Постанова
від 26.05.2010 по справі 11336/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-11336/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2010 року

о16год.50хв. м.Одеса

У залі судових засідань №8

Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Гречаному В.С.

За участю представників ст орін:

Представника прокуратури: Бистревська О.С. за посві дченням №128 від 16.08.2007р.

Представника позивача: А нтоненко І.І. - довіреністю № 2416/17/06 від 21.09.2009р.

Представника відповідача : не з' явився, незважаючи на т е, що належним чином та своєча сно був повідомлений про дат у, час та місце судового засід ання.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом О деського міського центру зай нятості до Товариства з обме женою відповідальністю «Ал ьтернатива плюс»про стягнен ня штрафних (фінансових) санк цій в сумі 7 625,00грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адмі ністративний позов Одеськог о міського центру зайнятості , в якому позивач просить суд с тягнути з Товариства з обмеж еною відповідальністю «Аль тернатива плюс»суму штрафу в сумі 7625 грн. за ненадання звіту за формою 4-ПН про заплановане вивільнення працівників.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що в порушення п.5 ст.20 Закон у України «Про зайнятість на селення»від 01.03.1991р. № 803-XII (зі змін ами та доповненнями) відпові дач у встановлені законодавс твом строки не надав до Одесь кого міського центру зайнято сті списки фактично вивільне них працівників.

Ухвалою Одеського окружно го адміністративного суду ві д 22.09.2009р. було відкрито провадже ння у справі та запропонован о відповідачу у строк до 14.10.2009р. подати до суду письмові запе речення на позов та докази, як і спростовують заявлені позо вні вимоги.

Ухвалою суду від 14.10.2 009р. закінчено підготовче пров адження та призначено справу до судового розгляду в засід анні суду на 30.11.2009р.

У судовому засіданні 21.05.2010р . суд на задоволення заяви Про куратури Малиновського райо ні м.Одеси (вхід.№12501 від 22.04.2010р.) пр о вступ у справу за адміністр ативним позовом Одеського мі ського центру зайнятості до Товариства з обмеженою відпо відальністю «Альтернатива п люс»про стягнення штрафних ( фінансових) санкцій в сумі 7 625 г рн., допустив до участі у справ і Прокуратуру Малиновськог о району м.Одеси для захисту і нтересів держави в особі Оде ського міського центру зайня тості відповідно приписів ст .60 КАС України, ст.36-1 Закону Укра їни «Про Прокуратуру».

Відповідач у судові зас ідання 30.11.2009р., 28.01.2010р., 24.02.2010р., 25.03.2010р., 26.04.2 010р. та 21.05.2010р. не з'явився, незважа ючи на те, що про дату, час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином та с воєчасно, відзив на позов не н адав, у зв'язку з чим справу ро зглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до ч .6 ст.71 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Заслухавши пояснення пре дставника позивача, дослідив ши наявні у матеріалах справ и письмові докази в сукупнос ті та системно проаналізував ши вимоги чинного законодавс тва, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів спр ави, Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Альтернат ива плюс»27.08.2007р. зареєстровано як платник внесків на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття у Одеському міс ькому центрі зайнятості за р еєстраційним №153576885.

Також з матеріалів справи в бачається, що 16.07.2009р. згідно ст.34 Закону України «Про зайнятіс ть населення», Положенням пр о інспекцію по контролю за до держанням законодавства про зайнятість населення, затве рдженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.1991р. № 47 (із змінами, внесеними поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 14.09.1998р. №1435), головними сп еціалістами інспекції по кон тролю за додержанням законод авства про зайнятість населе ння Одеського обласного цент ру зайнятості Штефан Н.В. та Черкез Л.Г. була провед ена перевірка ТОВ «Альтернат ива плюс»щодо додержання зак онодавства України про зайня тість населення та про загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття., за наслідками якої складений Акт №12-19/34 від 16.07. 2009р., в якому, серед іншого, зафі ксовано факт порушення ТОВ « Альтернатива плюс»п.5 ст.20 Зак ону України «Про зайнятість населення», а саме згідно над аних для огляду документів (н аказу від 27.02.2009р. №6-к) у 2009 році за п .1 ст.40 КЗпП України було вивіль нено два працівника ОСОБА_5 та ОСОБА_6, однак звіти з а формою №4-ПН у законодавчо ви значеному порядку та строки до Одеського міського центру зайнятості не подавались.

За результатами зазначено ї перевірки інспекцією по ко нтролю за додержанням законо давства про зайнятість насел ення Одеського обласного цен тру зайнятості запропонован о ТОВ «Альтернатива плюс»до 27.07.2009р. надати до Одеського місь кого центру зайнятості у том у числі документи про річну з аробітну плату ОСОБА_5 та ОСОБА_6, оформлені належни м чином.

Крім того, 30.07.2009р. згідно ст.34 За кону України «Про зайнятість населення», Положення про ін спекцію по контролю за додер жанням законодавства про зай нятість населення, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 21.06.1991р. №47 (із змінами, внесеними постаново ю Кабінету Міністрів України від 14.09.1998р. №1435) та згідно акту пер евірки ТОВ «Альтернатива плю с»щодо додержання законодав ства України про зайнятість населення та про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття №12-19/34 від 16.07.2009р., головни м спеціалістом інспекції по контролю за додержанням зако нодавства про зайнятість нас елення Одеського обласного ц ентру зайнятості Черкез Л.Г ., складений акт №12-14/36 «Про по рушення законодавства Украї ни про зайнятість населення» , в якому вказано, що ТОВ «Альт ернатива плюс»порушено вимо ги п.5 ст.20 Закону України «Про з айнятість населення», а саме не подано до Одеського МЦЗ зв іти за формою №4-ПН «Про заплан оване вивільнення працівник ів»при вивільненні працівни ків ОСОБА_5 та ОСОБ А_6 згідно наказу від 27.02.2009р. №6-к .

В зазначеному акті №12-14/36 від 3 0.07.2009р. «Про порушення законода вства України про зайнятість населення»запропоновано ТО В «Альтернатива плюс»добров ільно, у десятиденний строк в нести до бюджету штраф у розм ірі річної заробітної плати за кожного вивільненого прац івника, загальна сума якого с кладає 7 625грн.

Судом встановлено, що акт №1 2-14/36 від 30.07.2009р. «Про порушення зак онодавства України про зайня тість населення»був надісла ний на адресу ТОВ «Альтернат ива плюс»рекомендованим лис том, що підтверджується відп овідною поштовою квитанцією №4461 від 06.08.2009р.

Разом з тим, відповідних док азів в підтвердження сплати відповідачем визначеної в Ак ті №12-14/36 від 30.07.2009р. «Про порушенн я законодавства України про зайнятість населення»суми ш трафу чи оскарження у законо давчо встановленому порядку нарахованої суми штрафу за н еподання звіту за формою 4-ПН п ро заплановане вивільнення п рацівників, суду не надано.

Відповідно до ч.2 ст.4 Закону України «Про зайнятість нас елення від 01.03.1991р. № 803-XII (зі змінам и та доповненнями), державні о ргани забезпечують публікац ію статистичних даних та інф ормаційних матеріалів про пропозиції та попит на робоч у силу, можливості працевл аштування, професійної підг отовки і перепідготовки, пр офесійної орієнтації і со ціально-трудової реабілітац ії, в тому числі інвалідів.

Згідно приписів п.2 ч.1 ст.13 Зак ону України «Про зайнятість населення»з метою створення умов для повного здійснення громадянами права на працю держава передбачає зокрема забезпечення прав і інтере сів працівників, створенн я сприятливих умов на виробн ицтві, вдосконалення законо давства про зайнятість насе лення і працю

Відповідно до ч.2 ст.13 Закону України «Про зайнятість насе лення»на території України запроваджується збір стати стичної інформації та адмін істративних даних, які відоб ражають стан ринку праці та с тановище в сфері зайнятості населення.

Згідно з ч.1 ст.18 Закону Украї ни «Про зайнятість населення »для реалізації державної п олітики зайнятості населен ня, професійної орієнтації, п ідготовки і перепідготовк и, працевлаштування та соціа льної підтримки тимчасово н е працюючих

громадян у п орядку, що визначається Кабі нетом Міністрів України, ств орюється державна служба зайнятості, діяльність як ої здійснюється під керівниц твом Міністерства праці та соціальної політики Україн и, місцевих державних адмін істрацій та органів місцево го самоврядування.

Відповідно до ч.4 ст.18 Закону України «Про зайнятість насе лення»у складі державної с лужби зайнятості створює ться інспекція, що здійснює контроль за виконанням зако нодавства про зайнятість пі дприємствами, установами й о рганізаціями, незалежно від форм власності і господа рювання, фермерами та іншим и роботодавцями.

Згідно з приписами п.1 ч.2 ст. 19 Закону України «Про зайняті сть населення»державна служ ба зайнятості має право зокр ема одержувати від підприєм ств, установ і організацій, не залежно від форм власності, адміністративні дані про на явність вакантних

робочи х місць, у тому числі призн ачених для працевлаштуванн я інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільн юваних, прийнятих і звільнен их працівників та інформацію про передбачувані зміни в о рганізації виробництва і пр аці, інші заходи, що можуть при звести до вивільнення прац івників.

Відповідно до ст.34 вказаног о Закону контроль за додержа нням законодавства України п ро зайнятість населення здій снюється місцевими державн ими адміністраціями, викона вчими органами відповідних рад, відповідними державни ми органами, інспекціями сл ужби зайнятості та профсп ілковими об'єднаннями.

Приписами ст.49-2 Кодексу Зако нів про Працю України встано влений порядок вивільнення п рацівників, зокрема, в частин і 1 зазначеної статті, відобра жено, що про наступне вивільн ення працівників роботодаве ць персонально попереджає їх не пізніше ніж за два місяці.

Крім того, згідно ч.ч.3,4 ст.49-2 Ко дексу Законів про Працю Укра їни, одночасно з попередженн ям про звільнення у зв'язку із змінами в організації виро бництва і праці власник або у повноважений ним орган проп онує працівникові іншу робот у на тому ж підприємстві, в уст анові, організації. При відс утності роботи за відповід ною професією чи спеціальні стю, а також у разі відмови пра цівника від переведення на іншу роботу на тому ж підпри ємстві, в установі, організац ії працівник, за своїм розсуд ом, звертається за допомогою до державної служби зайнято сті або працевлаштовується с амостійно. Водночас власн ик або уповноважений ним ор ган доводить до відома держа вної служби зайнятості про н аступне вивільнення працівн ика із зазначенням його проф есії, спеціальності, кваліфі кації та розміру оплати прац і. Державна служба зайнято сті пропонує працівникові роботу в тій же чи іншій міс цевості за його професією, спеціальністю, кваліфікаціє ю, а при її відсутності - зді йснює підбір іншої роботи з урахуванням індивідуальних побажань і суспільних потре б. При необхідності працівни ка може бути направлено, за йо го згодою, на навчання новій професії (спеціальності) з н аступним наданням йому робо ти.

Разом з тим, в порушення заз начених вимог КЗпП, Наказом № 6-к від 27.02.2009р. у зв' язку із сучасною соціально-економіч ною ситуацією та припиненням діяльності ТОВ «Альтернатив а плюс»скорочено штатні поса ди менеджера з інформаційних технологій та менеджера з пр одаж, та з урахуванням чого з вільнено з 27.02.2009р. ОСОБА _5 та ОСОБА_6.

Відповідно до п.5 ст.20 Закону Украйни «Про зайнятість насе лення»при вивільненні прац івників (у тому числі працю ючих пенсіонерів та інваліді в) у зв'язку із змінами в ор ганізації виробництва і прац і, у тому числі ліквідацією, р еорганізацією або перепрофі люванням підприємств, устан ов, організацій, скороченням чисельності або штату пр ацівників, підприємства, ус танови, організації, незалеж но від форми власності, повід омляють про це не пізніш як з а два місяці в письмо вій формі державну службу з айнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, наймен ування професій, спеціально стей, кваліфікації, розмір оп лати праці, а в десятиденний с трок після вивільнення - напр авляють списки фактично виві льнених працівників, зазнач аючи в них інвалідів. У разі неподання або порушення с троків подання цих даних

стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого праців ника. Ці кошти зараховуют ься до Фонду загальнообов'я зкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття і викори стовуються для фінансування заходів по працевлаштуванн ю та соціального захисту вивільнюваних

працівни ків.

Проте, відповідач - ТО В «Альтернатива плюс», звіль нивши 27.02.2009р. двох працівників, а саме ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , в порушення вищезазначених законодавчих приписів, у вст ановлені порядку та строки О деський міський центр зайнят ості щодо означеного вивільн ення не повідомило.

Відтак, приймаючи до уваги викладене, загальна сума заб оргованості ТОВ «Альтернати ва плюс»за ненадання до Одес ького міського центру зайнят ості звіту за формою 4-ПН про з аплановане вивільнення прац івників складає 7625грн, що підт верджується наявними у матер іалах справи та окресленими вище відповідними документа ми.

Частиною 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України передбачено, щ о кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу а дміністративного судочинст ва України доказами в адміні стративному судочинстві є б удь-які фактичні дані, на під ставі яких суд встановлює наявність або відсутність о бставин, що обґрунтовують ви моги і заперечення осіб, які б еруть участь у справі, та інш і обставини, що мають значенн я для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюють ся судом на підставі пояснен ь сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань сві дків, письмових і речових до казів, висновків експертів.

Згідно зі ст.86 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішні м переконанням, що ґрунтуєть ся на їх безпосередньому, все бічному, повному та об'єктивн ому дослідженні.

Відтак, беручи до уваг и наведене, та оцінюючи наявн і у матеріалах справи письмо ві докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні в имоги Одеського міського цен тру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Альтернатива плюс» про ст ягнення суми штрафу у загаль ному розмірі 7625,00грн. за ненада ння звіту за формою 4-ПН про за плановане вивільнення праці вників, правомірні, обгрунто вані, відповідають приписам чинного законодавства, отже підлягають задоволенню пов ністю зі стягненням з Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Альтернатива плюс» с уми штрафу у загальному розм ірі 7625,00грн.

Керуючись ч.6 ст.71, ст. ст.158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний по зов Одеського міського центр у зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Альтернатива плюс»про стяг нення штрафних (фінансових) с анкцій в сумі 7 625 грн. за ненада ння звіту за формою 4-ПН про за плановане вивільнення праці вників, задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «А льтернатива плюс» (65072, м. Од еса, вул. І.Рабіна, 61, кв. 8, код Є ДРПОУ 35357171) на користь Одеськог о міського центру зайнятості (р/р №37176305900002 в ГУДКУ в Одеській об ласті, одержувач Одеській мі ській центр зайнятості, код 353 58018, код бюджетної класифікаці ї 50040500, символ банку 405, МФО 828011) штра ф за ненадання звіту за формо ю 4-ПН про заплановане вивільн ення працівників у загальном у розмірі 7 625 (сім тисяч шістсот двадцять п' ять) грн.

Виконавчий лист видати пі сля набрання постановою зако нної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої у хвалено судове рішення.

Постанова суду може бути ос каржена шляхом подання заяви про апеляційне оскарження п останови суду першої інстанц ії протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Апеляційна скарга м оже бути подана без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про ап еляційне оскарження

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, вст ановлений Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни, постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови скл адено та підписано «26»травня 2010року

Суддя Харченко Ю.В.

1.Адміні стративний позов Одеського міського центру зайнятості д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Альтернатив а плюс»про стягнення штрафни х (фінансових) санкцій в сумі 7 625 грн. за ненадання звіту за фо рмою 4-ПН про заплановане виві льнення працівників, задово льнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «А льтернатива плюс» (65072, м. Одес а, вул. І.Рабіна, 61, кв. 8, код ЄДР ПОУ 35357171) на користь Одеського м іського центру зайнятості (р /р №37176305900002 в ГУДКУ в Одеській обл асті, одержувач Одеській міс ькій центр зайнятості, код 3535801 8, код бюджетної класифікації 50040500, символ банку 405, МФО 828011) штраф за ненадання звіту за формою 4-ПН про заплановане вивільне ння працівників у загальному розмірі 7 625 (сім тисяч шістсот двадцять п' ять) грн.

26 травня 2010 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10302076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11336/09/1570

Постанова від 26.05.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні