Рішення
від 17.01.2022 по справі 140/11324/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2022 року ЛуцькСправа № 140/11324/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Димарчук Т.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся в суд з позовом до Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області (далі - Городищенська сільська рада, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 07.07.2021 №7/109 про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,2152 га, кадастровий номер 0720889200:01:001:0005, розташованої в межах с. Шклинь Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області ОСОБА_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваним рішенням Городищенської сільської ради від 07.07.2021 №7/109 позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд кадастровий номер 0720889200:01:001:0005, яке мотивоване тим, що частина сформованої земельної ділянки була передана згідно рішення Шклинської сільської ради від 27.12.1993 №5 громадянці ОСОБА_2 .

Позивач вважає вказане рішення необґрунтованим та протиправним та зазначає, що частиною 8 статті 186 Земельного кодексу України визначено, що підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно- правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації. Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186 Земельного кодексу України, норми статті 118 Земельного кодексу України не містять. При цьому перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватись саме на етапі погодження такого проекту.

Шклинською сільською радою Горохівського району Волинської області 10.08.2020 прийнято рішення №40/22, яким позивачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для будівництва житлового будинку і господарських будівель орієнтованою площею 0,25 га в с. Шклинь, на виконання якого позивачем було виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, В.02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) загальною площею 0,2125 га, яка розташована за адресою Волинська область, Горохівський район с. Шклинь, який у свою чергу 11.01.2021 був погоджений Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області та відповідає земельному законодавству і прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам.

Крім того, висновком сектору містобудування та архітектури Горохівської районної державної адміністрації від 04.12.2020 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки при умові, що вся земельна ділянка повинна використовуватися за цільовим призначенням.

В оскаржуваному рішенні Городищенської сільської ради від 07.07.2021 №7/109 не зазначено недоліки проекту та не встановлено час на їх усунення. Відмова у затвердженні проекту землеустрою не містить жодних посилань на порушення вимог законів України. Відтак будь-якого обгрунтування для відмови оскаржуване рішення не містить, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 18.10.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позов від 04.11.2021 №739/01.09/2-21 відповідач позовні вимоги заперечив. В обґрунтування цієї позиції вказав, що рішенням Городищенської сільської ради від 07.07.2021 №7/109 позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд кадастровий номер 0720889200:01:001:0005 з тих підстав, що частина сформованої земельної ділянки була передана згідно рішення Шклинської сільської ради від 27.12.1993 №5/2 громадянці ОСОБА_2 . Вважає, що відповідно до вимог частини 10 статті 186 Земельного кодексу України Городищенеька сільська рада надала вмотивовану відмову та зазначила у рішенні про недоліки проекту землеустрою позивача.

Відповідно до п. 1 Розділу X Земельного кодексу України рішення про передачу громадянам України безоплатно у приватну власність земельних ділянок, прийняті органами місцевого самоврядування відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992 Про приватизацію земельних ділянок , є підставою для реєстрації права власності на земельні ділянки цих громадян або їх спадкоємців відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , а державна реєстрація таких земельних ділянок здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки внатурі (на місцевості). Таким чином, ОСОБА_1 було правомірно відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), оскільки у померлої ОСОБА_2 наявний спадкоємець - ОСОБА_3 .

З урахуванням вищевикладеного просив у задоволенні позову відмовити.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

28.05.2020 позивач ОСОБА_1 звернувся до Шклинської сільської ради Горохівського району Волинської області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва житлового будинку і господарських будівель орієнтовною площею 0,25 га в с. Шклинь як учаснику АТО (а.с.24).

Рішенням Шклинської сільської ради Горохівського району Волинської області від 10.08.2020 №40/22 позивачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва житлового будинку і господарських будівель орієнтовною площею 0,25 га в с. Шклинь (а.с.15).

За замовленням позивача (заява від 30.10.2020) ПП «Сота Нова» виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) загальною площею 0,2152 га в с. Шклинь Горохівського району Волинської області (а.с.17-23).

При цьому, при виготовленні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 30.10.2020 складено акт узгодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами, у якому зазначено, що представник землекористувача (замовник) ОСОБА_1 з одного боку, представник ПП «Сота Нова» з другого боку, в присутності суміжних власників та землекористувачів ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , склали цей акт проте, що ними проведено погодження визначених в натурі меж земельної ділянки, яка розташована за адресою: Волинська область, Горохівський район, с. Шклинь площею 0,2152 га. Власник земельної ділянки претензій щодо меж та конфігурації земельної ділянки не має. Власниками/користувачами суміжних земельних ділянок претензій до існуючих меж не заявлено (а.с.28).

Крім того, сектором містобудування та архітектури Горохівської районної державної адміністрації 04.12.2020 надано висновок за №232/09-11/2-20 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, де вказано, що розглянувши проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, площею 0,2152 га, яка розташована в с. Шклинь, Шклинської сільської ради Горохівського району Волинської області сектор містобудування та архітектури Горохівської райдержадміністрації погоджує проект землеустрою при виконанні наступних умов: вся земельна ділянка повинна використовуватися за цільовим призначенням (а.с.60).

Відповідно до висновку про розгляд документації із землеустрою від 11.01.2021 №300/82-21, підготовленого експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області, розроблений проект землеустрою відповідає вимогам земельного законодавства та погоджений (а.с.64-65).

Вказану земельну ділянку зареєстровано у Державному земельному кадастрі з присвоєнням кадастрового номера 0720889200:01:001:0005, про що свідчить витяг з Державного земельного кадастру НВ-6813104722021 від 15.01.2021 (а.с.67-68).

Позивач звернувся до Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 0720889200:01:001:0005 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Рішенням Городищенської сільської ради від 07.07.2021 №7/109 відмовлено ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,2152 га, кадастровий номер 0720889200:01:001:0005, розташованої в межах с. Шклинь Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області з тих підстав, що частина сформованої земельної ділянки була передана згідно рішення Шклинської сільської ради від 27.12.1993 №5 громадянці ОСОБА_2 (а.с.66).

Позивач, не погоджуючись з таким рішенням відповідача, вважаючи його незаконним та протиправним звернувся з даним позовом до суду.

При вирішенні даного спору суд керується такими мотивами.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частиною першою статті 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до пункту «б» частини першої статті 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

За змістом частин першої, другої статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з підпунктом «в» частини третьої статті 116 ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

За правилами пункту «г» частини першої статті 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.

Частинами шостою, сьомою статті 118 ЗК України (в редакції, чинній на час подання позивачем заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою та заяви про його погодження) встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Як свідчать матеріали справи, Шклинська сільська рада Горохівського району Волинської області надала позивачу дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва житлового будинку і господарських будівель орієнтовною площею 0,2152 га в с. Шклинь та після його розроблення такий проект підлягав погодженню та затвердженню у встановленому законом порядку.

Згідно з частинами шостою статті 186 ЗК України (в редакції, чинній на момент погодження проекту землеустрою) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

На час погодження проекту землеустрою діяла норма статті 186-1 ЗК України, яка передбачала, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина перша).

Відповідно до частини другої статті 186-1 ЗК України (в редакції, чинній на момент погодження проекту землеустрою) проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об`єкт будівництва або планується розташування такого об`єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Відповідно до частини шостої статті 186-1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Частиною дев`ятою статті 118 ЗК України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Системний аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку, що законом було передбачено певний алгоритм та поетапність процесу безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян, а саме:

1) подання громадянином клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо отримання земельної ділянки у власність;

2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні);

3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин відповідно до приписів статті 186-1 ЗК України;

4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі;

5) подання громадянином погодженого проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, який у двотижневий строк зобов`язаний прийняти відповідне рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або рішення про відмову передання земельної ділянки у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (частина десята статті 118 ЗК України).

При цьому з вищенаведених норм ЗК України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) вбачається, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 ЗК України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі. Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 ЗК України, норми статті 118 цього Кодексу не містять. Перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватись саме на етапі погодження такого проекту. Право суб`єкта владних повноважень відступати від положень статті 118 ЗК України не передбачено.

Такі висновки щодо застосування норм права викладені у постановах Верховного Суду від 30.10.2018 №820/4852/17, від 06.03.2019 у справі №1640/2594/18, від 22.10.2020 у справі №808/3083/17 та їх відповідно до положень частини п`ятої статті 242 КАС України суд враховує до спірних правовідносин.

Як встановлено в ході розгляду даної справи, підставою для відмови позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва житлового будинку і господарських будівель згідно оскаржуваного рішення стало те, що частина сформованої земельної ділянки була передана згідно рішення Шклинської сільської ради від 27.12.1993 №5 громадянці ОСОБА_2 .

Разом з тим, відповідно до статті 186-1 ЗК України, зокрема, територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин надано повноваження на погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок. При цьому, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Норми частини дев`ятої статті 118 ЗК не надають відповідному органу місцевого самоврядування після погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймати будь-яке інше рішення ніж про його затвердження та надання такої земельної ділянки у власність. Водночас з аналізу статті 186 ЗК слідує, що перевірка проекту землеустрою на відповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації здійснюється на етапі його погодження.

Як зазначалось вище, позивач, звертаючись до Городищенської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, подав проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) загальною площею 0,2152 га в с. Шклинь Горохівського району Волинської області, що виготовлений ПП «Сота Нова» , який погоджений експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області. Відповідно до висновку про розгляд документації із землеустрою від 11.01.2021 №300/82-21 розроблений проект землеустрою відповідає вимогам земельного законодавства.

Крім того, позивачем надано також висновок сектору містобудування та архітектури Горохівської районної державної адміністрації від 04.12.2020 за №232/09-11/2-20 про погодження ним проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, площею 0,2152 га, яка розташована в с. Шклинь, Шклинської сільської ради Горохівського району Волинської області, (а.с.60).

Таким чином, оскільки позивач отримав дозвіл на розроблення проекту землеустрою на відведення земельної ділянки, замовив проектну документацію, яка була розроблена та погоджена в установленому порядку, то у відповідача були відсутні підстави для повторної перевірки проекту землеустрою на відповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а відтак і для відмови у затвердженні такого проекту землеустрою.

З огляду на вищевикладене, доводи відповідача про те, що подана позивачем на затвердження документація не відповідає нормам закону є необґрунтованими.

Суд звертає увагу на те, що проектна документація із землеустрою щодо відведення земельної ділянки виготовлена землевпорядною організацією у відповідності до рішення органу місцевого самоврядування, а також погоджена у відповідності до вимог законодавства, чинного на час такого погодження.

Разом з тим, суд не бере до уваги доводи відповідача, як підставу відмови ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що частина сформованої земельної ділянки була передана згідно рішення Шклинської сільської ради від 27.12.1993 №5/2 громадянці ОСОБА_2 , оскільки суду не надано належних та допустимих доказів того, що земельна ділянка з кадастровим номером 0720889200:01:001:0005 та земельна ділянка, яка згідно рішення Шклинської сільської ради від 27.12.1993 №5/2 була передана громадянці ОСОБА_2 накладаються одна на одну в певній частині.

Окрім того, з акту узгодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами від 30.10.2020 вбачається, що ОСОБА_1 з одного боку, та представник ПП Сота нова ОСОБА_6 , з іншого боку, в присутності суміжних власників та землекористувачів, склали цей акт про те, що ними проведено погодження визначених в натурі меж земельної ділянки, яка розташована за адресою АДРЕСА_1 площею 0, 2152 га. При цьому власниками/користувачами суміжних земельних ділянок ( ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ) претензій щодо меж та конфігурації земельної ділянки не заявлено (а.с. 28).

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства, суд вважає, що спірне рішення Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області від 07.07.2021 №7/109 про відмову ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,2152 га, кадастровий номер 0720889200:01:001:0005, розташованої в межах с. Шклинь Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області не ґрунтується на положеннях ЗК України та не містить законодавчо визначених підстав для такої відмови, відтак є протиправним та підлягає скасуванню. Враховуючи вищенаведене, позов належить задовольнити.

Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Частиною першою статті 139 КАС України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір у розмірі 908,00 грн, який сплачений квитанцією від 16.09.2021 №ПН1034 (а.с.10).

Керуючись статтями 243-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Земельного кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області від 07.07.2021 №7/109 про відмову ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,2152 га, кадастровий номер 0720889200:01:001:0005, розташованої в межах с. Шклинь Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 908,00 грн (дев`ятсот вісім гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 )

Відповідач: Городищенська сільська рада Луцького району Волинської області (45656, Волинська область, Луцький район, с. Городище, вул. Шкільна, буд. 35, код ЄДРПОУ 04590530).

Головуючий-суддя Т.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2022
Оприлюднено14.02.2022
Номер документу103138743
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/11324/21

Рішення від 17.01.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні