ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"23" червня 2010 р. К-13479/07
Вищий адміністративни й суд України в складі колегі ї суддів:
головуючого Л анченко Л.В.
суддів Не читайла О.М.
Пил ипчук Н.Г.
Сер гейчука О.А.
Шип уліної Т.М.
при секретарі: А ндрюхіній І.М.
за участю представників:
позивача: не з' явився.
відповідача: Ясніцької Т.С., Туман Н.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні касаційну скаргу
Спеціалізованої державно ї податкової інспекції у м.Ки єві по роботі з великими плат никами податків
на постанову Господарс ького суду м.Києва від 06.02.2007 та у хвалу Київського апеляційно го господарського суду від 23.0 5.2007
у справі № 32/410-29/287-А
за позовом Дочірньої ком панії «Укргазвидобування»Н аціональної акціонерної ком панії «Нафтогаз України»
до Спеціалізованої дер жавної податкової інспекції у м.Києві по роботі з великими платниками податків
про визнання недійсним податкового повідомлення-рі шення, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Господ арського суду м.Києва від 06.02.2007, залишеною без змін ухвалою К иївського апеляційного госп одарського суду від 23.05.2007, позов ДК «Укргазвидобування»НАК « Нафтогаз України»задоволен о. Визнано недійсним податко ве повідомлення-рішення СДПІ у м.Києві по роботі з ВПП №0000291606 /0 від 05.07.2004 та стягнуто з держбюд жету на користь позивача 203 гр н. судових витрат.
У справі відкрито касаційне провадження за кас аційною скаргою відповідача , у якій ставиться питання пр о скасування судових рішень та прийняття нового про відм ову у задоволенні позову, з пі дстав порушення норм матеріа льного права, а саме ст.3 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2004 рік»та п.п.2, 5 П орядку обчислення та внесен ня до Державного бюджету Укр аїни рентної плати за нафту, п риродний газ та газовий конд енсат, затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни №256 від 22.03.2001.
Позивач у запереченнях н а касаційну скаргу просив за лишити її без задоволення, су дові рішення - без змін.
Позивач представника у суд ове засідання касаційної інс танції не направив, про час та місце розгляду справи повід омлений належним чином. Явка сторін у судове засідання об ов' язковою не визнавалась, у зв' язку з чим підстав для з адоволення клопотання позив ача про відкладення розгляд у справи судова колегія не зн аходить.
Перевіривши у відкритому судовому засіданні повноту встановлення обставин справ и та правильність їх юридичн ої оцінки в судових рішеннях , колегія суддів дійшла висно вку, що касаційна скарга під лягає задоволенню, виходячи з такого.
Відповідачем проведено п озапланову документальну пе ревірку з питань правильнос ті обчислення та повноти і св оєчасності внесення до Держа вного бюджету рентної плати за газовий конденсат, за резу льтатами якої складено акт № 446/16-6/30019775 від 02.07.2004.
Перевіркою встановлено, що наказом по Компанії ДК «Укрг азвидобування»№153 від 31.03.2004 бул о прийнято рішення про нарах ування та сплату рентної пла ти за газовий конденсат само стійно ДК «Укргазвидобуванн я»за місцем реєстрації як пл атника податку.
Філії ДК «Укргазвидобуван ня»за період з 01.01.2004 по 30.04.2004 видоб ули та відпустили шляхом від вантаження 218390,367 тонн газового конденсату, не нарахувавши т а не сплативши при цьому 22721333,78 г рн. рентної плати, порушивши т им самим вимоги ст.3 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2004 рік»та п.п.2, 3, 5, 6, 8 Пор ядку обчислення та внесення до Державного бюджету Україн и рентної плати за нафту, прир одний газ та газовий конденс ат, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №256 від 22.03.2001.
На підставі акта перевірки СДПІ у м.Києві по роботі з ВПП прийнято податкове повідом лення-рішення №0000291606/0 від 05.07.2004, як им позивачу визначено суму п одаткового зобов' язання з а платежем рентна плата за га зовий конденсат у розмірі 34082000 ,67 грн., у т.ч. 22721333,78 грн. - основний платіж та 11360666,89 грн. - штрафні (ф інансові) санкції.
Задовольняючи позов та виз наючи недійсними рішення под аткового органу, суд першої і нстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної і нстанції, мотивував свою поз ицію тим, що при передачі філі єю газового конденсату для п ереробки іншій філії не вини кає самого факту використанн я підприємством видобутої си ровини, оскільки переробка в ідбувається в межах одного с уб' єкта господарювання - Д К «Укргазвидобування». Суб' єктний склад платників рентн ої плати за нафту, природний г аз та газовий конденсат не ви значається їх відношенням до сплати податків, а обумовлен ий виключно їх юридичним ста тусом, а тому, оскільки газов ий конденсат не передавався позивачем третім особам, а пе реміщувався виключно в серед ині однією юридичної особи - ДК «Укргазвидобування»між її структурними підрозділам и, то відсутні підстави ствер джувати, про здійснення відп уску (продажу) газового конде нсату.
Однак з такими висновками с удів попередніх інстанцій су дова колегія не погоджується , виходячи з такого.
Статтею 3 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2004 рік»від 27.11.2003 №1344-IV установл ено, що підприємства, які здій снюють видобуток природного газу та газового конденсату (крім видобутку природного г азу та газового конденсату і з морських родовищ, який реал ізується за регульованими ці нами) і нафти, вносять до Держа вного бюджету України у поря дку, визначеному Кабінетом М іністрів України, рентну пла ту за природний газ у розмірі 30,6 гривні за 1.000 куб.метрів, за на фту - у розмірі 160 гривні за од ну тонну і газовий конденсат - у розмірі 104,04 гривні за 1 тонну .
Пунктом 2 Порядку обчисленн я та внесення до Державного б юджету України рентної плати за нафту, природний газ і газо вий конденсат, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 22.03.2001 № 256 встановл ено, що підприємства, які добу вають нафту, природний газ і г азовий конденсат вносять до державного бюджету рентну пл ату за нафту, природний газ і г азовий конденсат у розмірах, що встановлюються державним бюджетом.
Пунктом 5 Порядку визначено , що платниками рентної плати є підприємства, які здійснюю ть видобуток нафти і природн ого газу, утім, за рішенням під приємства рентну плату можут ь вносити безпосередньо його філіали та інші відокремлен і підрозділи, які мають поточ ні рахунки в установах банку .
Згідно із п. 3 Порядку рентна плата включається підприємс твами, які добувають нафту, пр иродний газ і газовий конден сат, до оптової відпускної ці ни на нафту, товарний природн ий газ і стабільний газовий к онденсат (без податку на дода ну вартість) на дату їх відпус ку.
Відповідно до п. 6 Порядку су ма рентної плати за нафту, тов арний природний газ і стабіл ьний газовий конденсат визна чається нафтогазодобувними підприємствами, виходячи з о бсягів відпущених ними нафти , товарного природного газу і стабільного газового конден сату та ставок рентної плати .
Із змісту п. 3 та п. 6 Порядку ви пливає, що рентна плата визна чається підприємством за фак том відпуску (відвантаження) обсягів газового конденсату , датою якого є: для перевезенн я залізничним транспортом - дата оформлення товарно-тран спортної накладної на маршру т чи групу вагонів; для трансп ортування трубопровідним тр анспортом - дата оформлення акта приймання-здавання на п унктах здавання стабільного газового конденсату.
При цьому, нарахування рент ної плати на дату відпуску (ві двантаження) газового конден сату не ставиться у залежніс ть від того, хто є суб' єктом, якому відпускається газовий конденсат, та не ставиться у з алежність від підстави та ме ти відпуску. «Відпуск обсягі в газового конденсату»може б ути як внутрішнім переміщенн ям між структурними підрозді лами підприємства нафти, тов арного природного газу і ста більного газового конденсат у з відповідним документальн им бухгалтерським оформленн ям, так і стороннім підприємс твам на підставі цивільно-пр авових договорів.
У зв' язку з наведеним, суд касаційної інстанції не мож е погодитися з позицією суді в попередніх інстанцій про т е, що обов' язок щодо сплати р ентної плати виникає лише за умови реалізації чи передач і на обробку нафти, газу та газ ового конденсату іншим суб' єктам господарювання на під ставі цивільно-правових угод .
В подальшому, у зв'язку з нео днозначним розумінням та різ ним застосуванням деяких пол ожень Порядку обчислення та внесення до Державного бюдже ту України рентної плати за н афту, природний газ і газовий конденсат Кабінет Міністрів України прийняв постанову “ Деякі питання застосування П орядку обчислення та внесенн я до Державного бюджету Укра їни рентної плати за нафту, пр иродний газ і газовий конден сат»від 23.12.2004 №1718.
Даною постановою Кабінет М іністрів роз' яснив, що відп овідно до статті 3 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2004 рік»та пунктів 2 і 5 П орядку обчислення та внесенн я до Державного бюджету Укра їни рентної плати за нафту, пр иродний газ і газовий конден сат, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 №256, платниками рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат (крім вид обутку природного газу з мор ських родовищ, який реалізує ться за регульованими цінами ) є усі, без винятку, підприємс тва, які здійснюють видобуто к нафти, природного газу та га зового конденсату, незалежно від подальшого використання видобутої ними сировини (у то му числі її відпуску чи перер обки).
Враховуючи наведене, суд ка саційної інстанції вважає за правильне погодитися з дово дами відповідача про наявні сть у позивача обов' язку у с пірний період вносити до дер жавного бюджету рентну плату у встановленому законом роз мірі, підставою для обчислен ня якої є факти відвантаженн я газового конденсату до пер евезення залізничним трансп ортом або для транспортуванн я трубопровідним транспорто м, у зв' язку з чим визначення податкового зобов' язання з а спірним податковим повідом ленням-рішенням є правомірни м.
Оскільки обставини у справ і встановлені повно і правил ьно, але суди попередніх інст анцій допустили порушення но рм матеріального права, що пр извело до неправильних висно вків та, відповідно, ухваленн я незаконних судових рішень, суд касаційної інстанції вв ажає за необхідне скасувати останні та ухвалити нове ріш ення про відмову у задоволен ні позову.
Керуючись ст. ст. 220, 221, 223, 229, 230 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Спеціалізованої державної п одаткової інспекції у м.Києв і по роботі з великими платни ками податків задовольнити.
Постанову Господарськог о суду м.Києва від 06.02.2007 та ухвал у Київського апеляційного го сподарського суду від 23.05.2007 ска сувати. Ухвалити нове рішенн я.
В позові відмовити.
Постанова вступає в зако нну силу з моменту проголоше ння і може бути оскаржена до В ерховного Суду України за ви нятковими обставинами протя гом одного місяця з дня відкр иття таких обставин.
Головуючи й Л.В.Ланченко
Судді О.М.Нечитайло
Н.Г.Пилипчук
О.А.Сергейчук
Т.М.Шипуліна
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 12.07.2010 |
Номер документу | 10304280 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Ланченко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні