Рішення
від 31.01.2022 по справі 320/6948/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2022 року справа №320/6948/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О. розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс" до Головного управління ДПС у м.Києві та Державної податковою служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс" з позовом до Головне управління ДПС у м.Києві та Державної податкової служби України, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м.Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" №52594/26-15-04-19-19 від 29.01.2021;

- зобов`язати Головне управління ДПС у м.Києві здійснити підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" та направити їх до Державної податкової служби України для здійснення змін до Реєстру платників податку на додану вартість щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс";

- зобов`язати Державну податкову службу України поновити реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" шляхом внесення змін до Реєстру платників податку на додану вартість щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" платником податку на додану вартість;

- зобов`язати Державну податкову службу України поновити на електронному рахунку ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" у системі електронного адміністрування ПДВ реєстраційний ліміт у розмірі 10166933,61 грн., на який ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначив, що Головним управління ДПС у м.Києві було прийнято рішення №52594/26-15-04-19-19 від 29.01.2021 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс" на підставі підпункту г пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України за відсутності обов`язкових передумов для цього.

Так, позивач стверджує, що відсутній факт неподання ним протягом останніх 12 календарних місяців (з січня 2020 року по грудень 2020 року) податкових декларацій з податку на додану вартість, як одна з передумов для анулювання реєстрації платника, а також зауважує, що контролюючим органом не була врахована податкова декларація з податку на додану вартість за травень 2020 року, в якій відображені відповідні показники податкового зобов`язання та податкового кредиту по фактам постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. При цьому позивач зауважив, що вказана податкова декларація була прийнята контролюючим органом.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.06.2021 відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідачі, заперечуючи проти позовних вимог, зазначили, що спірне рішення було прийнято на підставі довідки про результати перевірки подання та/або неподання платником ПДВ до податкового органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців від 25.01.2021 №1433/26-15-04-19-20, відповідно до якої позивачем протягом останніх 12 календарних місяців (з січня 2020 року по грудень 2020 року) було подано податкові декларації з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподаткування операцій 0,00 грн.

Крім того, Головне управління ДПС у м.Києві зауважило, що ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" було подано до Головного управління ДПС у Київській області податкову декларації з податку на додану вартість за травень 2020 року, якій присвоєно статус "історія подання", у той час як до Головного управління ДПС у м.Києві позивач відповідну податкову звітність за вказаний період не надсилав.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс" (ідентифікаційний номер 43397554, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н., м. Вишневе, вул.Святошинська, буд.27Б) зареєстроване як юридична особа 09.12.2019, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З матеріалів справи вбачається, що 29.01.2021 Головним управлінням ДПС у м.Києві було прийнято рішення №52594/26-15-04-19-19 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс".

Так, у вказаному рішенні зазначено, що комісією встановлено:

- платник податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, що підтверджено довідкою про результати перевірки подання та/або неподання платником ПДВ до податкового органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців від 25.01.2021 №1433/26-15-04-19-20;

- платник не подає та/або подає податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з січня 2020 до грудня 2020 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподаткування операцій 0,00 грн.

У вказаному рішенні зазначено, що дата анулювання реєстрації - 29.01.2021.

Спірне рішення було направлено позивачу листом Головного управління ДПС у м.Києві листом від 06.04.2021 №36719/6/26-15-04-19-16 на адвокатські запити представника позивача.

У вказаному листі відповідач повідомив, що реєстрацію ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" як платника податку на додану вартість анульовано відповідно до підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України.

Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем спірного рішення, позивач звернувся з даним позовом до суду про визнання його протиправним та скасування та зобов`язання вчинити певні дії, з приводу чого суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України (в редакції, станом на день прийняття спірного рішення) для цілей оподаткування платником податку є, зокрема, будь-яка особа, яка провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу.

Згідно з пунктом 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:

а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов`язань у випадках, визначених цим розділом;

б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов`язань із податку у випадках, визначених цим розділом;

в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість;

г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту;

ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними;

д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута;

е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб`єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;

є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність;

з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених у підпунктах 4, 5 і 8 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.

Пунктом 184.2 статті 184 Податкового кодексу України визначено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Анулювання реєстрації здійснюється на дату: подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації; зазначену в судовому рішенні; припинення дії договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції або закінчення строку, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку; що передує дню втрати особою статусу платника податку на додану вартість.

При цьому датою анулювання реєстрації платника податку визначається дата, що настала раніше.

Про анулювання реєстрації платника податку контролюючий орган зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації (пункт 184.10 статті 184 Податкового кодексу України).

Порядок реєстрації платників податку на додану вартість, анулювання реєстрації платників податку на додану вартість, ведення реєстру платників податку на додану вартість, присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість, оприлюднення даних з Реєстру, перереєстрації платників податку на додану вартість, ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість та формування і надання витягів та довідок з Реєстру визначені Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, яке затверджено Наказом Міністерства фінансів України 14.11.2014 №1130, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 №1456/26233 (далі-Положення №1130, в редакцій чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 3.1 розділу ІІІ Положення №1130 реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора.

Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру згідно з розділом V цього Положення.

Розділом V Положення №1130 визначений порядок анулювання реєстрації платників податку на додану вартість.

Так, згідно із пп. «г» пункту 5.1 розділу V Положення №1130 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо: особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Абзацами 3-4 пункту 5.2 розділу V Положення №1130 передбачено, що при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт "г" пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що: включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Відповідно до пункту 5.5 розділу V Положення №1130 анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Згідно з пунктом 5.6 розділу V Положення №1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.

Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою N 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.

Один примірник рішення зберігається в контролюючому органі, який прийняв рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Документи чи копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.

У день виникнення підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ до Реєстру вноситься відмітка "Реєстрація особи підлягає анулюванню".

Разом із такою відміткою до Реєстру вноситься підстава для анулювання реєстрації відповідно до пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу та дата виникнення такої підстави.

Абзацом першим пункту 5.7 розділу V Положення №1130 визначено, що протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається контролюючим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи або за наявності відомостей про комісію з припинення (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора такої особи - за місцезнаходженням комісії. Примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податків - фізичній особі або відповідальній особі платника податків - юридичної особи чи будь-якій особі за наявності належним чином оформленої довіреності від платника податків (далі - Представник платника). Особа, яка отримує рішення, має пред`явити паспорт або інший документ, що посвідчує особу.

Відповідно до пункту 5.11 розділу V Положення №1130 анулювання реєстрації здійснюється, зокрема, на дату: подання заяви платником ПДВ або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації.

При цьому датою анулювання реєстрації платника ПДВ визначається дата, що настала раніше. Отже, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі підпункту г пункту 184.1 статті 184 ПК України можливе за таких обставин: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.

Такий правовий висновок сформований Верховним Судом у постанові від 16.04.2020 у справі №826/876/17 (реєстраційний номер в ЄДРСР - 88832399).

Як зазначено вище, у рішенні про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Пром-Експо-Сервіс" від 29.01.2021 №52594/26-15-04-19-19 в якості підстави анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача зазначено про те, що: позивач протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, про що свідчить довідка про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ до податкового органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних місяців від 25.01.2021 №1433/26-15-04-19-20; позивач не подає та/або подає податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з січня до грудня 2020 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподаткування операцій 0,00 грн.

Так, у довідці Головного управління ДПС у м.Києві про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ до податкового органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних місяців від 25.01.2021 №1433/26-15-04-19-20 вказано, що ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" були подані податкові декларації з податку на додану вартість за січень-лютий 2020 року та за серпень-грудень 2020 року.

Позивач, в обґрунтування позовних вимог зазначив про те, що підстави для анулювання його реєстрації як платника податку на додану вартість не настали, оскільки з дати подання ним останньої податкової звітності з ПДВ на момент прийняття спірного рішення не сплинуло 12 місяців.

Крім того, позивач зауважив, що у податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2020 року наявна інформація про податкове зобов`язання та податковий кредит, з приводу чого суд зазначає таке.

Судом встановлено, що ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" у 2020 році були подані податкові декларації з податку на додану вартість за наступні періоди:

- за січень 2020 року від 19.02.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядок 17 "Усього податкового кредиту" - 0,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 20.02.2020 за вхідним номером 9030758992, про що свідчить квитанція №2 від 20.02.2020;

- за лютий 2020 року від 19.03.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядок 17 "Усього податкового кредиту" - 0,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 19.03.2020 за вхідним номером 9057320294, про що свідчить квитанція №2 від 19.03.2020;

- за березень 2020 року від 19.02.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 55345851,00 грн.; рядок 17 "Усього податкового кредиту" - 53979539,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 10.04.2020 за вхідним номером 9075815861, про що свідчить квитанція №2 від 10.04.2020;

- за квітень 2020 року від 20.05.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - "-" 54331120,00 грн.; рядок 17 "Усього податкового кредиту" - "-" 54330994,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 20.05.2020 за вхідним номером 91115443529, про що свідчить квитанція №2 від 20.05.2020;

- за травень 2020 року від 21.06.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 31438179,00 грн.; рядок 17 "Усього податкового кредиту" - 40238799,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 21.06.2020 за вхідним номером 9141524073, про що свідчить квитанція №2 від 21.06.2020;

- за червень 2020 року від 20.07.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядки 16 "Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду та 17 "Усього податкового кредиту" - 8800620,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 20.07.2020 за вхідним номером 9171758657, про що свідчить квитанція №2 від 20.07.2020;

- за липень 2020 року від 20.08.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядки 16 "Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду та 17 "Усього податкового кредиту" - 8800620,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 20.08.2020 за вхідним номером 9206429355, про що свідчить квитанція №2 від 20.08.2020;

- за серпень 2020 року від 21.09.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядки 16 "Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду та 17 "Усього податкового кредиту" - 8800620,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 21.09.2020 за вхідним номером 9238265245, про що свідчить квитанція №2 від 21.09.2020;

- за вересень 2020 року від 20.10.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядки 16 "Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду та 17 "Усього податкового кредиту" - 8800620,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 20.10.2020 за вхідним номером 9271464054, про що свідчить квитанція №2 від 20.10.2020;

- за жовтень 2020 року від 20.11.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядки 16 "Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду та 17 "Усього податкового кредиту" - 8800620,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 20.11.2020 за вхідним номером 9306604533, про що свідчить квитанція №2 від 20.11.2020;

- за листопад 2020 року від 21.12.2020 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядки 16 "Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду та 17 "Усього податкового кредиту" - 8800620,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 21.12.2020 за вхідним номером 9339964620, про що свідчить квитанція №2 від 21.12.2020;

- за грудень 2020 року від 20.01.2021 (рядок 9 "Усього податкового зобов`язання" - 0,00 грн.; рядки 16 "Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду та 17 "Усього податкового кредиту" - 8800620,00 грн.), яка була прийнята Головним управлінням ДПС у м. Києві 20.01.2021 за вхідним номером 9369992511, про що свідчить квитанція №2 від 20.01.2021.

Таким чином, податкові декларації з податку на додану вартість за січень-листопад 2020 року були подані до Головного управління ДПС у Київській області, а за грудень 2020 року - до Головного управління ДПС у м.Києві.

У податкових деклараціях з податку на додану вартість за січень - березень 2020 року позивачем зазначено податкову адресу: вул.Зелена, буд.6, м.Вишневе, Київська обл., 08132.

В свою чергу, у податкових деклараціях з податку на додану вартість за квітень - грудень 2020 року позивачем зазначено податкову адресу: вул.Ніжинська, буд.20, м.Київ, 03058.

Дослідивши відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, судом встановлено, що у період з 01.01.2020 по 05.05.2020 позивач був зареєстрований за адресою: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н., м.Вишневе, вул.Зелена, буд.6.

06.05.2020 до Реєстру було внесено запис №13391070005018671 про зміну місцезнаходження юридичної особи.

Так, відповідно до Реєстру з 06.05.2020 місцезнаходження ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" за адресою: 03058, м.Київ, вул.Ніжинська, буд.20.

Згідно з пунктом 66.3 статті 66 Податкового кодексу України у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.

Відповідно до пунктів 10.1-10.2 розділу Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (далі- Порядок №1588), у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.

Згідно з пунктами 10.4-10.5 розділу Х Порядку №1588 процедури переведення платника податків шляхом взяття на облік/зняття з обліку (зміни основного місця обліку) розпочинаються та проводяться контролюючими органами у разі надходження хоча б одного з таких документів, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків.

У разі отримання з Єдиного державного реєстру даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків, пов`язану зі зміною адміністративного району, контролюючий орган, в якому платник податків перебуває за основним місцем обліку, вносить зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та передає до Єдиного державного реєстру відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення таких даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку, та терміну, до якого платник податків перебуває на обліку у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), що відповідає даті спливу одного місяця після отримання зазначеним контролюючим органом даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків.

Відповідно до пунктів 10.7-10.8 розділу Х Порядку №1588 протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків повідомлення за формою №11-ОПП (із заповненими І та ІІ розділами).

Дані про надсилання повідомлення за формою №11-ОПП заносяться до журналу реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою № 6-ОПП (додаток 12), а також до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.

Протягом двох робочих днів після надходження повідомлення за формою № 11-ОПП контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік (основне місце обліку), про що вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб. Відмітки про взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) проводяться в журналі за формою № 2-ОПП (за формою № 7-ОПП).

Якщо до дати спливу одного місяця після отримання документів про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) не здійснив взяття такого платника на облік (основне місце обліку), то взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично у день спливу такого строку.

Згідно з пунктом 10.9 розділу Х Порядку №1588 дані про взяття на облік вносяться до повідомлення за формою №11-ОПП (заповнюється III розділ) та засобами інформаційної системи в електронному вигляді надсилаються до контролюючого органу за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання).

Зняття з обліку (за основним місцем обліку) за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично одночасно із взяттям на облік (за основним місцем обліку) за новим місцезнаходженням (місцем проживання). Інформація про зняття з обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб (пункт 10.10 розділу Х Порядку №1588).

Відповідно до пунктів 10.11-10.12 розділу Х Порядку №1588 дані про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого містяться в Єдиному державному реєстрі, передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік.

Після взяття на облік платника податків, для якого законом установлені особливості його державної реєстрації та відомості щодо якого не містяться в Єдиному державному реєстрі, та повернення ним довідки за формою №34-ОПП, виданої за попереднім місцем обліку, контролюючий орган видає такому платнику податків нову довідку за формою №34-ОПП у порядку, встановленому пунктом 9.4 розділу IX цього Порядку.

Пунктом 10.13 розділу Х Порядку №1588 визначено, що у разі зміни місцезнаходження суб`єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду :

1) у такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи (крім юридичних осіб, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи - підприємця за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу;

2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

Згідно з пунктом 10.20 розділу Х Порядку №1588 якщо в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) продовжується адміністрування податків, зборів у випадках, визначених у пункті 10.14 цього розділу, то такий контролюючий орган може залишити у себе оригінали документів, необхідних для відповідних процедур адміністрування, а до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) передати їх засвідчені копії.

Після завершення відповідних процедур адміністрування до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) передаються оригінали документів, що залишались у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), інформація та документи за результатами таких процедур, передача яких передбачена цим розділом.

Згідно з частиною восьмою статті 45 Бюджетного кодексу України у разі зміни місцезнаходження суб`єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Частиною першою статті 3 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.

Відповідно до пункту 10.14 розділу Х Порядку №1588 (в редакції до 27.07.2020) після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням платник податків продовжує перебувати на обліку в такому органі з ознакою обліку за неосновним місцем обліку, а контролюючий орган стосовно платника податків продовжує адмініструвати податки, збори у частині завершення процедур такого адміністрування до: закінчення документальної перевірки та узгодження сум грошових зобов`язань за її результатами, якщо перевірка була розпочата; повернення надміру сплачених платежів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, або їх відшкодування платнику податків, якщо останній відповідно до поданих заяв чи податкових декларацій (звітів, розрахунків) претендує та має право на таке повернення чи відшкодування, у разі якщо до кінця бюджетного періоду спливає строк повернення або відшкодування і відповідно висновки щодо відшкодування виконані в повному обсязі; закінчення процедур судового оскарження сум грошових зобов`язань та інших справ адміністративного судочинства, крім випадків заміни такого контролюючого органу (як сторони або третьої особи в адміністративній справі) іншим контролюючим органом.

Згідно з пунктом 10.15 розділу Х Порядку №1588 контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку разом з одним примірником повідомлення за формою N 11-ОПП (із заповненим IV розділом) у такі строки: після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у пункті 10.13 цього розділу; протягом двох робочих днів після зняття з обліку в інших випадках.

Згідно з пунктом 10.14 розділу Х Порядку №1588 (в редакції з 20.07.2020) якщо після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням продовжуються процедури адміністрування податків і зборів, визначені Податковим кодексом України, платник податків продовжує перебувати на обліку в такому контролюючому органі за неосновним місцем обліку до завершення процедур такого адміністрування.

Пунктом 10.15 розділу Х Порядку №1588 встановлено, що контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку у такі строки: після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у пункті 10.13 цього розділу; протягом двох робочих днів після зняття з обліку в інших випадках.

Отже, з вищенаведених норм чинного законодавства слідує, що у зв`язку зі зміною місцезнаходження позивач до закінчення поточного бюджетного періоду 2020 року, обліковувався у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням - Головне управління ДПС у Київській області (неосновне місце обліку).

У свою чергу, у контролюючого органу за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - ГУ ДПС у м.Києві позивач розпочав обліковуватись з ознакою того, що він є платником податків та зборів лише з наступного бюджетного року, тобто з 01.01.2021.

У відзиві на по позовну заяву Головне управління ДПС у м.Києві, обґрунтовуючи правомірність прийняття спірного рішення, зазначило, що ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" було подано до Головного управління ДПС у Київській області податкову декларації з податку на додану вартість за травень 2020 року, якій присвоєно статус "історія подання", у той час як до Головного управління ДПС у м.Києві позивач відповідну податкову звітність за вказаний період не надсилав.

Так, з довідки Головного управління ДПС у м.Києві про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ до податкового органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних місяців від 25.01.2021 №1433/26-15-04-19-20 вбачається, що ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" не надсилало податкові декларації з податку на додану вартість за квітень-липень 2020 року.

Разом з тим, суд зауважує, що податкова декларація з податку на додану вартість за травень 2020 року від 21.06.2020 з показниками податкового зобов`язання (31438179,00 грн.) та податкового кредиту (40238799,00 грн.), була прийнята Головним управлінням ДПС у Київській області 21.06.2020 за вхідним номером 9141524073, що підтверджується квитанцією №2 від 21.06.2020.

Суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів вчинення Головним управлінням ДПС у м.Києві дій, спрямованих на отримання відомостей від контролюючого органу за місцем попереднього (неосновного) обліку позивача (Головне управління ДПС у Київській області) щодо подання ним податкової звітності з ПДВ, зокрема, за травень 2020 року, яка як встановлено судом містить відповідні показники з метою формування податкового кредиту, що в свою чергу не може свідчити про відсутність постачання/придбання товарів.

Вказане свідчить про відсутність підстав для анулювання реєстрації позивача як платника податку на додану вартість відповідно до пп. г п. 184.1 ст. 184 ПК України.

Аналогічний правовий висновок висловлений Верховним Судом у постанові від 16.04.2021 у справі №826/876/17 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 88832396).

Згідно з частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачі як суб`єкти владних повноважень належних і достатніх доказів, які б підтверджували висновки щодо наявності підстав для анулювання реєстрації позивача як платника податку на додану вартість не надали.

У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м.Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс" від 29.01.2021 №52594/26-15-04-19-19.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Головного управління ДПС у м.Києві здійснити підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" та направити їх до Державної податкової служби України для здійснення змін до Реєстру платників податку на додану вартість щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс", суд зазначає таке.

Згідно з Рекомендацією Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Згідно з пунктом 1.6 Методології проведення антикорупційної експертизи, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 24.04.2017 № 1395/5, дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом, проектом нормативно-правового акта.

Таким чином, дискреція - це елемент управлінської діяльності. Вона пов`язана з владними повноваженнями і їх носіями - органами державної влади та місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами. Дискрецію не можна ототожнювати тільки з формалізованими повноваженнями - вона характеризується відсутністю однозначного нормативного регулювання дій суб`єкта. Він не може ухилятися від реалізації своєї компетенції, але і не має права виходити за її межі.

Тобто дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта владних повноважень прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відповідно до пункту 2.3 Положення №1130 контролюючі органи забезпечують достовірність даних про платників податків у Реєстрі, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.

Пунктом 2.4 Положення №1130 встановлено, що з кола обов`язків щодо ведення Реєстру Державна податкова служба України здійснює: розробку організаційних та методологічних принципів ведення Реєстру;організацію реєстрації платників ПДВ; присвоєння платникам ПДВ індивідуальних податкових номерів; розробку технології та програмно-технічних засобів ведення Реєстру; виконання функцій адміністратора бази даних Реєстру (накопичення, аналіз даних, контроль за достовірністю та актуалізацією даних, їх зберіганням, захистом, контроль за правом доступу тощо); автоматизоване ведення бази Реєстру; розробку нормативних документів на створення, ведення та користування даними Реєстру; оприлюднення даних з Реєстру; формування і надання довідок з Реєстру; розгляд скарг, поданих в адміністративному порядку відповідно до статей 55, 56 розділу II Кодексу, або звернень про перегляд рішень контролюючих органів з питань реєстрації, анулювання реєстрації, перереєстрації платників податку або про внесення записів чи змін до Реєстру.

Згідно з пунктом 2.6 Положення №1130 контролюючі органи, зазначені у пункті 2.5 цього розділу, та державні податкові інспекції, які є їхніми структурними підрозділами, здійснюють, зокрема, підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації.

Відповідно до пункту 5.10 Положення №1130 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті 56 Кодексу або до суду.

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування судових рішень чи записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації.

Підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили , або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Оскільки рішення у даній справі не набрало законної сили, суд вважає передчасною вимогу позивача про зобов`язання ГУ ДПС у м.Києві здійснити підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс" та направити їх до Державної податкової служби України для здійснення змін до Реєстру платників податку на додану вартість щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс".

Так, в силу вищевикладених норм такий обов`язок виникне у контролюючого органу безпосередньо після набрання законної сили рішенням у цій справі про скасування анулювання реєстрації, у зв`язку з чим твердження про ухилення відповідача від виконання такого обов`язку, який ще в нього не настав, носять характер припущень. Отже, у задоволенні позову в цій частині слід відмовити.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України поновити реєстрацію платник податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" шляхом внесення змін до Реєстру платників податку на додану вартість щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" платником податку на додану вартість, суд зазначає таке.

Суд звертає увагу позивача на те, що в силу вимог Порядку №1130 необхідною передумовою для внесення контролюючим органом до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації є отримання належним чином завіреної копії судового рішення, яким скасовано рішення відповідного податкового органу про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Оскільки рішення у даній справі не набрало законної сили, суд дійшов висновку про те, що вимога позивача про зобов`язання Державної податкової служби України поновити реєстрацію платник податку на додану вартість ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" є передчасною та не підлягає задоволенню.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 30.05.2019 у справі №826/11485/15 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 82079687).

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України поновити на електронному рахунку ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" у системі електронного адміністрування ПДВ реєстраційний ліміт у розмірі 10166933,61 грн., на який ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає таке.

Відповідно до витягу щодо суми податку, на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з системи електронного адміністрування ПДВ №2597806 від 02.06.2021 сума податку становить 10166933,61 грн.

Згідно з пунктом 200-1.1 статті 200-1 Податкового кодексу України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абзаців двадцять сьомого і двадцять восьмого пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України у разі внесення за рішенням контролюючого органу або рішенням суду, яке набрало законної сили, до реєстру платників податку на додану вартість змін щодо скасування (відміни) анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, еНакл такого платника підлягає перерахунку за звітний (податковий) період, в якому відбулося анулювання реєстрації платника податку, яке скасоване (відмінене).

Такий перерахунок здійснюється контролюючим органом протягом трьох робочих днів, що настають за днем внесення контролюючим органом до реєстру платників податку на додану вартість змін щодо скасування анулювання реєстрації такого платника, крім випадків, коли на момент скасування рішення про анулювання реєстрації особа застосовує спрощену систему оподаткування, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, або повторна реєстрація (наступна за відміненою) платником податку такої особи є анульованою з підстав, передбачених пунктом 184.1 статті 184 цього Кодексу.

Пунктом 200-1.8 статті 200-1 ПК України передбачено, що після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету.

Механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, особливості складання податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків визначено Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 (далі - Порядок №569).

Пунктами 3 та 5 Порядку №569 визначено, що періодичність, структура та формат обміну інформацією і реєстрами платників податку, необхідними для функціонування системи електронного адміністрування податку, визначаються ДПС та Казначейством.

Електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який ДПС надсилає Казначейству не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку.

Згідно з пунктом 13 Порядку №569 ДПС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Отже, системний аналіз вказаних вище законодавчих норм свідчить про те, що відновлення показників в обліковій картці на рахунку платника податку у системі електронного адміністрування ПДВ (в тому числі реєстраційного ліміту) належить до повноважень ДПС України. При цьому, такі повноваження контролюючого органу здійснюються у певній послідовності після дослідження питання стосовно правомірності процедури включення до облікових карток певної інформації щодо стану розрахунків платника за податками, зборами.

Аналогічний висновок зроблено Верховним Судом у постановах від 21.07.2020 у справі № 820/1053/16 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 90497930) та від 22.07.2020 у справі №520/5627/19 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 90628587).

Адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин; вирішуючи спір суд повинен встановити, що у зв`язку з прийнятим рішенням, вчиненням дії чи допущенням бездіяльності суб`єктом владних повноважень порушуються права, свободи чи інтереси особи у сфері публічно-правових відносин; при цьому, обставини дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

Судовому захисту підлягають лише порушені права, свободи і інтереси фізичних або права і інтереси юридичних осіб, а не можливість їх ймовірного порушення в майбутньому, у зв`язку з чим позовні вимоги про зобов`язання вчинити певні дії, спрямовані на майбутній захист прав, свобод та інтересів позивача, які на час звернення до суду і розгляду справи не порушені, не можуть підлягати задоволенню.

Відтак, суд вважає, що вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України поновити на електронному рахунку ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" у системі електронного адміністрування ПДВ реєстраційний ліміт у розмірі 10166933,61 грн., на який ТОВ "Пром-Експо-Сервіс" має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних, до набрання законної сили рішенням у цій справі та, відповідно, виникнення такого обовязку у контролюючого органу, є передчасними.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 9080,00 грн., що підтверджується квитанцією від 31.5.2021 №0.0.2145352564.1.

Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, а саме: однієї позовної вимоги немайнового характеру, на користь позивача підлягає стягненню судовий збір за задоволення двох вимог немайнового характеру у розмірі 2270,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м.Києві, оскільки саме спірне рішення відповідача призвело до виникнення спірних правовідносин.

Керуючись статтями 243-246, 250, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м.Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс" від 29.01.2021 №52594/26-15-04-19-19.

3. В іншій частині в позові відмовити.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Пром-Експо-Сервіс" (ідентифікаційний номер 43397554, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н., м. Вишневе, вул.Святошинська, буд.27Б) судовий збір в розмірі 2270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у м.Києві (ідентифікаційний код:43141267, місцезнаходження: 04116, м.Київ, вул.Шолуденка, буд.33/19).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2022
Оприлюднено09.02.2022
Номер документу103015393
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/6948/21

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 31.01.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні