СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. № 1-кс/759/504/22
ун. № 759/2142/22
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2022 року слідчий суддя Святошинського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши в судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Слідчого управління Національної поліції в Київській області підполковника поліції ОСОБА_4 , продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12021110000000337 від 27.04.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 325 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Слідчого управління Національної поліції в Київській області підполковника поліції ОСОБА_4 , погоджене прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_3 , в якому просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12021110000000337 від 27.04.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 325 КК України, на дванадцять місяців.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив продовжити строк досудового розслідування на шість місяців.
Розглянувши дане клопотання, долучені до нього матеріали, заслухавши пояснення прокурора, слідчий суддя, приходить до наступних висновків.
Вказане клопотання обґрунтовано тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що до СУ ГУНП в Київській області надійшли матеріали з Департаменту забезпечення діяльності, пов`язаної з небезпечними матеріалами НП України щодо вчинення кримінального правопорушення з боку посадових осіб, державних та комунальних підприємств, які розташовані на території Київської області та підприємств, що здійснюють операції з поводження із небезпечними відходами, під час їх утилізації.
ДУ «ІГЗ ім. О.М. Марзєєва НАМН України» 01.03.2016 за № 22.2/464 було складено «Науковий звіт за результатами робіт для потреб Державної санітарно-епідеміологічної експертизи по матеріалах щодо діяльності ТОВ «Центр екобезпеки та гігієни» у сфері поводження з небезпечними відходами (перевезення та передача на знешкодження) за адресою: 03039, м. Київ, пров. Червоноармійський, буд. 14», яким рекомендовано Державній санітарно-епідеміологічній службі України погодити діяльність ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» (ЄДРПОУ 33145752) у сфері поводження з небезпечними відходами. При цьому з матеріалів на розгляд було представлено наступні документи:
1. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи ДСЕС МОЗ України від 06.07.2007 р. № 05.03.02-07/17476 «Матеріали щодо можливості здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (перевезення) ТОВ «Центі) екобезпеки та гігієни» (позитивний);
2. Ліцензія Мінохорони навколишнього природного середовища України АГ № 500702 від 05.11.2010 р. (необмежений), видана ТОВ «Центр екобезпеки та гігієни» на операції у сфері поводження з небезпечними відходами (перевезення);
3. Договір від 12.01.15 р. № 87 з ДУ «Київський міський лабораторний центр ДСЕС України» щодо надання послуг з виконання дезінфекції автотранспорту з профілактичною метою, що здійснює перевезення відходів медичного походження;
4. Договір про надання послуг від 29.05.15 р. № 598 з ПАТ АТП 13058 щодо забезпечення медичним контролем водіїв перед виїздом на лінію, інструктажем водіїв з дотримання вимог законодавства щодо безпеки та якості перевезень, а також щоденним контролем технічного стану, технічного обслуговування та ремонту з наданням місць для стоянки автотранспортних засобів;
5. Договір від 30.12.15 р. № 35-ТПВ/16-П та Додаток 1 до договору з філіалом «Завод «Енергія» Київенерго» ПАТ «Київенерго» про надання послуг щодо знешкодження (термічного перероблення) відходів;
6. Договір про надання послуг № 02Л від 04.01.2016 р. з Ритуальною службою СКП «Київський крематорій»;
7. Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів В №044494 від 21.03.2015 p.;
8. Свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія УДАІ 8033 (дійсне до 30.07.2020 p.);
9. Свідоцтво про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів № 0006493, видане УДАІ ГУ МВС України у м. Києві (дійсне до 24.06.2020 p.);
10. Договір № 100-2409/15-ОНВ від 18.12.15 р. обов`язкового страхування відповідальності суб`єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів з ТОВ «Страхова компанія «ПСК-Захід».
На даний час досудовим слідством встановлено, що частина зазначених документів втратила свою чинність або анульована.
Крім того Міндовкілля, на вимогу органу досудового розслідування, надано наступні роз`яснення: ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» 02.11.2010 отримало ліцензію на право поводження з небезпечними відходами (перевезення) наказ №491.
У зв`язку із змінами до законодавства у 2015 році у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. № 103 «Про затвердження Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті» повноваження щодо ліцензування господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним, залізничним транспортом передано Укртрансбезпеці.
Зокрема, постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1001 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом» передбачено, що видані до набрання чинності Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності" ліцензії на право провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезень небезпечних вантажів вантажними автомобілями, причепами та напівпричепами - надають право провадити господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями та причепами. Пунктом 2 передбачено, строк, протягом якого ліцензіати, які провадили на той момент свою господарську діяльність, зазначену в підпункті 1 цього пункту, подають до органу ліцензування документи та відомості, визначені частиною третьою статті 15 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", становив десять місяців з дня опублікування цієї постанови.
Статтею 17 Закону України «Про відходи» регламентовано обов`язок суб`єктів господарської діяльності у сфері поводження з відходами, а саме мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.
Необхідно зазначити, що пунктом 3 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №466 передбачено, що поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про відходи» (далі - Закон) збирання відходів - діяльність, пов`язана з вилученням, накопиченням і розміщенням відходів у спеціально відведених місцях чи об`єктах, включаючи сортування відходів з метою подальшої утилізації чи видалення, а зберігання відходів - тимчасове розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об`єктах (до їх утилізації чи видалення).
Ліцензія на збирання небезпечних відходів означає право на їх збирання у суб`єктів господарської діяльності, а не збирання предметів чи речовин у побутовому сенсі. Ліцензіати мають право укладати угоди на збирання небезпечних відходів від суб`єктів господарської діяльності, у тому числі неурядових організацій.
Ліцензіат має відповідати ліцензійним умовами поводження з небезпечними відходами, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446. Дія цих Ліцензійних умов поширюється на всіх суб`єктів господарювання незалежно від їх організаційно- правової форми та форми власності, які у повному обсязі або частково провадять чи мають намір провадити господарську діяльність з поводження з небезпечними відходами.
Необхідно зазначити, що пунктом 3 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №446 передбачено, що поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Враховуючи зазначене, підприємство не має право здійснювати господарську діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами.
Міндовкілля відповідно до Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 р. № 614 забезпечує видачу ліцензії (відмову у видачі, переоформлення, анулювання, зупинення дії, відновлення дії, розширення або звуження провадження виду господарської діяльності) на провадження господарської діяльності з виробництва особливо небезпечних хімічних речовин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, поводження з небезпечними відходами та здійснює контроль за додержанням об`єктами господарювання ліцензійних умов.
Згідно пункту 14 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 446 (далі-Ліцензійні умови), небезпечні ВДХОДИ, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні відходи, які створюють або можуть створювати значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров`я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними.
Ліцензійними умовами визначено, що поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Небезпечні відходи визначені розділом А Жовтого переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 № 1120 «Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням Жовтого та Зеленого переліків відходів» та підлягають ліцензуванню (далі- Положення).
Клінічні та подібні їм відходи, а саме - відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт» відносяться до пункту 62 розділу А Жовтого переліку та відповідно відносяться до категорії небезпечних відходів та підлягають ліцензуванню.
Окрім того, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності поводження з небезпечними відходами затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 446 визначено вичерпний перелік вимог щодо отримання відповідної ліцензії.
Аналіз веб-порталу Державної служби України з питань безпеки на транспорті, показав, що ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» (ЄДРПОУ 33145752) 02.09.2016 переоформив ліцензію видану Міндовкіллям.
З моменту переоформлення (02.09.2016) ліцензії на провадження господарської діяльності з небезпечними відходами (перевезення) виданої Міндовкіллям 02.11.2010, на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом», у суб`єкта відсутнє право провадження господарської діяльності поводження з небезпечними відходами.
Повний перелік суб`єктів господарювання, що мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами міститься на офіційному сайті Міндовкілля за посиланням: https://menr.gov.ua/timeline/Dozvoli-ta-licenzii.html, оглядом якого встановлено, що ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» (ЄДРПОУ 33145752) в даному переліку не міститься.
В ході допитів представників закладів охорони здоров`я встановлено, що стосовно виконання робіт за укладеними договорами із ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» (ЄДРПОУ 33145752) процедура була наступною: медичні відходи категорії В, утворені в наслідок медичної практики, дезинфікуються, збираються у мішки/пластмасові ємності, які були видані ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» (ЄДРПОУ 33145752) та зберігаються у кімнаті тимчасового зберігання медичних відходів. Потім, у визначений день приїжджав автомобіль ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» (ЄДРПОУ 33145752), його водій заходив до кімнати тимчасового зберігання відходів та завантажував власноруч мішки та пластикові ємності, заповнені відходами, до свого автомобіля. Факти здійснення збирання небезпечних відходів водіями ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» (ЄДРПОУ 33145752) також підтверджуються їх допитами як свідків. При чому зазначається, що водіями здійснюється не лише завантаження але й розвантаження небезпечних відходів в місці їх знищення.
Дана процедура, відповідно до статті 1 Закону України «Про відходи» є збиранням відходів, тобто діяльністю, пов`язаною з вилученням, накопиченням і розміщенням відходів у спеціально відведених місцях чи об`єктах, включаючи сортування відходів з метою подальшої утилізації чи видалення. В ході проведення досудового розслідування кримінального провадження виконано наступні слідчі та процесуальні дії:
27.04.2021 прокурором відділу представництва інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища Київської обласної прокуратури ОСОБА_5 винесено постанову про виділення матеріалів кримінального провадження, з кримінального провадження №12020110000001009 від 21.10.2020.
27.04.2021 заступником керівника Київської обласної прокуратури винесено постанову про доручення проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні Су ГУНП в Київській області.
31.05.2021 слідчим винесено постанову про закриття кримінального провадження.
23.09.2021 заступником Генерального прокурора ОСОБА_6 винесено постанову про скасування постанови слідчого про закриття кримінального провадження.
25.10.2021 призначено судову комп`ютерно-технічну експертизу, 11.11.2021 направлено запит до Державної податкової служби України, 24.12.2021 отримано висновок судової комп`ютерно-технічної експертизи від 19.11.2021, 24.01.2021 допитано свідка ОСОБА_7 , 25.01.2021 допитано свідка ОСОБА_8 , 28.01.2021 допитано свідка ОСОБА_9 .
На даний час необхідно отримати ухвали слідчого судді на тимчасовий доступ до матеріалів, володільцем яких є Державна податкова служба України, зокрема відомостей з інформаційної системи «Податковий блок» (реєстраційні дані, банківські рахунки, податкова звітність, перевірки контролюючим органом); відомості щодо віднесення до категорії «вигодонабувач», «транзитер», «податкова яма», «не звітують», «сплячі», «ризикові» (із зазначенням відповідних причин). У разі наявності позитивної інформації, надати копії відповідних документів щодо їх відпрацювання згідно вимог чинного законодавства; інформацію щодо покупців та постачальників (розширену), у т.ч. із «системи автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПС України» (в електронному вигляді із зазначенням назви покупця, постачальника, коду ЄДРПОУ, ДПІ за місцем реєстрації, суми взаємовідносин, суми ПДВ та інше); відомості щодо виданих та отриманих податкових накладних (із зазначенням дати та номеру ПН, коду ЄДРПОУ постачальника та покупця, опис товару, коду УКТЗЕД, кількості товару, вартості за одиницю товару, вартості без ПДВ, суми ПДВ) на паперових та електронних носіях; відомості щодо електронних скриньок та ІР-адрес, з яких здійснюється подача податкової звітності та реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також інформацію щодо інших СГД, які теж відправляли податкову звітність та реєстрували податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних із встановлених електронних скриньок та ІР-адрес; відомості щодо фактів блокування електронних податкових накладних (із зазначенням причин такого блокування та розблокування); відомості за формою 1-ДФ відносно працівників та засновників, щодо ТОВ «ЦЕНТР ЕКОБЕЗПЕКИ ТА ГІГІЄНИ» (ЄДРПОУ 33145752), за результатами проведення слідчих дій призначити судову бухгалтерську експертизу, призначити судову інженерно-екологічну експертизу, надати правову оцінку зібраним доказам та провести інші необхідні слідчі дії, необхідність в яких може виникнути під час досудового розслідування.
Зазначені слідчі та процесуальні дії на теперішній час не виконані у зв`язку з тим, що з метою встановлення об`єктивної істини кримінальному провадженню та досягнення завдань кримінального провадження визначених ст. 2 КПК України необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій, які потребують значного проміжку часу, зокрема необхідно отримати значний обсяг документів для проведення експертиз, що потребує додаткового часу на підготовку відповідних клопотань, їх подачі до суду та розгляд, направлення на виконання ухвал про тимчасовий доступ до речей і документів та ряд інших слідчих дій.
Строк досудового розслідування закінчується 12.02.2022, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку неможливо.
Особу правопорушника не встановлено та відповідно жодній особі про підозру не повідомлено. Разом з тим згідно з ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини.
Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений участині другійстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановленийпунктами 2і3частини четвертої статті 219 цього Кодексу.
Згідно ч. 4 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченомупараграфом 4глави 24цього Кодексу.При цьомузагальний строкдосудового розслідуванняне можеперевищувати: одногомісяця здня повідомленняособі пропідозру увчиненні кримінальногопроступку увипадках,передбачених пунктами1і 2частини третьоїцієї статті; шести місяцівіз дняповідомлення особіпро підозруу вчиненнінетяжкого злочину; дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Оскільки у встановлений строк завершити досудове розслідування неможливо, та є необхідність проведення слідчих та процесуальних дій, які зазначив слідчий в своєму клопотанні, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню, та строк досудового розслідування необхідно продовжити на шість місяців.
Керуючись ст.ст.219,294, 295, 295-1, 372,376 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Слідчого управління Національної поліції в Київській області підполковника поліції ОСОБА_4 , продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12021110000000337 від 27.04.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 325 КК України задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12021110000000337 від 27.04.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 325 КК України, на шість місяців.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2022 |
Оприлюднено | 19.01.2023 |
Номер документу | 103027242 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Ясельський А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні