Постанова
від 06.07.2010 по справі 2а-877/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-877/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,

при секретарі - Кусайло Я. Г.,

за участю представника по зивача - Гриценко І.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр иватного підприємства "ГЕЙМ -СЕРВІС" до Карлівської міжра йонної державної податкової інспекції про скасування рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

02 березня 2010 року позив ач Приватне підприємств о "ГЕЙМ-СЕРВІС" звернувся до П олтавського окружного адмін істративного суду з адмініст ративним позовом до Карлівсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції про скас ування рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій № 0000672303 від 03.04.2009 року у су мі 680 грн.

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на те, що п еревірку Приватного підприє мства “ГЕЙМ-СЕРВІС” щодо кон тролю за здійсненням розраху нкових операцій у сфері готі вкового та безготівкового об ігу, за результатами якої вин есено оскаржуване рішення, п роведено відповідачем з пору шеннями вимог чинного законо давства, зокрема, Закону Укра їни “Про державну податкову службу в Україні”, оскільки п озивачу не надіслано за 10 днів повідомлення про перевірку, не пред'явлено копію наказу п ро перевірку під час її прове дення. Зазначив, що гральні ав томати не є реєстраторами ро зрахункових операцій у розум інні статті 2 Закону України “ Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, а тому накладення штрафних (фінанс ових) санкцій за застосуванн я при здійсненні розрахунков их операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, нез ареєстрованного, неопломбов аного реєстратора розрахунк ових операцій є неправомірни м. Вважає, що наявність у залі гральних автоматів реєстра тора розрахункових операцій SAMSUNG ER-350-UA.01і, зареєстрованого у Ка рлівській МДПІ, через який пр оводилися розрахункові опер ації, забезпечило виконання вимог Закону України “Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг”. Крім того, за значив, що на звернення позив ача до Приватного підприємст ва “Імпорттехносервіс”, яке здійснює технічне обслугову вання та ремонт реєстраторів розрахункових операцій, з пр иводу фіскалізації гральних автоматів, отримано відпові дь про неможливість встановл ення фіскального блоку на гр альні автомати.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити, посилаючись на об ставини, викладені в позовні й заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився , хоча про дату, час та місце ро згляду справи повідомлявся н алежним чином. У наданих пись мових запереченнях посилавс я на те, що перевірку позивача здійснено в межах повноваже нь органів державної податко вої служби, визначених статт ею 11 Закону України “Про держ авну податкову службу в Укра їні”, статтями 15, 16 Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг” і з врахуванням Методичних рек омендацій щодо порядку взаєм одії між підрозділами органі в державної податкової служб и України при організації та проведенні перевірок платни ків податків, затверджених н аказом ДПА України від 27.05.2008 р. № 355. В ході перевірки було вста новлено порушення позиваче м статті 2 пункту 1, статті 3 Зако ну України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та п ослуг”, а саме, не забезпечено проведення розрахункових оп ерацій на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій. У зв' язку із цим Карлів ською міжрайонною державною податковою інспекцією було винесене рішення №0000672303 від 03.04.2009 року, яким відповідно до част ини 2 статті 17 Закону України “ Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг” заст осовано штрафні (фінансові) с анкції в сумі 680,00 грн.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, вивчив ши та дослідивши наявні в мат еріалах справи документи, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що При ватне підприємство “ГЕЙМ-С ЕРВІС” (ідентифікаційний код 35539017) зареєстроване Карлівськ ою районною державною адміні страцією, про що видано свідо цтво про державну реєстрацію серії АО1 № 113050, має ліцензію на організацію діяльності з про ведення азартних ігор (діяль ності з організації та прове дення азартних ігор на граль них автоматах), серії АВ № 082889, ви дану Міністерством фінансів України 16.04.2008 року зі строком д ії з 14.04.2008 року по 13.04.2013 року, ліцен зію на організацію та утрима ння тоталізаторів, гральних закладів серії АВ № 419703, видану Полтавською обласною держа вною адміністрацією 06.06.2008 року строком дії до 06.06.2013 р.

16 березня 2009 року проведено п еревірку залу гральних автом атів, розташованого за адрес ою: с. Шишаки, вул. Леніна, 71, що н алежить Приватному підприєм ству “ГЕЙМ-СЕРВІС”, щодо дотр имання порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), вимог з регулювання обігу го тівки, наявності торгових па тентів і ліцензій.

Перевірку здійснено на під ставі направлень від 06.03.2009 рок у № 123, № 124.

В ході перевірки виявлено, щ о в приміщенні грального зал у знаходилося 2 гральних авто матів, на яких надавалися пос луги у сфері грального бізне су, в робочому стані, підключе ні до мережі електричного ст руму. При цьому встановлено п орушення статті 2, п. 1, статті 3 Закону України “Про застосу вання реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг”, а саме, проведенн я розрахункових операцій з н адання послуг у сфері гральн ого бізнесу через гральні ав томати, які не зареєстровані в органах державної податко вої служби і не переведені у ф іскальний режим роботи.

За результатами перевірки складено акт (довідку) №0063/16/12/23/35 539017 від 16.03.2009 року, на підставі яко го Карлівською міжрайонною д ержавною податковою інспекц ією винесено рішення №0000672303 від 03.04.2009 року про застосування до позивача штрафних (фінансови х) санкцій в сумі 680,00 грн.

Позивач з даним рішенням не погодився, у зв'язку з чим оск аржив його до суду.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудливо ; з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія); з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я; своєчасно, тобто протягом р озумного строку.

Надаючи оцінку оскаржуван ому рішенню, суд виходить із н аступного.

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право здійсню вати контроль за додержанням порядку проведення готівков их розрахунків за товари (пос луги) у встановленому законо м порядку.

Згідно зі статтею 15 Закону У країни “Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ” контроль за додержанням су б'єктами підприємницької дія льності порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), інших вимог цього Закону зд ійснюють органи державної по даткової служби України шлях ом проведення планових або п озапланових перевірок згідн о із законодавством України.

Відповідно до частини 4 стат ті 16 Закону України “Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг” планові або поз апланові перевірки осіб, що в икористовують реєстратори р озрахункових операцій, розра хункові книжки або книги обл іку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, пере дбаченому законодавством Ук раїни.

Згідно з преамбулою Закону України “Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг” цей Закон визначає право ві засади застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг. У питаннях застосування реєст раторів розрахункових опера цій цей Закон є спеціальним, т ому інші акти законодавства, у тому числі, Закон України “П ро державну податкову службу в Україні” застосовується л ише у частині, неврегульован ій Законом України “Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг”.

З огляду на викладене, перев ірку проведено у межах повно важень та у спосіб, передбаче ний чинним законодавством Ук раїни.

Суд критично оцінює твердж ення позивача щодо незаконно сті проведення перевірки у з в'язку з неповідомленням йог о за 10 днів до дати перевірки з посиланням на статтю 11-1 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні”, оскі льки у зазначеній статті виз начаються підстави та порядо к проведення органами держав ної податкової служби планов их і позапланових перевірок своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти податків та зборів (обов' язкових платежів), тоді як про ведена перевірка стосується порядку проведення розрахун ків із споживачами, та не пов' язана із оподаткуванням.

Посилання позивача на те, що під час перевірки не було вру чено копію наказу на її прове дення, не є обґрунтованими, ос кільки 16.03.2010 року державними по датковими інспекторами було проведено планову перевірку позивача щодо контролю за зд ійсненням розрахункових опе рацій, тоді як обов' язковіс ть видання і вручення копії н аказу на перевірку передбаче но статтею 11-2 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні” під час проведен ня позапланових перевірок.

Щодо встановленого за резу льтатами перевірки порушенн я, за яке до позивача застосов ано штрафну (фінансову) санкц ію у розмірі 680,00 грн., суд зазнач ає наступне.

Відповідно до пунктів 1, 2 ста тті 3 Закону України “Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг” (надалі - Закон) суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані: 1) пр оводити розрахункові операц ії на повну суму покупки (нада ння послуги) через зареєстро вані, опломбовані у встановл еному порядку та переведені у фіскальний режим роботи ре єстратори розрахункових опе рацій з роздрукуванням відпо відних розрахункових докуме нтів, що підтверджують викон ання розрахункових операцій , або у випадках, передбачених цим Законом, із застосування м зареєстрованих у встановле ному порядку розрахункових к нижок; 2) видавати особі, яка от римує або повертає товар, отр имує послугу або відмовляєть ся від неї, розрахунковий док умент встановленої форми на повну суму проведеної операц ії.

Згідно із статтею 2 Закону р озрахункова операція - це при ймання від покупця готівкови х коштів, платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо з а місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових ко штів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у р азі застосування банківсько ї платіжної картки - оформлен ня відповідного розрахунков ого документа щодо оплати в б езготівковій формі товару (п ослуги) банком покупця або, у р азі повернення товару (відмо ви від послуги), оформлення ро зрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Фіскальні функції, за зміст ом цієї ж статті, - це здатніст ь реєстраторів розрахункови х операцій забезпечувати одн оразове занесення, довготерм інове зберігання у фіскальні й пам'яті, багаторазове зчиту вання і неможливість зміни п ідсумкової інформації про об сяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що), або про обсяг операцій з к упівлі-продажу іноземної вал юти.

Цією ж статтею визначено, що автомат з продажу товарів (по слуг) - це реєстратор розрахун кових операцій, який в автома тичному режимі здійснює вида чу (надання) за готівкові кошт и або із застосуванням платі жних карток, жетонів тощо тов арів (послуг) і забезпечує від повідний облік їх кількості та вартості.

Таким чином, одним із видів автоматів з продажу послуг (р еєстраторів розрахункових о перацій) є гральні автомати, щ о використовуються позиваче м.

Статтею 11 Закону України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг” встано влено, що термін переведення суб' єктів підприємницької діяльності на облік розраху нкових операцій у готівковій та безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) із застосуванням реєстра торів розрахункових операці й встановлюється Кабінетом М іністрів України за поданням центрального органу виконав чої влади з питань економічн ої політики, Державної подат кової адміністрації України та Національного банку Укра їни.

Відповідно до пункту 1 поста нови Кабінету Міністрів Укра їни “Про терміни переведення суб'єктів підприємницької д іяльності на облік розрахунк ових операцій у готівковій т а безготівковій формі із зас тосуванням реєстраторів роз рахункових операцій” від 07.02.200 1 року № 121 установлено терміни переведення суб'єктів підпр иємницької діяльності на обл ік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєс траторів розрахункових опер ацій згідно з додатком (викор истання гральний автоматів з 31 грудня 2006 року). До настання за значених термінів суб'єкти п ідприємницької діяльності з дійснюють розрахункові опер ації із застосуванням книг о бліку розрахункових операці й, крім тих суб'єктів, форми та умови провадження діяльност і яких наведені у пунктах 4, 5 і 7 додатка, що здійснюють розра хункові операції із застосув анням електронних контрольн о-касових апаратів і комп'юте рних систем, внесених до Держ авного реєстру електронних к онтрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем станом н а 31 грудня 2000 р., а також із засто суванням торговельних термі налів, призначених для робот и з платіжними картками.

Таким чином, з 1 січня 2007 року у суб'єктів господарювання, що надають послуги у сфері грал ьного бізнесу, виник обов'язо к застосовувати гральні авто мати, що виконують фіскальні функції.

Разом із тим, згідно зі стат тею 12 Закону України “Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг” на території У країни у сферах, визначених ц им Законом, дозволяється реа лізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розраху нкових операцій вітчизняног о та іноземного виробництва, які включені до Державного р еєстру реєстраторів розраху нкових операцій та конструкц ія і програмне забезпечення яких відповідає конструктор сько-технологічній та програ мній документації виробника .

Пунктом 2 постанови Кабінет у Міністрів України “Про тер міни переведення суб'єктів п ідприємницької діяльності н а облік розрахункових операц ій у готівковій та безготівк овій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій” від 07.02.2001 року № 121 на Міністерство промислової по літики було покладено обов'я зок забезпечити організацію розроблення автоматів з про дажу товарів (послуг), які відп овідатимуть необхідним вимо гам, а також запам'ятовуючих п ристроїв (фіскальної пам'яті ) для оснащення автоматів, що в же діють.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 1 липня 2008 року № 430 “Про затвер дження Державного реєстру ре єстраторів розрахункових оп ерацій у новій редакції” (нак аз втратив чинність згідно з наказом Державної податково ї адміністрації України від 10 вересня 2008 року № 581) до Державн ого реєстру реєстраторів роз рахункових операцій було вкл ючено комп'ютерно-касову сис тему “Фіскал”, яка призначен а для фіскалізації гральних автоматів, оснащених фіскаль ною функцією.

З огляду на викладене, з 01.07.2008 р оку позивач мав можливість і зобов'язаний був використов увати комп'ютерно-касову сис тему “Фіскал” у гральних авт оматах, а за неможливості вст ановлення фіскального блоку на наявні гральні автомати, н е мав права надавати послуги через такі автомати.

Із матеріалів справи вбача ється та не заперечується ст оронами, що при здійсненні пе ревірки 16 березня 2009 року в зал і гральних автоматів знаходи лося два гральних автомати у робочому режимі та підключе ні до електромережі. Гральні автомати вводилися в дію за д опомогою кредитного ключа. К омп' ютерно-касова система “ Фіскал” на зазначених гральн их автоматах не використовув алася. Таким чином, послуги на давались без проведення розр ахункової операції на повну суму покупки (надання послуг и) через зареєстровані, оплом бовані у встановленому поряд ку та переведені у фіскальни й режим роботи реєстратори р озрахункових операцій з розд рукуванням відповідних розр ахункових документів, що під тверджують виконання розрах ункових операцій саме при ви користанні гральних автомат ів. Тобто застосовувалися гр альні автомати, що не виконую ть фіскальної функції.

Наявність у залі гральних автоматів реєстратора розра хункових операцій SAMSUNG ER-350-UA.01і (за водський № ДІ 00504000, фіскальний № 1612000624), зареєстрованого у Ка рлівській МДПІ 23.04.2008 року, через який здійснювалися розрахун ки із споживачами, не звільня ла позивача від обов'язку вик ористовувати гральні автома ти, обладнані фіскальною пам 'яттю, оскільки гральні автом ати в розумінні Закону Украї ни “Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг” є р еєстраторами розрахункових операцій, тому на них поширюю ться вимоги статті 2 Закону що до забезпечення реалізації ф іскальної функції.

Посилання позивача на немо жливість встановлення фіска льного блоку на гральні авто мати, що констатовано у довід ці Приватного підприємства “ Імпорттехносервіс” № 321 від 05.10 .2009 року, суд не бере до уваги, ос кільки за таких обставин поз ивач повинен був припинити в икористання зазначених грал ьних автоматів. Крім того, у до відці не зазначено, щодо яких гральних автоматів позивач звертався про встановлення ф іскального блоку, у зв'язку з ч им, не доведено, що саме ті гра льні автомати, які знаходили ся у залі за адресою: Полтавсь ка область, смт Шишаки, вул. Ле ніна, 71, де здійснювалася пере вірка 16.03.2009 року, не могли бути о бладнані блоком фіскальної п ам'яті.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що пози вачем було допущено порушен ня пунктів 1, 2 статті 3 Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” .

Пунктом 2 статті 17 Закону Укр аїни “Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг” встановлена відповідальніс ть за порушення вимог цього З акону у вигляді застосування фінансових санкцій у розмір і: двадцять неоподатковувани х мінімумів доходів громадян - у разі застосування при зд ійсненні розрахункових опер ацій непереведеного у фіскал ьний режим роботи, незареєст рованого, неопломбованого аб о опломбованого з порушенням встановленого порядку реєст ратора розрахункових операц ій.

Відповідно до вищевказани х вимог Закону рішенням Карл івської міжрайонної державн ої податкової інспекції №000067230 3 від 03.04.2009 року до позивача заст осовано фінансову санкцію в розмірі 680,00 грн. (17 грн. х 20 х 2 (кіль кість незареєстрованих в орг анах ДПС і непереведених у фі скальний режим роботи гральн их автоматів).

Таким чином, зазначене ріше ння прийнято Карлівською між районною державною податков ою інспекцією на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені законом, обґ рунтовано, з урахуванням обс тавин, встановлених під час п еревірки.

З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про від мову в задоволенні адміністр ативного позову Приватного підприємства "ГЕЙМ-СЕРВІС".

На підставі викладеного, ке руючись Законом України “Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг”, Законом У країни “Про державну податко ву службу в Україні”, статтям и 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміні стративного позову Приватно го підприємства "ГЕЙМ-СЕРВІС " до Карлівської міжрайонної державної податкової інспек ції про визнання протиправн им та скасування рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій № 0000672303 від 03.04.2009 року відмовити.

Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни набирає законної сили піс ля закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарж ення, встановленого цим Коде ксом, якщо таку заяву не було п одано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, а ле апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 8 липня 2010 року.

Суддя Н.Ю. Алєксєєва

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2010
Оприлюднено07.08.2010
Номер документу10298058
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-877/10/1670

Постанова від 06.07.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні