Рішення
від 19.01.2022 по справі 140/14593/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 січня 2022 року ЛуцькСправа № 140/14593/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Смокович В.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Приватного підприємства МТФ-УКРАЇНА до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство МТФ-УКРАЇНА (далі - ПП МТФ-УКРАЇНА , підприємство, позивач) звернулося в суд із позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, відповідач, податковий орган) про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального ГУ ДПС у Волинській області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 28 жовтня 2021 року №2; зобов`язати відповідача видати ліцензію на право роздрібної торгівлі за адресою: Волинська область, місто Ковель, вулиця Брестська, будинок 133.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПП МТФ-УКРАЇНА зареєстроване 04 вересня 2020 року та здійснює діяльність за основним KВЕД 47.30 роздрібна торгівля пальним (основний) на підставі ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним.

Позивач подав до контролюючого органу заяву щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі: Волинська область, місто Ковель, вулиця Брестська, будинок, 133 та на виконання статті 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР) належним чином завірені копії відповідних документів, однак отримав рішення ГУ ДПС у Волинській області від 28 жовтня 2021 року №2 про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним у зв`язку із неподанням акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчення будівництва об`єктів або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства або документів, що підтверджують прийняття АЗС чи будь-якого іншого об`єкта роздрібної торгівлі пальним в експлуатацію.

Підприємство уважає підстави вказані у рішенні про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним безпідставними та такими, що суперечать нормам статті 15 Закону №481/95-ВР, оскільки статтею 18 Закону №481/95-ВР передбачено, що тимчасово до 01 січня 2022 року подання документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію не є обов`язковою умовою, без якої не можливо б було отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним. Проте за відсутності зазначених документів, законом встановлено за необхідне подання копій зазначених документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна, але аж ніяк не на об`єкт АЗС. До заяви щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним було додано витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №139673034 від 01 жовтня 2018 року, копію свідоцтва від 29 вересня 2018 року та копію договору купівлі-продажу від 29 вересня 2018 року. Згідно свідоцтва на право власності вбачається, що даний об`єкт нерухомості належав на підставі договору купівлі-продажу нежитлового приміщення від 07 листопада 2007 року зареєстрованого в реєстрі №8820 КП Волинське обласне бюро технічної інвентаризації , про що і вказує сам відповідач у своєму супровідному листі від 28 жовтня 2021 рок №16405/6/03-20-09-03-10.

З наведених підстав позивач уважає, що відповідачем не вказано жодних підстав з яких можна було б відмовити у видачі ліцензії, а тому прийняте рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на що просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

У відзиві на позовну заяву від 24 грудня 2021 року представник ГУ ДПС у Волинській області позовних вимог не визнав, мотивуючи тим, що ПП МТФ-Україна подана заява та документи на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресом: місто Ковель, вул. Брестська буд.133.

У поданих суб`єктом господарювання документах на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним відсутній акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, та інші документи, що підтверджують прийняття об`єкта в експлуатацію відповідно до законодавства, або копії документів, що підтверджують право власності на АЗС чи будь-який інший об`єкт роздрібної торгівлі пальним, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.

Наявний витяг про реєстрацію права власності на нежитлове приміщення, склад магазин (дата прийняття рішення про реєстрацію права власності - 29 вересня 2018 року, реєстраційний номер - 139673034), а не на АЗС чи будь-який інший об`єкт роздрібної торгівлі пальним.

Враховуючи неподання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, або документів, що підтверджують прийняття АЗС чи будь-якого іншого об`єкту роздрібної торгівлі пальним в експлуатацію, що суперечить нормам статті 15 Закону №481/95-ВР комісією з питань ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального прийнято рішення про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ПП МТФ-Україна на місце торгівлі: місто Ковель, вулиця Брестська буд.133.

З урахуванням зазначеного представник відповідача просить в задоволенні адміністративного позову відмовити (арк. спр. 70-71).

Інших заяв по суті справи, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України) до суду не надходило.

Стосовно клопотання представника податкового органу, викладеного у відзиві на позовну заяву про розгляд справи за участі сторін суд зазначає наступне.

Частиною шостою статті 12 КАС України визначено перелік справ незначної складності. Відповідно до пункту 10 вказаної норми справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Нормами частини четвертої статті 257 КАС України встановлено перелік категорій справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження. Дана адміністративна справа не підпадає під вказаний перелік.

Відповідно до частини шостої статті 262 КАС України, що суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Таким чином, законодавець передав вирішення питання щодо виклику учасників справи для надання пояснень у справі на розсуд суду, а останній, відповідно, задовольняє таке клопотання за умови, якщо є необхідність заслухати такі пояснення.

Враховуючи, що справа є справою незначної складності, суд уважає, що бажання сторони у справі викласти під час публічних слухань свої аргументи, які висловлені нею у відзиві, не зумовлюють необхідність призначення розгляду справи в судовому засіданні.

Окрім того, зазначаючи про необхідність розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, представник відповідача не зазначає, встановлення яких саме обставин у справі є неможливим шляхом аналізу письмових доказів і пояснень у заявах по суті та вимагає проведення судового засідання з огляду на що суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення вказаного клопотання про розгляд даної справи у судовому засіданні із повідомленням сторін.

Керуючись наведеним, суд не знайшов підстав для задоволення заяви представника відповідача про розгляд справи за участю сторін, а розгляд даного спору проведено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін у судове засідання.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами (арк. спр. 65).

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4, частини другої, пункту 10 частини шостої статті 12, частин першої - третьої статті 257, частини п`ятої статті 262 КАС України дану справу, як справу незначної складності, розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами, з урахуванням строків, визначених статтею 258 КАС України.

Суд, перевіривши доводи позивача та відповідача у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.

ПП МТФ-УКРАЇНА зареєстровано як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності якого є КВЕД 47.30 - роздрібна торгівля пальним (арк. спр. 8-9).

Відповідно до Витягу з реєстру платників податку на додану вартість від 20 лютого 2020 року №2013134500007, позивач є платником податку на додану вартість з 01 вересня 2019 року (арк. спр. 10).

ПП МТФ-УКРАЇНА звернулося до Головного управління ДПС у Волинській області із заявою щодо ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Волинська область, місто Ковель, вул. Брестська буд.133 (арк. спр. 22-23).

До заяви щодо здійснення роздрібної торгівлі пальним було додано наступний пакет документів: заява на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним; платіжне доручення від 25 серпня 2021 року №1155 на суму 2000, 00 грн; копія договору купівлі-продажу; копія договору оренди земельної ділянки від 20 серпня 2021 року №20/08-2021зд; копія договору оренди земельної ділянки від 20 серпня 2021 року №20/08-2021нп; копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності №1830776662 від 26 вересня 2019 року; копія витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-0708058102019 від 25 вересня 2019 року; копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності №145742600 від 14 листопада 2018 року; копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності №139673034 від 29 вересня 2018 року; копія дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки №0420.20.46 від 13 листопада 2020 року; копія дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки №0418.20.46 від 13 листопада 2020 року (арк. спр. 22-49).

За результатами розгляду вищезазначених заяв та доданих до них матеріалів відповідачем прийнято наказ від 28 жовтня 2021 року №3091 Про видачу, відмову, призупинення, анулювання ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах пальним та зберігання пального, довідок про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру , яким Управління контролю за підакцизними товарами зобов`язано відмовити ПП МТФ-УКРАЇНА у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі: місто Ковель, вулиця Брестська будинок 133 у зв`язку із неподання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, або документів, що підтверджують прийняття АЗС чи будь-якого іншого об`єкту роздрібної торгівлі пальним в експлуатацію, що суперечить нормам статті 15 Закону №481/95-ВР (арк. спр. 16-17).

ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення від 28 жовтня 2021 року №2 про відмову у видачі позивачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним у зв`язку із неподання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, або документів, що підтверджують прийняття АЗС чи будь-якого іншого об`єкту роздрібної торгівлі пальним в експлуатацію (арк. спр. 12).

Листом від 28 жовтня 2021 року відповідач повідомив ПП МТФ-УКРАЇНА про прийняття вищезазначеного рішення та зазначив, що у поданих суб`єктом господарювання документах міститься витяг про реєстрацію права власності на нежитлове приміщення, склад-магазин (дата прийняття рішення про реєстрацію права власності - 29 вересня 2018 року, реєстраційний номер - 139673034), а не на АЗС чи будь-який інший об`єкт роздрібної торгівлі пальним (арк. спр. 13-15).

Не погоджуючись з таким рішенням податкового органу, підприємство звернулося до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується таким.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон №481/95-ВР.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків та зборів від 23 листопада 2018 року №2628 - VIII внесені зміни до Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів №481/95-ВР від 19 грудня 1995 року, зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, зазначені зміни вступили в силу з 01 липня 2019 року.

Порядок роздрібної торгівлі пальним встановлено статтею 15 Закону № 481/95-ВР.

Згідно частини першої статті 15 Закону №481/95-ВР оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Відповідно до частини двадцятої статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Частиною тридцятою статті 15 цього Закону №481/95-ВР передбачено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років

Згідно частин тридцять другої - тридцять п`ятої статті 15 Закону №481/95-ВР ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального). Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

Відповідно до частини тридцять восьмої статті 15 Закону №481/95-ВР для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідно до частини сорокової статті 15 Закону №481/95-ВР відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Згідно частини сорок п`ятої статті 15 Закону №481/95-ВР вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа, або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

Зі змісту наведених правових норм вбачається, що для здійснення господарської діяльності, зокрема, з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. Вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії, визначений статтею 15 Закону №481/95-ВР. У цьому переліку, крім іншого, визначено акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства.

Як встановлено судом та підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, ПП МТФ-УКРАЇНА звернулося до відповідача із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним з поданими до заяви документами, за результатами розгляду яких ГУ ДПС у Волинській області було прийнято рішенням від 28 жовтня 2021 року №2 про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі у зв`язку із неподання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, або документів, що підтверджують прийняття АЗС чи будь-якого іншого об`єкту роздрібної торгівлі пальним в експлуатацію.

Щодо підстави відмови у видачі позивачу ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, суд зазначає наступне.

Статтею 18 Закону №481/95-ВР передбачено, що тимчасово, до 01 січня 2022 року, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 01 січня 2014 року.

Отже, до 01 січня 2022 року подання документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію не є обов`язковою умовою, без якої неможливо б було отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним. Проте, за відсутності зазначених документів, законом встановлено за необхідне подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна.

Таким чином, ненадання акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єкта в експлуатацію відповідно до законодавства можливо за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такий об`єкт нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 01 січня 2014 року.

Як встановлено судом та не заперечується сторонами, разом з заявою на отримання ліцензій, товариством з обмеженою відповідальністю ПП МТФ-УКРАЇНА було надано витяг про реєстрацію права власності на нежитлове приміщення, назва об`єкта: склад-магазин, адреса - Волинська область, місто Ковель, вул. Брестська будинок 133. Дата прийняття рішення про реєстрацію права власності - 29 вересня 2018 року, реєстраційний номер - 139673034 (арк. спр. 45).

Відтак, оскільки позивачем було надано контролюючому органу документи, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку 07 листопада 2007 року (тобто до 01 січня 2014 року), відтак у підприємства не було обов`язку подати до заяви про видачу ліцензії акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єкта в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо нерухомого майна за місцем здійснення роздрібної торгівлі пальним.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку (частина друга статті 2 КАС України).

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частини друга статті 77 КАС України).

Суд уважає, що відповідачем як суб`єктом владних повноважень належними, достатніми та допустимими доказами не спростовано доводи адміністративного позову та не доведено правомірності прийнятого рішення від 01 липня 2021 року №1 про відмову ПП МТФ-УКРАЇНА у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі.

Отже, оскільки, позивачем подано заяву та документи до неї відповідно до вимог чинного законодавства, податковий орган зобов`язаний видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на місце торгівлі за адресою: Волинська область, місто Ковель, вул. Брестська будинок 133, у зв`язку із чим, на переконання суду, оскаржуване у даній справі розпорядження контролюючого органу є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

За таких обставин, належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Головного управління ДПС у Волинській області видати ПП МТФ-УКРАЇНА ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на місце здійснення торгівлі за адресою: Волинська область, місто Ковель, вулиця Брестська будинок 133.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 22 липня 2021 року у справі №640/19955/19.

Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

За змістом частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При вирішенні питання щодо розподілу судових витрат суд враховує наступне.

До позовної заяви позивачем додано платіжне доручення від 25 листопада 2021 року №1393 про сплату судового збору в сумі 2270,00 грн (арк. спр. 7), який зарахований до спеціального фонду Державного бюджету, що підтверджується відповідною випискою (арк. спр. 64).

Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано: суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою підприємцем 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2021 рік з 01 січня 2021 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2270,00 грн.

У даній справі подано позовну заяву, в якій заявлено вимогу немайнового характеру про визнання протиправним та скасування рішення рішення комісії з питань ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального ГУ ДПС у Волинській області про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 28 жовтня 2021 року №2 та похідну вимогу зобов`язального характеру щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі за адресою: Волинська область, місто Ковель, вулиця Брестська будинок 133.

Оскільки суд задовольняє позов повністю, то на користь ПП МТФ-УКРАЇНА необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судовий збір в сумі 2270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок).

Керуючись статтями 139, 243-246, 255, 257, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Приватного підприємства МТФ-УКРАЇНА (80100, Львівська область, місто Червоноград, вулиця Святого Володимира, 113, ідентифікаційний код юридичної особи 43168294) до Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 44106679) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Волинській області про відмову Приватному підприємству МТФ-УКРАЇНА у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 28 жовтня 2021 року №2.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області видати Приватному підприємству МТФ-УКРАЇНА ліцензію на право роздрібної торгівлі за адресою: Волинська область, місто Ковель, вулиця Брестська будинок 133.

Стягнути на користь Приватного підприємства МТФ-УКРАЇНА за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судовий збір в сумі 2270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.І. Смокович

Повний текст судового рішення складено 19 січня 2022 року

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2022
Оприлюднено14.02.2022
Номер документу103138730
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/14593/21

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 03.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 06.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 06.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 29.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 19.01.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні