Ухвала
від 25.01.2022 по справі 375/659/16-ц
ТАРАЩАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер: 375/659/16-ц

Провадження № 2/379/20/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2022 року Таращанський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді Зінкіна В.І.,

з участю секретаря судового засідання Мовчан М.С.,

розглядаючи у відкритому судовому засіданні в м. Таращі в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району Київської області, ОСОБА_2 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: ОСОБА_3 , Рокитнянська районна державна нотаріальна контора про визнання недійсними рішень сільської ради та державних актів на право приватної власності на земельну ділянку, свідоцтва про право на спадщину та уточненим зустрічним позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_1 , Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області, державного реєстратора Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Лободи Надії Василівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Рокитнянська селищна рада Білоцерківського району Київської області про відновлення меж земельної ділянки шляхом знесення самочинного будівництва, скасування реєстрації Декларації про готовність об`єкта до експлуатації КС 181192070628 від 26.07.2019 та рішення державного реєстратора Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Лободи Надії Василівни № 48122896,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Таращанського районного суду Київської області перебуває дана цивільна справа.

21.01.2022 на адресу суду надійшло клопотання представника позивача за зустрічним позовом - адвоката Шеїн К.О. про долучення доказів до матеріалів справи, а саме: відповідь ДІАМ України від 28.10.2021 № 1049/05/13-21.

Судом встановлено, що постановою КМУ від 15.09.2021 № 960 Питання Державної інспекції архітектури та містобудування встановлена можливість здійснення ДІАМ, яка є новоутвореним центральним органом виконавчої влади і не є правонаступником Державної архітектурно-будівельної інспекції України, здійснення повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду з 15.09.2021.

Судом поставлено на обговорення питання щодо залучення правонаступника відповідача Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області - Державної інспекції архітектури та містобудування України, ЕДРПОУ 44245840 .

Представник відповідачки за первісним позовом - позивачки за уточненим зустрічним позовом ОСОБА_2 - адвокат Шеїн К.О. у судовому засіданні щодо вирішення постановленого питання покладалась на розсуд суду.

Позивачка за первісним позовом - відповідачка за уточненим зустрічним позовом ОСОБА_1 та її представник - адвокат Каркой Т.В. в судове засідання не з`явилися. 25.01.2022 на електрону адресу суду надійшла заява про відкладення судового розгляду, у зв`язку з хворобою представника.

Третя особа за первісним позовом в судове засідання не з`явилася, подала клопотання про слухання справи без участі представника Рокитнянської районної державної нотаріальної контори Київської області.

Інші учасники справи в судове засідання не з`явилися, оповіщені у встановленому законом порядку про час та дату розгляду справи, про причини неявки суд не повідомили.

Їх неявка не перешкоджає розгляду справи.

Суд, вирішуючи дане питання виходить з наступного.

Функції держави не зникають із ліквідацією юридичної особи публічного права (крім випадку повної відмови держави від виконання певних функцій, що потребуватиме відповідних змін у законодавстві), а тому, в будь-якому випадку, з урахуванням принципу безперервності влади, має бути вирішено питання про функціональне правонаступництво юридичної особи публічного права.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 липня 2014 року № 294 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2020 року № 219 ), Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій (далі - Міністр) і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2020 року № 218 Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України (далі - Постанова № 218), постановлено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію. При цьому, пунктом 2 Постанови № 218, постановлено утворити Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізовує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.

20 березня 2020 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис № 10701100016047267 про перебування юридичної особи Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912) в стані припинення.

У подальшому, відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 року №1340 "Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду" (далі - Постанова №1340), постановлено ліквідувати Державну сервісну службу містобудування України. При цьому, пунктом 1 Постанови № 1340 постановлено утворити Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року №960 Питання Державної інспекції архітектури та містобудування постановлено погодитись з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Тобто з 15.09.2021 року ДІАМ набула спроможності здійснювати повноваження та функції, що закріплені у положенні про цю державну установу.

З урахуванням наведеного, вважаю, що після ліквідації Державної архітектурно-будівельної інспекції України та Державної сервісної служби містобудування України реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду згідно з пунктом 1 Постанови №1340 та положенням про Державної інспекції архітектури та містобудування України віднесено до повноважень новоутвореної Державної інспекції архітектури та містобудування України, у зв`язку з чим в даному випадку спірні правовідносини допускають правонаступництво.

Приписами ст. 55 ЦПК України у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи , заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно з частинами 1 і 5 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

У статтях 104 і 107 ЦК України не визначається момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється шляхом приєднання. Такий момент не може пов`язуватися із внесенням запису до державного реєстру про припинення юридичної особи, яка приєднується. При реорганізації шляхом приєднання немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Внаслідок приєднання правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при такому виді реорганізації неможливий. (постанова Верховного Суду від 14 вересня 2020 року у справі № 296/443/16-ц ).

Враховуючи викладене, наявні всі підстави для залучення в якості правонаступника Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області - Державну інспекцію архітектури та містобудування України.

Враховуючи викладене, задля забезпечення прав та обов`язків залученого учасника справи, визначених ст. 43 ЦПК України, в судовому засіданні слід оголосити перерву на підставі ч. 2 ст. 240 ЦПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 261 ЦПК України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Керуючись ст.ст. 55, 261, 353 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Залучити до участі у справі в якості правонаступника Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області - Державну інспекцію архітектури та містобудування України (ЄДРПОУ 44245840 , місцезнаходження: б-р Лесі Українки, буд. 26, м. Київ, 01133).

У судовому засіданні по справі за позовом ОСОБА_1 до Рокитнянської селищної ради Білоцерківського району Київської області, ОСОБА_2 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: ОСОБА_3 , Рокитнянська районна державна нотаріальна контора про визнання недійсними рішень сільської ради та державних актів на право приватної власності на земельну ділянку, свідоцтва про право на спадщину та уточненим зустрічним позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_1 , Державної інспекції архітектури та містобудування України, державного реєстратора Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Лободи Надії Василівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Рокитнянська селищна рада Білоцерківського району Київської області про відновлення меж земельної ділянки шляхом знесення самочинного будівництва, скасування реєстрації Декларації про готовність об`єкта до експлуатації КС 181192070628 від 26.07.2019 та рішення державного реєстратора Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Лободи Надії Василівни № 48122896 оголосити перерву до 13 год. 30 хв. 22 лютого 2022 року.

Зобов`язати позивачку за уточненим зустрічним позовом - ОСОБА_2 та її представника - адвоката Шеїн К.О. направити копію позовної заяви з копіями доданих до неї документів на адресу Державної інспекції архітектури та містобудування України.

Копію ухвали надіслати учасникам справи, викликати їх в судове засідання.

Визначити відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву. У зазначений строк відповідач має право надіслати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 178 ЦПК України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів відповідач зобов`язаний надіслати іншим учасникам справи. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 ЦПК України у строк для подання відзиву відповідач має право пред`явити зустрічний позов.

Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив, яка має відповідати вимогам частини третьої п`ятої ст. 178 ЦПК України , копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи .

Встановити відповідачу п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення, яке має відповідати вимогам частини третьої п`ятої ст. 178 ЦПК України , копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб - адресою сторінки на офіційному веб - порталі судової влади України http://tr.ko.court.gov.ua.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення суддею та оскарженню не підлягає.

Заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

Головуючий:В. І. Зінкін

СудТаращанський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення25.01.2022
Оприлюднено07.02.2022
Номер документу102982451
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —375/659/16-ц

Рішення від 30.05.2022

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Рішення від 30.05.2022

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 29.05.2022

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 24.05.2022

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 25.01.2022

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 16.04.2021

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 19.03.2021

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 26.02.2021

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 23.02.2021

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

Ухвала від 21.01.2021

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні