ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11 жовтня 2021 року Справа № 280/6562/21 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., за участю секретаря судового засідання Келюх К.С.,
представника позивача - Титаренко О.Є.,
представника відповідача - Гурильова А.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 )
про визнання протиправними дій, -
ВСТАНОВИВ:
29.07.2021 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (далі - позивач), підписаний представником - адвокатом Титаренко Оленою Євгенівною (далі - представник), до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (далі - відповідач), відповідно до якого представник позивача просить суд визнати протиправними дії державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Запорізької області начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Бердянському Приазовському, Приморському, Чернігівському районах та м. Бердянську Управління з контролю за використанням та охороною земель Максима Семеняка; начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Гуляйпільському, Більмацькому, Оріхівському, Пологівському, Розівському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Тетяни Іваненко; головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Гуляйпільському, Більмацькому, Оріхівському, Пологівському, Розівському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Тетяни Завірухи щодо проведення перевірки, за результатами якої складений Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 10.03.2021 №111-ДК/94/АП/09/01/-21.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача посилається на те, що у зв`язку з наміром отримати земельну ділянку для ведення городництва, ОСОБА_1 двічі звертався до управління Держгеокадастру у Запорізькій області з приводу наміру взяти участь на земельний аукціон, проте чітких відповідей щодо дати та процедури проведення аукціону позивачем отримано не було. Зазначає, що позивач з середини 2019 року відстежував інформацію на сайті відповідача відносно проведення земельних аукціонів з метою розширення площі земельних ділянок, що можуть використовуватися фермерським господарством, та купівлі права оренди на землі сільськогосподарського призначення державної власності. Так, в грудні 2020 року земельні ділянки з кадастровими номерами: 2323082800:01:018:0001; 2323081500:01:037:0053; 2323081500:01:037:0054; 2323081500:01:037:0043; 2323086700:03:009:0001; 2323086700:02:013:0001; 2323086700:02:021:0002; 2323086700:02:018:0005; 2323081800:05:005:0009; 2323081800:05:006:0002; 2323081800:02:036:0001 були виключені з переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності право оренди на які пропонуються до продажу на земельних торгах, зареєстровано право володіння за ОСОБА_2 без проведення будь-яких аукціонів для ведення городництва. Листом відповідача від 28.07.2021 №29-8-0.15-3661/2-21 було надано відповідь на адвокатський запит представника позивача, відповідно до якого стало відомо про існування Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельна ділянка від 10.03.2021 №111-ДК/94/АП/09/01/-21, який складено державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Запорізької області. Позивач, вважаючи незаконними дії державних інспекторів, а також такими, що порушують норми діючого законодавства України, звернувся через свого представника до суду із цим позовом. Просить задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою суду від 03.08.2021 вказану позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк для усунення її недоліків.
13.08.2021 представник позивача подано до суду заяву про усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою суду від 16.08.2021 відкрито загальне позовне провадження у справі, призначено підготовче судове засідання на 03.09.2021.
Відповідач позовні вимоги не визнав, 03.09.2021 надав до суду відзив на адміністративний позов (вх.№50745), в якому зазначає, що Законом України Про державний контроль за використанням та охороною земель встановлений необхідний перелік дій, які мають бути вчинені уповноваженими органами при виявленні порушень вимог земельного законодавства. Відповідно до зазначеного законодавчо визначеного алгоритму необхідних заходів і діяло Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області у правовідносинах, які розглядаються в даній судовій справі, а саме провело перевірку та склало Акт перевірки від 10.03.2021 №111-ДК/94/АП/09/01/-21. Так, зі змісту акту перевірки вбачається, що посадові особи Головного управління під час проведення перевірки застосували, зокрема, норми матеріального права, передбачені Земельним кодексом України, а тому за результатами перевірки встановлено, що дії відповідача пов`язані із виділенням земельних ділянок в оренду, не містять протиправних дій. Крім того вказує на те, що законодавством станом на момент виділення земельних ділянок в оренду не містило обмежуючих норм щодо обсягів нерухомого майна, які передаються в користування саме для цього виду використання. З наведених підстав, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Протокольною ухвалою суду від 03.09.2021 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 11.10.2021.
11.10.2021 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши думку сторін, суд встановив наступне.
На підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 01.03.2021 №111-ДК, був здійснений державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства стосовно земельної ділянки, як об`єкта перевірки, при набутті та реалізації права користування земельними ділянками на території Новенської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області.
Підставою проведення зазначених вище заходів стали скарги від Новенської сільської ради Мелітопольського району (Новенської сільської територіальної громади) щодо незаконного відведення земельних ділянок громадянам на території Новенської сільської ради.
За результатами проведеної перевірки посадовими особами Головного управління було складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 10.03.2021 №111-ДК/94/АП/09/01/-21.
Так, в ході проведення перевірки інспекторами було встановлено, що 01.12.2020 Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області отримано клопотання від гр. ОСОБА_2 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для городництва.
02.12.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області видано накази (№8-9407/15-20-СГ, №8-9414/15-20-СГ, №8-9406/15-20-СГ, №8-9412/15-20-СГ, №8-9402/15-20-СГ, №8-9411/15-20-СГ, №8- 9409/15-20-СГ, №8-9404/15-20-СГ, №8-9400/15-20-СГ, №8-9401/15-20-СГ, №8-9408/15-20-СГ, №8-9405/15-20-СГ, №8-9410/15-20-СГ, №8-9398/15-20-СГ, №8-9399/15-20-СГ) Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою якими було надано дозвіл громадянці ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду зі зміною цільового Призначення, розташованої на території Мордвинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області (за межами населених пунктів), за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності. Згідно змісту наказів гр. ОСОБА_2 необхідно подати розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на затвердження до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області.
15 12.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області було отримано заяву від ОСОБА_2 з проханням затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду (зі зміною цільового призначення) та передати в оренду земельні ділянки на території Мелітопольського району Запорізької області (задля городництва, кадастрові номери: 2323081500:01:037:0043, 2323081500-01-037:0054, 2323081500:01:037:0053, 2323081800:02:036:0001, 2323081800:05:005:0009, 2323081800:05:006:0002, 2323086700:02:013:0001, 2323086700-02:018:0005, 2323086700:02:021:0002, 2323086700:03:009:0001, 2323082000-02:009:0003, 2323082400:04:005:0043, 2323082400:09:012:0007, 2323082800:01:018:0001, 2323085100:02:054:0011. До цієї заяви був наданий оригінал проекту землеустрою.
За результатами розгляду заяви від 15.12.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області 21.12.2020 видано наказ №8-9738/15-20-СГ Про затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок в оренду , яким було затверджено розроблений Запорізькою регіональною філією ДП Центр Державного земельного кадастру проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду зі зміною цільового призначення гр. ОСОБА_2 для городництва на території Мелітопольського району Запорізької області за межами населеного пункту та передано в оренду гр. ОСОБА_2 земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 315,5383 га.
26.07.2021 представник позивача направила до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області адвокатський запит про надання інформації, а саме:
1. Чи проводилась перевірка законності відведення земельних ділянок для ведення городництва будь-яким особам на території Запорізької області Управлінням з контролю за використанням та охороною земель. У разі якщо так, то надати копії матеріалів цієї перевірки
2. Якщо не проводилась, то просимо здійснити перевірку в частині законності відведення будь яким особам земельних ділянок для ведення городництва на території Запорізької області
3. Надайте інформацію чим підтверджувалось обґрунтування розміру земельних ділянок для ведення городництва або якими нормативно правовими актами керувалось Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області при прийнятті рішення щодо виділення земельних ділянок в оренду для ведення городництва на території Запорізької області.
4. Чи існують будь-які обмеження в правах у фізичних осіб, що мають наміри отримати земельну ділянку для ведення городництва.
Листом відповідача від 28.07.2021 №29-8-0.15-3661/2-21 було надано відповідь на адвокатський запит з додаванням копії Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельна ділянка від 10.03.2021 №111-ДК/94/АП/09/01/-21.
Позивач, вважаючи незаконними дії державних інспекторів, а також такими, що порушують норми діючого законодавства України, звернувся через свого представника до суду із цим позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.
Згідно з частинами першою та другою статті 2 Земельного кодексу України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Відповідно до статті 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Згідно з статтею 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Згідно з положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 №482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.
Відповідно до підпункту 25-1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначає Закон України Про державний контроль за використання та охороною земель від 19.06.2003 №963-IV (надалі по тексту - Закон №963-IV), який спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Відповідно до статті 4 Закону №963-IV об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Згідно зі статтею 5 Закону №963-IV державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно із статтею 6 Закону №963-IV до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
Відповідно до змісту статті 9 Закону №963-IV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок.
Згідно з статтею 10 Закону №963-IV державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:
- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
- у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;
- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;
- передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
- звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Відповідно до зазначених норм, контроль за використанням та охороною земель є прямим обов`язком інспекторів; законодавством визначено перелік конкретних дій та заходів на вчинення яких уповноважено державних інспекторів.
Як зазначено вище, що в ході проведення перевірки встановлено, що 01.12.2020 Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області отримано клопотання від гр. ОСОБА_2 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для городництва, а 02.12.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області видано накази (№8-9407/15-20-СГ, №8-9414/15-20-СГ, №8-9406/15-20-СГ, №8-9412/15-20-СГ, №8-9402/15-20-СГ, №8-9411/15-20-СГ, №8- 9409/15-20-СГ, №8-9404/15-20-СГ, №8-9400/15-20-СГ, №8-9401/15-20-СГ, №8-9408/15-20-СГ, №8-9405/15-20-СГ, №8-9410/15-20-СГ, №8-9398/15-20-СГ, №8-9399/15-20-СГ) Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою якими було надано дозвіл громадянці ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду зі зміною цільового Призначення, розташованої на території Мордвинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області (за межами населених пунктів), за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності. Згідно змісту наказів гр. ОСОБА_2 необхідно подати розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на затвердження до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області.
В подальшому, 15 12.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області було отримано заяву від ОСОБА_2 з проханням затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду (зі зміною цільового призначення) та передати в оренду земельні ділянки на території Мелітопольського району Запорізької області (задля городництва, кадастрові номери: 2323081500:01:037:0043, 2323081500-01-037:0054, 2323081500:01:037:0053, 2323081800:02:036:0001, 2323081800:05:005:0009, 2323081800:05:006:0002, 2323086700:02:013:0001, 2323086700-02:018:0005, 2323086700:02:021:0002, 2323086700:03:009:0001, 2323082000-02:009:0003, 2323082400:04:005:0043, 2323082400:09:012:0007, 2323082800:01:018:0001, 2323085100:02:054:0011. До цієї заяви був наданий оригінал проекту землеустрою.
За результатами розгляду заяви від 15.12.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області 21.12.2020 видано наказ №8-9738/15-20-СГ Про затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок в оренду , яким було затверджено розроблений Запорізькою регіональною філією ДП Центр Державного земельного кадастру проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду зі зміною цільового призначення гр. ОСОБА_2 для городництва на території Мелітопольського району Запорізької області за межами населеного пункту та передано в оренду гр. ОСОБА_2 земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 315,5383 га
Згідно з частиною першою статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Частиною третьою статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Частиною другою статті 123 Земельного кодексу України встановлений порядок отримання земельної ділянки у користування, а саме особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної власності за проектом землеустрою щодо ЇЇ відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно частини третьої статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно- територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Частиною другою статті 124 Земельного кодексу України зазначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
В свою чергу, згідно частини другої статті 134 Земельного кодексу України не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної власності або права на них у разі передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва.
Тобто земельна ділянка надається громадянину в оренду для городництва на безконкурентних засадах.
Зі змісту акту Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 10.03.2021 №111-ДК/94/АП/09/01/-21 вбачається, що посадові особи Головного управління під час проведення перевірки застосовували, зокрема, вищенаведені норми матеріального права, а тому за результатами перевірки встановлено, що дії Головного управління, пов`язані із виділенням земельних ділянок в оренду, не містять протиправних дій.
Крім того, також зі змісту акту перевірки вбачається, що законодавство станом на момент виділення земельних ділянок в оренду не містило обмежуючих норм щодо обсягів нерухомого майна, які передаються в користування саме для цього виду використання.
Щодо твердження позивача про те, що відведення земельних ділянок для ведення городництва не може здійснюватися в таких великих обсягах, слід зазначити про таке.
Суд зазначає, що спірні правовідносини по даній справі пов`язані не з відведенням земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства, а з передачею вказаних ділянок в оренду для ведення городництва.
Зазначені правовідносини регулюються статтею 36 глави 5 розділу II, статтями 123, 124 глави 19, статтею 134 глави 21 розділу IV Земельного кодексу України.
Так, статтею 36 Земельного кодексу України унормовані наступні дії, пов`язані із веденням городництва:
Громадянам або їх об`єднанням Із земель державної або комунальної власності можуть надаватися в оренду земельні ділянки для городництва.
На земельних ділянках, наданих для городництва, закладання багаторічних плодових насаджень, а також спорудження капітальних будівель і споруд не допускається.
На земельних ділянках, наданих для городництва, можуть бути зведені тимчасові споруди для зберігання інвентарю та захисту від непогоди. Після закінчення строку оренди зазначеної земельної ділянки побудовані тимчасові споруди підлягають знесенню власниками цих споруд за їх рахунок.
Аналізуючи наведене, суд дійшов висновку, що дії Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, пов`язані із передачею в оренду земельних ділянок гр. ОСОБА_2 , в повній мірі узгоджуються з частиною другою статті 19 Конституції України.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до пункту 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994, серія A, №303-A, пункт 29).
Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.
Питання розподілу судових витрат в порядку статті 139 КАС України судом не вирішується, оскільки у задоволенні позовних вимог було відмовлено.
Керуючись статтями 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м.Запоріжжя, вул.Українська, 50, код ЄДРПОУ 39820689) про визнання протиправними дій, - відмовити в повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 25.10.2021.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2021 |
Оприлюднено | 09.02.2022 |
Номер документу | 103011730 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні