ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островсько го, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov. ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2010 р. Справа № 2-а-2136/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Чернюк А лли Юріївни,
при секретарі судового зас ідання: Котюжанській Тетяні Олександрівні
за участю представників ст орін:
позивача : Коломіє ць І.М. - представник на підст аві довіреності;
відповідача : не з'явивс я;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: Державної по даткової інспекції у м. Вінни ці
до: Товариства з обмеже ною відповідальністю "Юніон- Ліг"
про: припинення (скасува ння) юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
Державною податковою інс пекцією у м. Вінниці (далі - ДПІ у м. Вінниці) подано позов про припинення (скасування) держ авної реєстрації юридичної о соби - Товариства з обмежен ою відповідальністю "Юніон-Л іг" (далі - ТОВ "Юніон-Ліг") зареє строваного рішенням виконав чого комітету Ради народних депутатів Замостянського ра йону м. Вінниці від 11.08.1993 року за №326.
Позов мотивовано тим, що від повідач з 1995 року не подає орга нам державної податкової слу жби податкових декларацій, д окументів фінансової звітно сті відповідно до закону.
Ухвалою суду від 26 травня 2010 р оку за даним позовом відкрит о провадження у адміністрати вній справі № 2-а-2136/10/0270 та призна чено її до розгляду в судовом у засіданні.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала повністю та посилаючись на обставини викладені в поз овній заяві просила суд задо вольнити позовні вимоги. Окр ім того, в обґрунтування свої х вимог та в якості доказів пр едставник позивача 03.06.2010 року (в х. №11388) надала суду додаткові д окументи, які просила долучи ти до матеріалів справи (а.с. 13-1 9).
Водночас, відповідач в судо ве засідання не з' явився, по вноважного представника не н аправив, письмових пояснень з приводу обґрунтованості чи необґрунтованості заявлено го позову не надав. Про дату, ч ас і місце розгляду справи ві дповідач неодноразово повід омлявся завчасно та належним чином за адресою, вказаною у п озовній заяві та внесеною до державного реєстру. До того ж , ухвала про відкриття провад ження у справі, позовна заява з доданими до неї матеріалам и, а також повістка про виклик у суд, направлялись, як на адр есу юридичної особи - Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Юніон-Ліг", так і безпосе редньо його керівникам (засн овникам) ОСОБА_2 та ОСОБА _3, що підтверджується матер іалами справи (повідомленням и про вручення поштових відп равлень від 29.05.2010 №23243, від 14.06.2010 №20041659 , №2041136 (а.с.12, 24, 25) та інформацією адр есно - довідкового сектору ВГ ІРФО у Вінницькій області ві д 01.04.2010 №47/10/15-1 (а.с. 18)).
Відповідно до ст. 35 КАС Украї ни вважається, що юридична ос оба повідомлена про час та мі сце слухання справи, якщо суд ова повістка доставлена за а дресою, внесеною до відповід ного державного реєстру. Оск ільки судові повістки направ лялись відповідачу за адресо ю вказаною в установчих доку ментах, суд вважає, що вжив всі передбачені законом заходи для забезпечення явки останн ього до суду, неприбуття пред ставника відповідача за таки х обставин в судове засіданн я, виходячи зі змісту ст. 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України, не є перешкод ою для розгляду справи, а тому судом ухвалено розглянути с праву за наявними у ній матер іалами.
Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, оціни вши докази в їх сукупності, ді йшов висновку, що позов обґру нтований та підлягає задовол енню, з наступних підстав.
Відповідно до наданих дока зів судом встановлено, що Тов ариство з обмеженою відповід альністю "Юніон-Ліг", зареєстр оване згідно рішення виконав чого комітету Ради народних депутатів Замостянського ра йону м. Вінниці №326 від 11.08.1993 року , діє на підставі установчого договору та статуту, затверд женого протоколом Загальних зборів учасників товариства №1 від 07.07.1993 року, а також перебув ає на обліку, як платник подат ків в ДПІ у м. Вінниці з 20.09.1993 року за №03-430/197.
Згідно витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців №13/4/931 від 15.04.2010 року, Товарист во з обмеженою відповідальні стю "Юніон-Ліг", включене до ЄД РПОУ, ідентифікаційний код - 13 337830, керівник - ОСОБА_2, міс цезнаходження: вул. Полубутк іна, 36, м. Вінниця, Замостянськ ий район, 21017 (а.с. 15).
Положеннями ст. 9 Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння" передбачені обов' язки платників податків і зборів (обов' язкових платежів), а са ме:
- вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;
- подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов' язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов' язкови х платежів);
- сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) у встановлені з аконами терміни.
Крім того, до обов'язків суб 'єктів господарювання, що виз начені нормою п.8.ст.19 Господар ського кодексу України (далі - ГК України), належить також з дійснення первинного та бухг алтерського обліку результа тів своєї роботи, подання від повідно до вимог закону фіна нсової звітності та статисти чної інформації щодо своєї г осподарської діяльності.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" (да лі - Закон) податкові деклар ації подаються за базовий по датковий (звітний) період, що д орівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.
Однак, в порушення зазначен их норм Закону відповідач з 199 5 року не звітує до ДПІ у м. Вінн иці (остання звітність подан а: декларація по податку на пр ибуток за 1994 рік, розрахунок су ми комунального податку за IV к вартал 1994 року), зокрема не пода є обов`язкову податкову звіт ність, що стверджується дові дкою позивача від 21.05.2010 №8691/10/15-1 (а.с .19).
З дати реєстрації, в орган д ержавної влади відповідач за яву про припинення юридичної особи (скасування державної реєстрації) особисто не пода вав.
Відповідно до п.п. 8.6 п. 8 Інстру кції про порядок обліку плат ників податків, затвердженої наказом Державної податково ї адміністрації України від 19.02.98 р. № 80 та зареєстрованої в Мі ністерстві юстиції України 1 6.03.1998 за №172/2612, якщо платник податк ів не має заборгованості пер ед бюджетом, та в разі неподан ня протягом одного року в орг ани державної податкової слу жби податкових декларацій, д окументів бухгалтерської зв ітності, керівник державної податкової служби приймає рі шення про звернення до госпо дарського суду із позовною з аявою про скасування державн ої реєстрації суб'єкта підпр иємницької діяльності.
Згідно довідки ДПІ у м. Вінн иці від 21.05.2010 №8691/10/15-1 (а.с.19) заборгов аність за платежами до бюдже ту у відповідача відсутня.
Поряд з цим, відповідно до З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" (п . 17, ч. 1 ст. 11) органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право звертатися у передбачених законом випа дках до судових органів із за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб'єкта підприємницької д іяльності.
Згідно з ч. 1 ст. 216 ГК України у часники господарських відно син несуть господарсько-прав ову відповідальність за прав опорушення у сфері господарю вання шляхом застосування до правопорушників господарсь ких санкцій на підставах і в п орядку, передбачених цим Код ексом, іншими законами та дог овором.
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно - господарські санкції , тобто заходи організаційно -правового або майнового хар актеру, спрямовані на припин ення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідаці ю його наслідків.
А згідно з ч.1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом г осподарювання діяльності, що суперечить закону чи устано вчим документам, до нього мож е бути застосовано адміністр ативно-господарську санкцію у вигляді скасування держав ної реєстрації цього суб'єкт а та його ліквідації.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15 .05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) підст авою для постановлення судов ого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'яза но з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону.
Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґр унтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєст рації Товариства з обмеженою відповідальністю "Юніон-Ліг ".
Відповідно до ч. 1 ст. 105 Цивіль ного кодексу України (далі - ЦК України) суд або орган, що при йняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює держ авну реєстрацію, який вносит ь до Єдиного державного реєс тру відомості про те, що юриди чна особа перебуває у процес і припинення.
Згідно ч. 10 ст. 38, ч. 9 ст. 36 Закону № 755-IV за відсутності підстав дл я залишення документів, які п одані для проведення державн ої реєстрації припинення юри дичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду дер жавний реєстратор повинен вн ести до Єдиного державного р еєстру запис про проведення державної реєстрації припин ення юридичної особи.
Положення ч. 10 ст. 36 Закону № 755-I V встановлюють, що строк держа вної реєстрації припинення ю ридичної особи в результаті її ліквідації не повинен пер евищувати три робочих дні з д ати надходження документів д ля проведення державної реєс трації припинення юридичної особи.
Згідно з ч. 7 ст. 59 ГК України ск асування державної реєстрац ії позбавляє суб'єкта господ арювання статусу юридичної о соби і є підставою для вилуче ння його з державного реєстр у. Суб'єкт господарювання вва жається ліквідованим з дня в несення до державного реєстр у запису про припинення його діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позо в задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - Т овариство з обмеженою відпов ідальністю "Юніон-Ліг" (юридич на адреса: вул. Полубуткіна, 36, З амостянський район, м. Вінниц я, 21017, код ЄДРПОУ 13337830.
Створити ліквідаційну ком ісію в складі: голова комісії - ОСОБА_2 - керівник (заснов ник) Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Юніон-Ліг" (а дреса місця прописки: вул. Г рибоєдова, 3, кв.116, м. Вінниця, 21 000), член комісії - Державна пода ткова інспекція у м. Вінниці.
Зобов'язати ліквідаційну к омісію після набрання даною постановою законної сили пов ідомити орган, що здійснює де ржавну реєстрацію, про те, що Т овариство з обмеженою відпов ідальністю "Юніон-Ліг" перебу ває у процесі припинення.
Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою з аконної сили помістити в дру кованих засобах масової інфо рмації, в яких публікуються в ідомості про державну реєстр ацію юридичної особи, що прип иняється, повідомлення про п рипинення Товариства з обмеж еною відповідальністю "Юніон -Ліг", та не пізніше двох місяц ів з дати публікації зазначе ного повідомлення подати (на діслати рекомендованим лист ом з описом вкладення) держав ному реєстратору документи , передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15.05.200 3 року №755-IV.
Встановити строк роботи лі квідаційної комісії 70 днів з д ня набрання даною постановою законної сили.
Копію постанови після набр ання законної сили направити Державному реєстратору вико навчого комітету Вінницької міської ради для виконання в имог ст. 38 Закону України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців".
Відповідно до ст. 186 КАС Укр аїни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 ць ого Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею коп ії постанови. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. При цьому апеляційна с карга може бути подана без по переднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. З аява про апеляційне оскаржен ня та апеляційна скарга пода ються до суду апеляційної ін станції через суд , який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає зак онної сили після закінчен ня строку подання заяви про а пеляційне оскарження. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова або ухвала суду п ершої інстанції набирає сили після закінчення цього стро ку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови о формлено: 06.07.10
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2010 |
Оприлюднено | 04.08.2010 |
Номер документу | 10297162 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні