Рішення
від 21.01.2022 по справі 520/24877/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21 січня 2022 року № 520/24877/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Зінченко А.В. ,розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" (вул. Плеханівська, буд. 92-А, корп.Б,оф.1001Б,м. Харків,61001, код ЄДРПОУ 36625759) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд:

-визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.09.2021 року №3147698/36625759 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №75 від 12.08.2021 року та зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) від 12.08.2021р. №75 датою її фактичного подання.

-визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.10.2021 року №3270941/36625759 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №76 від 13.08.2021 року та зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) від 13.08.2021р. №76 датою її фактичного подання.

-визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.10.2021 року №3270943/36625759 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №148 від 30.09.2021 року та зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) від 30.09.2021р. №148 датою її фактичного подання.

-визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.10.2021 року №3270942/36625759 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №149 від 30.09.2021 року та зобов"язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) від 30.09.2021р. №149 датою її фактичного подання.

Дослідивши надані матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю БК Харківбудмонтаж було складено податкові накладні № 75 від 12.08.2021р., № 76 від 13.08.2021р„ № 148 від 30.09.2021р„ № 149 від 30.09.2021р. які були направлені для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.

Рішеннями комісії ТУ ДПС у Харківській області (№ 3147698/36625759 від 23.09.2021р., № 3270941/36625759 від 22.10.2021р., № 3270943/36625759 від 22.10.2021р., № 3270942/36625759 від 22.10.2021р.), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної\розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було відмовлено у реєстрації податкових накладних та у подальшому рішеннями ДПС України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) за № 45770/36625759/2від 07.10.2021р„ № 50248/36625759/2 від 02.11.21р., № 50235/36625759/2 від 02.11.21р., № 50239/36625759/2 від 02.11.2021р. відмовлено ТОВ БК ХБМ в задоволенні скарг на Рішення ГУ ДПС у Харківській області відповідно.

ТОВ БК ХБМ не погоджується з рішеннями комісії ГУ ДПС України у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної\розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та вважає, що воно прийнято із порушенням чинного законодавства та підлягає скасуванню , а тому звернулось до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Щодо податкової накладної №75 від 12.08.2021р., то матеріалами справи підтверджено, що 19.06.2021 року Між ТОВ БК ХБМ та ТОВ Новотерм було укладено договір №21 на виконання робіт з монтажу зйомного монорельсу за адресою: м.Харків, Карачівське шоссе, 44. Субпідрядні організації не залучали. ТОВ БК ХБМ отримало передоплату згідно з договором та у подальшому після підписання акту виконаних робіт було виписано накладну № 75.

З огляду на вищезазначене ТОВ БК ХБМ було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №75 від 12.08.2021р. на загальну суму 13562,15 грн. (ПДВ 2260,36грн).

Зазначена податкова накладна була прийнята та зупинена. У квитанції зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Разом з цим запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ БК ХБМ 17.09.2021 року було подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

До зазначеного повідомлення було надано пояснення та усі необхідні документи , а саме: накази, платіжні доручення, штатні розписи, договори, рахунки договірних цін, локальні кошториси на будівельні роботи, відомості ресурсів, податкові накладні, рахунки-фактури, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, оборотньо-сальдові відомості, відомості про вантаж, довідки про вартість виконаних робіт, акти, накладні-вимоги, квитанції та ін.

Рішенням Головного управління ДПС у Харківській області від 23.09.2021 року за № 3147698/36625759 від 23.09.2021р.було відмовлено у реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортуваннянавантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактурй\інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

В подальшому ТОВ БК ХБМ 04.10.2021 року подано скаргу до ДПС України на рішення з наданням усіх документів в результаті чого 07.10.2021 року було винесено рішення № 45770/36625759/2 яким залишено скаргу ТОВ БК ХБМ без задоволення.

Щодо податкової накладної №76 від 13.08.2021р та №149 від 30.09.2021р.

Судом встановлено, що 13.08.2021 року Між ТОВ БК ХБМ та ТОВ Новотерм було укладено договір №22 на виконання робіт з ремонту кюбелів в кількості 3 (три) штуки за адресою :м.Харків, вул.Карачівське шоссе 44. Субпідрядні організації не залучали. ТОВ БК ХБМ отримало передоплату згідно з договором і за правилом першої події було виписано накладну №76 та у подальшому після підписання акту виконаних робіт було виписано накладну № 149.

З огляду на вищезазначене ТОВ БК ХБМ було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №76 від 13.08.2021р. на загальну суму 22500 грн. (ПДВ 3750 грн.). та у подальшому податкову накладну №149 від 30.09.2021р. на загальну суму 22500 грн. (ПДВ 3750 грн.).

Зазначені податкові накладні були прийняті та зупинені. У квитанціях зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Разом з цим запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ БК ХБМ 18.10.2021 року відповідно було подані повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

До зазначених повідомлень було надано пояснення та усі необхідні документи , а саме: накази, платіжні доручення, штатні розписи, договори, рахунки договірних цін, локальні кошториси на будівельні роботи, відомості ресурсів, податкові накладні, рахунки-фактури, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, оборотньо-сальдові відомості, відомості про вантаж, довідки про вартість виконаних робіт, акти, накладні-вимоги, квитанції та ін.

Рішеннями Головного управління ДПС у Харківській області від 22.10.2021 року за № 3270941/36625759 та від 22.10.2021 року за № 3270942/36625759 було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку із ненаданням первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури\інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

В подальшому ТОВ БК ХБМ 27.10.2021 року подані скарги до ДПС України на рішення з наданням усіх документів в результаті чого 02.11.2021 року були винесені рішення № 50248/36625759/2 та № 50239/36625759/2 , якими залишені скарги ТОВ БК ХБМ без задоволення.

Щодо податкової накладної №148 від 30.09.2021р.

19.06.2021 року Між ТОВ БК ХБМ та ТОВ Новотерм було укладено договір №20 на виконання робіт з ремонту залізничної естакади за адресою: м.Харків, Карачівське шоссе, 44. Субпідрядні організації не залучали. ТОВ БК ХБМ отримало передоплату згідно з договором та була виписана податкова накладна №87 від 23.07.2021р., яка була зареєстрована та у подальшому після підписання акту виконаних робіт було виписано накладну № 148.

З огляду на вищезазначене ТОВ БК ХБМ було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі Податкових накладних податкову накладну №148 від 30.09.2021р. на загальну суму 16692,80 грн. (ПДВ 2782,13грн.).

Зазначена податкова накладна була прийнята та зупинена. У квитанції зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Разом з цим запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу ТОВ БК ХБМ 18.10.2021 року та було подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

До зазначеного повідомлення було надано пояснення та усі необхідні документи, а саме: накази, платіжні доручення, штатні розписи, договори, рахунки договірних цін, локальні кошториси на будівельні роботи, відомості ресурсів, податкові накладні, рахунки-фактури, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, оборотньо-сальдові відомості, відомості про вантаж, довідки про вартість виконаних робіт, акти, накладні-вимоги, квитанції та ін.

Рішенням Головного управління ДПС у Харківській області від 22.10.2021 року за № 3270943/36625759 від 23.09.2021р.було відмовлено у реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням первинних документів щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури\інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

В подальшому ТОВ БК ХБМ 26.10.2021 року подано скаргу до ДПС України на рішення з наданням усіх документів в результаті чого 02.11.2021 року було винесено рішення № 50235/36625759/2 яким залишено скаргу ТОВ БК ХБМ без задоволення.

Проаналізувавши наведене, суд вказує, що Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з п. б Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття .

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно з п. 8 Порядку № 1165, яким визначено критерії ризиковості платника податку на додану вартість, у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі,

Згідно з п. 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З вищевикладеного, на думку суду, вбачається відсутність підстав для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки Позивач надав всі необхідні документи, пояснення, а також 23.03.2021 було прийнято рішення про невідповідність підприємства-позивача критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, суд робить висновок, що Рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам чинного законодавства, винесене безпідставно, а тому підлягає скасуванню.

Також суд вказує, що перелічені вище документи відповідають вимогам чинного законодавства та є достатнім доказом для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Верховний Суд у постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18. від 24.09.2019 у справі № 940/1693/18 неодноразово зазначав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посипання на пункт відповідних Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до не обґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить де його протиправності.

Така підстава, як надання не чітко визначеного пакету документів не може слугувати самостійною, окремою підставою для відмови в реєстрації податкових накладних виходячи із наступного.

За визначенням, наведеним у ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Визначення поняття господарської операції також наведене у ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , згідно положень якої господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.

За змістом ч. І ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Тобто для бухгалтерського обліку, а відповідно і податкового обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

Відповідно до наведеного вище визначення господарська операція пов`язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу.

Вказана правова позиція викладена Верховним Судом, у постановах від 05.11.2019 у справі № 804/1571/15, від 19.03.2019 у справі № 809/1718/15.

Також суд вказує, що згідно з п. 5 Порядку N 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку N 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку N 1165).

Додатками N 1 та N 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.

Додатком 1 до Порядку N 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Судом встановлено, що рішення не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланнями на відповідні документи.

Відповідач не вказав з яких конкретно джерел отримана податкова інформація, на якій базується рішення, періодів, видів господарських операцій, кодів Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності ("УКТ ЗЕД") або кодів Державного класифікатора продукції та послуг ("ДКПП") та, які конкретно ознаки вказують на ризиковість таких господарських операцій, а також в рядку "Податкова інформація" не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

Суд зазначає, що Порядок N 1165 не передбачає такого критерію ризиковості операції, як участь контрагента в ризикових операціях та наголошуємо на принципі індивідуальної юридичної відповідальності, закріпленому статтею 61 Конституції України.

Отже, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення не містить жодної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, як і не містить доказів наявності податкової інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланнями на відповідні документи.

Суд зазначає, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.

Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.09.2021 року №3147698/36625759 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №75 від 12.08.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) від 12.08.2021р. №75 датою її фактичного подання.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.10.2021 року №3270941/36625759 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №76 від 13.08.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) від 13.08.2021р. №76 датою її фактичного подання.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.10.2021 року №3270943/36625759 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №148 від 30.09.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) від 30.09.2021р. №148 датою її фактичного подання.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.10.2021 року №3270942/36625759 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №149 від 30.09.2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Харківбудмонтаж» (код ЕДРПОУ 36625759) від 30.09.2021р. №149 датою її фактичного подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" (вул. Плеханівська, буд. 92-А, корп.Б,оф.1001Б,м. Харків,61001, код ЄДРПОУ 36625759) сплачений судовий збір в сумі 4540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) грн.00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Харківбудмонтаж" (вул. Плеханівська, буд. 92-А, корп.Б,оф.1001Б,м. Харків,61001, код ЄДРПОУ 36625759) сплачений судовий збір в сумі 4540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) грн.00 коп.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя А.В.Зінченко

Дата ухвалення рішення21.01.2022
Оприлюднено15.02.2022
Номер документу103176794
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/24877/21

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 09.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 21.08.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 21.08.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Рішення від 21.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 30.11.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні