Головуючий у 1 інстанції - Козаченко А.В.
Суддя-доповідач - Юрченк о В.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2010 року справ а №2а-20174/09/0570
приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді: Юрченко В.П.
суддів: Горбенко К.П ., Лях О.П.
при секретарі судового зас ідання Чуріковій Я.О .,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Інспекції держа вного архітектуро-будівельн ого контролю у Донецькій обл асті на постанову Донецького окружного адміністративног о суду від 21 січня 2010 року у спра ві за позовом Інспекції д ержавного архітектуро-будів ельного контролю у Донецькій області до Відділу капіталь ного будівництва Ясинуватсь кої міської ради Донецької о бласті про стягнення штрафни х санкцій, -
ВСТАНОВИЛА:
Позивач Інспекція держ авного архітектуро-будівель ного контролю у Донецькій об ласті звернулася до Донецьк ого окружного адміністратив ного суду із позовом до Відді лу капітального будівництва Ясинуватської міської ради Донецької області про стягне ння з відповідача штрафних с анкцій у розмірі 2605,70 грн. до Дер жавного бюджету України.
Постановою суду першої інс танції від 21 січня 2010 року у зад оволені позову відмовлено.
Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції пози вачем подана апеляційна скар га, в який він просить скасува ти постанову суду першої інс танції.
В обґрунтування апеляційн ої скарги позивач зазначив, щ о постанова суду першої інст анції є незаконною та прийня тою з порушенням норм матері ального, а також висновки суд у не відповідають обставинам справи.
Представник апелянта в суд овому засіданні підтримав до води апеляційної скарги, пре дставник відповідача запере чував проти доводів апеляцій ної інстанції, просив залиши ти її без задоволення, а рішен ня суду без змін.
Заслухавши доповідь судді -доповідача, вивчивши доводи апеляційної скарги, перевір ивши матеріали справи, колег ія суддів, вважає, що апеляці йну скаргу необхідно задовол ьнити, а постанову суду першо ї інстанції скасувати з наст упних підстав.
Судом першої та апеляційно ї інстанції встановлено, що Інспекцією державного арх ітектуро-будівельного контр олю у Донецькій області пров едено перевірку дотримання в имог містобудівного законод авства. В результаті виявлен о експлуатацію газовою котел ьні № 1, розташованої за адресо ю: квартал № 56 м. Ясинувата Доне цької області, без прийняття в експлуатацією державною п риймальною комісією.
Як вбачається із матеріалі в справи та не заперечується сторонами, замовником капіт ального ремонту газової коте льні № 1, розташованої за адрес ою: квартал № 56 м. Ясинувата Дон ецької області, виступав Від діл капітального будівництв а Ясинуватської міської ради Донецької області. Капіталь ний ремонт котельні виконува вся за рахунок коштів субвен ції з Державного бюджету міс цевому бюджету згідно до Пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни № 951 від 10.07.2006 року. Вартіст ь капітального ремонту об' є кта склала 26057 грн.
Постановою заступника нач альника Інспекції держа вного архітектуро-будівельн ого контролю у Донецькій обл асті від 16.09.2009 року № 190 застосова ні штрафні санкцій до Відділ у капітального будівництва Я синуватської міської ради До нецької області в розмірі 2605,70 грн. за порушення вимог ст. 18 За кону України «Про основи міс тобудування». На час розгляд у справи сума штрафних санкц ій в добровільному порядку в ідповідачем не сплачена.
Статтею 7 Закону України «Пр о основи містобудування» від 16.11.1992 року
№ 2780-XII (в редакції на час виникнення спірних прав овідносин) встановлено, що де ржавне регулювання у сфері м істобудування здійснюється Верховною Радою України, Каб інетом Міністрів України, Ве рховною Радою та Радою Мініс трів Автономної Республіки К рим, місцевими державними ад міністраціями, органами місц евого самоврядування, а тако ж спеціально уповноваженими органами з питань містобуду вання та архітектури, іншими органами в порядку, встановл еному законодавством.
Пунктом 1 Положення про інсп екції державного архітектур но-будівельного контролю в А втономній Республіці Крим, о бластях, мм. Києві і Севастопо лі, затвердженого наказом Мі ністерства регіонального ро звитку та будівництва Україн и від 19.11.2007 р. № 317 (далі Положення) передбачено, що інспекції де ржавного архітектурно-будів ельного контролю в Автономні й Республіці Крим, областях, м м. Києві та Севастополі (далі - інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю) є територіальними органам и Державної архітектурно-буд івельної інспекції (далі - Дер жархбудінспекція), входять д о сфери її управління, підзві тні і підконтрольні їй.
Інспекція державного арх ітектуро-будівельного контр олю у Донецькій області утво рена згідно з наказом Держав ної архітектурно-будівельно ї інспекції, що діє в складі Мі ністерства регіонального ро звитку та будівництва, № 47 від 26.10.2007 року, є її територіальним органом.
Пунктом 3 Положення встанов лено, що основними завданням и інспекцій державного архіт ектурно-будівельного контро лю є: участь у формуванні та ре алізації державної політики у сфері будівництва, містобу дування та архітектури; вико нання в межах компетенції до звільних, реєстраційних функ цій та здійснення контролю і нагляду у сфері будівництва , містобудування та архітект ури (далі - державний архітект урно-будівельний контроль).
Відповідно до підпункту 6 пу нкту 5 Положення інспекції де ржавного архітектурно-будів ельного контролю відповідно до покладених на них завдань проводять у встановленому п орядку перевірки: відповідно сті виконання будівельних ро біт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій вимог ам державних стандартів, буд івельних норм і правил, техні чним умовам, затвердженим пр оектним рішенням; своєчаснос ті та якості проведення пере дбачених нормативно-технічн ою і проектною документацією замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт та ін шої виконавчої документації ; наявності у виконавця будів ельних робіт у передбачених законодавством випадках сер тифікатів на будівельні мате ріали, вироби і конструкції; д одержання встановленого пор ядку прийняття в експлуатаці ю закінчених будівництвом об 'єктів.
За приписами ч. 3 ст. 18 Закону У країни «Про основи містобуду вання» від 16.11.1992року№ 2780-XII (зі змі нами та доповненнями на час в иникнення спірних правовідн осин) закінчені будівництвом об'єкти підлягають прийнятт ю в експлуатацію в порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України. Експлуатація н е прийнятих у встановленому законодавством порядку об'єк тів забороняється.
Відповідно до абзацу 10 част ини 1 статті 1 Закону України « Про відповідальність підпри ємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушен ня у сфері містобудування» в ід 14.10.1994 року № 208/94-ВР підприємств а, їх об'єднання, установи та о рганізації (далі - підприємст ва) незалежно від форм власно сті, які здійснюють проектув ання, роботи по будівництву, р еконструкції, реставрації та капітальному ремонту (далі - б удівельні роботи), виготовля ють будівельні матеріали, ви роби і конструкції, а так само які є замовниками у будівниц тві або поєднують функції за мовника і підрядчика, несуть відповідальність у вигляді штрафу за експлуатацію або в икористання будинків чи спор уд після закінчення будівниц тва без прийняття їх державн ими приймальними (технічними ) комісіями - у розмірі десяти відсотків вартості виконани х робіт.
Частиною 7 ст атті 3 Закону України «Про від повідальність підприємств, ї х об'єднань, установ та органі зацій за правопорушення у сф ері містобудування» встанов лено, що штраф підлягає сплат і підприємством у п'ятнадцят иденний термін з дня його нак ладення. У разі несплати штра фу у зазначений термін він ст ягується у судовому порядку.
Пунктом 1 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених б удівництвом об'єктів, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2004 рок у № 1243, який діяв на момент вини кнення спірних правовідноси н, (далі Порядок) передбачено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'є ктів полягає у підтвердженні державними приймальними ком ісіями готовності до експлуа тації об'єктів нового будівн ицтва, реконструкції, рестав рації, капітального ремонту будівель і споруд як житлово -громадського, так і виробнич ого призначення, інженерних мереж та споруд, транспортни х магістралей, окремих черг п ускових комплексів (далі - зак інчені будівництвом об'єкти) , їх інженерно-технічного осн ащення відповідно до затверд женої в установленому порядк у проектної документації, но рмативних вимог, вихідних да них на проектування.
Пунктом 13 Порядку встановле но, що замовник зобов'язаний п ісля надходження повідомлен ня генерального підрядника п ро закінчення будівництвом о б'єкта, а по об'єктах, які попер едньо приймаються робочими к омісіями, після підписання а кта робочої комісії звернути ся протягом 5 днів до органу ви конавчої влади чи органу міс цевого самоврядування, що ви значені у пункті 11 цього Поряд ку, з пропозицією щодо утворе ння державної приймальної ко місії.
Згідно до матеріалів справ и, акт робочої комісії підпис аний 29.12.2006 року (арк. справи 27).
Відповідно до абз. 3 п. 11 Поряд ку Державна комісія з прийня ття в експлуатацію закінчено го будівництвом об'єкта (далі - державна приймальна комісі я) утворюється, якщо об'єкти зб удовано із залученням коштів державного бюджету або респ убліканського бюджету Автон омної Республіки Крим у розм ірі до 30 млн. гривень або місце вих бюджетів, а також коштів і нших джерел фінансування - ві дповідно обласною та районно ю держадміністрацією, викона вчим комітетом міської ради міста обласного значення.
Крім того, як вбачається із змісту акту Державної прийма льної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого б удівництвом об' єкта від 22 гр удня 2008 року, який затверджено рішенням виконавчого коміте ту Ясинуватської міської рад и Донецької області від 24 груд ня 2008 року №545 та Інспекцією державного архітектуро-буд івельного контролю у Донецьк ій області 30 грудня 2008 року, Дер жавною комісією прийнято ріш ення про прийняття в експлуа тацію газової котельні № 1, роз ташованої за адресою: кварта л № 56 м. Ясинувата Донецької об ласті.
Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку щодо обґрунтованості по зовних вимог Інспекції д ержавного архітектуро-будів ельного контролю у Донецькій області, постанова про накла дення штрафних санкцій відпо відає вимогам діючого законо давства, та оскільки штрафні санкції своєчасно не сплаче ні, то позовні вимоги підляга ють задоволенню.
Колегія суддів також не пог оджується з висновком суду п ершої інстанції стосовно тог о, що позивачем застосовані ш трафні санкції з порушенням вимог ст. 250 Господарського ко дексу України.
Відповідно до ст. 250 Господар ського кодексу України адмін істративно-господарські сан кції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання п ротягом шести місяців з дня в иявлення порушення, але не пі зніш як через один рік з дня по рушення цим суб'єктом встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності, крім випадк ів, передбачених законом.
За правилами ст. 8 цього Коде ксу держава, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування не є суб'єктам и господарювання.
Як встановлено під час апел яційного провадження, Відділ капітального будівництва Яс инуватської міської ради Дон ецької області є органом міс цевого самоврядування, тому положення ст. 250 цього Кодексу не може застосуватися до спі рних правовідносин.
За таких обставин колегія с уддів прийшла до висновку, що суд першої інстанції прийня в постанову з порушенням нор м матеріального та процесуал ьного права, що в свою чергу, є підставою для скасування су дового рішення.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Інспе кції державного архітекту ро-будівельного контролю у Д онецькій області - задоволь нити.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 21 січня 2010 року у справі № 2 -а-20174/09/0570 за позовом Інспекції державного архітектуро-бу дівельного контролю у Донець кій області до Відділу капіт ального будівництва Ясинува тської міської ради Донецько ї області про стягнення штра фних санкцій - скасувати.
Позовні вимоги Інспекції державного архітектуро-бу дівельного контролю у Донець кій області до Відділу капіт ального будівництва Ясинува тської міської ради Донецько ї області про стягнення штра фних санкцій задовольнити.
Стягнути з Відділу капітал ьного будівництва Ясинуватс ької міської ради Донецької області (ОКПО 04011727, р/р 260083667 в Ясину ватському відділенні «Укрбі знесбанк», МФО 3349669) штрафні сан кції у розмірі 2605,70 грн. (дві тися чі шістсот п' ять гривень сі мдесят копійок) до Державног о бюджету України на поточни й рахунок 31116106700097 в Головному Упр авлінні Державного казначей ства України в Донецькій обл асті, МФО 834016, ОКПО 34686701, код платеж у 21081100.
Постанова суду апеляційно ї інстанції за наслідками пе регляду набирає законної сил и з моменту проголошення та м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом о дного місяця з дня її виготов лення у повному обсязі.
У повному обсязі пост анова складена 25 червня 2010 року
Головуючий суддя В.П.Юрченко
Судді К.П. Горбен ко
О.П. Лях
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 09.08.2010 |
Номер документу | 10305163 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Юрченко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні