КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-3390/09/0270 Головуючий у 1-й інстанції: Чудак О.М.
Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"24" червня 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:
головуючого: Бє лової Л.В.
суддів: Да нилової М.В.
Бистрик Г.М.
при секретарі: Комісаренко В.Д.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Києві а пеляційну скаргу Споживчого товариства “Крижопільське р айонне споживче товариство” на постанову Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 15 вересня 2009 року у спра ві за позовом Крижопільської міжрайонної державної подат кової інспекції Вінницької о бласті до Споживчого товарис тва “Крижопільське районне с поживче товариство” про стяг нення заборгованості по земе льному податку в розмірі 15451 гр н. 70 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Крижопільська МДПІ звер нулася до Вінницького окружн ого адміністративного суду з позовом про стягнення з СТ “К рижопільське районне спожив че товариство” заборгованос ті по земельному податку в ро змірі 15451 грн. 70 коп.
Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 15 вересня 2009 року позов задоволено: стягнуто з Спожи вчого товариства “Крижопіль ське районне споживче товари ство” (вул. Комсомольська, 17, см т Крижопіль, Вінницька облас ть, 24600, код ЄДРПОУ 01740779) заборгова ність по земельному податку в розмірі 15451 грн. 70 коп. (р/р №35216001000195 в ВДК у Вінницькій області, МФ О 802015, код ЄДРПОУ 20087090) до місцевог о бюджету.
Не погоджуючись із зазначе ною постановою, СТ “Крижопіл ьське районне споживче товар иство” подано апеляційну ска ргу, в якій просять змінити по станову Вінницького окружно го адміністративного суду ві д 15 вересня 2009 року та скасуват и повідомлення-рішення від 19 г рудня 2008 року №0004901550/0 в частині бо ргу по земельному податку в с умі 301,75 грн., в решті постанову з алишити без змін, мотивуючи с вої вимоги тим, що судом непов но з' ясовано обставини, що м ають значення для справи.
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції вст ановлено, що СТ “Крижопільсь ке районне споживче товарист во” розрахунок земельного по датку на 2008 рік з розбивкою річ ної суми рівними частками за місяцями подало до Крижопіл ьської МДПІ 28 січня 2008 року, а на 2009 рік - 02 лютого 2009 року, про що свідчать вхідні номери та шт ампи на податкових деклараці ях (а.с. 19-20, 17-18).
Працівниками податкової і нспекції проведено перевірк у з питань несвоєчасної спла ти СТ “Крижопільське районне споживче товариство” узгодж еного податкового зобов' яз ання по земельному податку, з а результатами якої складено акт від 19 грудня 2008 року №0004901550/0.
Від підпису та отримання ак та і прийнятого за наслідкам и перевірки податкового пові домлення-рішення, керівник т овариства відмовився, про що складено відповідний акт ві д 19 грудня 2008 року (а.с. 16).
З картки особового рахунку платника вбачається, відпов ідачем 12 грудня 2008 року проводи лися проплати і відповідно д о розрахунку штрафної санкці ї, сума основного боргу погаш ена в розмірі 3675 грн. 65 коп. (а.с. 37).
За прострочення граничних строків сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня, позивачем нараховані штр афні санкції, заборгованість по несплаті яких станом на 19 г рудня 2008 року склала 1837 грн. 84 коп .
На підставі акта перевірки Крижопільської МДПІ за пору шення СТ “Крижопільське райо нне споживче товариство” стр оків сплати узгодженої суми податкового зобов' язання, п рийнято податкове повідомле ння-рішення від 19 грудня 2008 рок у №0004901550/0 про застосування штра фних санкцій на загальну сум у 1837 грн. 84 коп. (а.с. 23-25).
Оскільки, у відповідача існ увала переплата у сумі 1536 грн. 0 9 коп., то на 29 грудня 2008 року у ньо го з' явився податковий борг розміром 301 грн. 75 коп. (а.с. 24)
30 грудня 2008 року, відповідно д о поданого СТ “Крижопільське районне споживче товариство ” розрахунку на 2008 рік, Крижопі льською МДПІ нараховано пода ткове зобов' язання в сумі 1536 грн. 71 коп.
Така ж сума, і з тих же підста в, нарахована 30 січня 2009 року.
Для погашення податкового боргу Крижопільською МДПІ, в ідповідно до підпункту 6.2.1. пун кту 6.2 статті 6 Закону №2181, яким п ередбачено, що у разі, коли пла тник податків не сплачує узг оджену суму податкового зобо в' язання в установлені стро ки, податковий орган надсила є такому платнику податків п одаткові вимоги, СТ “Крижопі льське районне споживче това риство” виставлено першу под аткову вимогу від 09 січня 2009 ро ку №1/1 на суму 1838 грн. 46 коп. та дру гу податкову вимогу від 11 люто го 2009 року №2/18 на суму 1917грн 96 коп., отриману відповідачем, як вб ачається із довідки Вінницьк ої дирекції центру поштового зв' язку №12 22 лютого 2009 року (а.с . 14). Вказану в податкових вимог ах суму заборгованості товар иством не сплачено.
04 лютого 2009 року, відповідаче м, згідно з платіжним доручен ням від 04 лютого 2009 року №6 сплач ено 1540 грн.
В подальшому, 02 березня 2009 рок у, 30 березня 2009 року, 30 квітня 2009 ро ку, 01 червня 2009 року і 30 червня 2009 р оку, Крижопільською МДПІ нар аховувались податкові зобов ' язання по земельному подат ку відповідно до розрахунку СТ “Крижопільське районне сп оживче товариство” на 2009 рік (а .с. 26-28).
Крижопільською МДПІ винес ені податкові повідомлення-р ішення від 16 березня 2009 року №0000 011550/0 про застосування штрафних санкцій в розмірі 153 грн. 67 коп. ( 10%) та в розмірі 862 грн. 33 коп. (20%), які отримані відповідачем 27 бере зня 2009 року, про що свідчить пов ідомлення про вручення пошто вого відправлення від 27 берез ня 2009 року №118778 (а.с.22). Вказана в у п одаткових повідомленнях ріш еннях сума товариством не сп лачена.
Суд першої інстанції, задов ольняючи позов виходив з тог о, що відповідно до частини пе ршої статті 14 Закону України “ Про плату за землю” від 03 липн я 1992 року №2535-ХІІ (Закон №2535) платн ики земельного податку, а так ож орендної плати за земельн і ділянки державної або кому нальної власності (крім гром адян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 1 січня і до 1 лютого поточ ного року подають відповідно му органу державної податков ої служби за місцезнаходженн ям земельної ділянки податко ву декларацію на поточний рі к за формою, встановленою цен тральним податковим органом , з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов' язку подання що місячних декларацій.
Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов' я зку подання податкової декла рації до 1 лютого поточного ро ку, у тому числі і за нововідве дені земельні ділянки, що не з вільняє від обов' язку подан ня податкової декларації про тягом місяця з дня виникненн я права на нововідведену зем ельну ділянку, протягом 20 кале ндарних днів місяця наступно го за звітним.
Податкове зобов' язання п о земельному податку, а також по орендній платі за землі де ржавної та комунальної власн ості, визначене у податковій декларації на поточний рік, с плачується рівними частками власниками та землекористув ачами земельних ділянок за м ісцезнаходженням земельної ділянки за базовий податков ий (звітний) період, який дорів нює календарному місяцю, щом ісячно протягом 30 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) місяця (ч. 1 ст. 17 Зак ону №2535).
Контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку, а також орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності здійснюється органа ми державної податкової служ би (ст. 27 Закону №2535).
Так, згідно із пунктами 1, 4 ча стини першої статті 11 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04 гру дня 1990 року №509-ХІІ органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах повноважень та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зді йснювати документальні неви їзні перевірки (на підставі п оданих податкових деклараці й, звітів та інших документів , пов' язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов' язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ) та запрошувати платників по датків або їх представників для перевірки правильності н арахування та своєчасності с плати податків та зборів (обо в' язкових платежів) такими платниками податків.
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зоб ов' язань юридичних або фізи чних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондам и з податків і зборів (обов' я зкових платежів), включаючи з бір на обов' язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння, нарахування і сплати пен і та штрафних санкцій, що заст осовуються до платників пода тків контролюючими органами , у тому числі за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності, та визначає проце дуру оскарження дій органів стягнення є Закон України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами”.
Відповідно до цього Закону , узгоджена сума податкового зобов' язання, тобто самост ійно визначена платником под атків у податковій деклараці ї (розрахунку), не сплачена у с троки, визначені Законом, виз нається сумою податкового бо ргу платника податків (п.п 5.4.1 п . 5.4 ст. 5 Закону №2181). До податковог о боргу платника податку вкл ючаються штрафні санкції та пеня.
Штрафні санкції застосову ються у розмірах, визначених статтею 17 Закону України “Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами”.
Зокрема, платник податку зо бов' язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступ них за останнім днем граничн ого строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яз ання, - у розмірі десяти відсот ків погашеної суми податково го боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, н аступних за останнім днем гр аничного строку сплати узгод женої суми податкового зобов ' язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми по даткового боргу; при затримц і, що є більшою 90 календарних д нів, наступних за останнім дн ем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання, - у розмірі п ' ятдесяти відсотків погаш еної суми податкового боргу.
Після закінчення встановл ених строків погашення узгод женого податкового зобов' я зання на суму податкового бо ргу нараховується пеня. Пеня нараховується на суму подат кового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявн ості) із розрахунку 120 відсотк ів річних облікової ставки Н аціонального банку України, на день виникнення такого по даткового боргу або на день й ого (його частини) погашення, з алежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кож ний календарний день простро чення у його сплаті (п.п. 16.1.1, 16.4.1 ст . 16 Закону №2181).
Відповідачу нарахована пе ня по земельному податку, яка відповідачем не сплачена і з аборгованість по ній станови ть 118 грн. 35 коп.
На підставі платіжного дор учення від 25 червня 2009 року №43, С Т “Крижопільське районне спо живче товариство” 25 червня 2009 р оку сплатило податкове зобов ' язання у розмірі 1677 грн. 27 коп .
Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції про те, що податкови й розрахунок земельного пода тку за 2008 рік, 2009 рік, визначений відповідачем самостійно, по даткові повідомлення-рішенн я про застосування штрафних санкцій ні в адміністративно му, ні в судовому порядку не ос каржено, то нараховані Крижо пільською МДПІ зобов' язанн я (штрафні санкції) згідно вищ енаведених норм Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” є уз годженими.
Згідно з карткою особового рахунку платника, станом на 20 липня 2009 року податковий борг СТ “Крижопільське районне с поживче товариство” складає 15451 грн. 70 коп.
За вказаних обставин суд пе ршої інстанцій дійшов обґрун тованого висновку щодо право мірності стягнення з СТ “Кри жопільське районне споживче товариство” заборгованості по земельному податку в розм ірі 15451 грн. 70 коп.
Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Вінницько го окружного адміністративн ого суду від 15 вересня 2009 року в ідповідає нормам матеріальн ого та процесуального права, доводи апеляційної скарги н е спростовують висновків суд у першої інстанції, викладен их у зазначеній постанові, у з в' язку з чим підстав для її скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Спожи вчого товариства «Крижопіль ське районне споживче товари ство»на постанову Вінницько го окружного адміністративн ого суду від 15 вересня 2009 року - з алишити без задоволення.
Постанову Вінницького окр ужного адміністративного су ду від 15 вересня 2009 року - залиши ти без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.
Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України шляхом подання касаційної скарги п ротягом одного місяця піс ля набрання ухвалою законної с или.
Ухвалу складено в повному о бсязі - 25.06.2010 р.
Головуючий суддя Л.В.Бєлова
Судді:
< Текст >
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2010 |
Оприлюднено | 09.08.2010 |
Номер документу | 10299759 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бєлова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні