Постанова
від 24.07.2007 по справі ас-04/391-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС-04/391-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "24" липня 2007 р.  о 10:00              Справа № АС-04/391-06

вх. № 10154/1-04

Суддя господарського суду Харківської області Хачатрян В.С.

за участю секретаря судового засідання Кириленко М.Ю.

представників сторін :

Представник позивача - Зінов"єва С. М., дор. № 2313/9/10-025 від10.07.07 р.

Представник відповідача -Мехтієв В. М., дов. №б/н від 15.03.2007 р.

по справі за позовом  ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова   

до  Гаражно-Будівельний Кооператив "Восток", м. Х-в  

про стягнення 807850,00 грн.  

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова звернувся до суду з позовом до Гаражно-Будівельний Кооператив "Восток" про стягнення до державного бюджету заборгованості у розмірі 807850,00 грн.

          Відповідач в судове засідання з'явився, заперечення на позов не надав, проти позовних вимог заперечує.

          З матеріалів справи судом встановлено, що Виконавчим комітетом Харківської міської ради від 12.08.2004 року було зареєстровано відповідача.

Контрольно-ревізійним відділенням м. Харкова на підставі постанови помічника прокурора Орджонікідзевського району м. Харкова від 16.09.2005р. проведена ревізія окремих питань фінансово - господарської діяльності гаражно - Будівельного кооперативу "Восток" за період 04.06.1998р.- 21.09.2005р. За результатами перевірки складено акт від 07.10.2005р. № 123-20-258.

При перевірці було встановлено, що відповідачем було порушено п. 19 Порядку ведення касових операцій в національній валюті в Україні, а саме при  оприбуткуванні готівки, отриманої від членів кооперативу в якості вступних, членських та пайових внесків на будівництво гаражу ревізорами було встановлено, що позивачем від прийнятих до кооперативу членів приймались готівка і громадянам видавалися квитанції прибуткових касових ордерів. За період 04.06.1998р.- 21.09.2005р. готівка була отримана від 38 осіб на загальну суму 213920,00 грн., але ці кошти не були оприбутковані і не вносились до касової книги.

Акт ревізії КРУ в Харківській області був направлений до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова для прийняття рішення про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки. Розглянувши матеріали ревізії ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова прийнято рішення про застосування штрафної санкції № 0001212330/ від 31.10.2005р. в сумі 815600,00 грн.

За результатами апеляційного оскарження ДПА у Харківської області рішенням про результати розгляду повторної скарги зменшено суму штрафу до 807850,00 грн.

Зазначене рішення було оскаржено до господарського суду, постановою суду від 29.05.2006р. по справі № АС- 13/120 -06 в позові відмовлено.

Ухвалою суду від 12.02.2007р. було зупинено провадження у справі № АС-04/391-06 до набрання законної сили судовим рішенням по справі № АС-41/55-07, за позовом  Гаражно-Будівельний Кооператив "Восток", м. Харків до  Контрольно - ревізійного відділу в м. Харкові, м. Харків, 3-я особа ДПІ у Орджонікідзевському районі, м. Харків про визнання неправомірними дій. Ухвалою суду від 15.03.2007р. закрито провадження у справі на підставі ч. 2 ст. 157 КАС України.

Згідно п. 6 Порядку взаємного інформування органів державної контрольно-ревізійної служби України та органів державної податкової служби України про факти фінансових порушень та вжиття заходів визначено, що при проведенні ревізії (перевірки), яка не включена до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок та в ході якої виявляються порушення норм з регулювання обігу готівки, орган державної контрольно-ревізійної служби у триденний термін від дня підписання акта ревізії (перевірки) або письмових висновків на заперечення (зауваження) суб'єкта господарювання до акта ревізії (перевірки) направляє органу податкової служби разом з інформацією копію акта (довідки) ревізії (перевірки) та розрахунок фінансових санкцій, передбачених статтею 1 Указу Президента України від 12 червня 1995 року №436 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки".

Відповідно до п. 7 Порядку орган державної податкової служби, розглянувши матеріали ревізії (перевірки), приймає у порядку, встановленому законодавством, відповідне рішення.

Відповідно до пункту 2.10 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України передбачалось, що оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги згідно з пунктом 4.2 цього Положення, є здійснення такими підприємствами обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень з оформленням цих операцій у встановленому порядку прибутковим касовим ордером з видачею відповідної квитанції та відображенням у касовій книзі в день одержання підприємством готівкових коштів.  Усі надходження і видача готівки в національній валюті підприємства враховують у касовій книзі (типова форма КО-4, затверджена наказом Мінстату). Кожне підприємство, що є юридичною особою і має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів). Відокремлені підрозділи юридичних осіб, які приводять операції з приймання готівки за продані товари (роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов'язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами, ведуть касову книгу, що видається і оформляється підприємством - юридичною особою, до складу якої вони входять.

Відповідно до пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України передбачено, що готівка, яка надходить до кас,  має   своєчасно   (у   день   одержання   готівкових   коштів)   та   в   повній   сумі оприбутковуватися.  

Статтею 1  Указу Президента України „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" передбачено,  що у разі  порушення винними  особами   всіх  форм   власності,   норм   з  регулювання   обігу   готівки   у дальній   валюті,   що   встановлюються   Національним   банком   України,  до   них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за не оприбуткування у касах готівки у п'ятикратному розмірі не оприбуткованої суми. Статтею 2 зазначеного Указу передбачено, що штрафні (фінансові) санкції, застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 зазначеного Указу, органами державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби, фінансових органів, комерційних банків та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами державної податкової служби зазначених подань.

На момент розгляду справи по суті штрафні (фінансові) санкції в розмірі  807850,00 грн. відповідачем не сплачені, що підтверджено матеріалами справи.

За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги є законними, обґрунтованими та підлягають  задоволенню.

Суд, розглянувши заявлену позивачем вимогу щодо накладення арешту на майно відповідача, відмовляє в його задоволенні, оскільки позивачем документально не підтверджено існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди інтересам держави, або настання інших негативних наслідків, передбачених статтею 117 КАС України. При розгляді даної позовної вимоги в судовому засіданні суд встановив, що позивач припускає можливе настання таких наслідків, але будь-яких документів на підтвердження такого припущення позивача не надав.

Згідно ст.94КАСУ судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись п. 6, 7 Порядку взаємного інформування органів державної контрольно-ревізійної служби України та органів державної податкової служби України про факти фінансових порушень та вжиття заходів визначено, що при проведенні ревізії (перевірки), 2.10, 2.6 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України передбачалось, що оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, ст.ст. ст.ст. 2, 11, 12, 23, 68-71, 76, 79, 86, 122, 138, 139, 160-  163  Кодексу адміністративного судочинства України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

В клопотанні позивача про накладання арешту на активи та майно відповідача-відмовити.

Стягнути з  Гаражно-будівельного кооперативу " Восток" (61143, м. Харків, вул. Велика Кільцева, б. 130, кв. 24, код ЄДРПОУ 21226085) в доход державного бюджету 807850,00 грн. за рахунок активів.

Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи,  які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права,  свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в  апеляційному  порядку  постанову суду першої інстанції повністю або частково.

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.

Апеляційна скарга може бути  подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанови набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови виготовлений 27.07.07 р.

Суддя                                                                                            Хачатрян В.С.

 

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення24.07.2007
Оприлюднено19.10.2007
Номер документу1030631
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас-04/391-06

Постанова від 24.07.2007

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хачатрян В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні