ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 лютого 2022 року справа №360/3909/21
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючого судді Казначеєва Е.Г., суддів Геращенка І.В., Міронової Г.М., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Рубіжанської міської ради Луганської області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2021 р. у справі № 360/3909/21 (головуючий І інстанції І.В. Тихонов) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рубіжтепло" до Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Рубіжтепло (далі - позивач, ТОВ Рубіжтепло ) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Рубіжанської міської ради Луганської області (далі - відповідача), в якому просило: изнати протиправним та скасувати рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/201 від 27.01.2021 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» ; зобов`язати відповідача повторно розглянути на найближчому пленарному засіданні заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» від 16.10.2020 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер 4412500000:01:003:0012, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вулиця Менделєєва, р-н б. № 35 та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2021 року задоволено частково позовні вимоги, а саме суд: визнав протиправним та скасував рішення Рубіжанської міської ради Луганської області від 27.01.2021 № 6/201 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» ; зобов`язав Рубіжанську міську раду Луганської області повторно розглянути на найближчому пленарному засіданні заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» від 16.10.2020 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер 4412500000:01:003:0012, яка розташована за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35; стягнув на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» за рахунок бюджетних асигнувань Рубіжанської міської ради Луганської області судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 2270,00 грн. В решті позовних вимог відмовив.
Відповідач, не погодившись з судовим рішенням, звернувся з апеляційною скаргою в якій посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального та процесуального права просив, рішення скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування скарги зазначено, що суд не надає оцінку доводам відповідача про те, що спірна земельна ділянка з кадастровим номером 4412500000:01:003:0012 знаходиться на землях промисловості, а не енергетики, тобто зареєстрована у Державному земельному кадастрі за цільовим призначенням 11.04 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництво та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води), що відноситься до земель промисловості.
Земельні ділянки використовуються лише за цільовим призначенням, зміна цільового призначення земельної ділянки здійснюється на підставі проекту землеустрою щодо його зміни, а спірний проект розроблений з метою відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування модульної котельні, що підтверджено матеріалами справи та зверненням позивача із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою від 03.06.2020 №173.
Доданий до спірного проекту землеустрою висновок експерта державної експертизи про розгляд документації із землеустрою №19136/82-20 від 22.09.2020, на який посилається суд, як на єдиний доказ того, що спірний проект землеустрою відповідає земельному законодавству, не містить ані мокрої печатки, ані підпису особи, що його склала. Оригінал цього документу судом оглянуто не було (оскільки справа розглядалася без виклику сторін), а тому він взагалі не міг розглядатися як доказ.
Після прийняття рішення від 27.01.2021 № 6/201 Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло проект землеустрою був завчасно витребуваний позивачем у відповідача, та повернутий на його письмову вимогу, тобто Рубіжанська міська рада не має станом на сьогодні у своєму розпорядженні проекту землеустрою та не може перевірити який саме висновок містився у проекті з самого початку та чи був він взагалі. Зміст зазначеного висновку також викликає сумніви у відповідача оскільки складений всупереч вимогам діючого законодавства з огляду на те, що на момент звернення ТОВ Рубіжтепло до Рубіжанської міської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та на момент розробки проекту, земельна ділянка не була сформована.
Відповідно до частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Суд, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.
03.06.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» звернулося до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у якому просило надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 100 м.кв. із земель комунальної власності, з метою подальшої передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35, для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) (а.с. 14).
За результатами розгляду клопотання прийнято рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/43 від 24.06.2020, яким було вирішено надати дозвіл позивачу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0100 га із земель комунальної власності, з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35, для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) з метою забезпечення теплом об`єктів соціальної сфери міста Рубіжне Луганської області (а.с. 15).
Позивачем із державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» Луганська регіональна філія було укладено договір про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки № б/н від 01.09.2020 (а.с. 9).
Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» Луганська регіональна філія було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35 (а.с. 10-28).
Відповідно до висновку експерту державної експертизи про розгляд документації із землеустрою №19136/82-20 від 22.09.2020 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35, відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам та погоджується (а.с. 29).
Позивач звернувся до відповідача із заявою від 16.10.2020, у якій просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер 4412500000:01:003:0012, яка розташована за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35, та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (а.с. 33).
Відповідачем з огляду на пояснювальну записку Управління землеустрою, архітектури та містобудування Рубіжанської міської ради від 19.10.2020 № 458 (а.с. 36) було складено проект рішення «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» , відповідно до якого вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду на 49 (сорок дев`ять) років ТОВ «Рубіжтепло» земельну ділянку (кадастровий номер 4412500000:01:003:0012) із земель комунальної власності (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,0100 га, розташовану за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води). (том 1 а.с. 35)
Вказаний проект був повторно направлено на погодження до спеціалістів міської ради, після чого повторно спрямовано на розгляд депутатської комісії, за результатами якого спеціалісти юридичного відділу міської ради та відділу архітектури та містобудування знайшли ряд зауважень до проекту рішення, а саме рекомендувала винести його на сесію з відмовою у зв`язку із невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу, про що складено протокол № 9 від 20.01.2021 засідання постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування та земельних відносин (а.с.41-42).
Згідно із інформацією, що зазначена в інформаційній записці від 19.01.2021 № 72 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування, приймаючи рішення № 113/43 від 24.06.2020 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» Рубіжанська міська рада визначила вид використання земельної ділянки - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної). Вид використання земельної ділянки - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) визначено також у проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки, тоді як витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (дата формування 09.10.2020, номер НВ-4404819472020) містить загальні відомості про земельну ділянку, в яких визначено вид використання земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (а.с.44-45).
В окремій думці начальника юридичного відділу Рубіжанської міської ради від 06.01.2021 № 7 зазначено, що наявна очевидна невідповідність проекту землеустрою розробленого для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту з даними, внесеними до Державного земельного кадастру - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (а.с. 46-47).
27 січня 2021 року відповідачем прийнято рішення № 6/201 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» , яким відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35, у зв`язку із невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу» ( а.с. 43).
Спірним питанням є правомірність рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/201 від 27.01.2021 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» .
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд виходив з того, що виходячи з комплексного аналізу зазначених документів спірну земельну ділянки відведено для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту, а саме розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної, відповідачем не доведено невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам закону.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та фактам, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
За змістом статті 13 Конституції України, земля є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повноваження у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, визначені ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в України .
Відповідно до вимог ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в України , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Стаття 12 Земельного кодексу України визначає, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
За положенням ч.1 ст.123 ЗК України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Із аналізу вищезазначених положень слідує, що законодавцем передбачено вичерпні підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, а саме: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачу рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/43 від 24.06.2020, надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0100 га із земель комунальної власності, з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35, для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) з метою забезпечення теплом об`єктів соціальної сфери міста Рубіжне Луганської області.
При цьому, цільове призначення використання земельної ділянки визначене у вказаному рішенні відповідає проекту.
Отже, на час надання дозволу на розробку проекту місце розташування відповідало вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини 4 статті 123 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
За положенням частини 6 статті 186 Земельного кодексу України, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Згідно частини 1-2, 5-7, 17 статті 186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, підлягає обов`язковому погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об`єкт будівництва або планується розташування такого об`єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.
Органи, зазначені в частинах 1 - 3 цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.
Проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб погоджуються у порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, та затверджуються: у разі якщо проект передбачає впорядкування для містобудівних потреб території, розташованої в межах населених пунктів, - відповідними сільськими, селищними, міськими радами; у разі якщо проект передбачає впорядкування для містобудівних потреб території, розташованої за межами населених пунктів, - районною державною адміністрацією, а у разі якщо районна державна адміністрація не утворена - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.
Підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Отже, вказана норма передбачає, що підставою для відмови у погоджені проекту є невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Відповідно до висновку експерту державної експертизи про розгляд документації із землеустрою проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Менделєєва в районі будинку № 35, відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам та погоджується.
Отже, матеріали справи свідчать, що у відповідності до статті 118, 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки було погоджено.
Тобто, за результатами обов`язкової державної експертизи та погодження проекту встановлено його відповідність положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Суд не приймає посилання апелянта, як на обґрунтування доводів апеляційної скарги, на те, що висновок експерта державної експертизи про розгляд документації із землеустрою №19136/82-20 від 22.09.2020 не може бути належним доказом, оскільки не містить ані мокрої печатки, ані підпису особи, що його склала, суд звертає увагу, що адміністративний суд під час перевірки правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, повинен надати правову оцінку тим обставинам, які стали підставою для його прийняття та наведені безпосередньо у цьому рішенні, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень для доведення правомірності ( виправдання ) свого рішення. Аналогічна правова позиція міститься у п. 75 постанови Верховного Суду від 17.12.2018 по справі №509/4156/15-а (адміністративне провадження №К/9901/7504/18). Матеріали справи свідчать, що ці обставини не були підставами для прийняття відповідачем оскаржуваного рішення та не були наведені безпосередньо у оскаржуваному рішенні.
За ч.11 ст.123 ЗК України, рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Відповідно до ч.14 ст.123 ЗК України, підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Отже, вказана норма передбачає, що підставою для відмови у затвердженні проекту може бути лише невідповідність проекту вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Відмова відповідача у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки вмотивована невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу, а саме невідповідність проекту землеустрою розробленого для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту з даними, внесеними до Державного земельного кадастру - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Суд зазначає, що положення ч.14 ст.123 ЗК України не містять такої підстави для відмови як невідповідність виду використання земельної ділянки виду який визначено у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Також, у статті 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії.
Так зазначеною статтею встановлено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Частиною 4 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , передбачено, що зміна цільового призначення земельної ділянки допускається виключно за умови дотримання правил співвідношення між новим видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного відповідною містобудівною документацією на місцевому рівні, крім випадків, визначених частиною 3 статті 20 Земельного кодексу України.
Водночас, відповідно до ч. 5 ст. 20 ЗК України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Отже, зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель (за виключенням земель сільськогосподарського призначення та земель оборони), здійснюється її власником (користувачем) самостійно
Як зазначалось позивач звертався з питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності
У інформаційній записці зазначено, що витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку містить загальні відомості про земельну ділянку, а саме визначено вид використання земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води). При цьому, у записці зазначено, що приймаючи рішення Рубіжанська міська рада визначила вид використання земельної ділянки - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної), що відповідає поданому проекту.
Тобто, вказаною запискою та рішенням не встановлено, що земельна ділянка не відповідає цільовому призначенню, а визначено лише невідповідність даним у витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
При цьому, з вищевикладеного вбачається, що категорія земель щодо яких позивач звернувся залишилось незмінною, а саме землі житлової та громадської забудови з призначення для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури.
Відповідачем у вищезазначених документах було підтверджено, що ним, як власником, було самостійно визначено вид використання земельної ділянки - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної. Суд зазначає, що відповідач як власник має право вносити відповідні зміни до Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
На підставі викладеного, суд погоджується з судом першої інстанції, що відповідачем не доведено невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, що є єдиною підставою відмови у наданні такого дозволу.
Таким чином, виходячи з комплексного аналізу зазначених документів суд дійшов до висновку, що спірну земельну ділянку відведено для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту, а саме розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної.
За таких обставин, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення адміністративного позову. Доводи апеляційної скарги зроблених висновків не спростовують.
Статтею 316 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, судова колегія вважає, що рішення суду першої інстанції є обґрунтованим, прийняте на підставі з`ясованих та встановлених обставинах справи, які підтверджуються доказами, та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
Керуючись статями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Рубіжанської міської ради Луганської області - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2021 р. у справі № 360/3909/21 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та відповідно до ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дати проголошення.
Повне судове рішення складено та підписано колегією суддів 02 лютого 2022 року.
Суддя-доповідач: Е.Г.Казначеєв
Судді: Г.М. Міронова
І.В. Геращенко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2022 |
Оприлюднено | 15.02.2022 |
Номер документу | 103180247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні