Рішення
від 24.01.2022 по справі 520/19292/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

24 січня 2022 року № 520/19292/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Севастьяненко К.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Сфєра» (вул. Леніна, буд. 86, смт. Краснокутськ, Харківська область, 62002, код ЄДРПОУ 37858506) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704) , Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС Харківській області від 26.08.2021 №3018437/37858506;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №11 від 12.08.2021 датою її подання;

- стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області та Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Сфера» (62002, Харківська обл., Краснокутський р-н, смт Краснокутськ, вул. Леніна, буд. 86; код ЄДРПОУ: 37858506) суму судових витрат, а саме, судового збору в розмірі 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішенням Головного управління ДПС у Харківській області від 26.08.2021 №3018437/37858506 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Сфєра» відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вважає, що відповідачем неправомірно відмовлено в реєстрації податкової накладної, оскільки ним надано всі необхідні документи для розблокування податкової накладної, реєстрація якої відповідачем була зупинена. Таким чином, позивач вважає, що оскаржуване рішення є неправомірним, необґрунтованим, безпідставним через відсутність доказів порушення підприємством податкового законодавства, у зв`язку з чим, просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду відкрито спрощене провадження.

Представник першого відповідача, Головного управління ДПС у Харківській області, правом надати до суду відзив на позовну заву не скористався.

Представник другого відповідача, Державної податкової служби України, правом надати до суду відзив на позовну заву не скористався.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Суддя Севастьяненко К.О. перебувала у щорічній основній відпустці з 30.12.2021 по 12.01.2022.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд встановив наступні обставини справи.

Судом встановлено, що Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Сфєра» (вул. Леніна, буд. 86, смт. Краснокутськ, Харківська область, 62002, код ЄДРПОУ 37858506) пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 37858506 .

Головним управлінням ДПС у Харківській області було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.08.2021 №3018437/37858506.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Із матеріалів справи вбачається, що Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Сфєра» була виписана податкова накладна 12.08.2021р. № 11 на суму 983969 (дев`ятсот вісімдесят три тисячі дев`ятсот шістдесят дев`ять) гривень 82 коп.

Проте, позивачем було отримано від Головного управління ДПС у Харківській області квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної 12.08.2021р. № 11, з посиланнями на вимоги п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Зазначено, що є посилання на п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Зокрема, зазначено, що код УКТЗЕД/ ДКПП товару/ послуг 1205, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Також, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, вказаної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Так, судом встановлено, що контролюючим органом реєстрація податкової накладної №11 від 12.08.2021 зупинена та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Агрофірма"Сфєра" до контролюючого органу було надіслано пояснення 18.08.2021р. про підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній від 12.08.2021р. № 11, реєстрацію якої зупинено.

Вказані пояснення та повідомлення було отримано Головним управлінням ДПС у Харківській області та прийнято до розгляду, що не заперечується сторонами по справі.

Комісією Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення від 26.08.2021 №3018437/37858506 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11 від 12.08.2021 на загальну суму 983 969 (дев`ятсот вісімдесят три тисячі дев`ятсот шістдесят дев`ять) гривень 82 коп.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду за захистом свої прав.

Судом встановлено, що між позивачем, в якості постачальника, та ТОВ АТ Каргілл (код ЄДРПОУ 20010397), в якості покупця, укладено договір поставки №2100131119 від 09.08.2021р (далі - Договір).

Згідно п. 1.1 договору позивач, в якості постачальника, зобов`язується поставити і передати у власність, ТОВ АТ Каргілл , в якості покупця прийняти та оплатити насіння ріпаку вищого та/або 1 класу урожаю 2021 року українського походження на умовах DAP ТОВ ЄВТ ГРЕЙН , 54052, м. Миколаїв, вул. Айвазовського, 14 , згідно Інкотермс 2020. Код товару згідно УКТ ЗЕД 1205900090.

На виконання зобов`язань щодо поставки товару за договором позивач поставив ТОВ АТ Каргілл товар (насіння рапсу) в кількості 50,46 тон загальною вартістю 863 131,42 грн. без ПДВ. Факт поставки підтверджується видатковою накладною № 13 від 12.08.2021р. та товарно-транспортними накладними від 11.08.2021р. № 457545, № 457547. У зв`язку з відвантаженням партії товару Позивач склав податкову накладну № 11 від 12.08.2021р. та направив її на реєстрацію в ЄРПН.

ТОВ АТ Каргілл здійснило часткову оплату поставленої позивачем партії товару відповідно умов Договору, у розмірі - 863 128,49 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 2000065334 від 13.08.2021р.

Основними видами діяльності позивача згідно відкритої інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); вирощування інших однорічних і дворічних культур; допоміжна діяльність у рослинництві; післяурожайна діяльність; оброблення насіння для відтворення; неспеціалізована оптова торгівля; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Для здійснення господарської діяльності підприємство використовує земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 176,91 га, з яких 157,69 га позивач користується на підставі договорів оренди землі, укладених з фізичними особами та 19,22 га земель державної та комунальної власності наданих позивачу у користування.

Позивач для здійснення сільськогосподарських робіт орендує дві дощувальні машини Фрегат згідно договору оренди № 05/05/21 від 05.05.2021р. Дані про наявність орендованих основних засобів та земельних ділянок відображено у звітності за формою 20-ОПП. Отже вказана інформація наявна у контролюючого органу.

Восени 2020 року під урожай 2021 року було посіяно 115 га озимого ріпаку.

Матеріал для посіву насіння ріпаку було придбано у ТОВ БЕРЕГИНЯ (ідентифікаційний код 32170166) в кількості 0,5 тон Придбання насіння ріпаку підтверджується видатковою накладною № РН-0000231 від 16.10.2020р.

Роботи з посіву культури було виконано ПП АГРОФІРМА-ДОДОЛА (ідентифікаційний код 35907907). Дані про посів культур відображено в статистичній звітності за формою 4-СГ. Витрати насіння для посіву підтверджено актом витрат насіння і садивного матеріалу від 31.10.2020р.

Роботи зі збору урожаю ріпаку було здійснено ПП АГРОФІРМА-ДОДОЛА на підставі договору про виконання сільськогосподарських робіт № 17/06/21-2 від 17.06.2021р.

Для підтвердження факту здійснення господарської операції з продажу ріпаку власного виробництва контролюючому органу було надано копії таких документів:

-звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року за формою 4-СГ;

- товарно-транспортні накладні від 11.08.2021р. № 457545, № 457547;

- видаткова накладна № 13 від 12.08.2021р.;

- договір поставки № 2100131119 від 09.08.2021р.;

- платіжне доручення № 2000065334 від 13.08.2021р.

Також до контролюючого органу було надано копії документів, що підтверджують придбання насіння, його посів та збір урожаю, а саме:

- видаткова накладна № РН-0000231 від 16.10.2020р.;

- акт виконаних робіт № 134 від 19.10.2020р.;

- акт витрат насіння і садивного матеріалу від 31.10.2020р.

- договір про виконання сільськогосподарських робіт № 17/06/21-2 від 17.06.2021р.

Таким чином, на виконання п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 1165) та п. 5 Порядку № 520, позивачем були надані вичерпні пояснення з копіями підтверджуючих документів щодо реальності здійснення господарської операції на підставі якої було складено ПН від 12.08.2021р. №11.

Подання пояснень та копій документів підтверджується документами довільного формату від 18.08.2021р. № 1-17.

Однак, за результатами розгляду поданих пояснень та документів відповідач 1 прийняв рішення від 26.08.2021р. № 3018437/37858506 про відмову в реєстрації ПН від 12.08.2021р. № 11 в ЄРПН з посиланням на наступні підстави: ненаданням платником податку копій документів:

- договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Не погодившись з рішенням Відповідача-1 про відмову в реєстрації ПН, Позивачем подано скаргу до Державної податкової служби України щодо рішення про відмову у реєстрації ПН в ЄРПН, що в свою чергу, підтверджується Квитанцією № 2 від 28 серпня 2021 року. Скаргу зареєстровано 28 серпня 2021 року за № 9248509487.

Разом зі скаргою Позивачем було надано вичерпну інформацію та документальне підтвердження (пояснення з копіями документів) реальності господарської операції на підставі якої було складено податкову накладну № 11 від 12.08.2021р.

Однак, за результатами розгляду скарги Позивача, Відповідач-2 (в особі комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН) прийняв рішення від 02 вересня 2021 року № 39851/37858506/2, яким залишив скаргу Позивача без задоволення, а оскаржуване рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН від 12 серпня 2021 року № 11 в ЄРПН - без змін.

Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 26.08.2021р. № 3018437/37858506, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма Сфєра відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є таким, що підлягає скасуванню, а вимога зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 12.08.2021 №11, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірмою Сфєра , датою її фактичного подання, є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України,

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Сфєра» до Головного управління ДПС у Харківській області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії- задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС Харківській області від 26.08.2021 №3018437/37858506.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №11 від 12.08.2021 датою її подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Сфєра» (вул. Леніна, буд. 86, смт. Краснокутськ, Харківська область, 62002, код ЄДРПОУ 37858506) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області(вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704) суму сплаченого судового збору у розмірі 1135,00 грн (одна тисяча сто тридцять п`ять гривень 00 копійок).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Сфєра» (вул. Леніна, буд. 86, смт. Краснокутськ, Харківська область, 62002, код ЄДРПОУ 37858506) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) суму сплаченого судового збору у розмірі 1135,00 грн (одна тисяча сто тридцять п`ять гривень 00 копійок).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення складено 24 січня 2022.

Суддя Севастьяненко К.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2022
Оприлюднено15.02.2022
Номер документу103174766
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/19292/21

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 02.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Рішення від 24.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Севастьяненко К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні