Ухвала
від 03.02.2022 по справі 127/3018/22
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Cправа № 127/3018/22

Провадження № 1-кс/127/1296/22

У Х В А Л А

Іменем України

03 лютого 2022 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання: ОСОБА_2 ,

за участю:

слідчого: ОСОБА_3

розглянувши в судовому засіданні в м. Вінниці в залі суду клопотання слідчого СУ Головного управління Національної поліції у Вінницькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СУГоловного управлінняНаціональної поліціїу Вінницькійобласті ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про проведення огляду у приміщеннях за адресою: м. Вінниця, Хмельницьке шосе, буд. 7, які перебувають в користуванні Вінницького академічного обласного театру ляльок (ЄДРПОУ 02224755).

Клопотання мотивовано тим, що слідчим управлінням ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020020000000171 від 25.05.2020, щодо можливих фактів незаконного заволодіння бюджетними коштами службовими особами Департаменту будівництва, містобудування та архітектури Вінницької ОДА (ЄДРПОУ 39578073, далі - ДБМА Вінницької ОДА) та службовими особами ряду суб`єктів господарської діяльності, в ході реалізації інвестиційних проектів з будівництва та реконструкції об`єктів соціальної сфери.

Відомості про зазначене кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР на підставі «Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів місцевих бюджетів Вінницької області у частині капітальних видатків, які визначаються функціями держави», затвердженого рішенням Рахункової палати від 14.04.2020, відповідно до якого встановлено факти оплати фактично не понесених підрядниками витрат, та неправомірне завищення вартості обладнання і матеріалів, використаних у ході проведення будівельно - монтажних робіт.

У ході розслідування призначено судову будівельно - технічну експертизу, на вирішення якої поставлено питання щодо встановлення відповідності об`ємів та вартості фактично виконаних робіт по об`єкту: «Реконструкція залу засідань, холу та нежитлових приміщень існуючої адміністративної будівлі під ляльковий театр по вул. Хмельницьке шосе, 7 в м. Вінниця», об`ємам та вартості, визначеним в актах виконаних робіт.

Згідно відомостей із Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, власником будівлі за адресою: м. Вінниця, Хмельницьке шосе буд. 7, є Управління спільної комунальної власності територіальних громад Вінницької області (ЄДРПОУ 20098076).

Для досягнення повноти та всебічності розслідування, виникла необхідність у проведенні за участю експерта огляду приміщень які перебувають в користуванні Вінницького академічного обласного театру ляльок, з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав зазначених у матеріалах клопотання.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи вищенаведене, судовий розгляд здійснювався за фіксації процесу технічними засобами.

Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, з огляду на таке.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Згідно з частиною першою статті 40-1 КПК України дізнавач при здійсненні дізнання наділяється повноваженнями слідчого.

Відповідно до частини першої статті 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

За приписами частини третьої статті 233 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді.

Згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до частини другої статті 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. (ч. 2 ст. 234 КПК)

Відповідно до частини п`ятої статті 237 КПК України при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів. (ч. 3 ст. 237 КПК)

З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що слідчим управлінням ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020020000000171 від 25.05.2020, щодо можливих фактів незаконного заволодіння бюджетними коштами службовими особами Департаменту будівництва, містобудування та архітектури Вінницької ОДА (ЄДРПОУ 39578073, далі - ДБМА Вінницької ОДА) та службовими особами ряду суб`єктів господарської діяльності, в ході реалізації інвестиційних проектів з будівництва та реконструкції об`єктів соціальної сфери.

Відомості про зазначене кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР на підставі «Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів місцевих бюджетів Вінницької області у частині капітальних видатків, які визначаються функціями держави», затвердженого рішенням Рахункової палати від 14.04.2020, відповідно до якого встановлено факти оплати фактично не понесених підрядниками витрат, та неправомірне завищення вартості обладнання і матеріалів, використаних у ході проведення будівельно - монтажних робіт.

Як зазначив слідчий у судовому засіданні та підтверджується матеріалами кримінального провадження, в ході розслідування постановою слідчого від 16.08.2021 призначено судову будівельно - технічну експертизу, на вирішення якої поставлено питання щодо встановлення відповідності об`ємів та вартості фактично виконаних робіт по об`єкту: «Реконструкція залу засідань, холу та нежитлових приміщень існуючої адміністративної будівлі під ляльковий театр по вул. Хмельницьке шосе, 7 в м. Вінниця», об`ємам та вартості, визначеним в актах виконаних робіт.

19.08.2021 есперт Вінницького НДЕКЦ МВС ОСОБА_5 звернувся до слідчого з клопотанням про забезпечення безперешкодного доступу для натурного обстаження об`єкта дослідження.

Отже, для досягнення повноти та всебічності розслідування виникла необхідність у проведенні, за участю експерта, огляду приміщень які перебувають в користуванні Вінницького академічного обласного театру ляльок, з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

Як уже зазначалося, згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Згідно інформаційної довідки із Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, власником будівлі за адресою: м. Вінниця, Хмельницьке шосе буд. 7, є Управління спільної комунальної власності територіальних громад Вінницької області (ЄДРПОУ 20098076).

З огляду на вищевикладене, зважаючи на необхідність всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, надання їм належної правової оцінки та прийняття законних процесуальних рішень в передбачені кримінальним процесуальним законодавством строки, з метою здобуття фактичних даних, які дадуть можливість встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для надання дозволу на проведення огляду у приміщеннях за адресою: АДРЕСА_1 , які на праві комунальної власності належать Управлінню спільної комунальної власності територіальних громад Вінницької області та перебувають у користуванні Вінницького академічного обласного театру ляльок, з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

Таким чином, слідчий суддя вважає клопотання про огляд обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 237, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати дозвіл слідчому СУ Головного управління Національної поліції у Вінницькій області ОСОБА_3 та слідчим, які діють у складі групи слідчих у кримінальному провадженні №42020020000000171 від 25.05.2020 на проведення огляду у приміщеннях за адресою: АДРЕСА_1 , які на праві комунальної власності належать Управлінню спільної комунальної власності територіальних громад Вінницької області та перебувають у користуванні ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою фіксації обставин кримінального правопорушення.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення03.02.2022
Оприлюднено19.01.2023
Номер документу102982610
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення огляду

Судовий реєстр по справі —127/3018/22

Ухвала від 03.02.2022

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні