Постанова
від 26.01.2022 по справі 904/5433/21
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.01.2022 року м.Дніпро Справа № 904/5433/21

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Антонік С.Г. (доповідач),

суддів: Дармін М.О., Іванов О.Г.

секретар судового засідання: Грачов А.С.

розглянувши матеріали апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-конструкторське бюро "Сілл" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 23.09.2021 (суддя Крижний О.М.., повний текст рішення складено 24.09.2021р.) у справі №904/5433/21

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-конструкторське бюро "Сілл", м. Київ

до відповідача-1 : Комунального підприємства "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради, м. Дніпро

відповідача-2 : Фізичної особи-підприємця Конопелькіна Олександра Вікторовича, м. Дніпро

про визнання незаконними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, визнання недійсним договору

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Дніпропетровської області звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-конструкторське бюро "Сілл" з позовом до Комунального підприємства "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради, Фізичної особи-підприємця Конопелькіна Олександра Вікторовича, м. Дніпро про:

- визнання незаконним та скасування рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-Конструкторське бюро "Сілл", зазначене у інформації уповноваженої особи Комунального підприємства "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради про відхилення пропозиції спрощеної закупівлі від 31.05.2021 (без номеру), оформлено у вигляді протоколу (рішення) замовника від 31.05.2021 та оприлюдненого 31.05.2021 у процедурі спрощеної/допорогової закупівлі "ДК 021:2015: 98390000-3: Інші послуги (Послуги демонтажу рекламних засобів (спеціальних конструкцій)", оголошення про проведення якої розміщено 19.05.2021 на веб-порталі https://prozzorro.gov.ua/ за UА-2021-05-19-011143-b;

- визнання незаконним та скасування рішення про визначення переможцем Фізичної особи - підприємця Конопелькіна Олександра Вікторовича, зазначене у інформації уповноваженої особи Комунального підприємства "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради та про намір укласти договір про закупівлю від 31.05.2021 оприлюдненому 31.05.2021 у процедурі спрощеної/допорогової закупівлі "ДК 021:2015: 98390000-3: Інші послуги (Послуги демонтажу рекламних засобів (спеціальних конструкцій)", оголошення про проведення якої розміщено 19.05.2021 на веб-порталі https://prozzorro.gov.ua/ за UА-2021-05-19-011143-b;

- зобов`язання Комунальне підприємство "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради повторно розглянути пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-конструкторське бюро "Сілл" з урахуванням висновків суду;

- визнання недійсним договору №31/05 від 31.05.2021, укладеного між Комунальним підприємством "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради та Фізичною особою - підприємцем Конопелькіним Олександром Вікторовичем за наслідками процедури спрощеної/допорогової закупівлі "ДК 021:2015: 98391000-0 - Послуги виведення з експлуатації, оголошення про проведення якої розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу за №UА-2021-05-19-011143-b.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 23.09.2021 у справі №904/5433/21 у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-конструкторське бюро "Сілл" відмовлено в повному обсязі. Судові витрати покладено на позивача. Скасовано заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 04.06.2021.

Рішення суду мотивоване тим, що надані відповідачем-1 докази щодо правомірності відхилення пропозиції позивача є більш вірогідними порівняно з доказами наданими позивачем, оскільки надані позивачем документи у сукупності не відповідають тендерному замовленню відповідача-1.

Так суд зазначає, що:

- наданий позивачем договір із ОСОБА_1 містить назву "про надання послуг з перевезення вантажів", та предметом цього договору є надання послуг з перевезення вантажів транспортними засобами, тому суд доходить висновку, що за правовою природою вказаний договір є договором перевезення вантажу, а відтак має бути укладений з суб`єктом господарювання.

- тендерне оголошення містить інформацію про демонтаж 38 рекламних конструкцій. При цьому конкретні конструкції зазначаються у заявці замовника. Таких заявок може бути 38 і, відповідно, така ситуація не може вважатися несистематичним наданням послуг.

- твердження позивача про те, що решта договорів, зокрема укладених з ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , які є суб`єктами господарювання повністю задовольняють тендерні вимоги, виставлені відповідачем-1 щодо забезпеченості транспортними засобами не приймаються судом, оскільки у відповідності з нормами Закону України "Про публічні закупілі" замовник тендеру не може вибирати документи, які задовольняють вимоги, а решту документів не брати до уваги. Тендерна документація подана учасниками, відкривається автоматично. Законом не передбачено право замовника обирати лише ті документи, які задовольняють тендерні вимоги, замовник має проаналізувати усі подані учасником документи та у випадку, якщо хоч один з поданих документів не відповідає критерію замовлення, має відхилити тендерну пропозицію.

- у тендерних вимогах зазначено, що учасники мають перебачити наявність власних (або орендованих) транспортних засобів, "як мінімум" по одному виду кожного транспортного засобу (відповідно до переліку). Тому пояснення позивача щодо того, що договори з ОСОБА_2 та ОСОБА_3 повністю задовольняють тендерні вимоги є безпідставними.

- договори з ОСОБА_2 та ОСОБА_3 укладені як з фізичними особами, а не з фізичними особами - підприємцями, хоча останні зареєстровані які суб`єкти господарювання. Договір з ОСОБА_3 укладений з ним, який діє в інтересах ОСОБА_4 , однак ОСОБА_4 також не є суб`єктом господарювання.

Не погодившись із рішенням місцевого господарського суду, Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-конструкторське бюро "Сілл" звернулося до Центрального апеляційного господарського суду.

Апеляційна скарга обгрунтована наступним.

Позивач прийняв участь у процедурі закупівлі, направивши через систему PROZORRO тендерну пропозицію від 25.05.2021 та відповідну документацію, запитану замовником.

За результатами проведеного аукціону 28.05.2021.р. Позивач був обраним переможцем з ціновою пропозицією 129 346,75 грн. з ПДВ.

03 червня 2021р. в системі PROZORRO за посиланням https:// prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-19-011143-b з`явилася інформація про укладення договору №31/05 від 31.05.2021р. між Комунальним підприємством ДНІПРОВСЬКІ АКТИВИ Дніпровської міської ради та Фізичною особою-підприємцем Конопелькіним Олександром Вікторовичем.

Всі договори про надання послуг з перевезення вантажів, договори послуги маніпулятора та послуги автовишки, які були укладені Позивачем та надані Відповідачу в складі тендерної документації відповідають вимогам закону. Всі інші документи, які подані в складі тендерної документації Позивача в повному обсязі відповідають кваліфікаційним умовам, визначеним Відповідачем в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.

Позивачем для підтвердження відповідності свої пропозиції критеріям, визначеними оголошенням про проведення закупівлі (додаток №1 Специфікація до оголошення), в частині надання інформації та документів, стосовно наявності власних або орендованих транспортних засобів, було надані копії договорів та копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів.

Оголошенням було передбачено надання інформації та документів про наявність, як мінімум чотирьох транспортних засобів: кран-маніпулятор,трал, причіп та автовишка.

Позивач повністю виконав вимоги, викладені в додатку №1 Специфікація до оголошення та надав інформацію та документи про наявність 5 транспортних засобів, а саме: кран-маніпулятор - згідно договору про надання послуг з перевезення вантажів та послуг маніпулятора №25/05/21-4 від 25.05.2021, укладеного між позивачем та ОСОБА_5 , який є суб`єктом господарювання; кран- маніпулятор - згідно договору про надання послуг №25/05/21 від 25.05.2021, укладеного між позивачем та ОСОБА_6 ; трал - згідно договору про надання послуг з перевезення вантажів та послуг маніпулятора №25/05/21-4 від 25.05.2021, укладеного між позивачем та ОСОБА_5 , який є суб`єктом господарювання; причіп - згідно договору про надання послуг з перевезення вантажів та послуг маніпулятора №25/05/21-4 від 25.05.2021, укладеного між позивачем та ОСОБА_5 , який є суб`єктом господарювання; автовишка - згідно договору про надання послуг №25/05/21-3 від 25.05.2021, укладеного між позивачем та ОСОБА_3 , який є суб`єктом господарювання.

У відповідності до умов договору про надання послуг №25/05/21 від 25.05.2021, укладеного між позивачем та ОСОБА_6 , останній зобов`язався надати послуги автокрану.

Даний договір відноситься до договорів про надання послуг та регулюється главою 63 ЦК України, бо за предметом даного договору ОСОБА_6 надає навантажувальні/розвантажувальні послуги.

Що, стосується договору про перевезення по договорі №25/05/21-2 від 25.05.2021, укладеного з фізичною особою ОСОБА_1 , то даний договір відповідає вимогам щодо форми договору, визначені ст. 909 ЦК України та є чинним та дійсним, згідно ст. 204 ЦК України. Главою 64 ЦК України не визначено, що стороною по договору перевезення вантажів є лише суб`єкт господарювання.

Позивачем повністю виконано вимоги визначені в Додатку №1 Специфікація до оголошення в частині надання інформації та підтверджуючих документів, про наявність у позивача відповідного транспорту.

Таким чином, пропозиція ТОВ ВКБ СІЛЛ , в частині залучення потужностей інших суб`єктів господарювання як співвиконавців, повністю відповідає критеріям визначених в оголошенні відповідача.

Відповідач-2 в складі своєї пропозиції на підтвердження вимог визначених Додатком №1 до оголошення надав перелік транспортних засобів, необхідних для виконання умов Договору (додаток до довідки про наявність власних/орендованих транспортних засобів) в якому зазначив наступні транспортні засоби: Автопідйомник, ГАЗ 33021, синій, номер НОМЕР_1 - власний; Автопідйомник, ГАЗ 330210, білий, номер НОМЕР_2 - власний; Бортовий, малотонажний, ГАЗ 330202 СПГ, синій, номер НОМЕР_3 - за договором надання послуг; Автокран 10-20Т, МАЗ 5337, сірий, номер НОМЕР_4 -орендований; Маніпулятор, IVECO 180 Е24, бортовий, синій, номер НОМЕР_5 -орендований; Автопідйомник, , IVECO DAILY, чорний, номер НОМЕР_6 - власний; Трал, спеціалізований напівпричем - платформа, TAD, синій, номер НОМЕР_7 - за Договором надання послуг.

Згідно свідоцтва про державну реєстрації транспортного засобу серії НОМЕР_8 (Бортовий, малотонажний, ГАЗ 330202 СПГ, синього кольору, номер НОМЕР_3 ), наданого ФОП Конопелькіним у складі своє пропозиції, власником є ОСОБА_7 .

Також відповідачем-2 в складі своєї пропозиції було надано договір перевезення вантажу №2/2021-ВП від 01.04.2021р., який укладений з ФОП Бакай Олександром Анатолійовичем.

Але даний договір є неукладеним, так як не підписаний зі сторони відповідача-2.

Згідно свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу (Трал, спеціалізований напівпричем - платформа, TAD, синій, номер НОМЕР_7 ) серії НОМЕР_9 власником є ТОВ КК АГРОЦЕНТР-Україна .

В складі пропозиції ФОП Конопелькіна О.В. відсутній будь-який договір укладений з ТОВ КК АГРОЦЕНТР-Україна .

Таким чином, ФОП Конопелькін О.В. не може виконувати умови договору закупівлі (транспортування демонтованих рекламних конструкцій) у зв`язку з відсутністю тралу з можливістю перевезення вантажів габаритом до 60 кв.м. та причіпа бортового прямокутної форми з відкидними боковими та задніми бортами довжиною (не менше 10- 12 м.).

Відповідач-2 надав лише документи про наявності автопідйомників у кількості З одиниці, автокран та маніпулятор.

У зв`язку з чим, пропозиція відповідача-2 повинна бути відхилена відповідачем-1.

Також, відповідач-2 в складі своєї пропозиції надав копію договору;'№01/0.4/21 - про надання послуг з перевезення вантажів, укладеного з ТОВ БІЗНЕС АВТО ТРЕЙД .

Згідно даних з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, основним видом діяльності ТОВ БІЗНЕС АВТО ТРЕЙД -є технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.

Крім того, згідно тексту договору взагалі не зрозуміло, які транспортні засоби має ТОВ БІЗНЕС АВТО ТРЕЙД та відсутні будь-які документи, які підтверджували наявність у ТОВ БІЗНЕС АВТО ТРЕЙД будь-яких транспортних засобів.

Пропозиція відповідача-2 не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі.

Просить рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 23.09.2021 у справі №904/5433/21 скасувати, а позов задовольнити.

Відповідач -1 у відзиві на апеляційну скаргу просить рішення господарського суду залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 22.11.2021 року ( у складі колегії суддів: головуючий суддя Антонік С.Г. (доповідач), суддів: Іванов О.Г., Дармін М.О.) ухвалено відкрити апеляційне провадження у справі №904/5433/21. Розгляд справи призначений в судовому засіданні.

Згідно з ст. 269 ГПК України , суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Колегія суддів, дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено господарським судом та вбачається з матеріалів справи, 19.05.2021 в системі PROZORRO за посиланням https://prozzorro.gov.ua/ за UА-2021-05-19-011143-b Комунальним підприємством "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради опубліковано оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом: ДК 021:2015: 98391000-0 Послуги виведення з експлуатації (далі-закупівля).

Разом з оголошенням в системі PROZORRO Комунальним підприємством "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради опубліковано додатки до оголошення про проведення спрощеної закупівлі: додаток № 1 "Специфікація", додаток № 2 "Пропозиція", додаток № 3 "Перелік документів", Додаток №4 "Проект договору", Додаток №5 "Лист згода". Очікувана вартість закупівлі становила суму 199 872,00 грн. з ПДВ.

Додатком №1 "Специфікація" до оголошення було передбачено наступне: "Надання послуг здійснюється виключно за заявками замовника. Учасник при формуванні ціни повинен врахувати усі витрати з урахуванням усіх платежів, які можуть бути ним понесені у ході виконання договору про закупівлю, у тому числі, але не виключно, вартість використання обладнання, технічного обслуговування, паливо-мастильних матеріалів, транспортних витрат, витратних матеріалів, тощо. Послуги включають в себе:

- попередній огляд рекламних засобів (спеціальних конструкцій), що підлягають виведенню з експлуатації;

- обрання оптимальної технології для надання послуг;

- демонтаж рекламних засобів (спеціальних конструкцій) шляхом відокремлення їх окремих частин одна від одної або шляхом демонтажу із збереженням цілісної форми об`єкту;

- завантаження цілих рекламних засобів (спеціальних конструкцій) або їх окремих конструктивних елементів для транспортування до майданчика тимчасового зберігання;

- транспортування до майданчика тимчасового зберігання;

- розвантаження цілих рекламних засобів (спеціальних конструкцій) або їх окремих конструктивних елементів на майданчиках тимчасового зберігання.

Крім того, учасник повинен передбачити наявність працівників (не менше 4-х осіб) відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід, оснащених відповідним обладнанням (зокрема: болгарки, різаки, генератори, гайковерт електричний великої потужності не менше 2000 Н/м та інше необхідне обладнання для проведення робіт з демонтажу). Вищезазначене учасник повинен підтвердити інформаційною довідкою, складеною у довільній формі за підписом учасника із зазначенням їх прізвищ та ініціалів, стажу досвіду роботи та документальним підтвердженням викладеної інформації (копії наказів про прийняття на роботу, копія трудового договору, тощо).

Замовник залишає за собою право відхилити будь-якого запропонованого працівника виконавця послуг у разі появи працівника виконавця у неналежному стані або у стані наркотичного/токсичного сп`яніння (коли працівник не може критично оцінювати власні дії, втрачає почуття дозволеного і відповідальності), у неохайному вигляді або супроводжує свою роботу нецензурними висловлюваннями тощо) на свій розсуд у будь-який час. Замовник приймає рішення, що стосуються відмови від будь-якого працівника виконавця послуг самостійно і воно є остаточним.

Передбачити наявність власних (або орендованих) транспортних засобів, як мінімум по одному виду кожного транспортного засобу, а саме: кран-маніпулятор вантажопідйомністю (3-10 т.) виліт стріли (не менше 10 м.) довжина платформи (не менше 7 м.), трал з можливістю перевезення вантажів габаритом до 60 кв.м., причіп бортовий прямокутної форми з відкидними боковими та задніми бортами довжиною (не менше 10-12 м.), автовишка з колінчатою або телескопічною стрілою для підйому двох робітників з інструментом при виконанні ними робіт на висоті.

З метою додержання законодавчих вимог щодо перевезення (у випадку необхідності) негабаритних вантажів Учасник повинен забезпечувати отримання всіх документів дозвільного характеру (протягом всього періоду дії договору на закупівлю послуг), що передбачені Законом України "Про перелік документів дозвільного характеру в сфері господарської діяльності", а саме: дозвіл на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні та погодження дорожнього перевезення небезпечних вантажів, які видаються підрозділами Державтоінспекції МВС України.

Учасник повинен мати не менше однієї стаціонарної матеріально-технічної бази (власної, орендованої або партнерів) з відповідними умовами для зберігання, обслуговування та ремонту спецтехніки в м. Дніпро.

Наявність обладнання та відповідної матеріально-технічної бази учасник має підтвердити інформаційною довідкою складеною у довільній формі за підписом учасника із зазначенням адреси виробничого приміщення, переліку транспортних засобів та обладнання із зазначенням форми власності (власне, орендоване тощо). Необхідно буде також надати документи підтверджуючі викладену інформацію, наприклад копії свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (технічних паспортів) на кожну одиницю запропонованого транспортного засобу. У разі якщо транспортний засіб знаходиться в оренді (лізингу, суборенді) надати копію чинного договору оренди (суборенди) та актом приймання-передачі.

Час надання послуги -цілодобово.

Місце надання послуг - за замовленням у межах міста Дніпро.

Учасник повинен забезпечити: додержання правилами охорони праці під час демонтажу рекламних засобів (спеціальних конструкцій); працівників необхідними засобами захисту з використанням їх за призначенням; дотримування Правил благоустрою території міста Дніпро; вивезення та утилізацію всіх відходів, які утворились під час демонтажу рекламних засобів (спеціальних конструкцій); унеможливлення забруднення ґрунтів паливно-мастильними матеріалами (які використовуються в процесі експлуатації машин та механізмів при виконанні послуг); за можливості використовувати обладнання та матеріали, які не спричиняють шкоди довкіллю.

У разі необхідності термінового (протягом 2-х годин) виконання послуг замовник може у телефонному режимі (з послідуючим письмовим підтвердженням) надавати виконавцю відповідне доручення.

Замовник має право зменшити обсяг закупівель як в цілому, так і по окремих позиціях в залежності від потреб та фінансування. При цьому до замовника не застосовуються ніякі штрафні санкції.

Замовник має право змінити кількість по окремих позиціях в бік збільшення з одночасним зменшенням по інших позиціях в рамках загальної суми предмету закупівлі.

Кількість послуг:

- демонтаж рекламних конструкцій типу "сітілайт" 11 шт.;

- демонтаж окремо розташованих рекламних конструкцій типу "призматрон", "білборд", тощо (розмір 3х6) 5 шт.;

- демонтаж окремо розташованих рекламних конструкцій типу "беклайт", "скролл", тощо (розмір 2,32х3,14, 3х4, 3х6, 3,2х6,2) 19 шт.;

- демонтаж окремо розташованих рекламних конструкцій типу "білборд", "беклайт" тощо (розмір 4х8) 3 шт.

Додатком №3 "Перелік документів" до оголошення було передбачено наступне: вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження та документи, що надаються (завантажуються в систему) учасником:

1. Документ на підтвердження повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції. Повноваження щодо підпису документів пропозиції учасника підтверджується випискою з протоколу засновників/учасників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом.

2. Пакет документів, що підтверджують відповідність послуг вимогам замовника відповідно до Додатку 1 та інформаційну довідку з описом послуг, що пропонує учасник.

3. Інформаційна довідка в довільній формі щодо не застосування до учасника санкцій відповідно до Закону України "Про санкції" та чинного законодавства України.

4. Заповнена цінова пропозиція (Додаток 2).

5. Лист-згода з проектом договору (Додаток 5).

6. Копія Статуту в останній (діючої) редакції або іншого установчого документу (вимога встановлюється до учасників - юридичних осіб). Копія паспорту фізичної особи-підприємця та копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (для фізичних осіб-підприємців).

7. Копія свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ або копія витягу з реєстру платників податку на додану вартість (для платників ПДВ).

8. Копія свідоцтва платника єдиного податку або копія витягу з реєстру платників єдиного податку (для платників єдиного податку).

Відсутність будь-яких документів визначених замовником або відсутність у них чіткої інформації, що вимагається замовником, розцінюється як невідповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі і є підставою для відхилення пропозиції. Якщо замовник матиме сумнів стосовно будь-якого з вищенаведених документів, він залишає за собою право вимагати додаткові документи, щоб впевнитись в їх достеменності.

Позивач прийняв участь у процедурі закупівлі, направивши через систему PROZORRO тендерну пропозицію від 25.05.2021 та відповідну документацію.

Рішенням замовника, оформленого у вигляді протоколу від 31.05.2021 відхилено пропозицію позивача.

В обґрунтування рішення зазначено, що позивачем надано договори про надання послуг з перевезення вантажів, послуги маніпулятора та послуги автовишки, які укладено з наступними фізичними особами: ОСОБА_6 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 (його інтереси представляє ОСОБА_3 ) та ОСОБА_5 . Результати пошуку відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) свідчать про те, що ОСОБА_6 не зареєстрований як фізична особа-підприємець, а державну реєстрацію підприємницької діяльності Горбань Ігор Васильович припинено 09.01.2018. В розумінні вимог статті 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами. Відповідно до ст.33 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах. Відповідно до ст. ст. 2, 55 ГК України учасниками відносин у сфері господарювання є, зокрема, суб`єкти господарювання - учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та. обов`язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов`язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб`єктами господарювання є, зокрема, господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці. За змістом ст. 3 ГК України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб`єкти підприємництва - підприємцями. Майнові та інші відносини, що виникають між суб`єктами господарювання при безпосередньому здійсненні господарської діяльності, є господарсько-виробничими відносинами. Згідно ч. 1 ст. 128 ГК України громадянин визнається суб`єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. З наведено вбачається, що ОСОБА_6 та ОСОБА_1 не можуть бути залучені Товариством з обмеженою відповідальністю "Виробничо-конструкторське бюро "Сілл" для надання послуг демонтажу рекламних засобів (спеціальних конструкцій).

Рішенням замовника, оформленого протоколом від 31.05.2021 визначено Фізичну особу - підприємця Конопелькіна Олександра Вікторовича переможцем закупівлі з ціновою пропозицією 184000,00 грн.

31.05.2021 між Комунальним підприємством "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради (замовник) та Фізичною особою-підприємцем Конопелькіним Олександром Вікторовичем (виконавець) укладено договір №31/05, відповідно до п.1.1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з надання послуг за кодом ДК 021:2015 98391000-0 "Послуги виведення з експлуатації" "Послуги з демонтажу рекламних засобів (спеціальних конструкцій)".

Виконавець за заявкою замовника виконує комплекс операцій, пов`язаних з демонтажем рекламних засобів (спеціальних конструкцій), які підлягають демонтажу відповідно до Положення про порядок демонтажу та зберігання рекламних засобів в місті Дніпрі, затвердженого рішенням виконкому міської ради від 31.08.2011 №1148 (зі змінами), транспортування та зберігання таких об`єктів на майданчиках тимчасового зберігання замовника за наявної матеріально-технічної бази та допомогою працівників, які мають необхідні знання і досвід (п.1.2 договору).

Термін надання послуг: з моменту укладення Договору по 31.12.2021 включно (п.1.4 договору).

Місце надання послуг: адреси вказані замовником у заявках на території м. Дніпро (п.1.5 договору).

ТОВ Виробничо-конструкторське бюро Сілл , не погодившись з рішенням Комунального підприємства "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради від 31.05.2021 про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-Конструкторське бюро "Сілл", та про визначення переможцем Фізичної особи - підприємця Конопелькіна Олександра Вікторовича, звернулося з відповідним позовом до суду.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначаються Законом України "Про публічні закупівлі".

Стаття 1. Визначення основних термінів

1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:

15) найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція / пропозиція - тендерна пропозиція / пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій / пропозицій відповідно до статті 29 цього Закону;

24) пропозиція учасника спрощеної закупівлі (далі - пропозиція) - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі;

Стаття 14. Спрощені закупівлі

1. Спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

2. Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

3) подання пропозицій учасниками;

4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

3. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

10. Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

11. Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

12. За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

13. Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі

1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:

1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;

2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);

4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Стаття 29. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій / пропозицій

1. Оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.

Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.

3. Критеріями оцінки є:

1) ціна; або

2) вартість життєвого циклу; або

3) ціна/вартість життєвого циклу разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов`язані із предметом закупівлі.

9. Після оцінки тендерних пропозицій / пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію / пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.

11. У разі відхилення тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію / пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.

12. Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.

За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.

Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;

2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;

3) перелік тендерних пропозицій;

4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;

5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції / допущення до аукціону);

6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.

15. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції / пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.

Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.

Стаття 31. Відхилення тендерних пропозицій

1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:

1) учасник процедури закупівлі:

не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;

не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;

зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п`ятнадцятою статті 29 цього Закону;

не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;

не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;

не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;

визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;

2) тендерна пропозиція учасника:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;

викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;

є такою, строк дії якої закінчився;

3) переможець процедури закупівлі:

відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;

не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;

не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;

не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

2. Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

Як зазначалося вище, КП Дніпровські Активи було проведено закупівлю послуг з демонтажу рекламних засобів за спрощеною процедурою.

В оглошенні про проведення закупівлі, відповідно до ст. 14 Закону, замовником було визначено критерій визначення переможця - лише ціна (100%). А однією з технічних та кількісних вимог до предмету закупівлі була наявність в учасника закупівлі наявність власних (або орендованих) транспортних засобів, як мінімум по одному виду кожного транспортного засобу, а саме: кран-маніпулятор, трал з можливістю перевезення вантажів габаритом до 60 кв.м., причіп бортовий прямокутної форми, автовишка з колінчатою або телескопічною стрілою для підйому двох робітників з інструментом при виконанні ними робіт на висоті.

Таким чином, замовником була визначена необхідність наявності у учасника, як мінімум 4- х одиниць техніки, а саме:

- кран-маніпулятор;

- трал;

- причіп бортовий прямокутний;

- автовишка.

Позивачем була запропонована найнижча ціна, а на підтвердження наявності транспортних засобів, на виконання вимог замовника, надані договори:

- Договір про надання послуг з перевезення вантажів та послуг маніпулятора № 25/05/21-4 від 25.05.2021р., укладений з ОСОБА_5 (транспортні засоби - сідловий тягач, бортовий причіп (трал), кран-маніпулятор з бортововою платформою);

- договір про надання послуг автовишки № 25/05/21-3 від 25.05.2021р., укладений з ОСОБА_3 (транспортний засіб - спеціалізований вантажний автопідйомник;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів № 25/05/21-2 від 25.05.2021, укладений з ОСОБА_1 (транспортні засоби - 2 сідлові тягачи, причіп і 2 напівпричипа);

- договір про надання послуг автокраном № 25/05/21 від 25.05.2021р., укладений з ОСОБА_6 (транспортний засіб - автокран).

Також позивачем на кожний транспортний засіб надано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.

Оскільки позивачем в наданій тендерній пропозиції були виконані в повній мірі вимоги замовника послуг та запропонована найнижча ціна, то саме він мав бути переможцем.

Замовник - КП Дніпровські активи , відхиляючи пропозицію позивача, з підстав зазначених в протоколі (рішенні) Замовника від 31.05.21р., в порушення вимог ч.2 ст.31 Закону України Про публічні закупівлі не зазначив та не аргументував, яким нормам цього Закону або умовам тендерної документації не відповідає тендерна пропозиція та/або учасник, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність, з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації.

При цьому колегія суддів звертає увагу, що перелік підстав, за наявності яких замовник відхиляє пропозицію, наведений в ч.1 ст.31 Закону і є вичерпним. Жодних підстав, передбачених даною нормою, в протоколі (рішенні) про відхилення тендерної пропозиції відповідачем 1 не зазначено.

Що стосується оцінки укладених позивачем договорів, то відповідно до ст.204 ЦК України, правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Оскільки, недійсність укладених позивачем договорів прямо не встановлена законом і недійсність їх судом не визнана, то вони є правомірними.

Таким чином, оскільки рішення про відхилення пропозиції позивача прийнято за відсутності підстав, передбачених ст.31 Закону України Про публічні закупівлі , то воно підлягає скасуванню.

У зв?язку з тим, що пропозиція позивача є найкращою і була відхилена безпідставно, то підлягають задоволенню і позовні вимоги про скасування рішення про визнання переможцем ФОП Конопелькіна О.В. і, як наслідок підлягає визнанню недійсним договір № 31/05 від 31.05.2021р., укладений між ФОП Конопелькіним О.В. та КП Дніпровські активи Дніпровської міської ради.

Оскільки строк надання послуги, яка зокуповувалася згідно тендерної документації встановлювався до 31.12.2021р., то повторний розгляд пропозиції позивача в рамках проведеного тендеру на теперішній час є неможливим, у зв??язку з чим позовна вимога в цій частині не підлягає задоволенню.

З урахуванням наведеного апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду скасуванню, з прийняттям нового рішення.

Судові витрати покласти на відповідача 1 пропорційно задоволеним вимогам, стягнувши з останнього на користь позивача 6 810 грн. витрат з судового збору за подання позовної заяви, 1 135 грн. за подання заяви про забезпечення позову та 10 215 грн. за подання апеляційної скарги, а всього 18 160 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.129, 269, 270, 275, 277, 282-284 ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-конструкторське бюро "Сілл" задовольнити частково.

Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 23.09.2021 у справі №904/5433/21 скасувати. Прийняти нове рішення.

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-Конструкторське бюро "Сілл", зазначене у інформації уповноваженої особи Комунального підприємства "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради про відхилення пропозиції спрощеної закупівлі від 31.05.2021 (без номеру), оформлено у вигляді протоколу (рішення) замовника від 31.05.2021 та оприлюдненого 31.05.2021 у процедурі спрощеної/допорогової закупівлі "ДК 021:2015: 98390000-3: Інші послуги (Послуги демонтажу рекламних засобів (спеціальних конструкцій)", оголошення про проведення якої розміщено 19.05.2021 на веб-порталі https://prozzorro.gov.ua/ за UА-2021-05-19-011143-b;

Визнати незаконним та скасувати рішення про визначення переможцем Фізичної особи - підприємця Конопелькіна Олександра Вікторовича, зазначене у інформації уповноваженої особи Комунального підприємства "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради про намір укласти договір про закупівлю від 31.05.2021 оприлюдненому 31.05.2021 у процедурі спрощеної/допорогової закупівлі "ДК 021:2015: 98390000-3: Інші послуги (Послуги демонтажу рекламних засобів (спеціальних конструкцій)", оголошення про проведення якої розміщено 19.05.2021 на веб-порталі https://prozzorro.gov.ua/ за UА-2021-05-19-011143-b;

Визнати недійсним договіру №31/05 від 31.05.2021, укладений між Комунальним підприємством "Дніпровські активи" Дніпровської міської ради та Фізичною особою - підприємцем Конопелькіним Олександром Вікторовичем за наслідками процедури спрощеної/допорогової закупівлі "ДК 021:2015: 98391000-0 - Послуги виведення з експлуатації, оголошення про проведення якої розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу за №UА-2021-05-19-011143-b.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Комунального підприємства Дніпровські активи Дніпровської міської ради (м. Дніпро, вул..Мечнікова, 6, ЄДРПОУ 21927416) нас користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-Конструкторське бюро "Сілл" (04050, м. Київ, вул.. Мельникова, 12, ЄДРПОУ 41747158) 18 160 грн. витрат з судового збору.

Видачу наказу доручити Господарському суду Дніпропетровської області.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного суду протягом 20 днів з дня складання повного тексту постанови.

Повний текст постанови складено 09.02.2022

Головуючий суддя С.Г. Антонік

Суддя М.О. Дармін

Суддя О.Г. Іванов

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення26.01.2022
Оприлюднено14.02.2022
Номер документу103136212
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/5433/21

Судовий наказ від 05.07.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Ухвала від 06.07.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Ухвала від 03.07.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Постанова від 07.06.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кібенко О. Р.

Ухвала від 25.04.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кібенко О. Р.

Судовий наказ від 21.02.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Крижний Олександр Миколайович

Постанова від 26.01.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 17.01.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 22.11.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 26.10.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні