Постанова
від 05.07.2010 по справі 2а-4624/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія № 6.19

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 липня 2010 року Справа № 2а-4624/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого - судді Остро вської О.П.,

при секретарі - Кір' ян О.С .,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у м. Луганська адміністратив ну справу за позовом прокуро ра м. Луганська в інтересах де ржави в особі Державного під приємства «Національна енер гетична компанія «Укренерго » в особі Інспекції Держенер гонагляду в Луганській облас ті відокремленого підрозділ у «Держенергонагляд у Донбас ькому регіоні» до Міського к омунального підприємства «Ж итлове експлуатаційно-ремон тне управління № 1» про стягне ння суми штрафу в розмірі 1700 гр н.,

ВСТАНОВИВ:

11 червня 2010 року прокур ор м. Луганська в інтересах де ржави в особі Інспекції Держ енергонагляду в Луганській о бласті звернувся до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду з даним позовом, в як ому посилається на наступне. 30.01.2009 директору МКП «Житлове ек сплуатаційно-ремонтне управ ління № 1» було видано припис № 2-12-08-64807/П/ПП/0113, яким останнього зо бов' язано виконати заходи з усунення порушень, про викон ання припису в цілому повинн і були повідомити в строк до 04 .05.2009. 09.09.2009 у присутності представ ника відповідача інспекторо м Державної інспекції з енер гетичного нагляду було прове дено перевірку виконання при пису Інспекції від 30.01.2009 № 2-12-08-64807/П /ПП/0113 про усунення порушень за конодавства про електроенер гетику. Актом перевірки від 09. 09.2009 № 02/26-0038 встановлено невикона ння відповідачем пунктів № 2, 3 , 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24 вищезазн аченого припису. На підставі цього акту перевірки 21.09.2009 інсп екцією прийнято постанову № 02/26-0038 про накладення штрафу на в ідповідача за порушення зако нодавства про електроенерге тику на суму 1700 грн. у зв' язку з невиконанням припису від 30.0 1.2009 № 2-12-08-64807/П/ПП/0113. Відповідач отри мав постанову 10.10.2009, до цього ча су штраф не сплатив. Тому прок урор просить стягнути з відп овідача до Держбюджету Украї ни суму штрафу 1700 грн. за постан овою Інспекції Держенергона гляду в Луганській області в ід 21.09.2009 № 2-12-08-64807/П/ПП/0113.

Прокурор у судове зас ідання не з' явився, про розг ляд справи був повідомлений належним чином.

Представник позивача у судовому засіданні підтри мав позовні вимоги в повному обсязі, надав суду пояснення , аналогічні викладеному в по зові.

Представник відповід ача в судове засідання не з' явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомл ений належним чином, про прич ини неприбуття не повідомив, заперечень проти позову не н адав.

Вислухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Відповідно до положе нь ст. 60 КАС України, у випадках , встановлених законом, Уповн оважений Верховної Ради Укра їни з прав людини, прокурор, ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ф ізичні та юридичні особи мож уть звертатися до адміністра тивного суду із адміністрати вними позовами про захист пр ав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих спра вах.

Відповідно до ст. 36-1 Зак ону України «Про прокуратуру » представництво прокуратур ою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здій сненні прокурорами від імені держави процесуальних та ін ших дій, спрямованих на захис т у суді інтересів громадяни на або держави у випадках, пер едбачених законом.

Підставою представни цтва у суді інтересів громад янина є його неспроможність через фізичний чи матеріальн ий стан, похилий вік або з інши х поважних причин самостійно захистити свої порушені чи о спорювані права або реалізув ати процесуальні повноважен ня, а інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політи чних та інших державних інте ресів внаслідок протиправни х дій (бездіяльності) фізични х або юридичних осіб, що вчиня ються у відносинах між ними а бо з державою.

Відповідно до ст. 5 Зак ону України «Про електроенер гетику» однією із засад держ авної політики в енергетиці є створення умов безпечної е ксплуатації об' єктів елект роенергетики, а також забезп ечення відповідальності ене ргопостачальників та спожив ачів. Згідно зі ст. 9 зазначено го закону та п. 1 Положення «Пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії», затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 № 929 державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії, яка підпоряд кована безпосередньо Мінпал ивенерго в частині виконання функцій, покладених на Держе нергонагляд, та діє у складі д ержавного підприємства, що з дійснює централізоване дисп етчерське (оперативно-технол огічне) управління об' єднан ою енергетичною системою Укр аїни, та його територіальних структурних підрозділів.

Згідно з Указом Прези дента України «Про зміни в ст руктурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999 № 1573 /99 Міністерство палива та енер гетики України входить до ск ладу органів виконавчої влад и України.

Відповідно до наказу Міністерства палива та енер гетики України від 3 листопад а 2006 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії (Держен ергонагляд) безпосередньо пі дпорядкована Мінпаливенерг о щодо виконання функцій, пок ладених на Держенергонагляд Положенням про державний ен ергетичний нагляд за режимам и споживання електричної і т еплової енергії, затверджени м постановою Кабінету Мініст рів України від 07.08.96 № 929, здійсню є допоміжні заходи із забезп ечення надійного і сталого ф ункціонування об' єднаної е нергетичної системи України та діє у складі державного пі дприємства «Національна ене ргетична компанія «Укренерг о». Особа, в інтересах якої зая влено позов щодо стягнення ш трафних санкцій, є суб' єкто м владних повноважень в розу мінні ст. 3 КАС України, оскіль ки здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства.

Правовідносини сторі н є публічними. Стосуються ст ягнення санкцій за порушення встановленого державою поря дку у енергетичних відносина х (адміністративно-господарс ькі санкції).

ДП «НЕК «Укренерго»у спірних правовідносинах вис тупає не як господарюючий су б' єкт, а як особа, до складу я кої входить Держенергонагля д, що здійснює контролюючі фу нкції. Суду до позову були над ані документи (Статут, Положе ння) що підтверджують наявні сть у складі позивача підроз ділу Держенергонагляду.

Таким чином, позивач є суб' єктом, який здійснює вл адні управлінські функції на основі законодавства і є суб ' єктом владних повноважень . Прокурор звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі позивача на підставі та в межах повноважень, надан их законом.

Відповідно до п. 2.1 Поло ження про державну інспекцію з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної і теплової енергії у Луга нській області, метою та завд аннями інспекції Держенерго нагляду у Луганській області є сприяння забезпеченню ста лого функціонування об' єдн аної енергетичної системи Ук раїни, сфери теплопостачання , енергетичної безпеки держа ви шляхом здійснення контрол ю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання та споживачами елек тричної енергії Луганської о бласті вимог нормативно - п равових і нормативно - техн ічних актів у сфері виробниц тва, постачання та споживанн я електричної і теплової ене ргії.

Згідно п. 4.1.3 Положення про державну інспекцію з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Луганські й області, інспекція Держене ргонагляду у Луганській обла сті має право застосовувати до суб' єктів господарської діяльності штрафні санкції в порядку, визначеному закон одавством.

Судом установлено, що Державною інспекцією з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної і т еплової енергії в Луганській області 30.01.2009 директору МКП «Жи тлове експлуатаційно-ремонт не управління № 1» було видано припис № 2-12-08-64807/П/ПП/0113, яким остан нього зобов' язано виконати заходи з усунення порушень, п ро виконання припису в цілом у повинні були повідомити в с трок до 04.05.2009 (а.с. 6-7).

09.09.2009 інспектором Держа вної інспекції з енергетично го нагляду було проведено пе ревірку виконання припису Ін спекції від 30.01.2009 № 2-12-08-64807/П/ПП/0113 про усунення порушень законодав ства про електроенергетику, про що було складено акт № 02/26-0038 (а.с. 5). Вказаним актом встановл ено невиконання відповідаче м пунктів № 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 2 0, 21, 22, 24 вищезазначеного припису .

На підставі акту пере вірки 21.09.2009 начальником Інспек ції Держенергонагляду в Луга нській області - старшим де ржавним інспектором з енерге тичного нагляду Вайнер В.Ю. прийнято постанову від 21.09.2009 № 02/26-0038 про накладення штрафу н а відповідача за порушення в имог Закону України «Про еле ктроенергетику» на суму 1700 гр н. у зв' язку з невиконанням п унктів припису від 30.01.2009 № 2-12-08-64807/П /ПП/0113. Відповідач отримав пост анову 10.10.2009, до цього часу штраф не сплатив.

Постанова в установл еному законом порядку не бул а оскаржена.

Відповідно до ст. 9 Зак ону України «Про електроенер гетику» державний нагляд в е лектроенергетиці здійснюют ь Державна інспекція з експл уатації електричних станцій і мереж та Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії у по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України, та інші органи, визначені законодав ством України. Державні інсп ектори з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної та теплової енергі ї мають право застосовувати в установленому законодавст вом України порядку санкції до суб' єктів господарської діяльності за порушення нор мативно-правових актів та ск ладати протоколи про адмініс тративні правопорушення.

Відповідно до ч. 4 ст. 26 З акону України «Про електроен ергетику», споживач енергії несе відповідальність за пор ушення умов договору з енерг опостачальником та правил ко ристування електричною і теп ловою енергією та виконання приписів державних інспекці й з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії згі дно із законодавством Україн и.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст . 27 Закону України «Про електр оенергетику», суб' єкти госп одарської діяльності несуть відповідальність за ухиленн я від виконання або несвоєча сне виконання рішень чи прип исів Національної комісії ре гулювання електроенергетик и України, Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж, Державної і нспекції з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії та порушення умов ліценз ій у вигляді штрафу у розмірі до п' яти тисяч неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян.

Відповідно до п. 10 Поло ження про порядок накладення на суб' єктів господарської діяльності штрафів за поруш ення законодавства про елект роенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України від 30.07.1999 № 1312, суб' єк т господарської діяльності п овинен сплатити штраф протяг ом 30 днів з дня винесення пост анови про його накладення. У р азі несплати штрафу у визнач ений термін він стягується в судовому порядку.

З огляду на наведене, п озовні вимоги підлягають зад оволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 159-163 К АС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги проку рора м. Луганська в інтересах держави в особі Державного п ідприємства «Національна ен ергетична компанія «Укренер го» в особі Інспекції Держен ергонагляду в Луганській обл асті відокремленого підрозд ілу «Держенергонагляд у Донб аському регіоні» до Міського комунального підприємства « Житлове експлуатаційно-ремо нтне управління № 1» про стягн ення суми штрафу задовольнит и в повному обсязі.

Стягнути з Міського к омунального підприємства «Ж итлове експлуатаційно-ремон тне управління № 1» (94517, Лугансь ка область, м. Красний Луч, вул . Хасанова, б. 28, р/р 26004585113841 в УСБ м. Кр асний Луч, МФО 304018, інд. код 32446593) на користь Державного бюджету України (п/р 31115106700039, Держбюджет м . Красний Луч, код бюджетної кл асифікації 21081100, МФО 804013, ін. код 24046 797) заборгованість зі сплати ш трафних санкцій в сумі 1700 грн. ( одна тисяча сімсот грн.).

Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до ст. 160 цього Ко дексу - з дня складення в пов ному обсязі. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання нею к опії постанови. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Апеляційна скарга м оже бути подана без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про ап еляційне оскарження.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана в стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.

Повний текст постано ви складено 05 липня 2010 року.

Суддя Островська О.П.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10297657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4624/10/1270

Постанова від 05.07.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Островська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні