ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/15374/21 Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Гіглави О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 до Козельщинської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
15 листопада 2021 року ОСОБА_1 звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Козельщинської селищної ради про:
- визнання протиправною бездіяльності Козельщинської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення про затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області за межами населених пунктів, та передачі у власність;
- зобов`язання Козельщинську селищну раду затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області за межами населених пунктів, та передати земельну ділянку у власність.
Вказана позовна заява зареєстрована канцелярією суду 19.11.2021 за вх.№73733/21.
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або про відмову в його затвердженні повинно оформлятися розпорядчим індивідуальним правовим актом у формі рішення сесії міської ради. Сам лише факт розгляду заяви позивача без прийняття відповідного рішення з посиланням на відсутність достатньої кількості голосів депутатів не свідчить про виконання органом місцевого самоврядування обов`язку, покладеного на нього статтею 118 Земельного кодексу України.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 24.11.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/15374/21, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Від Козельщинської селищної ради надійшов відзив на позовну заяву, у якому представник відповідача вимоги позивача не визнав повністю, посилаючись на те, що 22.10.2021 на розгляд 15 сесії Козельщинської селищної ради 8 скликання було винесено проект рішення "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 ", але за результатами відкритого поіменного голосування рішення не прийнято, оскільки із 21 присутніх на засіданні депутатів "ЗА" затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 проголосувало лише 5 депутатів, а решта 16 депутатів "Утрималися". Поряд з цим, у порушення вимог статті 79-1 ЗК України земельна ділянка площею 2,00 га (кадастровий номер 5322055100:00:001:0877) була сформована шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки площею 29,5241 га (кадастровий номер 5322055500:00:001:0671) не за технічною документацією із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, а за проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Отже, ОСОБА_1 самостійно обрала процедуру формування земельної ділянки, яка не відповідає вимогам спеціального земельного законодавства, тому Козельщинська селищна рада цілком обґрунтовано відмовила їй у затвердженні проекту землеустрою. Крім того, у наданому на затвердження проекті землеустрою відсутнє погодження меж з суміжними власниками та землекористувачами.
22.12.2021 до суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач наполягає на тому, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 ЗК України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі. Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 ЗК України норми статті 118 ЗК України не містять. У спірному випадку відповідачем у відзиві на позовну заяву взагалі не надано безпосередню оцінку рішенню Полтавського окружного адміністративного суду від 30.06.2021, яке залишене без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 12.10.2021 у справі №440/3840/21.
Згідно з частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
При цьому, як визначено частиною другою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
За відсутності клопотань сторін про розгляд справи у відкритому судовому засіданні чи за правилами загального позовного провадження, зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
ОСОБА_1 є громадянкою України, що підтверджується паспортом серії НОМЕР_1 , що виданий 05.05.1998 Козельщинським РВ УМВС України в Полтавській області.
04.11.2019 ОСОБА_1 звернулася до Козельщинської ОТГ із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель запасу комунальної власності (кадастровий номер 5322055500:00:001:0671), яка розташована на території Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області за межами населеного пункту. До клопотання позивачем додано копії паспорта та викопіювання із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки.
Витягами з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.10.2020 підтверджено, що земельні ділянки на загальну площу 29,5241 га, поділені за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 5322055500:00:001:0671, цільове призначення: 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі) зареєстровані відділом у Козельщинському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області у Державному земельному кадастрі 13.10.2020.
Разом з тим, 28.12.2020 ОСОБА_1 подала до Козельщинської селищної ради письмове повідомлення від 24.12.2020, у якому зазначила про те, що, враховуючи те, що з дня подання нею заяви пройшов місячний термін, нею був замовлений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до вказаного місцезнаходження (викопіювання), яке було додане до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою від 04.11.2020. До письмового повідомлення позивач додала договір про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 22.12.2020.
ФОП ОСОБА_2 розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) гр. ОСОБА_1 за межами населеного пункту на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області.
Згідно з висновком про розгляд документації із землеустрою від 09.03.2021 №3998/82-21 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) за межами населеного пункту на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області, погоджений, відповідає земельному законодавству та зауваження щодо нього відсутні. Пунктом 6 вказаного висновку підтверджено, що цільове призначення земельної ділянки на момент складення документації із землеустрою було: 16.00 , водночас, документацією із землеустрою запропоновано: 01.03 .
11.03.2021 відділом у Козельщинському районі ГУ Держгеокадастру у Полтавській області здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 2,0000 га, цільове призначення: 16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), що розташована на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області та присвоєно кадастровий номер 5322055100:00:001:0877.
22.03.2021 позивач подала до Козельщинської селищної ради заяву від 22.03.2021, у якій просила затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки (кадастровий номер 5322055100:00:001:0877) площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, яка розташована на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області за межами населеного пункту та передати її у власність. До заяви додала оригінал проекту землеустрою та витяг з ДЗК про земельну ділянку.
Рішенням 8 позачергової сесії 8 скликання Козельщинської селищної ради від 29.03.2021 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) гр. ОСОБА_1 за межами населеного пункту на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877, розробленого ФОП ОСОБА_2 , у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 198 Земельного кодексу України.
ОСОБА_1 , вважаючи рішення 8 позачергової сесії 8 скликання Козельщинської селищної ради від 29.03.2021 щодо відмови їй у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність протиправним, звернулася до суду з відповідним позовом.
Вказані обставини встановлені в рішенні Полтавського окружного адміністративного суду від 30.06.2021 у справі №440/3840/21, а відтак, в силу приписів статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають доказуванню.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 30.06.2021 у справі №440/3840/21, яке набрало законної сили, позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) до Козельщинської селищної ради (вул. Остроградського, 75/15, смт. Козельщина, Полтавська область, 39100, ідентифікаційний код 21063513) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення 8 позачергової сесії 8 скликання Козельщинської селищної ради від 29 березня 2021 щодо відмови ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області за межами населених пунктів та передачі у власність. Зобов`язано Козельщинську селищну раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (вх. №795 від 22 березня 2021 року) про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області за межами населених пунктів та передання у власність, з урахуванням висновків суду. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Відмовлено ОСОБА_1 у задоволенні клопотання про зобов`язання голови Козельщинської селищної ради подати до суду звіт про виконання судового рішення. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Козельщинської селищної ради на користь ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору у розмір 454,00 грн (чотириста п`ятдесят чотири гривні нуль копійок).
У зв`язку з неприйняттям станом на листопад 2021 року будь-якого рішення стосовно затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області за межами населених пунктів, та передачі у власність, позивач звернулася до суду з даним позовом про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.
Питання щодо одержання громадянами безоплатно у власність земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства врегульовано статтею 118, пунктом "в" частини 3 статті 116, пункту "б" частини 1 статті 121 Земельного кодексу України.
Відповідно до пункту "в" частини 3 статті 116 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент подання позивачем заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою) безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Згідно пункту "б" частини 1 статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, для ведення особистого селянського господарства в розмірі не більше 2,0 гектара.
Таким чином, приписами вказаних норм встановлено право громадян на отримання в межах норм безоплатної приватизації безоплатно у власність земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, для ведення особистого селянського господарства в розмірі не більше 2,0 гектара.
Так, частинами 6, 7 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Відповідно до частин 8, 9, 10 статті 118 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Суд зауважує, що станом на момент розгляду даної справи частину 8 статті 118 Земельного кодексу України виключено на підставі Закону №1423-IX від 28.04.2021, який набрав чинності 27.05.2021, а частина 9 статті 118 Земельного кодексу змінила редакцію та викладена наступним чином: "Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.".
Згідно з пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Нормами статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності не рідше ніж один раз на місяць.
Частинами першою та другою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Отже, виходячи з положень статті 118 Земельного кодексу України, статей 26, 46, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність належить до повноважень міської ради шляхом прийняття відповідних рішень на пленарному засіданні.
Разом з тим, у спірному випадку, відповідач жодного рішення у визначений законодавством спосіб та порядок (питання регулювання земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях ради) не прийняв.
Судовим розглядом встановлено, що 22.10.2021 відповідачем, з метою розгляду заяви ОСОБА_1 вх.№795 від 22.03.2021 та враховуючи рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 30.06.2021 №440/3840/21, на розгляд 15 сесії Козельщинської селищної ради 8 скликання було винесено проект рішення "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 ", але за результатами відкритого поіменного голосування рішення не прийнято, оскільки із 21 присутніх на засіданні депутатів "ЗА" затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 проголосувало лише 5 депутатів, а решта 16 депутатів "Утрималися".
Відтак, відсутність належним чином оформленого рішення про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність або про відмову у затвердженні проекту землеустрою та наданні земельної ділянки у власність, або залишення заяви без розгляду після спливу встановленого законом двотижневого строку з дня отримання відповідної заяви та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, незважаючи на винесення заяви на розгляд сесії, свідчить про те, що уповноважений орган не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен ухвалити за законом.
Отже, має місце протиправна бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті у визначений законом строк жодного із рішень, які передбачені статтею 118 ЗК України за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 вх.№795 від 22.03.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області за межами населених пунктів та передання у власність.
Суд вважає за необхідне зазначити, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).
Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату.
Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини 2 цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Згідно з частиною 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У спірних правовідносинах ефективним засобом захисту прав позивача є визнання протиправною бездіяльності Козельщинської селищної ради щодо неприйняття у визначений законом строк жодного із рішень, які передбачені статтею 118 Земельного кодексу України, за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 вх.№795 від 22.03.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області за межами населених пунктів та передання у власність, а також зобов`язання Козельщинську селищну раду розглянути заяву ОСОБА_1 вх.№795 від 22.03.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області за межами населених пунктів та передання у власність, та за результатами її розгляду по суті прийняти рішення відповідно до статті 118 Земельного кодексу України, яке оформити у формі рішення згідно з частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Стосовно позовних вимог в частині зобов`язання селищну раду затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області за межами населених пунктів, та передати земельну ділянку у власність, то суд не вбачає підстав для їх задоволення, з огляду на передчасність таких вимог, враховуючи фактичне не вирішення заяви позивача про затвердження проекту землеустрою відповідачем у встановленому законодавством порядку.
Відтак, позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню.
Стосовно клопотання про встановлення судового контролю, суд дійшов наступних висновків.
Частиною першою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Тобто, даною нормою передбачено право, а не обов`язок суду щодо встановлення судового контролю за виконанням судового рішення.
Таким чином, клопотання позивача про встановлення судового контролю задоволенню не підлягає.
Частинами 1, 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
За подання до суду даного позову ОСОБА_1 сплачено судовий збір у розмірі 908,00 грн, а тому виходячи з приписів вказаних вище норм на користь позивача підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрати зі сплати судового збору в розмірі 454,00 грн.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) до Козельщинської селищної ради (вул. Остроградського, 75/15, смт Козельщина, Козельщинський район, Полтавська область, 39100, ідентифікаційний код 21063513) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Козельщинської селищної ради щодо неприйняття у визначений законом строк жодного із рішень, які передбачені статтею 118 Земельного кодексу України, за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 вх.№795 від 22.03.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області за межами населених пунктів та передання у власність.
Зобов`язати Козельщинську селищну раду розглянути заяву ОСОБА_1 вх.№795 від 22.03.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,00 га, кадастровий номер 5322055100:00:001:0877 із земель сільськогосподарського призначення із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області за межами населених пунктів та передання у власність, та за результатами її розгляду по суті прийняти рішення відповідно до статті 118 Земельного кодексу України, яке оформити у формі рішення згідно з частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Відмовити у задоволенні клопотання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Козельщинської селищної ради на користь ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору у розмір 454,00 грн (чотириста п`ятдесят чотири гривні нуль копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Гіглава
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2022 |
Оприлюднено | 15.02.2022 |
Номер документу | 103152856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.В. Гіглава
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні