Ухвала
від 26.05.2010 по справі 2/72-64а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2010 р. Справа № 57082/09/9104

Колегія суддів Львівськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі

Головуючого судді Шавеля Р.М.

Суддів Ліщинського А.М. , Кар алюса В.М.

при секретарі судового зас ідання Козира В.Р.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в м.Льво ві апеляційну скаргу Волин ської обласної санітарно-е підеміологічної станції на п останову господарського суд у Волинської обл. від 02.07.2009р. у ад міністративній справі за поз овом Державної інспекції з к онтролю за цінами у Волинськ ій обл. до Волинської обла сної санітарно-епідеміологі чної станції про стягнення е кономічних санкцій за поруше ння державної дисципліни цін , -

В С Т А Н О В И Л А:

19.06.2007р. позивач Державна і нспекція з контролю за цінам и у Волинській обл. звернулас я до суду з адміністративним позовом, в якому просила стяг нути з відповідача Волинсь кої обласної санітарно-епі деміологічної станції в дохі д державного бюджету 191499 грн. 88 к оп. необгрунтовано отриманої виручки та економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін (а.с.2-7).

Постановою господарськог о суду Волинської обл. від 02.07.2009 р. заявлений позов задоволен о, стягнуто з відповідача В олинської обласної саніта рно-епідеміологічної станці ї на користь позивача та зара ховано в дохід Державного бю джету 191499 грн. 88 коп. необгрунтов ано отриманої виручки та еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін (а .с.148-149).

Не погодившись із винесени м судовим рішення, його оскар жила відповідач Волинська обласна санітарно-епідемі ологічна станція, яка поклик аючись на порушення судом но рм матеріального та процесуа льного права, що призвело до н еправильного вирішення спра ви, просить постанову суду ск асувати та прийняти нову пос танову, якою відмовити у задо воленні заявленого позову (а .с.153-154).

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що економіч ні санкції застосовані позив ачем без дотримання строків, передбачених ст.250 ГК України , зокрема, за період 01.11.2005р.-10.05.2006р. с лід зменшити суму економічни х санкцій за порушення держа вної дисципліни цін, накладе них відповідно до рішення № 30- К від 08.12.2006р.

Заслухавши суддю-доповіда ча по справі, представника ві дповідача на підтримання под аної скарги, перевіривши мат еріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ні й доводів, колегія суддів дій шла висновку, що апеляційна с карга не підлягає до задовол ення, з наступних підстав.

Як слідує з матеріалів спра ви, позивачем Державною і нспекцією з контролю за ціна ми у Волинській обл. проведен о протягом 25.10.2006р.-06.12.2006р. перевірк у відповідача Волинської обласної санітарно-епідемі ологічної станції на предмет дотримання державної дисцип ліни цін при формуванні та за стосуванні тарифів на роботи і послуги, що виконуються і на даються за плату відповідно до вимог постанови КМ Україн и № 1351 від 27.08.2003р., по результатам я кої складено Акт перевірки в ід 06.12.2006р. (а.с.102-109).

Згідно складеного Акта поз ивачем виявлені наступні пор ушення державної дисципліни цін:

* за період з 01.11.2005р. по 10.05.2006р. при нарахуванні плати за надані платні послуги до фіксовани х розмірів тарифів, затв. пост ановою КМ України № 1351 від 27.08.2003р ., безпідставно нараховували ся непередбачені законодавс твом націнки в розмірі 20 відсо тків, у зв' язку з чим відпові дачем необґрунтовано отрима но 59539 грн. 24 коп.;

* за період з 11.05.2006р. по 31.05.2006р. від повідачем неправомірно заст осовувалися вільні ціни в пе ріод дії регульованих, затв. п остановою КМ України № 662 від 11. 05.2006р., внаслідок чого сума необ ґрунтовано одержаної виручк и склала 5088 грн. 39 коп.

На підставі складеного Акт а перевірки начальником Держ авної інспекції з контролю з а цінами у Волинській обл. при йнято рішення № 30-К від 08.12.2006р. пр о застосування до позивача е кономічних санкцій за поруше ння державної дисципліни цін у вигляді вилучення в дохід д ержавного бюджету 64627грн. 63 коп . необгрунтовано одержаної в иручки та 129255 грн. 26 коп. штрафу (а .с.98).

Постановою господарс ького суду Волинської обл. ві д 24.01.2008р. по справі № 8/61-16А в задово ленні позову Волинської обласної санітарно-епідеміо логічної станції про визнанн я протиправним і скасування рішення № 30-К від 08.12.2006р. про заст осування до позивача економі чних санкцій за порушення де ржавної дисципліни цін відмо влено (а.с.165-167).

Ухвалою Львівського апеляційного адміністратив ного суду від 16.03.2009р. апеляційну скаргу Волинської облас ної санітарно-епідеміологіч ної станції на постанову гос подарського суду Волинської обл. від 24.01.2008р. залишено без зад оволення, а вказану постанов у - без змін (а.с.168-169).

Задовольняючи заявлений п озов, суд першої інстанції ви ходив з того, що рішення Держа вної інспекції з контролю за цінами у Волинській обл. № 30-К в ід 08.12.2006р. про застосування до п озивача економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін є чинним, а відпові дачем частково сплачені заст осовані економічні санкції.

Колегія суддів вважа є наведені висновки суду так ими, що відповідають фактичн им обставинам справи та норм ам чинного законодавства, ви ходячи з наступного.

Як слідує з матеріалів спра ви, предметом розглядуваного позову є стягнення необгрун товано отриманої виручки та економічних санкцій за поруш ення державної дисципліни ці н.

Органом державного управл іння в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (т арифами), відповідно до Полож ення про Державну інспек цію з контролю за цінами, затв . постановою КМ України № 1819 від 13.12.2000р. (в редакції, чинній на мом ент виникнення спірних право відносин), є Державна інсп екція з контролю за цінами , як а є урядовим органом державн ого управління та діє у склад і Мінекономіки і підпорядков ується останньому.

Згідно з п.11 вказаного Полож ення Держцінінспекція має те риторіальні органи - державн і інспекції з контролю за цін ами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі, які становлят ь єдину систему органів держ авного контролю за цінами і м ають права, передбачені п.п.5, 6 П оложення.

За змістом абзацу третього п.4 Положення Держцінінспекц ія відповідно до покладених на неї завдань у межах своєї к омпетенції здійснює перевір ки додержання порядку формув ання, встановлення і застосу вання цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування .

Відповідно до п.5 Положення Держцінінспекція, зокрема, м ає право приймати рішення пр о вилучення до відповідного бюджету сум всієї необгрунто вано одержаної підприємство м, установою, організацією ви ручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розм ірі, а також звертатись з позо вами до судів про стягнення з підприємств, установ та орга нізацій зазначених сум у раз і невиконання ними рішень де ржавних інспекцій з контролю за цінами.

Згідно з Інструкцією про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затв. наказ ом Міністерства економіки та з питань європейської інтег рації України, Міністерства фінансів України № 298/519 від 03.12.2001р ., прийняття рішень про застос ування економічних або фінан сових (штрафних) за фактами по рушення державної дисциплін и цін покладено на Держцінін спекцію та відповідні держав ні інспекції з контролю за ці нами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі.

У разі незгоди з прийнятим р ішенням спір про визнання йо го недійсним вирішується гос подарським судом.

У випадку невиконання ріше ння, повного або часткового в ідхилення претензії чи залиш ення її без відповіді орган д ержавного контролю за цінами в 30-денний термін подає позов до місцевого господарського суду про примусове стягненн я суми економічних санкцій р азом з третім примірником рі шення.

Виходячи із системного ана лізу наведених норм слідує, щ о під час розгляду вказаного позову суд перевіряє правил ьність обчислення необґрунт овано отриманої виручки та з астосованих економічних сан кцій; питання правомірності винесення рішення про застос ування економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін, а також наявності до пущених порушень законодавс тва про ціни і ціноутворення , складають предмет окремого позову.

Між тим, рішення Державної інспекції з контролю за ціна ми у Волинській обл. № 30-К від 08.12 .2006р. про застосування економі чних санкцій за порушення де ржавної дисципліни цін оскар жувалося відповідачем в судо вому порядку, при цьому право мірність прийняття останньо го підтверджена рішеннями су дів першої та апеляційної ін станцій.

Щодо обчислення необґрунт овано отриманої виручки у ро змірі 64627грн. 63 коп., то її правил ьність стверджується матері алами перевірки, а також пред ставленим розрахунком (а.с.15-97).

Економічні санкції розрах овані позивачем у відповідно сті до вимог ст.14 Закону Украї ни «Про ціни і ціноутворення » та п.п.3.1, 3.4 Інструкції про поря док застосування економічни х та фінансових (штрафних) сан кцій органами державного кон тролю за цінами, а саме у двокр атному розмірі від суми необ ґрунтовано отриманої виручк и, і становлять 129255 грн. 26 коп.

За таких обставин заг альна сума необґрунтованої в иручки, одержаної відповідач ем внаслідок вищевказаних по рушення, та застосованих еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін с клала 191499 грн. 88 коп. та підлягає стягненню в дохід державног о бюджету.

При цьому колегія суддів ві дхиляє покликання апелянта п ро порушення позивачем строк ів застосування адміністрат ивно-господарських санкцій, передбачених ст.250 ГК України, з наступних підстав.

За своєю суттю передбачена ст.14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» штрафна са нкція є адміністративно-госп одарською санкцією, а тому її застосування регулюється но рмами глави 27 ГК України. При ц ьому колегія суддів відмічає , що адміністративно-господа рська санкція як захід орган ізаційно-правового або майно вого характеру застосовуєть ся уповноваженими органами д ержавної влади або органами місцевого самоврядування і т ому встановлений ст.250 ГК Укра їни строк адміністративно-го сподарської санкції застосо вується при їх реалізації і н е має безпосереднього віднош ення до строку звернення до с уду, визначеного у ст.99 КАС Укр аїни.

Правомірність прийняття р ішення Державної інспекції з контролю за цінами у Волинсь кій обл. № 30-К від 08.12.2006р. про засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін підтверджена судо вими рішеннями, а тому оцінка правильності застосування с троків повинна була даватися під час вирішення спору з при воду оскарження вищевказано го рішення.

Відповідно до ч.2 ст.99 КАС Укр аїни для звернення до адміні стративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлений річний строк , який, якщо не встановлено інш е, обчислюється з дня, коли осо ба дізналася або повинна бул а дізнатися про порушення св оїх прав, свобод чи інтересів .

Після винесення рішення № 30 -К від 08.12.2006р. позивач з дотриман ням річного строку, передбач еного ст.99 КАС України, зверну вся до суду із розглядуваним позовом.

Таким чином, представленим и доказами позивачем в поряд ку ч.2 ст.71 КАС України доведено правомірність своїх вимог, ч ерез що заявлений позов є обґ рунтованим, а тому підлягає д о задоволення.

З огляду на викладене, суд п ершої інстанції правильно і повно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва, доводи апеляційної скарг и не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав д ля скасування постанови коле гія суддів не вбачає і вважає , що апеляційну скаргу на неї с лід залишити без задоволення .

Керуючись ст.94, ч.3 ст.160, ст.ст.195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 2 54 КАС України, колегія суддів

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Волин ської обласної санітарно-е підеміологічної станції на п останову господарського суд у Волинської обл. від 02.07.2009р. у ад міністративній справі № 02/72-64А/ 5004 залишити без задоволення, а згадану постанову суду - бе з змін.

Ухвала апеляційного суду н абирає законної сили з момен ту її проголошення, але може б ути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаці йної скарги безпосередньо до адміністративного суду каса ційної інстанції протягом од ного місяця з дня набрання ух валою законної сили.

Головуючий суддя Шавель Р.М.

Судді Ліщинський А.М. , Кар алюс В.М.

< Текст >

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2010
Оприлюднено09.08.2010
Номер документу10300122
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2/72-64а

Ухвала від 26.05.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Постанова від 02.07.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

Ухвала від 15.08.2007

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

Ухвала від 01.08.2007

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні