Справа № 711/8424/21
Номер провадження 3/711/236/22
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2022 року м. Черкаси
Суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси Михальченко Ю.В., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого керівником ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД», РНОКПП: НОМЕР_1 ,
до адміністративноївідповідальності заст. 212-15 КУпАП, -
в с т а н о в и в:
В проваджені Придніпровського районного суду м. Черкаси знаходяться на розгляді адміністративні матеріали, які надійшли з Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст.ст. 212-15, 212-15 та ст. 212-15 КУпАП.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 53-15/314 від 08.12.2021, встановлено, що за результатами перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за I квартал 2021 року, поданого до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр) політичною партією «Всеукраїнське об`єднання ЧЕРКАЩАНИ», ідентифікаційний код 00041789 (далі - Партія), встановлено, що Черкаською міською організацією Партії (ідентифікаційний код 39983007) 13.01.2021 отримано грошовий внесок від ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» (ідентифікаційний код ЄДР 33585132) у сумі 12000,00 гривень. На підтвердження інформації, зазначеної у п.1 «Грошові внески» розділу ІІ «Внески та інші надходження» Звіту, Партією надано банківську виписку по рахунку НОМЕР_2 , відкритому у філії AT КБ «ПриватБанк», МФО 305299, згідно якої 13.01.2021 року ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» з рахунку № НОМЕР_3 , відкритому у філії AT КБ «ПриватБанк», надано грошовий внесок на користь Черкаської міської організації Партії у розмірі 12000,00 грн. з призначенням платежу «добровільна пожертва зг. листа № 1 від 11.01.2021». Вказана обставина свідчить про те, що особа знала і усвідомлювала свої дії (копія сторінок банківської виписки додаються). Згідно з інформацією електронної системи публічних закупівель України ProZorro, встановлено, що: 1) між ТОВ «Віва-Трейд» та Військовою частиною НОМЕР_4 Національної гвардії України, в особі командира військової частини ОСОБА_2 23.04.2020 укладено договір № 2340/10/В33-2020 про постачання (ДК 021:2015-3314000-3-Медичні матеріали (респіратори класу FFP2) (респіратори Днепр-2) на суму 5576428,90 грн. Строк дії договору до 31.12.2020 (копії договору, додатку та додаткової угоди додаються); 2) між ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» та КНП «Обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради», в особі директора ОСОБА_3 23.12.2020 укладено договір № 5-Мг поро постачання (Маски захисні медичні (хірургічні) для одноразового використання в комплектах або окремо (упак. 50 шт.) (1500 шт./ящ.) зелені коробки) на суму 190000,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020 (копії договору та додатку додаються); 28.12.2020 укладено договір № 5-Рг про постачання засобів індивідуального захисту (Респіратор Днепр 3-N (1200 шт./ящ.) FFP3) на суму 100000,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020 (клпії договору та додатку додаються). При цьому, засновником Військової частини НОМЕР_4 Національної гвардії України (ідентифікаційний код НОМЕР_5 ) є Міністерство внутрішніх справ України (ідентифікаційний код 00032684). Отже, момент вчинення правочину укладення договору із Військовою частиною НОМЕР_4 НГУ свідчить, що ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» забезпечило товарами потреби держави. Крім того, засновником КНП «Обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради» (ідентифікаційний код 38553482) є Черкаська обласна рада (ідентифікаційний код 24411541). Отже, момент вчинення правочину укладення договору із КНП «Обласний центр екстреної медичої допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради» свідчить, що ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» забезпечило товарами потреби територіальної громади. Таким чином ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» укладено договори для забезпечення потреб держави та територіальної громади з терміном дії до 31.12.2020 на загальну суму 5866428,90 грн.
Пунктом 9 частини першої статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон) не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
Зазначене зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії від 09.11.2021 № 90, затвердженого наказом Національного агентства від 09.11.2021 № 710/21 (копія Висновку про результати перевірки Звіту додається). Таким чином, керівник ТОВ «Віва-Трейд» ОСОБА_1 порушив встановлений законом порядок надання внеску на підтримку політичної партії, за що статтею 212-15 КУпАП. День вчинення правопорушення - 13.01.2021 - дата здійснення внеску. День виявлення правопорушення - 09.11.2021- дата складання Внеску про результати перевірки Звіту Партії.
Крім того, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення № 53-15/315 від 08.12.2021 року, встановлено, що за результатами перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за I квартал 2021 року, поданого до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр) політичною партією «Всеукраїнське об`єднання ЧЕРКАЩАНИ», ідентифікаційний код 00041789 (далі - Партія), встановлено, що Черкаською міською організацією Партії (ідентифікаційний код 39983007) 02.02.2021 отримано грошовий внесок від ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» (ідентифікаційний код ЄДР 33585132) у сумі 12000,00 гривень. На підтвердження інформації, зазначеної у п.1 «Грошові внески» розділу ІІ «Внески та інші надходження» Звіту, Партією надано банківську виписку по рахунку НОМЕР_2 , відкритому у філії AT КБ «ПриватБанк», МФО 305299, згідно якої 02.02.2021 року ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» з рахунку № НОМЕР_3 , відкритому у філії AT КБ «ПриватБанк», надано грошовий внесок на користь Черкаської міської організації Партії у розмірі 12000,00 грн. з призначенням платежу «добровільна пожертва зг. листа № 10 від 01.02.2021». Вказана обставина свідчить про те, що особа знала і усвідомлювала свої дії (копія сторінок банківської виписки додаються). Згідно з інформацією електронної системи публічних закупівель України ProZorro, встановлено, що: 1) між ТОВ «Віва-Трейд» та Військовою частиною НОМЕР_4 Національної гвардії України, в особі командира військової частини ОСОБА_2 23.04.2020 укладено договір № 2340/10/В33-2020 про постачання (ДК 021:2015-3314000-3-Медичні матеріали (респіратори класу FFP2) (респіратори Днепр-2) на суму 5576428,90 грн. Строк дії договору до 31.12.2020 (копії договору, додатку та додаткової угоди додаються); 2) між ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» та КНП «Обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради», в особі директора ОСОБА_3 23.12.2020 укладено договір № 5-Мг поро постачання (Маски захисні медичні (хірургічні) для одноразового використання в комплектах або окремо (упак. 50 шт.) (1500 шт./ящ.) зелені коробки) на суму 190000,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020 (копії договору та додатку додаються); 28.12.2020 укладено договір № 5-Рг про постачання засобів індивідуального захисту (Респіратор Днепр 3-N (1200 шт./ящ.) FFP3) на суму 100000,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020 (клпії договору та додатку додаються). При цьому, засновником Військової частини НОМЕР_4 Національної гвардії України (ідентифікаційний код НОМЕР_5 ) є Міністерство внутрішніх справ України (ідентифікаційний код 00032684). Отже, момент вчинення правочину укладення договору із Військовою частиною НОМЕР_4 НГУ свідчить, що ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» забезпечило товарами потреби держави. Крім того, засновником КНП «Обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради» (ідентифікаційний код 38553482) є Черкаська обласна рада (ідентифікаційний код 24411541). Отже, момент вчинення правочину укладення договору із КНП «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради» свідчить, що ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» забезпечило товарами потреби територіальної громади. Таким чином ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» укладено договори для забезпечення потреб держави та територіальної громади з терміном дії до 31.12.2020 на загальну суму 5866428,90 грн.
Пунктом 9 частини першої статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон) не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
Зазначене зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії від 09.11.2021 № 90, затвердженого наказом Національного агентства від 09.11.2021 № 710/21 (копія Висновку про результати перевірки Звіту додається). Таким чином, керівник ТОВ «Віва-Трейд» ОСОБА_1 порушив встановлений законом порядок надання внеску на підтримку політичної партії, за що статтею 212-15 КУпАП. День вчинення правопорушення - 02.02.2021 - дата здійснення внеску. День виявлення правопорушення - 09.11.2021- дата складання Внеску про результати перевірки Звіту Партії.
Крім того, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення № 53-15/316 від 08.12.2021 року, встановлено, що за результатами перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за I квартал 2021 року, поданого до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр) політичною партією «Всеукраїнське об`єднання ЧЕРКАЩАНИ», ідентифікаційний код 00041789 (далі - Партія), встановлено, що Черкаською міською організацією Партії (ідентифікаційний код 39983007) 02.02.2021 отримано грошовий внесок від ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» (ідентифікаційний код ЄДР 33585132) у сумі 12000,00 гривень. На підтвердження інформації, зазначеної у п.1 «Грошові внески» розділу ІІ «Внески та інші надходження» Звіту, Партією надано банківську виписку по рахунку НОМЕР_2 , відкритому у філії AT КБ «ПриватБанк», МФО 305299, згідно якої 02.03.2021 року ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» з рахунку № НОМЕР_3 , відкритому у філії AT КБ «ПриватБанк», надано грошовий внесок на користь Черкаської міської організації Партії у розмірі 12000,00 грн. з призначенням платежу «добровільна пожертва зг. листа № 17 від 01.03.2021». Вказана обставина свідчить про те, що особа знала і усвідомлювала свої дії (копія сторінок банківської виписки додаються). Згідно з інформацією електронної системи публічних закупівель України ProZorro, встановлено, що: 1) між ТОВ «Віва-Трейд» та Військовою частиною НОМЕР_4 Національної гвардії України, в особі командира військової частини ОСОБА_2 23.04.2020 укладено договір № 2340/10/В33-2020 про постачання (ДК 021:2015-3314000-3-Медичні матеріали (респіратори класу FFP2) (респіратори Днепр-2) на суму 5576428,90 грн. Строк дії договору до 31.12.2020 (копії договору, додатку та додаткової угоди додаються); 2) між ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» та КНП «Обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради», в особі директора ОСОБА_3 23.12.2020 укладено договір № 5-Мг поро постачання (Маски захисні медичні (хірургічні) для одноразового використання в комплектах або окремо (упак. 50 шт.) (1500 шт./ящ.) зелені коробки) на суму 190000,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020 (копії договору та додатку додаються); 28.12.2020 укладено договір № 5-Рг про постачання засобів індивідуального захисту (Респіратор Днепр 3-N (1200 шт./ящ.) FFP3) на суму 100000,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020 (клпії договору та додатку додаються). При цьому, засновником Військової частини НОМЕР_4 Національної гвардії України (ідентифікаційний код НОМЕР_5 ) є Міністерство внутрішніх справ України (ідентифікаційний код 00032684). Отже, момент вчинення правочину укладення договору із Військовою частиною НОМЕР_4 НГУ свідчить, що ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» забезпечило товарами потреби держави. Крім того, засновником КНП «Обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради» (ідентифікаційний код 38553482) є Черкаська обласна рада (ідентифікаційний код 24411541). Отже, момент вчинення правочину укладення договору із КНП «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради» свідчить, що ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» забезпечило товарами потреби територіальної громади. Таким чином ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» укладено договори для забезпечення потреб держави та територіальної громади з терміном дії до 31.12.2020 на загальну суму 5866428,90 грн.
Пунктом 9 частини першої статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон) не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
Зазначене зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії від 09.11.2021 № 90, затвердженого наказом Національного агентства від 09.11.2021 № 710/21 (копія Висновку про результати перевірки Звіту додається). Таким чином, керівник ТОВ «Віва-Трейд» ОСОБА_1 порушив встановлений законом порядок надання внеску на підтримку політичної партії, за що статтею 212-15 КУпАП. День вчинення правопорушення - 02.03.2021 - дата здійснення внеску. День виявлення правопорушення - 09.11.2021- дата складання Внеску про результати перевірки Звіту Партії.
Три протоколи надійшли до суду одночасно, а тому повинні розглядатися з врахуванням ст. 36 КУпАП.
В судовому засіданні захисник ОСОБА_1 адвокат Волосовський В.В. надали пояснення, що ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративних правопорушень не визнає. Вважає, що з даними протоколами неможливо погодитись, оскільки в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-15 КУпАП, оскільки Національним агентством з питань запобігання корупції не надано доказів того, що в діях ОСОБА_1 наявний умисел, направлений на порушення ч. 9 ст. 15 ЗУ «Про політичні партії в Україні», не надано доказів про те, що саме ОСОБА_1 здійснив платежі на рахунок політичної партії та не надано доказів того, що саме він являється суб`єктом, який повинен нести дану відповідальність, що в свою чергу виключає в його діях склад правопорушення. Доказів безпосереднього факту вчинення ОСОБА_1 операцій з перерахунку певних грошових внесків на підтримку відповідної політичної партії не долучено. А посилання НАЗК на виписку із банку, що долучено до матеріалів справи є безпідставним, оскільки даний документ не містить будь-яких реквізитів, рахунків однієї і другої сторони, назви відправника та отримувача, еквіваленту грошової одиниці у якій здійснено переказ. Окрім того,згідно листівЧлена радиЧеркаської міськоїорганізації Всеукраїнськогооб`єднання «ЧЕРКАЩАНИ»Н.Максимчук №10від 01.02.2021року,№ 1від 11.01.2021року,№ 17від 01.03.2021року чіткопрослідковується метаздійснення відповідногоотримання коштів -добровільна пожертва.Тлумачення НАЗКтерміну «добровільнапожертва»,в протоколахпро адміністративніправопорушення зпосиланням нач.1ст.728Цивільного кодексуУкраїни єпомилковим.Норми ст.728в ЦКУкраїни,станом намомент складанняадміністративних протоколівмають наступнуредакцію:«Стаття 728.Позовна давність,що застосовуєтьсядо вимогпро розірваннядоговору дарування,частина першаякої передбачає,щодовимог пророзірвання договорударування застосовуєтьсяпозовна давністьв одинрік». Разоміз тим,в обґрунтуванняскладених оскаржуванихпротоколів,НАЗК здійснюєтьсяпосилання навідповідні звітияк політичноїпартії,так імісцевої організації.Однак,з наявнихкопій звітів,відсутні будь-якідані щодобудь-якогоруху коштівз вчиненнявідповідних операційполітичної партії,і тимпаче міськоїорганізації.Тому просить закрити провадження в справах про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст.212-15 КУпАП, у зв`язку з відсутністю складу такого правопорушення.
Заслухавши пояснення захисника ОСОБА_1 адвоката Волосовського В.В., дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до наступних висновків:
Відповідно достатті 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
У відповідності до вимог ст.ст.245,251,252,280 КУпАПзавданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інших обставин справи, що мають значення для її правильного вирішення. Ці фактичні дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Таким чином, при розгляді справи про адміністративне правопорушення необхідно належно з`ясувати: чи було вчинене таке правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Адміністративна відповідальність за ст. 212-15 КУпАП наступає за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму.
Пунктом 9 ч. 1ст. 15 Закону України «Про політичні партії в Україні»передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії, фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
Однак, згідно наявних матеріалів у справі, вказаний факт допущення ОСОБА_1 порушень вимог пункту 9 ч. 1ст. 15 Закону України «Про політичні партії в Україні»не доведено.Національним агентством з питань запобігання корупції не надано суду переконливого доказу щодо підтвердження в діях ОСОБА_1 умислу, направленого на порушення Закону України «Про політичні партії в Україні», не надано доказів того, що саме ОСОБА_1 здійснив платіж (внесок) на рахунок політичної партії та не надано доказів, що саме він являється суб`єктом, який повинен нести відповідальність, передбаченуст. 212-15 КУпАП, що в свою чергу виключає в його діях склад адміністративного правопорушення.
Доказів безпосередньогофакту вчинення ОСОБА_1 операцій зперерахунку певнихгрошових внесківна підтримкувідповідної політичноїпартії судуне надано,банківських (касових)документів напідтвердження проведеннясаме нимбанківських операційматеріали справине містять.А посиланняНАЗК навиписку ізбанку,яка долученадо матеріалівсправи єбезпідставним,оскільки данийдокумент немістить будь-якихреквізитів,рахунків однієїі другоїсторони,назви відправниката отримувача,еквіваленту грошовоїодиниці уякій здійсненопереказ.Разоміз тим,проаналізувавши вказанийдокумент,взагалі незрозумілойого значення,окрім тогояк певнатаблиця,заповнена певнимиданими беззазначення їхналежності. А також посилання Національного агентстваз питаньзапобігання корупціїна тлумачення терміну «добровільна пожертва» яке передбачено ч. 1 ст. 728 ЦК України, в протоколах про адміністративні правопорушення є помилковим. Оскільки норми ст. 728 ЦК України, станом на момент складання адміністративних протоколів мають таку редакцію: «Стаття 728. Позовна давність, що застосовується до вимог про розірвання договору дарування
1. До вимог про розірвання договору дарування застосовується позовна давність в один рік».
Разом із тим, в обґрунтування складення оскаржуваного протоколу, Національним агентством з питань запобігання корупції здійснюється посилання на відповідні звіти як політичної партії, так і місцевої організації. Однак, звіту місцевої організації до матеріалів справи не додано. Крім того, в наявних копіях звітів, відсутні будь-які дані щодо будь-якого руху коштів з вчинення відповідних операцій політичної партії, і тим паче міської організації.
Статтею 62 Конституції Українита статтею 6 Конвенції про захист прав та основних свобод людини передбачено, що обвинувачення не може ґрунтуватися та припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини тлумачаться на її користь та кожна людина вважається невинною доти, поки її вину не доведено згідно з законом.
Суддя наголошує, що він не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст.6Конвенції прозахист правлюдини іосновоположних свобод (далі Конвенція).
Так, ч.1 ст.6 Конвенції передбачає, що «кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який … встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення». Відповідно до ч.2 ст.6 Конвенції «кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку». А згідно з положеннями ч.3 ст.6 Конвенції кожний обвинувачений у вчиненні кримінального правопорушення має щонайменше такі права: мати час і можливості, необхідні для підготовки свого захисту; захищати себе особисто чи використовувати юридичну допомогу захисника, вибраного на власний розсуд, або за браком достатніх коштів для оплати юридичної допомоги захисника одержувати таку допомогу безоплатно, коли цього вимагають інтереси правосуддя, тощо.
Відповідно до ст.19Закону України «Про міжнародні договори України»,ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»стала практика Європейського суду з прав людини є частиною національного законодавства та обов`язкова до застосування судами як джерело права.
Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначав, що допустимість доказів є прерогативою національного права і, за загальним правилом, саме національні суди повноважені оцінювати надані їм докази (п.34 рішення у справі «Тейксейра де Кастор проти Португалії» від 09.06.1998 року, п.54 рішення у справі «Шабельника проти України» від 19.02.2009 року), а порядок збирання доказів, передбачений національним правом, має відповідати основним правам, визнаним Конвенцією про захист прав і основоположних свобод.
Згідно з КпАП України ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом, а провадження у справах про адміністративні правопорушення, у тому числі й віднесених до компетенції органів внутрішніх справ, здійснюється на основі додержання принципу законності (ч. 1,2 ст.7); завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, своєчасне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом (ст. 245).
Діяння тільки тоді визнається адміністративним правопорушенням, коли воно містить всі ознаки його складу, відсутність хоча б однієї з них означає відсутність складу взагалі.
Враховуючи вищевикладене, вважаю, що в діях ОСОБА_4 відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченогост.212-15 КпАП України.
Відповідно до п.1ст. 247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст.36, 213-3, 247, 280, 283, 284 КУпАП, -
п о с т а н о в и в:
Справи про адміністративні правопорушення № 711/8424/21, 711/8425/21 та 711/8427/21 об`єднати в одне провадження та присвоїти їм № 711/8424/21.
Провадження по справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КпАП України закрити, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Придніпровський районний суд м. Черкаси протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: Ю.В. Михальченко
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2022 |
Оприлюднено | 24.08.2022 |
Номер документу | 103071191 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації |
Адмінправопорушення
Придніпровський районний суд м.Черкас
Михальченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні