Постанова
від 14.06.2010 по справі 4999/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

14 червня 2010 р. № 2 -а- 4999/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

Головуючого судді - Супрун Ю .О.

при секретарі судового зас ідання - Дейнеко Т.В.,

за участю: представника поз ивача - Лещенко Н.О., предст авника відповідача - Заїки В.М.,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адм іністративну справу за позов ом Прокурора Київського райо ну м. Харкова в інтересах Держ ави в особі Харківського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Приватного підприємства "На уково-технічного центру "Ене ргомаш" про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурора Київського ра йону м. Харкова в інтересах Де ржави в особі Харківського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів звернулася до Харківського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до приватного підприєм ства "Науково-технічного цен тру "Енергомаш" про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій за незайняті роб очі місця, призначені для пра цевлаштування інвалідів у 2009 році в сумі 21142,86 грн..

В обґрунтування позовних в имог зазначив, що відповідно до ст.19 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»на підп риємстві відповідача у 2009 роц і норматив для працевлаштува ння інвалідів складав 1 робоч е місце. Отже, відповідачем не виконано норматив 1 робоче мі сце по працевлаштуванню інва лідів. Розмір середньорічної заробітної плати на підприє мстві за 2009 рік становив 21142,86 грн . Таким чином, сума адміністра тивно-господарських санкцій становить 21142,86 грн..

Прокурор у судове засіданн я не з'явився, про дату, час та м ісце розгляду справи повідом лений належним чином, про при чини неявки суд не повідомив .

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, просив суд позов задовольн ити в повному обсязі.

Відповідач в судовому засі данні зазначив, що проти задо волення позовних вимог запер ечує, адміністративний позов не визнає.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача та відпові дача по справі, дослідивши ма теріали адміністративної сп рави, суд дійшов наступного в исновку.

Згідно звітності наданої д о Фонду соціального захисту інвалідів середньооблікова численність штатних працівн иків облікового складу відпо відача у 2009 році становить 21 ос оба.

Згідно звіту форми 10-ПІ «Зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів»за 2009 рік , наданого відповідачем чисе льність інвалідів - штатних п рацівників, які повинні прац ювати на робочих місцях - 1 осо ба.

За не зайняті робочі місця п озивачем приватному підприє мству "Науково-технічний цен тр "Енергомаш" нараховані адм іністративно-господарські с анкції в сумі 21142,86 грн., які відп овідач повинен був сплатити.

Статтею 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено, що забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Відповідно до ст. 19 вищевказ аного закону для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного роб очого місця. Підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів.

Стаття 20 Закону України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" перед бачено, що підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .

Аналіз вищевказаних норм з акону дає підстави дійти до в исновку, що на підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю покладено обов'язок по перше : виділити та створювати робо чі місця для працевлаштуванн я інвалідів, по друге: надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України, по третє: я кщо середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, сплатити відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції .

При цьому обов'язок підприє мства щодо створення робочих місць для інвалідів не супро воджується його обов'язком п ідбирати і працевлаштовуват и інвалідів на створені робо чі місця. Такий обов'язок покл адається на органи працевлаш тування, що перелічені в част ині першій статті 18 Закону Укр аїни "Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні".

Згідно форми 10-ПІ "Звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів" за 2009 рік, що нада вався відповідачем до Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків облікового складу підпри ємства у 2009 році становила 21 ос оба, з них середньооблікова ч исельність інвалідів - штатн их працівників у товаристві відсутня, чисельність інвалі дів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до нормативу робочих мі сць для забезпечення працевл аштування інвалідів, визначе на ст. 19 Закону України „Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні” та стан овить 1 особу, що відповідає ви могам законодавства.

Судом встановлено, що відпо відач у 2009 році не інформував ц ентр зайнятості про наявніст ь вільних робочих місць на пі дприємстві шляхом подання зв ітів за формою № 3-ПН, що підтве рджується повідомленням Хар ківського міського центру за йнятості № 5434 від 22.04.2010 року.

Викладене свідчить про не в иконання відповідачем вимог щодо створення робочих місц ь відповідно до нормативів в становлених ст. 18 Закону Украї ни „Про основи соціальної за хищеності інвалідів”.

Згідно ч.1 ст. 217 Господарсько го кодексу України господарс ькими санкціями визнаються з аходи впливу на правопорушни ка у сфері господарювання, в р езультаті застосування яких для нього настають несприят ливі економічні та/або право ві наслідки.

Відповідно до ч. 1 ст.218 Господ арського кодексу України під ставою господарсько-правово ї відповідальності учасника господарських відносин є вч инене ним правопорушення у с фері господарювання.

Частиною 2 статті 218 Господар ського кодексу України встан овлено, зокрема, що учасник го сподарських відносин відпов ідає за невиконання або нена лежне виконання господарськ ого зобов' язання чи порушен ня правил здійснення господа рської діяльності, якщо не до веде, що ним вжито усіх залежн их від нього заходів для проп ущення господарського право порушення.

Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб' єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків.

Таким чином, у приватного пі дприємства "Науково-технічно го центру "Енергомаш" утворил ась заборгованість зі сплати адміністративно-господарсь ких санкцій перед Харківськи м обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів у сумі 21142,86 грн., яка до тепері шнього часу не сплачена та на думку суду підлягає стягнен ню, як законна та обґрунтован а.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора Київського району м. Харкова в інтересах Держав и в особі Харківського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до П риватного підприємства "Наук ово-технічного центру "Енерг омаш" про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій - задовольнити в повному об сязі.

Стягнути з Приватного підп риємства "Науково-технічного центру "Енергомаш" (61033, м. Харків , вул. Паризької Комуни, 138а, р/р 26 009010184001, МФО 350794, код ЄДРПОУ 34391798) на ко ристь Харківського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів (61121, м. Хар ків, Держпром, 1 підїзд, 1 поверх , кім. 16, р/р 31219230700003 ВДК управління Д ержказначейства у Дзержинсь кому районі м. Харкова, МФО 851011, Г УДК у Харківській області, ко д 24134567) адміністративно-господ арські санкції за незайняті робочі місця для працевлашту вання інвалідів у 2009 році у роз мірі 21142 (двадцять одна тисяча сто сорок дві) гривень 86 копій ок.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом пода чі в 10-ти денний строк з дня скл адення постанови в повному о бсязі відповідно до ст. 160 КАС У країни, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляці йної скарги, з подачею її копі ї до апеляційної інстанції а бо в порядку ч. 5 ст. 186 КАС Україн и.

Повний текст постанови скл адено 18.06.2010 року.

Суддя Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2010
Оприлюднено07.08.2010
Номер документу10298259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4999/10/2070

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Постанова від 14.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні