 року та направлення № 07-01-04/29 від 15 січня 2019 року /а.с. 194 т.1/ державним інспектором у період з 24 січня 2019 року по 30 січня 2019 року проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання ПП Норма-Д вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, за результатами якого складено акт № 07-01-04/29 від 30 січня 2019 року /а.с. 195-199 т.1/, в якому зафіксовано порушення вимог природоохоронного законодавства.

06 лютого 2019 року Державною екологічною інспекцією Центрального округу винесено припис №05/02.2-23, яким зобов`язано ПП НОРМА-Д /а.с. 201-202 т.1/, зокрема:

1) розробити план оргтехзаходів по усуненню виявлених порушень під час перевірки та надати його до Державної екологічної інспекції Центрального округу - в десятиденний термін. Обґрунтування: пункт 6 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України №429 від 04 листопада 2011 року;

7) отримати позитивний висновок екологічної експертизи до розділу ОВНС газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, буд. 104/б, який потрібно було отримати до введення в дію Закону України Про оцінку впливу на довкілля , - до 08 квітня 2019 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, постанова КМУ №808 від 28 серпня 2013 року;

8) підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність автомобільного газозаправного пункту за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н., смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а, - до 08 квітня 2019 року. Обґрунтування: Закон України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

9) підготовити звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, 104/б, - до 08 квітня 2019 року. Обґрунтування: Закон України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

14) влаштувати локальні очисні споруди, які включають відстійну частину і сорбуючий мат для уловлювання нафтопродуктів за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н, смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а. Під час здійснення господарської діяльності АГЗП здійснювати заходи, щодо попередження забруднення ґрунтових вод, - до 08 квітня 2019 року. Обґрунтування: стаття 105 ВК України;

15) вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджують та видаляються по встановленій формі 1-ВТ, - постійно. Обґрунтування: пункт г частини першої статті 17 Закону України №187/98;

17) надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади у сфері поводження з відходами інформацію про відходи та пов`язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи, - постійно. Обґрунтування: пункт ї частини першої статті 17 Закону України №187/98;

18) проводити професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами, - постійно. Обґрунтування: пункт м частини першої статті 17 Закону України №187/98;

19) розробити декларацію безпеки, - до 08 квітня 2019 року. Обґрунтування: абзац 9 часини третьої статті 34 Закону України №187/98;

20) скласти спеціальний паспорт на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів, - до 08 квітня 2019 року. Обґрунтування: частина друга статті 33 Закону України №187/98;

22) не допускати змішування відходів, які підлягають розміщенню на звалищі ТПВ з ресурсоцінними - склом, пластиком, - постійно. Обґрунтування: пункт ж частини першої статті 17 Закону України №187/9.

Зауважень до акта перевірки № 07-01-04/29 від 30 січня 2019 року у посадових осіб позивача не було, припис №05/02.2-23 від 06 лютого 2019 року не оскаржувався та директором ПП Норма-Д сплачено штраф за невиконання цього припису.

Відповідно до наказу Державної екологічної інспекції Центрального округу № 06-27/352 від 01 червня 2020 року Про проведення позапланової перевірки ПП Норма-Д /а.с. 208 т.1/ з метою проведення позапланового заходу (перевірки) дотримання вимог природоохоронного законодавства ПП Норма-Д в частині виконання припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, виданого за результатами проведення попереднього заходу, органом державного нагляду (контролю) наказано направити для проведення позапланового заходу (перевірки) за дотриманням вимог природоохоронного законодавства ПП Норма-Д державного інспектора Здоровило Н.П.

На підставі вказаного наказу Державної екологічної інспекції Центрального округу № 06-27/352 від 01 червня 2020 року Про проведення позапланової перевірки ПП Норма-Д та направлення № 06-28/344 від 01 червня 20210 року /а.с. 209 т.1/ державним інспектором проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання ПП Норма-Д вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів в частині перевірки виконання вимог припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року по усуненню виявлених порушень природоохоронного законодавства, за результатами якого складено акт № 06-28/344 від 03 червня 2020 року /а.с. 210-214 т.1/.

В акті № 06-28/344 від 03 червня 2020 року зафіксовано невиконання ПП Норма-Д припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, зокрема:

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №1 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: розробити план оргтехзаходів по усуненню виявлених порушень під час перевірки та надати його до Державної екологічної інспекції Центрального округу, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №7 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: отримати позитивний висновок екологічної експертизи до розділу ОВНС газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, буд. 104/б, який потрібно було отримати до введення в дію Закону України Про оцінку впливу на довкілля , чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, постанови КМУ №808 від 28 серпня 2013 року;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №8 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність автомобільного газозаправного пункту за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н., смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, Закону України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №9 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, 104/б, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, Закону України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт № 14 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: влаштувати локальні очисні споруди, які включають відстійну частину і сорбуючий мат для уловлювання нафтопродуктів за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н, смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а. Під час здійснення господарської діяльності АГЗП здійснювати заходи щодо попередження забруднення ґрунтових вод, чим порушено вимоги статті 105 ВК України;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №15 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджують та видаляються ПП НОРМА-Д по встановленій формі 1-ВТ, чим порушено вимоги пункту г частини першої статті 17 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №17 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: ПП НОРМА-Д надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади у сфері поводження з відходами інформацію про відходи та пов`язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиття щодо цього заходи, чим порушено вимоги пункту ї частини першої статті 17 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №18 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: проводити професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами, чим порушено вимоги пункту м частини першої статті 17 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №19 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: розробити декларацію безпеки, чим порушено вимоги абзацу 9 часини третьої статті 34 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №20 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: скласти спеціальний паспорт на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів, чим порушено вимоги частини другої статті 33 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №22 припису №05/02.3-23 від 06 лютого 2019 року, а саме: не допускати змішування відходів, які підлягають розміщенню на звалищі ТПВ з ресурсоцінними - склом, пластиком, чим порушено вимоги пункту ж частини першої статті 17 Закону України №187/9.

05 червня 2021 року Державною екологічною інспекцією Центрального округу винесено припис №24/02/3-23/а.с.215-216 т.1/, яким ПП НОРМА-Д зобов`язано, зокрема:

1) розробити план оргтехзаходів по усуненню виявлених порушень під час перевірки та надати його до Державної екологічної інспекції Центрального округу - до 19 червня 2020 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" № 1264-XII від 25 червня 1991 року;

3) надати позитивний висновок екологічної експертизи до розділу ОВНС газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, буд. 104/б, який потрібно було отримати до введення в дію Закону України Про оцінку впливу на довкілля , - до 05 липня 2020 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V;

4) підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність автомобільного газозаправного пункту за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н., смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а, - до 05 липня 2020 року. Обґрунтування: Закон України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

5) підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, 104/б, - до 05 липня 2020 року. Обґрунтування: Закон України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

10) влаштувати локальні очисні споруди, які включають відстійну частину і сорбуючий матеріал для уловлювання нафтопродуктів за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н, смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а. Під час здійснення господарської діяльності АГЗП здійснювати заходи, щодо попередження забруднення ґрунтових вод, - до 05 липня 2020 року. Обґрунтування: стаття 105 ВК України;

11) завести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджують та видаляються по встановленій формі 1-ВТ, - до 26 червня 2020 року (далі постійно). Обґрунтування: пункт г частини першої статті 17 Закону України №187/98;

13) ПП НОРМА-Д надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади у сфері поводження з відходами інформацію про відходи та пов`язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи, - до 26 червня 2020 року (далі постійно). Обґрунтування: пункт ї частини першої статті 17 Закону України №187/98;

14) провести професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами, - до 05 липня 2020 року. Обґрунтування: пункт м частини першої статті 17 Закону України №187/98;

15) розробити декларацію безпеки, - до 05 липня 2020 року. Обґрунтування: абзац 9 часини третьої статті 34 Закону України №187/98;

16) скласти спеціальний паспорт на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів, - до 05 липня 2020 року. Обґрунтування: частина друга статті 33 Закону України №187/98;

18) не допускати змішування відходів, які підлягають розміщенню на звалищі ТПВ з ресурсоцінними - склом, пластиком, - до 26 червня 2020 року (далі постійно). Обґрунтування: пункт ж частини першої статті 17 Закону України №187/9;

20) про хід виконання припису надати звіт до інспекції з підтверджуючими копіями документів виконання кожного пункту припису: м. Полтава, вул. Коцюбинського, 6, - по закінченню терміну виконання кожного пункту припису. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ.

Зауважень до акта перевірки № 06-28/344 від 03 червня 2020 року у посадових осіб позивача не було, припис №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року не оскаржувався та директором ПП Норма-Д сплачено штраф за невиконання цього припису.

Відповідно до наказу Державної екологічної інспекції Центрального округу № 06-27/178 від 19 березня 2021 року Про проведення позапланової перевірки ПП Норма-Д /а.с. 230 т.1/ з метою проведення позапланового заходу (перевірки) дотримання вимог природоохоронного законодавства ПП Норма-Д в частині виконання припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, виданого за результатами проведення попереднього заходу, органом державного нагляду (контролю) наказано направити для проведення позапланового заходу (перевірки) за дотриманням вимог природоохоронного законодавства ПП Норма-Д державних інспекторів Сесюку І.І., Здоровило Н.П. та Невлад М.С.

На підставі вказаного наказу Державної екологічної інспекції Центрального округу № 06-27/178 від 19 березня 2021 року Про проведення позапланової перевірки ПП Норма-Д та направлення № 06-28/171 від 19 березня 2021 року /а.с. 231 т.1/ державними інспекторами проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання ПП Норма-Д вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів в частині виконання вимог припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року по усуненню виявлених порушень природоохоронного законодавства, за результатами якого складено акт № 06-28/171 від 30 березня 2021 року /а.с. 232-236 т.1/.

В акті № 06-28/171 від 30 березня 2021 року зафіксовано невиконання ПП Норма-Д припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме:

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №1 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: розробити план оргтехзаходів по усуненню виявлених порушень під час перевірки та надати його до Державної екологічної інспекції Центрального округу, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №3 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: отримати позитивний висновок екологічної експертизи до розділу ОВНС газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, буд. 104/б, який потрібно було отримати до введення в дію Закону України Про оцінку впливу на довкілля , чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, постанови КМУ №808 від 28 серпня 2013 року;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №4 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність автомобільного газозаправного пункту за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н., смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, Закону України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №5 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, 104/б, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, Закону України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт № 10 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: влаштувати локальні очисні споруди, які включають відстійну частину і сорбуючий мат для уловлювання нафтопродуктів за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н, смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а. Під час здійснення господарської діяльності АГЗП здійснювати заходи щодо попередження забруднення ґрунтових вод, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, статті 105 ВК України;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №11 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджують та видаляються ПП НОРМА-Д по встановленій формі 1-ВТ, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, пункту г частини першої статті 17 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №13 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: ПП НОРМА-Д надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади у сфері поводження з відходами інформацію про відходи та пов`язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиття щодо цього заходи, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, пункту ї частини першої статті 17 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №14 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: проводити професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, пункту м частини першої статті 17 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №15 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: розробити декларацію безпеки, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, абзацу 9 часини третьої статті 34 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №18 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: скласти спеціальний паспорт на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, частини другої статті 33 Закону України №187/98;

- ПП НОРМА-Д не виконано пункт №18 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: не допускати змішування відходів, які підлягають розміщенню на звалищі ТПВ з ресурсоцінними - склом, пластиком, чим порушено вимоги статей 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статей 7, 11 Закону України №877-V, пункту ж частини першої статті 17 Закону України №187/9.

05 квітня 2021 року Державною екологічною інспекцією Центрального округу винесено припис №10/02/3-23, яким зобов`язано ПП НОРМА-Д /а.с.238-239/:

1) розробити план оргтехзаходів по усуненню виявлених порушень під час перевірки та надати його до Державної екологічної інспекції Центрального округу - до 16 квітня 2021 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" № 1264-XII від 25 червня 1991 року;

2) надати позитивний висновок екологічної експертизи до розділу ОВНС газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, буд. 104/б, який потрібно було отримати до введення в дію Закону України Про оцінку впливу на довкілля , - до 06 червня 2021 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, постанова КМУ №808 від 28 серпня 2013 року;

3) підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність автомобільного газозаправного пункту за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н., смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а, - до 06 липня 2021 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, Закон України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

4) підготовити звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, 104/б, - до 06 липня 2021 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, Закон України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року;

5) влаштувати локальні очисні споруди, які включають відстійну частину і сорбуючий матеріал для уловлювання нафтопродуктів за адресою: Полтавська область, Семенівськи р-н, смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а. Під час здійснення господарської діяльності АГЗП здійснювати заходи, щодо попередження забруднення ґрунтових вод, - до 06 червня 2021 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, стаття 105 ВК України;

6) здійснити первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджують та видаляються по встановленій формі 1-ВТ, - до 23 квітня 2021 року (далі постійно). Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, пункт г частини першої статті 17 Закону України №187/98;

7) провести професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами, - до 06 травня 2021 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, пункт м частини першої статті 17 Закону України №187/98;

8) розробити декларацію безпеки, - до 06 травня 2021 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, абзац 9 часини третьої статті 34 Закону України №187/98;

9) скласти спеціальний паспорт на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів, - до 23 квітня 2021 року. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, частина друга статті 33 Закону України №187/98;

10) не допускати змішування відходів, які підлягають розміщенню на звалищі ТПВ з ресурсоцінними - склом, пластиком, - до 23 квітня 2021 року (далі постійно). Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ, статті 7, 11 Закону України №877-V, пункт ж частини першої статті 17 Закону України №187/9;

11) про хід виконання припису надати звіт до інспекції з підтверджуючими копіями документів виконання кожного пункту припису: м. Полтава, вул. Коцюбинського, 6, - по закінченню терміну виконання кожного пункту припису. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ.

Не погодившись з пунктами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 припису № 10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь визначає Закон України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року №1264-XII /далі - Закон №1264-XII/.

Згідно зі статтею 34 Закону №1264-XII завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.

Відповідно до статті 35 Закону №1264-XII державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад здійснюють державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Державному контролю підлягають використання і охорона земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України, природних територій та об`єктів, що підлягають особливій охороні, стан навколишнього природного середовища, а також дотримання заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об`єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі.

Порядок здійснення державного контролю за охороною навколишнього природного середовища та використанням природних ресурсів визначається цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №275 від 19 квітня 2017 року, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

До основних завдань Держекоінспекції, визначених пунктом 3 цього Положення, віднесено реалізація державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів та здійснення у межах повноважень, передбачених законом, державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства.

Згідно з пунктом 7 вказаного Положення Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Державна екологічна інспекція Центрального округу (Полтавська та Черкаська області) як міжрегіональний територіальний орган Держекоінспекції утворена на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 102 від 21 лютого 2018 року та діє відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію Центрального округу, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України № 82 від 17 травня 2018 року.

Таким чином, Державна екологічна інспекція Центрального округу є уповноваженим органом щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до пункту е частини першої статті 20-2 Закону №1264-XII до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить надання обов`язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до його компетенції, інформування дозвільних органів про надані приписи суб`єктам господарювання, що здійснюють діяльність на підставі дозволів у сфері охорони навколишнього природного середовища, та здійснення контролю за їх виконанням.

Статтею 68 Закону №1264-XII встановлено, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.

Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні, зокрема, у: а) порушенні прав громадян на екологічно безпечне навколишнє природне середовище; б) порушенні норм екологічної безпеки; в) порушенні вимог законодавства про оцінку впливу на довкілля, у тому числі поданні завідомо неправдивого звіту з оцінки впливу на довкілля чи висновку з оцінки впливу на довкілля; г) неврахуванні у встановленому порядку результатів оцінки впливу на довкілля та невиконанні екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля; е) порушенні екологічних вимог при проектуванні, розміщенні, будівництві, реконструкції, введенні в дію, експлуатації та ліквідації підприємств, споруд, пересувних засобів та інших об`єктів; ї) невиконанні розпоряджень органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, та вчиненні опору їх представникам; й) порушенні природоохоронних вимог при зберіганні, транспортуванні, використанні, знешкодженні та захороненні хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних, радіоактивних речовин та відходів. Законодавством України може бути встановлено відповідальність і за інші порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V /далі - Закон №877-V/.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону №877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Порядок проведення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) визначений статтею 6 Закону №877-V, відповідно до абзацу четвертого частини першої якої підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Частинами першою та другою статті 7 Закону №877-V передбачено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Згідно з абзацом дев`ятим частини шостої статті 7 Закону №877-V в останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до частин сьомої та восьмої статті 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Згідно з частиною одинадцятою статті 7 Закону №877-V у разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб`єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.

За змістом частини першої статті 8 Закону №877-V орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків.

З аналізу наведених положень слідує, що під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю). При цьому до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить надання обов`язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до його компетенції, та здійснення контролю за їх виконанням . Припис - це обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Судовим розглядом встановлено, що метою проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) позивача згідно наказу Державної екологічної інспекції Центрального округу № 06-27/178 від 19 березня 2021 року Про проведення позапланової перевірки ПП Норма-Д та направлення №06-28/171 від 19 березня 2021 року визначено контроль виконання ПП Норма-Д припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, виданого за результатами проведення попереднього заходу, по усуненню виявлених недоліків і порушень природоохоронного законодавства.

Суд враховує, що в акті № 06-28/171 від 30 березня 2021 року зафіксовано невиконання ПП Норма-Д вимог припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а саме: ПП НОРМА-Д не виконано пункти №№1, 3, 4, 5, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 18 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а тому відповідачем 05 квітня 2021 року винесено припис №10/02/3-23, яким зобов`язано ПП НОРМА-Д усунути порушення вимог статті 20-2, 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" № 1264-XII від 25 червня 1991 року, постанови КМУ №808 від 28 серпня 2013 року, Закону України Про оцінку впливу на довкілля №2059-VІІІ від 23 травня 2017 року, статті 7, 11 Закону України №877-V, статті 105 ВК України, пунктів г , ж , м частини першої статті 17 Закону України №187/98, абзацу 9 часини третьої статті 34 Закону України №187/98, частина друга статті 33 Закону України №187/98, а саме: розробити план оргтехзаходів по усуненню виявлених порушень під час перевірки та надати його до Державної екологічної інспекції Центрального; надати позитивний висновок екологічної експертизи до розділу ОВНС газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, буд. 104/б, який потрібно було отримати до введення в дію Закону України Про оцінку впливу на довкілля ; підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність автомобільного газозаправного пункту за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н., смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а; підготувати звіт про оцінку впливу на довкілля та отримати висновок з оцінки впливу на довкілля на господарську діяльність газозаправної станції для зріджених газів за адресою: Полтавська область, м. Хорол, вул. Фрунзе, 104/б; влаштувати локальні очисні споруди, які включають відстійну частину і сорбуючий матеріал для уловлювання нафтопродуктів за адресою: Полтавська область, Семенівський р-н, смт. Семенівка, вул. Матросова, 39а. Під час здійснення господарської діяльності АГЗП здійснювати заходи щодо попередження забруднення ґрунтових вод; здійснити первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджують та видаляються по встановленій формі 1-ВТ; провести професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами; розробити декларацію безпеки; скласти спеціальний паспорт на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів; не допускати змішування відходів, які підлягають розміщенню на звалищі ТПВ з ресурсоцінними - склом, пластиком; про хід виконання припису надати звіт до інспекції з підтверджуючими копіями документів виконання кожного пункту припису: м. Полтава, вул. Коцюбинського, 6, - по закінченню терміну виконання кожного пункту припису. Обґрунтування: статті 20-2, 68 Закону України №1264-ХІІ.

Судовим розглядом встановлено та сторонами у судовому засіданні визнано, що приписи ДЕІ Центрального округу №05/02.2-23 від 06 лютого 2019 року та №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, які винесені за результатами попередніх заходів державного нагляду (контролю), у судовому порядку не оскаржувалися та відсутні судові рішення про їх скасування, а відтак суд доходить висновку, що відповідно до положень Закону №877-V та Закону №1264-XII припис ДЕІ Центрального округу №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року був обов`язковим до виконання позивачем та підлягав виконанню, а відповідач в свою чергу уповноважений на здійснення перевірки його виконання та має право на повторне вжиття заходів реагування шляхом видання припису про усунення відповідних порушень.

Довід позивача щодо недопущення ним порушень вимог природоохоронного законодавства та відсутності у нього обов`язку виконувати пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 оскаржуваного припису №10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року спростовуються фактом не оскарження ним попереднього припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, а також діями позивача, спрямованими на усунення зазначених в цих приписах порушень вже після закінчення позапланового заходу та винесення оскаржуваного припису.

До того ж постановою про накладення адміністративного стягнення ДЕІ Центрального округу №45/02/3-24 від 29 березня 2021 року /а.с. 241 т.1/ за порушення, відповідальність за яке передбачена статтею 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", частини восьмої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", тим, що будучи посадовою особою ПП НОРМА-Д , допустив невиконання приписів посадових осіб органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, а саме: невиконання пунктів №3, 4, 5, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністртивного правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 765,00 грн.

Відповідно до платіжного доручення АТ ПУМБ №187 від 05 квітня 2021 року /а.с. 242 т.1/ ПП НОРМА-Д сплачено адміністративний штраф згідно постанови у сумі 765,00 грн.

Отже, визнання посадовою особою ПП НОРМА-Д ОСОБА_1 , як директором підприємства /а.с. 123-128 т.1/, вчинення порушення щодо невиконання пунктів №3, 4, 5, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року шляхом невчинення дій щодо оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення №45/02/3-24 від 29 березня 2021 року та сплати адміністративного стягнення у вигляді штрафу також свідчить про визнання позивачем виявлених порушень, зафіксованих в акті ДЕІ Центрального округу №06-28/171 від 30 березня 2021 року, та наявність у нього обов`язку щодо усунення порушень згідно припису №10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року.

Суд наголошує, що оцінка тим доказам, які надані позивачем на підтвердження виконання ним певних пунктів припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року, знаходиться поза межами предмету доказування у цій справі, оскільки порушення усувалися позивачем вже після винесення оскаржуваного припису №10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року та матеріали справи не містять доказів надіслання позивачем звіту про виконання, зокрема, пунктів 1, 13, 18 припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року /а.с.34, 243 т.1/ до ДЕІ Центрального округу та доказів отримання контролюючим органом такого звіту.

Також слід зауважити, що контроль за виконанням припису №24/02/3-23 від 05 червня 2020 року здійснює не суд, а уповноважений державою орган -в даному випадку Державна екологічна інспекція Центрального округу і саме вона шляхом проведення відповідного позапланового заходу надає встановлює усунення/неусунення вимог припису.

Заявлені позивачем доводи не спростовують вищевикладені висновки суду у цій справі.

Відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи відповідач довів правомірність винесення пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 припису Державної екологічної інспекції Центрального округу №10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року.

Отже, у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Норма-Д" (провулок Рибальський, буд.16, кв.14, м. Полтава, Полтавська область, 36037, ідентифікаційний номер 35658377) до Державної екологічної інспекції Центрального округу (вул. Коцюбинського, буд. 6, м. Полтава, Полтавська область, 36039, ідентифікаційний код 42149108) про визнання протиправними та скасування пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 припису Державної екологічної інспекції Центрального округу №10/02/3-23 від 05 квітня 2021 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 14 січня 2022 року.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.01.2022
Оприлюднено07.02.2022
Номер документу102958341
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/7265/21

Постанова від 06.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 06.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Рішення від 05.01.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Рішення від 05.01.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні