ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 січня 2022 рокум. ПолтаваСправа № 440/14760/21
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гоголівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 /далі - позивач, ОСОБА_1 / звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Гоголівської селищної ради /далі - відповідач/ про:
- визнання протиправним та скасування рішення позачергової шістнадцятої сесії Гоголівської селищної ради Миргородського району Полтавської області восьмого скликання від 08 жовтня 2021 року "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва", яким відмовлено ОСОБА_1 в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відведення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,5 га з метою передачі земельної ділянки на умовах оренди у зв`язку з невідповідністю місця розташування сформованої земельної ділянки адресі, вказаній в правовстановлюючих документах;
- зобов`язання Гоголівської селищної ради Миргородського району Полтавської області повторно розглянути питання затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,5 га з метою передачі земельної ділянки на умовах оренди /а.с.1-6/.
Позов обґрунтований тим, що позивач звернулася до Гоголівської селищної ради із клопотанням від 04 жовтня 2021 року про затвердження технічної документації щодо відведення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах с. Устивиця, за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5320285301:01:002:0745, загальною площею 0,5 га для подальшого укладення договору оренди. Рішенням позачергової шістнадцятої сесії Гоголівської селищної ради Миргородського району Полтавської області восьмого скликання від 08 жовтня 2021 року "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" відмовлено позивачу у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відведення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,5 га з метою передачі земельної ділянки на умовах оренди у зв`язку з невідповідністю місця розташування сформованої земельної ділянки адресі, вказаній в правовстановлюючих документах. З вказаним рішенням позивач не погоджується та вважає його протиправним, оскільки подана на затвердження документація повністю стосувалася земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах с. Устивиця, за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5320285301:01:002:0745 та фактично сформована земельна ділянка (її адреса) співпадає з даними технічної документації із землеустрою та в Державному земельному кадастрі. При цьому позивач не може відповідати за помилку органу місцевого самоврядування при прийнятті ним рішення, а тому не може бути позбавлена права на затвердження технічної документації.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, витребувано докази.
Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 52-53/ зазначив, що згідно із інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 за позивачем зареєстровано право власності на гараж. Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва позивачем розроблено за адресою: АДРЕСА_1 , тоді як дозвіл надано за адресою: АДРЕСА_1 . Таким чином, рішення позачергової шістнадцятої сесії Гоголівської селищної ради Миргородського району Полтавської області восьмого скликання від 08 жовтня 2021 року "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" прийнято правомірно.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі приписів частини четвертої статті 229 КАС України.
Враховуючи положення статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України щодо встановлення строку розгляду справи, суд не знаходить підстав для задоволення клопотання відповідача про відкладення розгляду справи.
Дослідивши письмові докази, суд установив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Згідно змісту викопіювання з плану землекористування Устивицької сільської ради з визначенням земельної ділянки, яка надаватиметься фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва орієнтованою площею 0,5 га за адресою: АДРЕСА_1 /а.с. 44/ та відповідно до архівного витягу №01-41/391 від 16 вересня 2021 року з рішення 20 сесії 7 скликання Устивицької сільської ради Великобагачанського району Полтавської області від 18 серпня 2017 року Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) /а.с. 43/ надано фізичний особі-підприємцю ОСОБА_1 дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,5 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за адресою: АДРЕСА_1 .
ФОП ОСОБА_2 на підставі договору №16-09-21/01 від 16 вересня 2021 року, укладеного із ФОП ОСОБА_1 /а.с. 16/, згідно поданою нею заявою від 16 вересня 2021 року /а.с. 26/ розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_1 01.01 - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах АДРЕСА_1 /а.с. 16-42/.
ФОП ОСОБА_1 звернулася до Гоголівської селищної ради із клопотанням від 04 жовтня 2021 року (вх.№166о від 04 жовтня 2021 року) /а.с. 55/, в якому просила затвердити технічну документацію із землеустрою щодо відведення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах с. Устивиця, за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5320285301:01:002:0745 загальною площею 0,5 га для подальшого укладення договору оренди. До вказаного клопотання додано витяг із державного земельного кадастру про земельну ділянку /а.с. 13-15/ та технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки /а.с.16-42/.
Рішенням позачергової шістнадцятої сесії Гоголівської селищної ради Миргородського району Полтавської області восьмого скликання від 08 жовтня 2021 року "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва", розглянувши технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,5000 га для передачі земельної ділянки на умовах оренди гр. ОСОБА_1 із земель не наданих у власність та постійне користування в межах населеного пункту АДРЕСА_1 , розроблену ФОП ОСОБА_2 , враховуючи Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-2612373952021 від 24 вересня 2021 року, керуючись статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , статтями 22, 25, 50 Закону України Про землеустрій , пунктом 5 статті 16 Закону України Про державний земельний кадастр , статтями 12, 118, 124, 125, 126 Земельного кодексу України, сесія Гоголівської селищної ради вирішила відмовити гр. ОСОБА_1 в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 0,5 га з метою передачі земельної ділянки на умовах оренди у зв`язку з невідповідністю місця розташування сформованої земельної ділянки адресі, вказаній у правовстановлюючих документах.
Не погодившись з вказаним рішенням, позивач звернулася до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.
Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю врегульовані Земельним кодексом України №2768-ІІІ від 25 жовтня 2001 року (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) /далі - ЗК України/.
Відповідно до положень статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно із частинами першою та другою статті 93 ЗК України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам, іноземцям і особам без громадянства, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Частиною одинадцятою вказаної статті передбачено, що строк оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства не може бути меншим як 7 років.
Частиною першою статті 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Положеннями частини першої статті 123 ЗК України встановлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Порядок погодження і затвердження документації із землеустрою визначено положеннями статті 186 Земельного кодексу України.
Пунктом 5 частини п`ятої вказаної статті передбачено, що технічна документація із землеустрою погоджується і затверджується у такому порядку: технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) затверджується: у разі передачі на підставі такої документації земельної ділянки у власність та користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування - рішенням таких органів; в інших випадках - власником (розпорядником) земельної ділянки, а щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, що перебуває у користуванні, - землекористувачем.
Відповідно до частин восьмої - десятої вказаної статті підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб`єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, визначеного Законом України "Про землеустрій"; надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею; проведення будь-яких обстежень, експертиз чи робіт. Кожен орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, інший суб`єкт, визначений цією статтею, розглядає та погоджує документацію із землеустрою самостійно та незалежно від погодження такої документації іншими органами.
Висновок (рішення) органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, іншого суб`єкта, визначеного цією статтею, щодо відмови у погодженні або затвердженні документації із землеустрою має містити вичерпний перелік недоліків документації із землеустрою з описом змісту недоліку та посиланням на відповідні норми законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, затверджену документацію із землеустрою або містобудівну документацію. Повторна відмова у погодженні або затвердженні документації із землеустрою допускається лише у разі, якщо розробник не усунув недоліки, зазначені у попередньому висновку (рішенні), а також якщо підстава для відмови виникла після надання попереднього висновку (рішення). Повторна відмова у погодженні або затвердженні не позбавляє розробника документації із землеустрою права усунути недоліки такої документації та подати її на погодження або затвердження.
У відповідності до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Згідно з частинами першою та другою статті 59 цього Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Отже, надання у користування земельної ділянки здійснюється, зокрема, на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу. При цьому затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється рішенням уповноваженого органу у разі передачі на підставі такої документації земельної ділянки у власність та користування. Підставою для відмови у затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Судовим розглядом встановлено, що позивач звернулася до відповідача із заявою від 04 жовтня 2021 року, в якій просила затвердити технічну документацію із землеустрою щодо відведення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах с. Устивиця, за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5320285301:01:002:0745, загальною площею 0,5 га для подальшого укладення договору оренди. До вказаного клопотання додала витяг із державного земельного кадастру про земельну ділянку /а.с. 13-15/ та технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки.
Підставою для відмови у затвердженні поданої позивачем технічної документації у рішенні позачергової шістнадцятої сесії Гоголівської селищної ради Миргородського району Полтавської області восьмого скликання від 08 жовтня 2021 року "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" визначено невідповідність місця розташування сформованої земельної ділянки адресі, вказаній у правовстановлюючих документах.
Надаючи оцінку вказаній підставі відмови у затвердженні технічної документації, суд виходить з такого.
Ззгідно змісту викопіювання з плану землекористування Устивицької сільської ради з визначенням земельної ділянки, яка надаватиметься фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва орієнтованою площею 0,5 га за адресою: АДРЕСА_1 та відповідно до архівного витягу №01-41/391 від 16 вересня 2021 року з рішення 20 сесії 7 скликання Устивицької сільської ради Великобагачанського району Полтавської області від 18 серпня 2017 року Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) фізичний особі-підприємцю ОСОБА_1 надано дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,5 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за адресою: АДРЕСА_1 .
Таким чином, позивачу надано дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,5 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за адресою: АДРЕСА_1 .
Разом із тим, ФОП ОСОБА_1 подано заяву від 16 вересня 2021 року про розробку такої технічної документації до ФОП ОСОБА_2 та останнім на підставі договору №16-09-21/01 від 16 вересня 2021 року розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_1 01.01 - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах с. Устивиця, вже за іншою адресою: АДРЕСА_1 .
ФОП ОСОБА_1 звернулася до Гоголівської селищної ради із клопотанням від 04 жовтня 2021 року (вх.№166о від 04 жовтня 2021 року), в якому просила затвердити технічну документацію із землеустрою щодо відведення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах с. Устивиця, за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5320285301:01:002:0745 загальною площею 0,5 га для подальшого укладення договору оренди. До вказаного клопотання додано витяг із державного земельного кадастру про земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5320285301:01:002:0745 загальною площею 0,5 га /а.с. 13-15/ та технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,5 га.
Отже, позивачу надано дозвіл на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,5 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за адресою: АДРЕСА_1 , проте позивачем подано на затвердження технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,5 га, кадастровий номер 5320285301:01:002:0745.
Суд враховує, що позивачем не надано до суду доказів на підтвердження того, що земельна ділянка, на яку їй видано дозвіл, за адресою: АДРЕСА_1 , та на яку розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , є однією і тією самою земельною ділянкою та що у викопіюванні з плану землекористування Устивицької сільської ради з визначенням земельної ділянки, яка надаватиметься фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва орієнтованою площею 0,5 га за адресою: АДРЕСА_1 , та в рішенні 20 сесії Устивицької сільської ради Великобагачанського району Полтавської області 7 скликання Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 18 серпня 2017 року допущено помилку в адресі та замість адреси: " АДРЕСА_1 " зазначено " АДРЕСА_1 ".
За відсутності у справі документів, виправлених (без помилок) або таких, що відповідають (узгоджуються) між собою, суд, беручи до уваги положення частини першої статті 123 та статті 186 ЗК України, доходить висновку, що рішення позачергової шістнадцятої сесії Гоголівської селищної ради Миргородського району Полтавської області восьмого скликання від 08 жовтня 2021 року "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" прийнято відповідачем правомірно.
Інші доводи позивача, які наведені у позовній заяві, не спростовують вищевикладені висновки суду у цій справі.
Таким чином, адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Гоголівської селищної ради (вул. Горєва, буд. 27, смт. Гоголеве, Великобагачанський район, Полтавська область, 38315, ідентифікаційний код 21045018) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2022 |
Оприлюднено | 15.02.2022 |
Номер документу | 103151350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні