Постанова
від 20.01.2022 по справі 160/892/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

20 січня 2022 року м. Дніпросправа № 160/892/21

головуючий суддя І інстанції - Кальник В.В.

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді (доповідача) Іванова С.М.,

суддів: Панченко О.М., Чередниченка В.Є.,

за участю:

секретаря судового засідання: Шелепової Ю.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.04.2021 року в адміністративній справі №160/892/21 за позовом Приватного підприємства "АВТОГАЗСЕРВІС" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування наказу та податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "АВТОГАЗСЕРВІС" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати наказ ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 21.07.2020 р. №1613-п про проведення фактичної перевірки ПП АВТОГАЗСЕРВІС (код ЄДРПОУ 31197861) за адресою Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вул. Широва, буд. 45;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми С від 31.08.2020 р. №0011390510, відповідно до якого ПП АВТОГАЗСЕРВІС було застосовано адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну, а саме, зобов`язано сплатити суму штрафу у розмірі 1 499 363,50 грн.;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми ПС від 31.08.2020 р. №0011360510, відповідно до якого ПП АВТОГАЗСЕРВІС було застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу за платежем акцизний податок на пальне, а саме, зобов`язано сплатити суму штрафу у розмірі 60 000,00 грн.;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми С від 31.08.2020 р. №0011380510, відповідно до якого ПП АВТОГАЗСЕРВІС було застосовано штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів, а саме, зобов`язано сплатити суму штрафу у розмірі 141 871,20 грн.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.04.2021 року адміністративний позов Приватного підприємства "АВТОГАЗСЕРВІС" було задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 31.08.2020 р. №0011360510 про застосовування фінансових санкцій у вигляді штрафу за платежем акцизний податок на пальне, у розмірі 60 000,00 грн.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 31.08.2020 р. №0011390510 про застосування адміністративного штрафу та штрафних санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну у розмірі 1 499 363,50 грн.

Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Запорізькій області, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірні податкові повідомлення рішення були прийняті відповідачем з дотриманням приписів чинного законодавства, що свідчить про відсутність підстав для їх скасування.

Приватним підприємством "АВТОГАЗСЕРВІС" було подано відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на обґрунтованість висновків суду першої інстанції, останнє просило апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Учасники судового процесу в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що у відповідності до ч. 4 ст. 229 та ч. 2 ст. 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи без участі останніх та без фіксування судового розгляду технічними засобами.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як було встановлено судом першої інстанції, видами діяльності позивача, відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є:

46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний);

77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів;

47.30 Роздрібна торгівля пальним;

77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у.;

46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі наказу від 21.07.2020 р. №1613-п проведена фактична перевірка АЗС, що належить ПП АВТОГАЗСЕРВІС , розташованої за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вул. Широка., 45, результати якої оформлені актом (довідкою) від 06.08.2020 року №0137/04/36/05/РРО/31197861.

Згідно з висновками акта (довідки) від 06.08.2020 року, перевіряючими встановлені порушення:

- п. 11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (із змінами та доповненнями):

Проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування (для пального із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Порушення п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (із змінами та доповненнями):

Вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Загальна сума по товарним запасам, які не обліковані в установленому законодавством порядку складає 68 385,60 грн.

ст. 15 Закону України від 19.12.1995р. №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами та пальним із змінами та доповненнями, а саме:

- роздрібна торгівля пальним через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), незазначений у ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, суми реалізованого пального за період з 10.04.2020 р. по 30.07.2020 р. складає - 749 681,75 грн.

пп. 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПК України, а саме:

- реалізація пального без застосування обладнання та введених належним чином в експлуатацію рівнемірів - лічильників на 3 місцях відпуску пального.

На висновки, викладені в акті перевірки, позивачем були подані заперечення, які відповідач залишив без задоволення.

Встановлені порушення мали наслідком прийняття:

- податкового повідомлення-рішення форми С від 31.08.2020 р. №0011390510, про застосування штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну;

- податкового повідомлення-рішення форми ПС від 31.08.2020 р. №0011360510, про застосовування фінансових санкцій у вигляді штрафу за платежем акцизний податок на пальне;

- податкового повідомлення-рішення форми С від 31.08.2020 р. №0011380510, про застосування штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів.

Не погоджуючись із винесеними відповідачем податковими повідомленнями-рішеннями, позивачем було направлено відповідну скаргу до ДПС України.

За результатами розгляду зазначеної скарги, ДПС України залишило без змін податкові повідомлення-рішення 31.08.2020 р. №00113680510 форми ПС , №0011390510 форми С , а податкове повідомлення-рішення №0011380510 від форми С було скасовано в частині 136 771,20 грн. застосованих штрафних санкцій за здійснення реалізації товарів, які не обліковані у встановленому порядку за місцем реалізації та зберігання, в іншій частині зазначене податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

Не погодившись з правомірністю прийняття наведених податкових повідомлень-рішень, позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправності спірних податкових повідомень-рішень.

Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального .

Відповідно до ст. 1 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального визначено, що ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Згідно ч. 11 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.

Відповідно до ч. 20 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

За приписами ч.ч. 33, 34, 36 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Так, з 01.07.2019 року Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального введено ліцензування таких операцій з пальним: виробництво, оптова торгівля, роздрібна торгівля, зберігання. Усі види ліцензій - терміном дії на 5 років.

Роздрібна торгівля пальним - це діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/ автогазозаправної станції/ газонаповнювальної станції/ газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів - так визначено ст. 1 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального зі змінами та доповненнями.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним СГ додатково зазначають адресу місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та інформацію про них: модель, модифікацію, заводський номер, виробника, дату виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, та дату початку їх обліку в податкових органах.

Безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів, також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді (п. 1.4 глави І Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління НБУ від 21.01.2004 р. № 22).

Статтею 2 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено, що розрахунковою операцією є, зокрема, приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, зокрема, в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій

Пунктами 1 та 2 розділу II Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. № 13, визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований РРО при проведенні розрахунків за продані товари/ послуги, який повинен містити обов`язкові реквізити згідно з визначеним переліком, в тому числі позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо) та суму коштів за цією формою оплати.

Суб`єкт господарювання, який має ліцензію на роздрібну торгівлю пальним, може здійснювати продаж пального в безготівковій формі (у тому числі, якщо розрахунки здійснюються через установи банку), за умови обов`язкової видачі фіскального касового чека, в якому зазначає форму оплати - безготівкова.

Відповідно до ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг суб`єкти господарювання, які здійсню ють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій (п. 1 ст. З Закону), видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції (п. 2 ст. З Закону)

Згідно з п. 2 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 № 1442 із змінами та доповненнями (далі - Постанова № 1442), роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій, які призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів.

Розрахунки за продані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, талонів, відомостей на відпуск нафтопродуктів тощо) в установленому законодавством порядку. Разом з нафтопродуктами споживачеві в обов`язковому порядку видається розрахунковий документ за установленою формою на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару. У розрахунковому документі зазначається інформація про форму здійснення розрахунку. Розрахунки за продані нафтопродукти із застосуванням згідно з договорами талонів чи відомостей на відпуск нафтопродуктів здійснюються виключно через установи банків (п, 10 Постанови № 1442). Державний реєстр РРО містить окремий розділ Спеціалізовані електронні контрольно-касові апарати для автозаправних станцій (АЗС) .

У разі, якщо в результаті внесення таких змін у платника передбачено збільшення кількості РРО (КОРО), то такий платник додатково повинен внести плату за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями в розмірі, передбаченому ст. 15 Закону України №481/95-ВР.

Відтак, реалізація палива на АЗС мас здійснюватися із застосуванням зареєстрованого, опломбованого у встановленому порядку та переведеного у фіскальний режим роботи спеціалізованого РРО з роздрукуванням чеків установленої форми.

Відповідно до ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального у разі роздрібної торгівлі алкогольними напоями, пальним через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 200% вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10 000 грн.

Як свідчать встановлені справи, позивач має ліцензію на право реалізації роздрібної торгівлі пальним від 01.07.2019 року за № 04030314201900250, термін дії до 01.07.2024 р.

Відповідно до платіжних доручень № 2838 від 11.06.2019 р. та № 3327 від 15.06.2020 року позивачем було сплачено за ліцензію за період с 01.07.2019 р. по 01.07.2020 р. у розмірі 2000.00 грн. та за період з 01.07.2020 р. по 01.07.2021 р. у розмірі 2000.00 грн.

З матеріалів справи вбачається, що у зв`язку із наближенням до спливу строку експлуатації РРО Марія-ЛТ-МТМ заводський номер М31212002370, позивач звернувся до відповідача для реєстрації іншого РРО, а саме, ASC POS mini, заводський номер TN80080940. Зазначений РРО було зареєстровано відповідачем 10.04.2020 р. та присвоєно номер №3000783037.

Так, внесення даних про РРО ASC POS mini, заводський номер TN80080940 було здійснено 31.07.2020 р., тобто без переривання строку ліцензії.

Відтак, з огляду на вказані обставини справи, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції відносно неправомірності застосування відповідачем приписів ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального та прийняття податкоовго повідомлення-рішення від 31.08.2020 р. №0011390510 та необхідності його скасування.

Що стосується правомірності прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення від 31.08.2020 року №0011360510, то колегія суддів апеляційного суду зазначає наступне.

Відповідно до п.18, п.25 підр.5 p. XX Перехідні положення Податкового кодексу України, для визначення періоду, за який можливе застосування штрафних санкцій, у тому числі, за відсутність реєстрації лічильників та неподання Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі - дані з обігу пального на акцизному складі) законодавцем застосовується розподілення платників за чотирма категоріями, а саме:

- розпорядники акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20 000 куб. метрів;

- розпорядники акцизного складу, на акцизному складі яких розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20 000 куб. метрів;

- розпорядники акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів;

- розпорядники акцизних складів, які до 1 липня 2019 року не підпадали під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 Кодексу.

Так, згідно із п. 18 підр. 5 p. XX Перехідні положення Податкового кодексу України, штрафні санкції за відсутність реєстрації лічильників, згідно з пунктом 128.1 статті 128-1 цього Кодексу, застосовуються:

-з 1 липня 2019 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20 000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

-з 1 жовтня 2019 року - до розпорядника акцизного складу, па акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20 000куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

-з 1 квітня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

-з 1 липня 2020 року - до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу (незалежно від загальної місткості резервуарів, розташованих на акцизному складі такого розпорядника), а також до вітчизняних підприємств, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне).

Тобто, дія штрафних санкцій за несвоєчасне обладнання акцизних складів до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу встановлена з 1 липня 2020 року.

В свою чергу, відтермінування штрафних санкцій за несвоєчасне подання електронних документів з акцизних складів, встановлені пунктом 25 підр.5 р. XX Податкового кодексу України:

- норми пункту 128-1.2 статті 128-1 застосовуються з 1 жовтня 2019 року, а норми пункту 128-1.3 статті 128-1 -з 1 січня 2020 року (крім штрафних санкцій за неподання електронних документів з акцизних складів. на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб, метрів, та з акцизних складів, розпорядники яких до 1 липня 2019 року не підпадали під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу);

- норми пункту 128-1.3 статті 128-1 цього Кодексу за неподання електронних документів з акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, починають застосовуватися з 1 квітня 2020 року.

Із наведених норм вбачається, що право (не з 1 січня 2020 року) щодо застосування штрафних санкцій надані двом категоріям розпорядників акцизних складів за аналогією із п.18 підр.5 р. XX Податкового кодексу України, а саме: до розпорядників акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів; до розпорядників акцизних складів, які до 1 липня 2019 року не підпадали під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу.

При цьому, дія штрафних санкцій за несвоєчасне подання електронних документів для розпорядників акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів встановлена з 1 квітня 2020 року.

Як свідчать встановлені обставини справи, підставою прийняття податкового повідомлення-рішення від 31.08.2020 р. №0011360510 були висновки відповідача відносно не обладнання трьох резервуарів рівномірами лічильниками рівня пального (один резервуар - газ пропан (скраплений), другий резервуар - бензин А-92, третій резервуар - дизельне паливо), чим порушено пп. 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПК України.

Однак, з матеріалів справи вбачається, що позивачем 31.03.2020 р. та повторно 09.04.2020 р. до контролюючого органу надавались Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари, вітроміри та рівноміри.

Таким чином, з огляду на вказані обставини справи, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції відносно протиправності прийняття податкового повідомлення-рішення від 31.08.2020 р. №0011360510 та необхідності його скасування.

Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.04.2021 року в адміністративній справі №160/892/21- залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддя С.М. Іванов

суддя О.М. Панченко

суддя В.Є. Чередниченко

Дата ухвалення рішення20.01.2022
Оприлюднено15.02.2022
Номер документу103197471
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/892/21

Ухвала від 08.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 11.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 21.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 13.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 20.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні