Рішення
від 26.01.2022 по справі 440/15850/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 січня 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/15850/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Оніщенко В.В.,

представника позивача - Гавриленко О.В.,

представника відповідачів - Тарасенко Я.Є.,

розглянувши у судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Фермерського господарства "Калашники" до Головного управління ДПС у Полтавській області та Державної податкової служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Автотранс-Торг" про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Фермерське господарство Калашники /далі позивач, ФГ Калашники / звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової служби України /далі віповідач-1, ДПС України/ та Головного управління ДПС у Полтавській області /далі відповідач-2/ про:

- визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3245721/41277120 від 18 жовтня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 07 вересня 2021 року датою її первинного подання платником податків на реєстрацію.

Позов обґрунтований тим, що позивачем надано контролюючому органу всі необхідні документи, які підтверджують факт здійснення господарської операції за податковою накладною № 5 від 07 вересня 2021 року, у реєстрації якої було відмовлено, та рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3245721/41277120 від 18 жовтня 2021 року є необґрунтованим та підлягає скасуванню як протиправне.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження, а також залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариству з обмеженою відповідальністю "Автотранс -Торг" /далі третя особа, ТОВ "Автотранс-Торг"/.

Відповідачі позов не визнали та у відзиві на позовну заяву зазначили, що за результатами опрацювання первинних документів, поданих позивачем до податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року, встановлено, що платником надані копії документів, складених із порушенням законодавства, а саме: відповідно до баз даних ДПСУ по операціях з надання послуг складського зберігання соняшнику від 07 вересня 2021 року від СФГ С.Г.М. не виписано податкову накладну в ЄРПН (що вказує на нереальність операції), у зв`язку з чим комісією Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3245721/41277120 від 18 жовтня 2021 року.

У відповіді на відзив позивач зазначив, що відповідачем так і не спростований факт складання та реєстрації СФГ С.Г.М. податкової накладної № 8 від 07 вересня 2021 року по операціях з надання послуг складського зберігання соняшнику в кількості 245,26 т від 07 вересня 2021 року.

В письмових поясненнях третя особа зазначила, що реальність господарської операції з ФГ Калашники повністю підтверджується поданими позивачем до суду документами, а тому позов підлягає задоволенню.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлений позов, а представник відповідачів проти його задоволення заперечувала.

Третя особа у судове засідання свого уповноваженого представника не направила, заявивши клопотання про розгляд справи за відсутності її представника.

Відповідно до частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Зважаючи на те, що третя особа заявила клопотання про розгляд справи за відсутності її представника, суд визнав за можливе розглядати справу за відсутності представника третьої особи.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Фермерське господарство Калашники зареєстроване як юридична особа 11 квітня 2017 року та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з ідентифікаційним кодом 41277120.

Відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним зареєстрованим видом діяльності ФГ Калашники є: 01.11"Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур".

06 вересня 2021 року року між ФГ Калашники (постачальник) та ТОВ "Автотранс-Торг" (покупець) укладено Договір поставки №06/09/21.

Відповідно до пунктів 1.1, 1.2, 2.1, 2.5, 4.1, 4.2 цього Договору продавець зобов`язується передати у власність покупця належний продавцю товар, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його вартість на умовах цього договору; відомості про товар: соняшник ціна товару за 1 т.з ПДВ - 17210,01 т, кількість товару 314,160 т., загальна вартість товару з ПДВ 5406696,74 грн; покупець здійснює оплату проданого товару на умовах - післяплата; форма розрахунків - платіжне доручення; продавець зобов`язаний оформити перехід права власності на товар до покупця накладною, підписаною уповноваженими на це особами з боку продавця та покупця, а також засвідченою печаткою продавця; покупець зобов`язаний оплатити товар відповідно до рахунку-фактури у розмірах та терміни, які встановлені цим договором.

На підтвердження факту поставки соняшника за договором поставки №06/09/21 від 06 вересня 2021 року в кількості 245,26 т загальною вартістю 4220927,05 грн, в т.ч. ПДВ 518359,46 грн, позивачем надано видаткову накладну №5 від 07 вересня 2021 року.

Оплату проведено 26 січня 2022 року на суму 450000,00 грн та згідно довідки ФГ Калашники № 26/01 від 26 січня 2022 року станом на 26 січня 2022 року вартість заборгованості за договором складає 4 950 845, 34 грн.

На виконання пункту 201.10 статті 201 ПК України ФГ Калашники склало та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 07 вересня 2021 року за фактом постачання соняшника кількістю 245,26 т загальною вартістю 4220927,05 грн, в тому числі ПДВ - 518359,46 грн.

За результатами розгляду податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року контролюючий орган 29 вересня 2021 року направив ФГ Калашники квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 07 вересня 2021 року №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТ ЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товарів/послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН".

У зв`язку з зупиненням реєстрації податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року ФГ Калашники направило контролюючому органу повідомлення №5 від 12 жовтня 2021 року із письмовими поясненнями та додатковими документами на підтвердження вчинення господарської операції з ТОВ Автотранс-Торг , зокрема: договором поставки №06/09/21 від 06 вересня 2021 року, видатковою накладною №5 від 07 вересня 2021 року, звітами про посівні площі сільськогосподарських культур, договором зберігання між ФГ Калашники та СФГГ С.Г.М. № 26/10/2020 від 26 жовтня 2020 року, актом приймання-передачі № 8 від 08 вересня 2021 року, актом приймання - передачі № 7 від 07 вересня 2021 року, актом наданих послуг № 21 від 07 вересня 2021 року, договором надання послуг по перевезенню вантажів № 01/06/2021 від 01 червня 2021 року.

Відповідно до витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 199 від 18 жовтня 2021 року за результатами опрацювання первинних документів, поданих ФГ Калашники до податкової накладної від 07 вересня 2021 року №5, встановлено, що відповідно до баз даних ДПСУ по операціях з надання послуг складського зберігання соняшнику від 07 вересня 2021 року від СФГ С.Г.М. не виписано податкову накладну в ЄРПН (додаткова доказова база, що вказує на нереальність операції).

18 жовтня 2021 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3245721/41277120 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року.

Згідно вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної стало: " платником надані копії документів, складені із порушенням законодавства, а саме: відповідно до баз даних ДПСУ по операціях з надання послуг складського зберігання соняшнику від 07 вересня 2021 року від СФГ С.Г.М. не виписано податкову накладну в ЄРПН (додаткова доказова база, що вказує на нереальність операції)".

Не погодившись із рішенням Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3245721/41277120 від 18 жовтня 2021 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з абзацом першим пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацами першим, другим пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /далі - Порядок №1165/.

Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Так, за змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

В силу пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, одним із яких відповідно до пункту 1 є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

З тексту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації цієї податкової накладної стала відповідність податкової накладної вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Згідно з пунктом 25 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до пунктів 44-46 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

У витязі з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 199 від 18 жовтня 2021 року зазначено, що відповідно до баз даних ДПСУ по операціях з надання послуг складського зберігання соняшнику від 07 вересня 2021 року від СФГ С.Г.М. не виписано податкову накладну в ЄРПН (додаткова доказова база, що вказує на нереальність операції).

Таку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року суд відхиляє, оскільки відповідно до пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Отже, з аналізу цієї норми та норми пункту 187.1 статті 187 ПК України слідує, що податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань за правилом "першої події": на кожне повне або часткове постачання товарів / послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

З матеріалів справи вбачається, що на підтвердження підстави складання податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року за першою подією - датою постачання товару відповідно до договору поставки №06/09/21 від 06 вересня 2021 року, позивачем до контролюючого органу надавалася видаткова накладна № 5 від 07 вересня 2021 року, згідно з якою за договором поставки №06/09/21 від 06 вересня 2021 року відвантажено соняшник кількістю 245,26 т загальною вартістю 4220927,05 грн , в тому числі ПДВ - 518359,46 грн.

За наявності видаткової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року встановлений відповідно до баз даних ДПСУ по операціях з надання послуг складського зберігання соняшнику від 07 вересня 2021 року з СФГ С.Г.М. факт відсутності в ЄРПН податкової накладної не нівелює саму господарську операцію з постачання соняшника, вчинену на користь ТОВ Автотранс-Торг .

У зв`язку з викладеним суд визнає право позивача на реєстрацію податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року та зауважує, що такий висновок суду ґрунтується виключно на перевірці дотримання платником податків підстави складання податкової накладної, визначеної нормами пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України. Оскільки реальність або нереальність здійснення господарської операції між позивачем та ТОВ Автотранс-Торг згідно договору поставки №06/09/21 від 06 вересня 2021 року, а також між позивачем та СФГ С.Г.М. згідно договору складського зберігання № 26/10/2020 від 26 жовтня 2020 року може бути перевірена контролюючим органом лише під час проведення виїзної документальної перевірки ФГ Калашники та його контрагентів, до предмету доказування у цій справі не належать обставини дійсного (реального) здійснення позивачем господарських операцій.

Таким чином, суд доходить висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3245721/41277120 від 18 жовтня 2021 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 5 від 07 вересня 2021 року, складеної Фермерським господарством "Калашники", у зв`язку з чим відповідна позовна вимога підлягає задоволенню.

Надаючи оцінку позовній вимозі про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання податкову накладну № 5 від 07 вересня 2021 року, складену та подану на реєстрацію Фермерським господарством "Калашники", суд виходить з такого.

Відповідно до пунктів 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29 грудня 2010 року (у відповідній редакції), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, податкова накладна, реєстрацію якої зупинено, може бути зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної датою, зазначеною в такому судовому рішенні.

Задоволення позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 07 вересня 2021 року, яка складена Фермерським господарством "Калашники", зумовлюється необхідністю дотримання судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Зважаючи на викладене, суд вважає за можливе захистити порушене право позивача шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання податкову накладну № 5 від 07 вересня 2021 року, складену Фермерським господарством "Калашники".

Отже, позов підлягає задоволенню повністю.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За подання позову до суду позивач поніс витрати у вигляді сплати судового збору в сумі 4540,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 261 від 19 листопада 2021 року. Доказів понесення позивачем інших судових витрат матеріали справи не містять.

Відповідно до частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".

Частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі, а частиною 2 цієї статті, - що за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем сплачується судовий збір за ставкою 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" з 01 січня 2021 року прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 2270,00 грн.

Оскільки позовна вимога про зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних є похідною від основної позовної вимоги - про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, то розмір судового збору, що підлягав сплаті за подання цього позову, становив 2270,00 грн.

Враховуючи висновок суду про задоволення позову, стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-2 на користь позивача підлягає сума в 2270,00 грн.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Підстави для повернення надміру сплаченої суми судового збору наразі відсутні, оскільки зайво сплачена сума судового збору повертається за відповідним клопотанням особи, яка його сплатила.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Фермерського господарства "Калашники" (вул. Лобача 12, с. Калашники, Полтавський район, Полтавська область, 38753, ідентифікаційний номер 41277120) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192) та Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Автотранс-Торг" ( пров. Рибальський 16 кв. 42, місто Полтава, 36004, ідентифікаційний код 37061509) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3245721/41277120 від 18 жовтня 2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 07 вересня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання податкову накладну №5 від 07 вересня 2021 року, складену Фермерським господарством "Калашники".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Фермерського господарства "Калашники" витрати зі сплати судового збору в сумі 2270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень нуль копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 31 січня 2022 року.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2022
Оприлюднено15.02.2022
Номер документу103162789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/15850/21

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 21.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 21.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 16.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 15.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 26.01.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Рішення від 26.01.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні