Рішення
від 09.10.2007 по справі 34/518-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

34/518-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

08.10.07р.

Справа № 34/518-07

За позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю "БЛІЦ-АРГУМЕНТ", м.Дніпропетровськ 

до  Комунального закладу "Дніпропетровська центральна районна лікарня", м.Дніпропетровськ 

про визнання неправомірними, та відміну відкритих торгів, оголошення №31036707 в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №31(102) від 30.07.07 р., щодо закупівлі устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного замовник - Комунальний заклад "ДЦР

Суддя  Примак С.А.

Представники:

  від позивача - не з'явився

від відповідача - Тищик О.І., предст., дов. б/н від 21.09.07 р. 

СУТЬ СПОРУ:

Позов заявлено про стягнення визнання неправомірними, та відміну відкритих торгів, оголошення №31036707 в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №31(102) від 30.07.07 р., щодо закупівлі устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного замовник - Комунальний заклад "ДЦРЛ"; стягнення 85 грн. держмита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Позивач заявив клопотання про розгляд справи в порядку Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідач у відзиві на позов просить суд припинити провадження у справі.

В порядку ст.77 ГПК України в судовому засіданні оголошено перерву з 24.09.07 р. до 08.10.07 р. до 15год.00хв.

Господарський суд згідно зі ст.75 ГПК  України  розглядає справу за наявними в ній   матеріалами.   

В порядку ст.85 ГПК України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, господарський суд ,-

В С Т А Н О В И В:

В Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №31(102) від 30.07.07 р. було надано оголошення №31036707 про відкриті торги щодо закупівлі устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного, замовником торгів є Комунальний заклад "Дніпропетровська центральна районна лікарня".

Позивач зазначає, що внаслідок неправомірних дій відповідача він не може брати участь в закупівлі, обґрунтовуючи тим, що відповідно до п.30.1 тендерної документації замовник вимагає від позивача за два робочих дні до розкриття тендерних пропозицій внести на рахунок консультанта торгів завдаток в сумі 10 000 грн. Крім того, замовником (відповідачем) надано позивачеві копію рахунку-фактури №СФ-31036707, для отримання тендерної документації, тим самим примушуючи сплачувати третій особі - ТОВ "Агентство  торгових консультантів", з яким у позивача не має стосунків.

Господарський суд вважає необхідним відмовити в задоволенні позову за таких підстав.

Відповідно до ст. 546 ЦК України, виконання  зобов'язання  може  забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком.

Відповідно до ст. 570 ЦК України завдатком є грошова сума або рухоме  майно,  що  видається кредиторові  боржником  у  рахунок  належних  з нього за договором платежів,  на підтвердження зобов'язання і на забезпечення  його виконання. Якщо  не  буде  встановлено,  що сума,  сплачена в рахунок належних з боржника  платежів, є завдатком, вона   вважається авансом.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", забезпечення  тендерної    пропозиції   (далі   -   тендерне забезпечення)  -  надання  учасником замовнику гарантій щодо забезпечення виконання ним зобов'язань, які виникають у зв'язку з поданням тендерних пропозицій, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії,  резервні акредитиви, чеки, згідно з якими  первинне  зобов'язання  несе   будь-який   банк, депозити,  векселі, порука та інші види забезпечення за вибором замовника  відповідно  до  закону.

Статтею 23 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" передбачено забезпечення тендерної пропозиції, зокрема, замовник зобов'язаний зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання  тендерного  забезпечення, його розмірів, а також випадки, коли тендерне забезпечення  не  повертається учаснику. Учасник  під  час  подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення, розмір якого становить один відсоток очікуваної вартості у разі проведення торгів на закупівлю робіт та  п'ять  відсотків  у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією. В разі, якщо тендерні  пропозиції можуть подаватися щодо частини предмета закупівлі (лота), розмір тендерного забезпечення встановлюється  замовником виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі по кожному лоту.

Статтею 36 даного Закону передбачено право на оскарження дій замовника, в якій зазначено, зокрема, що з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і  свобод  у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право  оскаржити  рішення,  дії  або  бездіяльність  замовника  до Комісії, або до суду згідно з цим Законом. Об'єктом оскарження не може бути:

- вибір процедури здійснення закупівлі, крім випадків, передбачених  цим Законом;

- встановлення  вимоги щодо нотаріального посвідчення договору;

- будь-які витрати,  понесені учасником  у  процесі  здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю.

Згідно з п.30.1 Тендерної документації на закупівлю товарів устаткування медичне, хірургічне та ортопедичне Комунального закладу Дніпропетровської центральної районної лікарні, затв. Головою тендерного комітету 10.07.07, на учасника-переможця торгів відповідно до ст.527, 528, 629, 903, 904 ЦК України, ст.12, 26, 29, 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" покладаються всі витрати, пов'язані з укладенням договору у сумі 10 000 грн. До складу зазначених витрат не включаються витрати, пов'язані з нотаріальним посвідченням договору. Якщо учасник-переможець торгів стосовно частини предмету закупівлі (лоту), то сума витрат пов'язаних з укладанням договору розраховується пропорційно від суми договору. Зазначена вище сума на підставі ст. 546, 570 ЦК України сплачується Учасником-переможцем торгів, відповідно до укладеної між Замовником та Консультантом угоди (договір на користь третьої особи), на рахунок Консультанта торгів як завдаток у строк, не пізніше, ніж 2 робочі дні після дати акцепту тендерної пропозиції.

Враховуючи те, що дані кошти є забезпеченням  виконання зобов'язання й виконання його не ніяким чином не порушує права позивача, крім того, дані витрати не можуть бути оскаржені (ст.36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"), господарський суд вважає позовні вимоги безпідставними.

Відповідач у відзиві на позов від 24.09.07 р. просить суд припинити провадження у справі на підставі п.1 та п.1-1 ст. 80 ГПК України, де зазначив, що даний спір не підлягає вирішенню в господарському суді та відсутній предмет спору, так як договір про закупівлю був  укладений 06.09.07 р., а позов був поданий до суду 28.08.07 р.

Позивач наполягає на своїх позовних вимогах, внаслідок чого не має підстав припиняти провадження у справі на підставі п.1-1 ст. 80 ГПК України.

Відповідно до ст.12 ГПК України даний спір підвідомчий господарському суді, внаслідок чого відсутні підстави припиняти провадження на підставі п.1 ст. 80 ГПК України.

Відповідачем подані докази проведення торгів, а саме Інформаційний бюлетень Тендерної палати України №39(110) від 24.09.07 р., відповідно до якого 06.09.07 укладено договір про закупівлю.

Як зазначено в п. 3.1 Роз`яснення Вищого арбітражного суду України „Про деякі питання практики застосування статей 80 та 81 Господарського процесуального Кодексу України” N 02-5/612 від 23.08.94, господарський  суд припиняє провадження у справі у зв'язку з  відсутністю предмета спору (пункт 1-1 статті 80 ГПК) зокрема у таких випадках:

3.1. Припинення існування предмета спору (наприклад, здійснене у встановленому порядку скасування  оспорюваного  акта), якщо між сторонами у зв'язку з цим не залишилося неврегульованих питань;

3.2. Спір  врегульовано самими сторонами шляхом перерахування боргу (передачі майна чи усунення  перешкод  у  користуванні  ним) після  звернення  кредитора  з  позовом  за  умови подання доказів такого врегулювання.

Господарський суд вважає, що спершу слухання по справі було призначено на 24.09.07 р. і на цей момент часу договір про закупівлю існував так, як був укладений 06.09.07р., внаслідок чого суд вважає, що предмет спору існує і не має підстав для припинення провадження по справі на підставі п.1-1 ч.1 ст. 80 ГПК України.

 

Позивач заявив клопотання про розгляд справи в порядку Кодексу адміністративного судочинства України.

Дане клопотання не підлягає задоволенню за таких підстав.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України, справа    адміністративної    юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду  публічно-правовий  спір,  у  якому хоча б однією зі сторін є орган  виконавчої  влади,  орган  місцевого  самоврядування,  їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі  законодавства,  в  тому  числі  на виконання делегованих повноважень.

У даному випадку відсутній публічно-правовий спір, відсутня сторона, яка була б органом виконавчої  влади,  органом  місцевого  самоврядування,  їхньою посадовою  чи службовою особою або іншим суб'єктом, який здійснює владні управлінські функції на основі  законодавства,  в  тому  числі  на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст.49 ГПК України судові витрати слід покласти на позивача.

Керуючись ст.ст. 546, 570 ЦК України, Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Роз`ясненням Вищого арбітражного суду України „Про деякі питання практики застосування статей 80 та 81 Господарського процесуального Кодексу України” N 02-5/612 від 23.08.94, ст.ст. 12, 49, 82-85  Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

 

В И Р І Ш И В:

          У позові відмовити повністю.

Суддя

 С.А. Примак

Рішення підписано 10.10.07 р.

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення09.10.2007
Оприлюднено19.10.2007
Номер документу1030037
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —34/518-07

Рішення від 09.10.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні