Постанова
від 17.12.2021 по справі 760/32313/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/32313/21

3-12462/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 грудня 2021 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Калініченко О.Б., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ФАКТОРІЯ-КИЇВ (ЄДРПОУ 40135533, адреса: м. Київ, вул. Джона Маккейна (Івана Кудрі), буд. 39, м. Київ), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

01.12.2021 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 4098/10000/21 від 02.11.2021 року вбачається, що 22.07.2021 року до відділу митного оформлення № 4 митного поста Західний Київської митниці з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів шляхом електронного декларування подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ № UA100130/2021/855358.

Декларантом виступала керівник ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ФАКТОРІЯ-КИЇВ (код ЄДРПОУ 40135533) - ОСОБА_1 .

Товар надійшов з Польщі (LOG-SPED Magazyn Spedycyjny, ul.Topolowa 24, 37-700 Przemysl), відповідно до контракту від 26.08.2019 року № 1-2019 F_HS, укладеногоТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ФАКТОРІЯ-КИЇВ з компанією Hertz & Selck GmbH & Со. KG (Tarpenring 23, 22419, Hamburg, Germany / Гамбург, Німеччина). Одержувачем вантажу виступало ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ФАКТОРІЯ-КИЇВ .

Вантаж з товаром (всього 1 товар) за електронною митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100130/2021/855358 доставлено автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_1/НОМЕР_2.

В електронній митній декларації типу ІМ40ДЕ № UA100130/2021/855358, товар №1 заявлено як: 1. Рідка суміш, що являє собою суміш ароматичних речовин, ароматичних екстрактів, без вмісту відновлюючих цукрів, без вмісту пряностей та спецій; призначений для використання в якості ароматизатора при виробництві харчових продуктів, не для використання у виробництвi напоїв, не містить спирту, не містить молочного жиру, не для роздрібної торгівлі, не є продуктом харчування, дозування 0,1 - 0,3% до продукту харчування: арт. 22.573 Ваніль-масло - 150 кг. Країна виробництва - DE Торговельна марка - Hertz & Selck Виробник - Hertz & Selck GmbH & Co. . Код товару, заявлений у ЕМД згідно з УКТЗЕД - 3302109000, ставка мита 0%.

Разом із митною декларацією до митниці були надані наступні документи: зовнішньоекономічний контракт від 26.08.2019 року № 1-2019 F_HS, укладений між компанією Hertz & Selck GmbH & Co. KG (Німеччина) та ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ФАКТОРІЯ-КИЇВ (Україна); додаткова угода до контракту № 1-2019 F_HS від 01.02.2021 року, інвойс від 15.07.2021 року № 18/31049; міжнародна товаро-транспортна накладна (CMR) № 771412, специфікація фірми Hertz & Selck від 25.06.2021 року б/н (version 03) на продукт Vanilla Butter Flavour (код продукту 022.573) (англійською мовою); паспорт безпеки фірми Hertz & Selck від 25.06.2021 б/н (версія 5.0.1 ) на продукт Vanilla Butter Flavour (022.573) (російською мовою); та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 ЕМД.

Відповідно до інвойсу від 15.07.2021 року № 18/31049, виставленого компанією Hertz & Selck GmbH & Co. KG (Німеччина) для ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ФАКТОРІЯ-КИЇВ (Україна) загальна вартість товарів становить 3495 євро.

26.07.2021 року уповноваженою посадовою особою митниці проведено митний огляд вантажу, про що складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу. Під час проведення митного огляду встановлено, що товар в доглянутих місцях являє собою маслянисту рідину. На маркуванні вказано артикули товару та виробника товару - Hertz & Selck GmbH & Co. Здійснено ідентифікацію товару, шляхом його фотографування технічним засобом (цифровим фотоапаратом).

На виконання форм митного контролю, згенерованих автоматизованою системою управління ризиками (АСУР) (код 905-3), посадовою особою ВМО № 4 митного поста Західний Київської митниці під час митного огляду здійснено взяття зразків товару для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Також одним із завдань для дослідження було встановити, чи містить продукція у своєму складі речовини, включені до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770.

Зразки товару на підставі запиту від 26.07.2021 № UA100130/2021/20(вих. від 26.07.2021 року № 7.8-28.5-01/125) направлено до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби.

Згідно з висновком СЛЕД Держмитслужби від 03.08.2021 № 1420003201-0209 надана на дослідження прозора рідина світло-жовтого з зеленуватим відтінком кольору із вираженим вершковим запахом містить у своєму складі піперональ (геліотропін), який згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770 (із змінами і доповненнями, далі - Перелік), віднесений до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Список № 1 Таблиці ІV).

Будь-які дозвільні документи (в тому числі дозвіл на право ввезення (вивезення) чи на право транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів наркотичних засобів і психотропних речовин), необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення товару та який містить прекурсор піперональ, митниці не надавалися.

Зважаючи на наявність інформації щодо вмісту в товарі декларант перед подачею митної декларації не звернулася до митного органу для здійснення фізичного огляду товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, взяття проб та зразків товарів.

Таким чином, митний орган вважає, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ст. 472 Митного кодексу України, оскільки вона не виконала вимоги ст. 257, ст. 266 Митного кодексу України та не заявила за встановленою формою точних та достовірних відомостей про перелічені вище товари (найменування), які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Предмети правопорушення вилучені та зберігаються на складі Київської митниці.

У судовому засідання представник ОСОБА_1 - адвокат Єфимченко І.В. подала письмові пояснення, в яких заперечувала щодо складеного протоколу про порушення митних правил, просила закрити провадження у справі за відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

Пояснила, що ОСОБА_1 як декларантом під час декларування товарів в гр. 31 ПД № UA100130/2021/865109 та МД № UA100130/2021/855358 зазначено відомості щодо опису товару, які були в наявності, а саме вказані в комерційних документах, отриманих від продавця та виробника товарів - компанії Hertz & Selck GmbH & Со. KG , тобто додержано порядок декларування, визначений Митним кодексом України та Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа. Відповідність заявленого товару за описом, маркуванням та кількістю встановлено за результатами проведеного митного огляду, а повнота та достатність заявленого в гр. 31 опису товару, за виключенням уточнення щодо вмісту етилового спирту, підтверджено висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 1420003201-0209, а виявлення у складі продукту етилового спирту та піпероналю не призвело до зміни коду УКТЗЕД, визначеного декларантом.

Вважає, що проведення декларування товарів у відповідності до положень Митного кодексу України, додержання Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, пред`явлення товарів до митного контролю в повному обсязі свідчить про відсутність мети вчинити будь-які незаконні дії, в тому числі спрямовані недекларування товарів, а, відтак, і на відсутність ознак як об`єктивної так і суб`єктивної сторони правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Крім того, в своїх поясненнях, представник звернула увагу на наявність неодноразових попередніх митних оформлень ароматизатора Vanilla Butter Flavour , виробництва компанії Hertz & Selck GmbH & Со. KG , без будь-яких зауважень з боку митного органу та без застосування заходів нетарифного регулювання, а також результати митного огляду, якими встановлено відповідність товару за описом, маркуванням та кількістю, а за результатами експертного дослідження встановлено відповідність дозування, наявність у складі запашних речовин, а також належність належить товару до сумішей запашних речовин в розумінні примітки 2 до групи 33 УКТЗЕД, свідчать про відсутність підстав у ОСОБА_1 для сумніву у повноті та достовірності відомостей щодо складу товару, наявних у документах виробника.

Висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 1420003201-0209 у складі проби продукту Vanilla Butter Flavour (022.573) підтверджено наявність запашних речовин, в тому числі піпероналю, при цьому визначення кількісного вмісту піпероналю не видається можливим через відсутність хроматографічного стандартного зразка відповідної речовини.

До того ж у висновку СЛЕЖ Держмитслужби № 1420003201-0209 експертами не дано чіткої відповіді, чи належать проби ароматизатору Vanilla Butter Flavour (022.573) до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин та товарів.

Крім того, під час проведення експертизи не досліджувалась можливість легкодоступного вилучення з ароматизатору Vanilla Butter Flavour (022.573) речовини піперональ в кількості, за якої можливе зловживання.

При цьому, самим же експертом зазначено, що піперональ (геліотропін) є ароматичним альдегідом, що міститься в стручках ванілі, квітках геліотропу, бузку та деяких ефірних маслах.

Крім того, на даний час гранично допустима кількість прекурсору піперональ , що міститься в препаратах, законодавчо не визначена, не визначені і заходи контролю за обігом препаратів з вмістом піпероналю.

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що обставини порушення митних правил ОСОБА_1 є доведеними, у зв`язку з чим щодо неї 02.11.2021 року складено протокол про порушення митних правил № 4098/10000/21 за ст. 472 МК України.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

При розгляді справи встановлено, що 26.08.2019 року між ТОВ ТД ФАКТОРІЯ-КИЇВ та компанією Hertz & Selck GmbH & Со. KG (Німеччина) укладено контракт № 1-2019 F_HS, на поставку товарів. Предметом даного контракту є смако-ароматичні домішки, виробником яких є саме компанія Hertz & Selck GmbH & Со. KG .

Відповідно до п. 3.2. Контракту Продавець надає Покупцю документи на товар, а саме: рахунок-фактуру, товаро-транспортну накладну, сертифікат походження, сертифікат якості виробника, пакувальний лист, страхове посвідчення та експортну декларацію.

В липні 2021 на виконання даного контракту компанією Hertz & Selck GmbH & Со. KG (Німеччина) сформована партія ароматизатору Vanilla Butter Flavour , 022.573 (Ваніль-масло), в кількості - 150 кг. Товари поставлені на умовами Інкотермс 2000 CFR Перемишль. Перевезення товарів з Польщі здійснювалось власним автотранспортом ТОВ ТД ФАКТОРІЯ-КИЇВ , про що свідчить довідка про транспортні витрати, подана до митного оформлення товарів.

Виробником на зазначену партію товарів на виконання п. 3.2 Контракту надано: інвойс від 15.07.2021 року № 18/31049; CMR № 771412, специфікація фірми Hertz & Selck від 25.06.2021 року б/н (version 03) на продукт Vanilla Butter Flavour (код продукту 022.573), сертифікат походження EUR.1 № L 816917.

19.07.2021 року з метою ввезення товарів на митну територію України ОСОБА_1 на підставі документів, отриманих від продавця - виробника товарів компанії Hertz & Selck GmbH & Со. KG (Німеччина) подано попередню митну декларацію (далі ПД) № UA100130/2021/865109.

22.07.2021 року товари заявлені ОСОБА_1 до митного оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100130/2021/855358, як: 1. Рідка суміш, що являє собою суміш ароматичних речовин, ароматичних екстрактів, без вмісту відновлюючих цукрів, без вмісту пряностей та спецій; призначений для використання в якості ароматизатора при виробництві харчових продуктів, не для використання у виробництві напоїв, не містить спирту, не містить молочного жиру, не для роздрібної торгівлі, не є продуктом харчування, дозування 0,1 - 0,3% до продукту харчування: арт. 22.573 Ваніль-масло - 150 кг. Країна виробництва - DE Торговельна марка - Hertz & Selck Виробник - Hertz & Selck GmbH & Co. , код згідно з УКТЗЕД - 3302109000, ставка мита 0%.

Відповідно до ст. 196 Митного кодексу України не можуть бути пропущені через митний кордон України:

1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом;

2) товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні документи державних органів, установ та організацій, уповноважених на їх видачу, - в разі відсутності таких документів (в даному випадку - це дозвіл на право ввезення (вивезення) чи на право транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів наркотичних засобів і психотропних речовин).

3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог Митного кодексу України та інших законів України.

За результатами застосування системи управління ризиками (АСАУР) визначено необхідність проведення таких митних формальностей як:

202-1 - проведення часткового митного огляду - з розкриттям до 20 відсотків пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації;

911-1 - забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки

905-3 - взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

23.07.2021 проведено митний огляд товару, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (далі: Акт огляду).

За результатами проведеного огляду встановлено відповідність товару за кількістю, описом та маркуванням, про що свідчать позначки Х проставлені в стовпці так графи 8.3.3 Акту огляду.

23.07.2021 року товари на підставі єдиного уніфікованого документа на розміщення та тимчасове зберігання товарів від 23.07.2021 року № 294/21 розміщені на складі тимчасового зберігання (СТЗ) ДП УКРПРОФПОСТАЧАННЯ .

Враховуючи визначені митні формальності, ОСОБА_1 від виробника компанії Hertz & Selck GmbH & Со. KG (Німеччина) отримано Паспорт безпеки на продукт Vanilla Butter Flavour (код продукту 022.573), який додатково подано до митного контролю.

26.07.2021 року посадовою особою митниці на СТЗ ДП УКРПРОФПОСТАЧАННЯ проведено відібрання проб та зразків товару про що складено Акт про взяття проб (зразків) товарів.

Як зазначено в Акті про взяття проб (зразків) товарів метою відібрання зразків було встановлення характеристик, визначальних для класифікації товару відповідно до УКТЗЕД, а саме: 1. встановлення об`ємної частини етилового спирту та 2. встановлення наявності запашних речовин у складі проб товару та чи зберігає продукт ароматичні властивості при рекомендованому дозуванні.

26.07.2021 року Київською митницею на адресу Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби направлено запит про проведення дослідження (аналізу, експертизи) № UA 100130/2021/20.

03.08.2021 року Спеціалізованою лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби на адресу Київської митниці направлено висновок № 1420003201-0209.

За результатами проведених експертних досліджень підтверджено те, що проба зберігає свої ароматичні властивості при змішуванні з водою у дозуванні для харчових ароматизаторів (0,2 %), а також у складі проби продукту підтверджено наявність запашних речовин, в тому числі піпероналю, який віднесено до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Таблиця IV, Список №1).

Відповідно до ст. 1 Закону України Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори прекурсори наркотичних засобів і психотропних речовин це речовини, які використовуються для виробництва, виготовлення наркотичних засобів, психотропних речовин, включені до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Згідно зі ст. 2 Закону наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори з урахуванням доцільності їх використання у медичній практиці та залежно від ступеня їх небезпечності для здоров`я людини і застосовуваних заходів контролю за їх обігом включаються до відповідно пронумерованих списків таблиць Переліку: таблиця IV містить прекурсори наркотичних засобів і психотропних речовин, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких на території України обмежено та стосовно яких установлюються заходи контролю.

За змістом ст. 24 ввезення на територію України, вивезення з території України чи транзит через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів здійснюється за наявності дозволу на право ввезення (вивезення) чи транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу.

Митні органи здійснюють митні формальності, необхідні для пропуску через митний кордон України, випуску у відповідний митний режим кожної партії наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, на підставі відповідного дозволу, отриманого від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, з використанням механізму "єдиного вікна" відповідно до Митного кодексу України.

Юридичні особи можуть придбавати та використовувати у власному виробництві прекурсори, включені до таблиці IV Переліку, за наявності в них ліцензії на цей вид діяльності (ч. 2 ст. 29 Закону).

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.1997 року № 146 Про затвердження Порядку видачі дозволів на право ввезення на територію України, вивезення з території України або транзиту через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів встановлено, що імпорт та експорт наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюються підприємствами за умови одержання дозволу на кожну окрему операцію, який видається Держлікслужбою. Видача дозволу здійснюється за узгодженням з СБУ. Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, що ввозяться в Україну або вивозяться з України без дозволу, підлягають затриманню відповідними митницями України. Підприємства та фізичні особи, які порушують правила здійснення імпорту та експорту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, встановлені відповідними актами законодавства та цим Порядком, несуть відповідальність згідно із законодавством України.

Однак, з вказаного вище висновку абсолютно не зрозуміло: чи є ароматизатор Vanilla Butter Flavour (022.573) прекурсором, чи ні. Крім того, під час проведення експертизи не досліджувалась можливість легкодоступного вилучення з ароматизатору Vanilla Butter Flavour (022.573) речовини піперональ в кількості, за якої можливе зловживання.

При цьому, у висновку також зазначено, що піперональ (геліотропін) є ароматичним альдегідом, що міститься в стручках ванілі, квітках геліотропу, бузку та деяких ефірних маслах.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2009 року № 589 затверджено Порядок провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, та контролю за їх обігом.

Згідно п. 5 Порядку діяльність, пов`язана з обігом засобів і речовин, включених до списку 1 таблиці IV переліку, препаратів, що містять прекурсори в кількості, що перевищує гранично допустиму, провадиться суб`єктами господарювання на підставі ліцензії, виданої Держлікслужбою.

Ввезення на територію України, вивезення з її території та транзит через територію України засобів і речовин, включених до списку 1 таблиці IV переліку, препаратів, що містять прекурсори в кількості, що перевищує гранично допустиму, здійснюється суб`єктами господарювання на підставі дозволу, виданого Держлікслужбою... (п. 7 Порядку).

Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2007 року № 1203 затверджено гранично допустиму кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що містяться в препаратах, згідно з додатком.

Однак, в Додатку до Постанови Кабінету Міністрів України від 10.10.2007 № 1203 взагалі нічого не зазначено про піперональ.

Крім того, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 228-р схвалено Всеохоплюючу стратегію імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV Торгівля і питання, пов`язані з торгівлею Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони.

Заходи, які застосовуються щодо ароматизаторів визначені в Регламенті Європейського Парламенту та Ради (ЄС) № 1334/2008 від 16 грудня 2008 року щодо ароматизаторів та деяких харчових інгредієнтів з ароматизованими властивостями, що застосовуються в харчових продуктах, та щодо внесення змін до Регламенту Ради (ЄС) № 1601/91, Регламентів (ЄС) № 2232/96 і № 110/2008 та Директиви 2000/13/ЄС та в Регламенті Комісії (ЄС) № 234/2011 від 10 березня 2011 р. щодо виконання Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) № 1331/2008, яким запроваджується спільний порядок надання дозволів на харчові добавки, харчові ферменти та харчові ароматизатори

В Додатку I Регламенту № 1334/2008 наведено Перелік ароматизаторів та вихідних матеріалів Співтовариства, що затверджені для використання в продуктах харчування.

Таблиця 1 окрім іншого містить встановлені обмеження використання (колонка 7): Використання смакових речовин дозволено у відповідності з належною виробничою практикою, якщо не вказано конкретне обмеження у цій колонці. Допускаються лише смакові речовини з обмеженнями використання до перелічених категорій харчових продуктів та за вказаних умов використання .

Зазначеним переліком для речовини піперональ жодних обмежень щодо використання та граничних кількостей не встановлено (сторінка 41).

Крім того, за результатами проведених експертних досліджень встановлено належність товару до сумішей запашних речовин в розумінні примітки 2 до групи 33 УКТЗЕД, при цьому зазначено, що опис товару у гр. 31 МД № UA100130/2021/855358 потребує редагування, оскільки згідно із супровідною документацією продукт Vanilla Butter Flavour (код продукту 022.573) містить у своєму складі етиловий спирт (близько 1%), що підтверджено результатами дослідження.

Враховуючи отримані результати експертного дослідження в частині виявлення в складі продукту Vanilla Butter Flavour прекурсору - піперональ, посадовою особою митниці зроблено висновок щодо наявності в діях декларанта - керівника ТОВ ТД ФАКТОРІЯ-КИЇВ ОСОБА_1 ознак порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України , у зв`язку з чим, відносно останньої 02.11.2021 року складено протокол про порушення митних правил № 4098/10000/21.

Згідно зі ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом учинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант.

Відповідно до положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, відповідно до ч.ч. 6, 7 ст. 257 МК України умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Частина 8 вказаної статті містить перелік відомостей, що вносяться до митної декларації, це зокрема: найменування товару, звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах), кількість, а також код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Крім того, наказом МФУ від 30.05.2012 року № 651 затверджено Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа.

Відповідно до п.п. 3.5. п. 3 р. І цього Порядку необхідність заповнення певної графи МД Декларантом визначається згідно з правилами заповнення граф, наведеними в розділі II цього Порядку, виходячи з напрямку переміщення, обраного митного режиму, наявності чи відсутності опису цієї графи у відповідній главі розділу II цього Порядку та наявності застережень у тексті опису цієї графи. Графа не повинна заповнюватись Декларантом, якщо умови переміщення товарів відповідають зазначеним в описі цієї графи застереженням або глава розділу II цього Порядку, що відповідає напрямку переміщення товарів, не містить опису цієї графи.

Пунктом 2 визначено вимоги щодо порядку та умов заповнення декларантом граф митної декларації. Так, зокрема, у графі 31 (вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості) зазначено, що, якщо у графі 33 МД код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на рівні десяти знаків, в окремих полях електронної МД або у разі використання МД на паперовому носії - електронної копії МД на паперовому носії без зазначення у паперовому примірнику зазначаються за формою електронного інвойсу в розрізі кожного найменування товару відомості, необхідні для ідентифікації товарів, що є в наявності, зокрема: найменування товару (згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару); найменування торговельної марки (за наявності у товарно-супровідних та комерційних документах); виробник (за наявності у товарно-супровідних та комерційних документах); кількість (в одиницях виміру згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару); вартість задекларованої кількості одиниць (у валюті, в якій складено рахунок або інший документ, який визначає вартість товару).

Тобто, митним законодавством чітко визначено, що відомості про найменування товару, найменування торговельної марки, інформація щодо виробника, кількість та вартість товару вносяться декларантом до митної декларації на підставі відомостей, наявних у товарно-супровідних документах, достовірність яких декларант не зобов`язаний перевіряти.

Стаття 266 МК України визначає, що декларант зобов`язаний, зокрема: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

Отже, зазначені вимоги ОСОБА_1 були виконані в повному обсязі.

Як вбачається з матеріалів справи та не спростовано представником митного органу, найменування товару та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, фізичні характеристики товару (його склад) в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, заявлено ОСОБА_1 у відповідності до наявних товаросупровідних документів та документів щодо складу товару, отриманих від продавця - виробника компанії Hertz & Selck GmbH & Со. KG .

Інформація щодо вмісту в складі товару речовини піперональ (?0,5 - <1%), ОСОБА_1 до гр. 31 МД № UA100130/2021/855358 не вносилась, оскільки була відсутня в документах, наданих виробником, зокрема в специфікації на продукт Vanilla Butter Flavour (код продукту 022.573) не містилась.

Крім того, як слідує з висновку СЛЕД Держмитслужби № 1420003201-0209 опис товару Vanilla Butter Flavour (код продукту 022.573) у гр. 31 МД № UA100130/2021/855358 потребує редагування виключно в частині зазначення у складі етилового спирту (близько 1%).

Відповідність заявленого товару за описом, маркуванням та кількістю встановлено за результатами проведеного митного огляду, а повнота та достатність заявленого в гр. 31 опису товару, за виключенням уточнення щодо вмісту етилового спирту, підтверджено висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 1420003201-0209, а виявлення у складі продукту етилового спирту та піпероналю не призвело до зміни коду УКТЗЕД, визначеного декларантом.

Отже, ОСОБА_1 як декларантом під час декларування товарів в гр. 31 ПД № UA100130/2021/865109 та МД № UA100130/2021/855358 зазначено відомості щодо опису товару, які були в наявності, а саме вказані в комерційних документах, отриманих від продавця та виробника товарів - компанії Hertz & Selck GmbH & Со. KG , тобто додержано порядок декларування, визначений Митним кодексом України та Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа.

В обґрунтування прийнятого рішення в протоколі про порушення митних правил зазначено, що відповідно до ч. 2 ст. 266 МК України перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Зважаючи на наявність інформації щодо вмісту в товарі, заявленому як: Рідка суміш, що являє собою суміш ароматичних речовин…арт. 22.573 Ваніль-масло - 150 кг. Країна виробництва - DE Торговельна марка - Hertz & Selck Виробник - Hertz & Selck GmbH & Co. , речовин, які можуть бути віднесені до прекурсорів, декларант - керівник ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ФАКТОРІЯ-КИЇВ (код ЄДРПОУ 40135533) ОСОБА_1 перед подачею митної декларації не зверталася до митного органу для здійснення фізичного огляду товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, взяття проб та зразків товарів.

Право декларанта на проведення фізичного огляду закріплено ч. 2 ст. 266 МК України, де зазначено, що перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах.

Однак, вказана норма закону не містить обов`язку, а передбачає право декларанта на вчинення відповідних дій. Тобто, на ОСОБА_1 як декларанта не було покладено обов`язку здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах.

Відповідно, за відсутності такого обов`язку, не проведення фізичного огляду товарів не може свідчити про наявність вини ОСОБА_1 як декларанта.

Слід також звернути увагу на наявність неодноразових попередніх митних оформлень ароматизатора Vanilla Butter Flavour , виробництва компанії Hertz & Selck GmbH & Со. KG , проведених без будь-яких зауважень з боку митного органу та без застосування заходів нетарифного регулювання.

Крім того, за результатами митного огляду, встановлено відповідність товару за описом, маркуванням та кількістю, а за результатами експертного дослідження підтверджено відповідність дозування, наявність у складі запашних речовин, а також належність належить товару до сумішей запашних речовин в розумінні примітки 2 до групи 33 УКТЗЕД, що, в свою чергу, вказує на відсутність підстав у ОСОБА_1 , для сумніву у повноті та достовірності відомостей щодо складу товару, наявних у документах виробника.

Як вже було встановлено, на час заявлення ароматизатору Vanilla Butter Flavour (022.573) до ПД № UA100130/2021/865109 та МД № UA100130/2021/855358 ОСОБА_1 вносила відомості щодо опису та складу товару, які були в наявності, а саме вказані в комерційних документах, отриманих від продавця та виробника товарів - компанії Hertz & Selck GmbH & Со. KG , що відповідає вимогам Митного кодексу України та Порядку № 651.

Про наявність у складі ароматизатору Vanilla Butter Flavour (022.573) ОСОБА_1 стало відомо з додатково отриманого від виробника Паспорту безпеки продукту та за результатами експертного дослідження.

Д цього, слід звернути увагу, що процедура митного оформлення товару за МД № UA100130/2021/855358 22.07.2021 року завершена не була, а вже 23.12.2021 року товари на підставі єдиного уніфікованого документа на розміщення та тимчасове зберігання товарів від 23.07.2021 року № 294/21 розміщені на складі тимчасового зберігання (СТЗ) ДП УКРПРОФПОСТАЧАННЯ на строк до 22.10.2021 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 201 МК України на тимчасовому зберіганні під митним контролем можуть перебувати товари з моменту пред`явлення їх митному органу до поміщення їх у відповідний митний режим. Єдиним документом, необхідним для розміщення товарів на тимчасове зберігання під митним контролем, є уніфікований документ за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, що містить опис цих товарів на підставі товаросупровідних документів (ст. 202 МК України).

Відповідно до ч. 4 ст. 204 МК України до закінчення строків зберігання, зазначених у частинах першій - третій цієї статті, товари, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, повинні бути:

1) задекларовані власником або уповноваженою ним особою до відповідного митного режиму; або

2) передані власником або уповноваженою ним особою, утримувачем складу тимчасового зберігання, митного складу, організацією - отримувачем гуманітарної допомоги відповідному митному органу для зберігання та/або розпорядження відповідно до цього Кодексу; або

3) відправлені під митним контролем до інших митних органів для їх подальшого митного оформлення; або

4) вивезені за межі митної території України.

Зі змісту наведених норм слідує, що товари, розміщені на складах тимчасового зберігання є такими, що не поміщені у відповідний митний режим, а вже по завершенні зберігання, мають бути заявлені у відповідний митний режим (п. 1 ч. 4 ст. 204 МК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 238 МК України обов`язковій передачі митному органу для зберігання підлягають:

1) товари, не пропущені під час ввезення на митну територію України внаслідок установлених законодавством заборон чи обмежень на їх ввезення в Україну або транзит через територію України і не вивезені з території України у день їх ввезення;

3) товари, які до закінчення встановлених статтею 204 цього Кодексу строків тимчасового зберігання під митним контролем на складах тимчасового зберігання, складах організацій - отримувачів гуманітарної допомоги, митних складах не були задекларовані власником або уповноваженою ним особою до відповідного митного режиму або такі, що декларувалися, але щодо яких після закінчення строків зберігання під митним контролем двічі надавалася відмова у митному оформленні в порядку, встановленому цим Кодексом;

Як зазначено у п. 1 ч. 11 ст. 264 МК України однією з підстав відмови у прийнятті митної декларації є випадок, коли митна декларація не містить усіх відомостей або подана без документів, передбачених статтею 335 цього Кодексу.

З огляду на положення п. 2 ч. 1 ст. 196, ч. 1 ст. 201, ч. 4 ст. 204 та п. 1 ч. 11 ст. 264 МК України відсутність відомостей або документів, передбачених ст. 335 МК України, тобто заявлення точних та достовірних, але не повних відомостей, не утворює склад порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, а є підставою для не пропуску товарів та/або відмови в прийнятті митної декларації.

За необхідності подання дозвільних документів товари можуть бути розміщені на склад до їх отримання з подальшим заявленням у відповідний митний режим або вивезенням за межі митної території України, як такі, що непропущені митницею.

Згідно з ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

При розгляді справ, суддя оцінює надані докази, перевіряє їх зміст та відповідність вимогам, встановленим законодавством. Суддя бере до уваги надані докази лише у тому випадку, якщо вони є належними та доводять обставини, які входять до предмету доказування та не може брати до уваги докази, що одержані з порушенням порядку, встановленого законом.

Згідно з ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Крім того, слід звернути увагу, що згідно ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Так, у відповідності до вимог ст. 472 МК України адміністративним правопорушенням є недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

При цьому, з аналізу даних положень вбачається, що порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК, може бути вчинено лише умисно.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

З огляду на викладене, приймаючи до уваги те, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що ОСОБА_1 було вчинено дії, що призвели до незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про наявність товарів, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, суд тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останньої.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суддя приходить до висновку, що провадження в справі відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 247, 251 280, 283, 284 КУпАП, ст.ст. 69, 257, 265, 266, 458, 472,487,495 МК України, суддя

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження відносно ОСОБА_1 в справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 4098/10000/21 від 02 листопада 2021 року товари повернути власнику (одержувачу) - Товариству з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ФАКТОРІЯ-КИЇВ (код ЄДРПОУ 40135533).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2021
Оприлюднено14.02.2022
Номер документу103133145
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/32313/21

Постанова від 25.08.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

Постанова від 17.12.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

Постанова від 17.12.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

Постанова від 17.12.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

Постанова від 17.12.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні