Рішення
від 17.01.2022 по справі 480/6374/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 січня 2022 року Справа № 480/6374/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравченка Є.Д., розглянувши в порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/6374/21 за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Охтирська фабрика взуття" про стягнення штрафних санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області (далі - позивач) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Охтирська фабрика взуття" (далі - відповідач, ТОВ "Охтирська фабрика взуття"), в якій просить стягнути з відповідача застосовані, але несплачені штрафні санкції згідно постанови про накладення штрафу № 9 від 25.06.2021 в розмірі 51000,00 грн. на користь Державного бюджету України (рахунок UA088999980313060106000018540, одержувач - Сумська міська отг, код одержувача - 37970593, банк одержувача - Казначейство України, код платежу - 21081100).

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що керуючись вимогами частини 6 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції до ТОВ Охтирська фабрика взуття за введення в обіг черевиків чоловічих арт. 830-9(1)-16(34-41), на які не нанесено інформацію про матеріал (матеріал верху, підкладка й устілка, підошва) згідно постанови про накладення штрафу № 7 від 28.04.2021, застосовано штраф у розмір 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Постанову про накладення штрафу № 7 від 28.04.2021 було направлено за місцезнаходження ТОВ Охтирська фабрика взуття та отримано відповідачем 05.05.2021, що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованого листа. Втім, у добровільному порядку застосовані штрафні санкції відповідачем сплачено не було, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду із даним позовом.

Ухвалою суду від 20.07.2021 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалу про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі отримано відповідачем 27.07.2021, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення, проте заяви про визнання позову чи відзиву на позовну заяву в строки, передбачені статтею 261 КАС України, до суду не надав.

Згідно із ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відтак, вбачається можливим розглянути справу за наявними матеріалами у справі.

Дослідивши матеріали справи, встановивши фактичні обставини та оцінивши надані докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області (далі - Головне управління) надійшов лист - доручення Держпродспоживслужби № 15.1-6/6812 від 24.03.2021 щодо здійснення за ланцюгом постачання позапланової перевірки характеристик продукції, яка виробляється ТОВ Охтирська фабрика взуття (ланцюг постачання черевиків чоловічих арт. 830-9(1)-16(34-41) виробником ТОВ Охтирська фабрика взуття встановлено Головним управлінням Держпродспоживслужби в Кіровоградській області за результатами проведення планової виїзної перевірки в магазині MIDA , вул. Велика Перспективна, 39/63, м. Кропивницький, Кіровоградська область).

У період з 08.04.2021 по 14.04.2021 на підставі наказу № 560-ОД від 01.04.2021 (а.с. 24) та направлення на проведення перевірки № 12 від 21.04.2021 (а.с. 25) було проведено позапланову перевірку характеристик продукції за ланцюгом постачання, а саме: черевиків чоловічих арт. 830-9(1)-16(34-41), що виробляється ТОВ Охтирська фабрика взуття , місцезнаходження: Сумська область, м. Охтирка, вул. Жовтнева, 4.

02.04.2021 керівнику ТОВ Охтирська фабрика взуття була вручена вимога щодо надання в термін до 08.04.2021 копій документів, а саме: свідоцтво про державну реєстрацію; свідоцтво про реєстрацію платника податків; інформацію щодо кількості виготовленої продукції (черевиків чоловічих арт. 830-9(1)-16(34-41); інформацію щодо кількості проданої продукції; договір оренди (а.с. 16).

19.04.2021 до Головного управління надійшло повідомлення від керівника ТОВ Охтирська фабрика взуття - Левицького О.О. щодо кількості виготовлення та реалізації черевиків чоловічих арт. 830-9(1)-16(34-41) разом із видатковою накладною № РН-0000035 від 01.02.2021, випискою з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та витягом з реєстру платників податку на додану вартість (а.с. 19, 20, 21-22, 23).

Під час проведення позапланової перевірки характеристик продукції, зазначених в додатку № 1 до акту перевірки Інформація щодо ідентифікації продукції, яка становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам , були виявлені наступні порушення, а саме: черевиків чоловічих арт. 830-9(1)-16(34-41) - на взуття не нанесено інформацію про матеріал (матеріал верху, підкладка й устілка, підошва), що не відповідає вимогам п.п. 5,9 Технічного регламенту маркування матеріалів, що використовуються для виготовлення основних складових взуття, яке надходить для продажу споживачу (затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 06.03.2019 №358).

Вищезазначені порушення зафіксовані в акті перевірки характеристик продукції від 11.02.2021 № 9, складеного Держпродспоживслужбою в Кіровоградській області (а.с.11-12).

У межах перевірки було встановлено, що ТОВ Охтирська фабрика взуття є виробником даної продукції.

За результатами позапланової перевірки, посадовими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області був складений акт перевірки характеристик продукції № 10 від 23.04.2021 (а.с. 26-27).

На підставі вищевикладеного та матеріалів перевірки були прийняті:

- рішення № 39 про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 23.04.2021, згідно якого застосовано обмежувальний (корегувальний) захід - приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами (а.с.28);

- рішення № 40 про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 23.04.2021, згідно якого застосовано обмежувальний (корегувальний) захід - тимчасова заборона надання продукції на ринку (а.с. 29).

На підставі матеріалів справи було складено протокол про виявлене порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції № 2 від 23.04.2021 (а.с. 30).

Акт перевірки характеристик продукції № 10 від 23.04.2021, рішення № 39 та № 40 про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 23.04.2021 та протокол № 2 від 23.04.2021 були направлені рекомендованим листом за місцезнаходженням суб`єкта господарювання, а саме: Сумська область, м. Охтирка, вул. Жовтнева, 4 (відправлення № 4002106626631) та згідно трекінгу відправлень з офіційного сайту Укрпошти отримано ТОВ Охтирська фабрика взуття 27.04.2021 (а.с.32).

У подальшому до ТОВ Охтирська фабрика взуття за введення в обіг черевиків чоловічих арт. 830-9(1)-16(34-41), на які не нанесено інформацію про матеріал (матеріал верху, підкладка й устілка, підошва), згідно постанови про накладення штрафу № 7 від 28.04.2021, було застосовано штраф у розмірі 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (а.с. 33).

Постанову про накладення штрафу № 7 від 28.04.2021 було направлено за місцезнаходженням ТОВ Охтирська фабрика взуття та отримано відповідачем 05.05.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 34).

Станом на день розгляду даної справи доказів сплати штрафних санкцій відповідач суду не надав, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції (надалі - Закон № 2735), органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції. Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції.

Згідно статті 1 Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції , ланцюг постачання продукції - послідовність суб`єктів господарювання, які забезпечують постачання продукції від виробника до споживача (користувача).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 25 Закону № 2735, органи ринкового нагляду проводять перевірки характеристик продукції у її виробників якщо за результатами перевірки характеристик продукції у її розповсюджувача є документально підтверджені підстави вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам внаслідок дій чи бездіяльності виробника такої продукції за умови повідомлення виробника про такі підстави на початку перевірки.

Згідно частини 1 статті 29 Закону № 2735, у разі якщо органом ринкового нагляду встановлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону, та формальної невідповідності), орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо приведення такої продукції у відповідність із встановленими вимогами.

Відповідно до статті 30 Закону № 2735, обмеження надання продукції на ринку, визначені у пункті 1 частини першої цієї статті, застосовуються органами ринкового нагляду у випадках, передбачених цим Законом, якщо існує можливість приведення такої продукції у відповідність із встановленими вимогами. Зазначені обмеження можуть застосовуватися до продукції, що надається на ринку, у тому числі тієї, що зберігається на складах виробників (імпортерів), та/або продукції, що перебуває у споживачів (користувачів).

Приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами здійснюється за місцем проживання (місцезнаходженням) споживачів (користувачів) або за місцезнаходженням розповсюджувачів, виробників (імпортерів) чи підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт продукції, а також в інших місцях, у яких можливо здійснити таке приведення. Суб`єкти господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції зобов`язані співпрацювати між собою з метою приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами.

Відповідно до частини 5 статті 30 Закону № 2735, тимчасова заборона надання продукції на ринку застосовується органами ринкового нагляду у разі прийняття ними рішення про: 1) відбір зразків продукції для проведення їх експертизи (випробування) - на строк проведення експертизи (випробування); 2) приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами - на строк дії відповідного обмеження. Тимчасова заборона надання продукції на ринку запроваджується одночасно з прийняттям рішень, зазначених у цій частині.

З матеріалів справи судом встановлено, що на підставі матеріалів перевірки були прийняті:

- рішення № 40 про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 23.04.2021, згідно якого застосовано обмежувальний (корегувальний) захід - тимчасова заборона надання продукції на ринку;

- рішення № 39 про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 23.04.2021, згідно якого застосовано обмежувальний (корегувальний) захід - приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами.

Відповідно до частини 6 статті 44 Закону № 2735, про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадові особи органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складають протокол на підставі документів, що містять інформацію про походження продукції та її обіг.

Тому, на підставі матеріалів справи був складений протокол про виявлене порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції № 2 від 23.04.2021.

Щодо застосування штрафних санкцій до ТОВ Охтирська взуттєва фабрика , суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України Про технічні регламенти та оцінку відповідності під введенням в обіг слід розуміти надання продукції на ринку України в перший раз.

Частиною 5 статті 44 Закону № 2735, адміністративно-господарські санкції накладаються на особу, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та/або на розповсюджувача за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації.

Згідно пункту 2 частини 2 статті 44 Закону № 2735, до особи, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 та частиною третьою статті 29 цього Закону), - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом періоду від одного року до трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи зазначене та керуючись вимогами частини 6 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції до ТОВ Охтирська фабрика взуття за введення в обіг черевиків чоловічих арт. 830-9(1)-16(34-41), на які не нанесено інформацію про матеріал (матеріал верху, підкладка й устілка, підошва), згідно постанови про накладення штрафу № 7 від 28.04.2021, застосовано штраф у розмір 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постанову про накладення штрафу № 7 від 28.04.2021 було направлено за місцезнаходження ТОВ Охтирська фабрика взуття та отримано відповідачем 05.05.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 34).

Згідно ст. 44 Закону № 2735, суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.

У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.

Враховуючи викладене вище, зважаючи на те, що на момент розгляду справи сума штрафу не сплачена відповідачем в добровільному порядку, суд вважає позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Охтирська фабрика взуття" про стягнення штрафних санкцій - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Охтирська фабрика взуття" (вул. Жовтнева, 4, м. Охтирка, Сумська область, 42700, ідентифікаційний код 39884559) застосовані, але несплачені штрафні санкції згідно постанови про накладення штрафу № 7 від 28.04.2021 в розмірі 51000,00 грн. на користь Державного бюджету України, рахунок UA088999980313060106000018540, одержувач - Сумська міська отг, код одержувача -37970593, банк одержувача - Казначейство України, код платежу - 21081100.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.Д. Кравченко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2022
Оприлюднено09.02.2022
Номер документу103020356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/6374/21

Постанова від 28.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 22.03.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 31.01.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Рішення від 17.01.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні