ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/3728/20
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 січня 2022 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Бужак Н. П.
Суддів: Костюк Л.О., Степанюка А.Г.
За участю секретаря: Шевченко Е.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Калинівської селищної ради Фастівського району Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2021 року у справі за адміністративним позовом Васильківської міської ради Київської області (Здорівської сільської ради) до Калинівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення,-
У С Т А Н О В И В:
Здорівська сільська рада Васильківського району Київської області звернулась до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Калинівського селищної ради Васильківського району Київської області, в якому просила визнати протиправним та скасувати рішення позачергової сорок сьомої сесії VII скликання другого пленарного засідання Калинівської селищної ради від 21 лютого 2020 року № 795-47-VІІ "Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області, про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області, про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка".
Позовні вимоги позивач мотивує тим, що рішення від 21 лютого 2020 року № 795-47-УІІ "Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт Калинівка Васильківського району Київської області, про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області, про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка" є протиправним, так як прийнято відповідачем з порушенням порядку погодження проекту змін із органом місцевого самоврядування, який представляє інтереси суміжної із відповідачем територіальної громади, а саме с. Здорівка та без врахування того, що частина території, яка було включена спірним рішенням до меж селища Калинівка входить до територіальних меж с. Здорівка.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2021 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення позачергової сорок сьомої сесії VII скликання другого пленарного засідання Калинівської селищної ради від 21 лютого 2020 року № 795-47-VІІ "Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт Калинівка Васильківського району Київської області, про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області, про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка".
Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, Калинівська селищна рада Фастівського району Київської області звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2021 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Калинівського селищної ради Фастівського району Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2021 року у справі за адміністративним позовом Здорівської сільської ради до Калинівського селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення та призначено справу до апеляційного розгляду на 02 листопада 2021 року о 10:40 годин. У подальшому розгляд справи було відкладено на 11:40 годин 16 листопада 2021 року.
Відповідно до ухвали Шостого апеляційного адміністративного суду від 16 листопада 2021 року допущено заміну Здорівської сільської ради на її правонаступника Васильківську міську раду Київської області.
Зобов`язано Калинівську селищну раду Фастівського району Київської області не пізніше ніж за сім днів до судового засідання опублікувати оголошення про розгляд справи за позовом Васильківської міської ради Київської області до Калинівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення Калинівської селищної ради від 21 лютого 2020 року № 795-47-VІІ "Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт Калинівка Васильківського району Київської області, про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області, про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка", у виданні, в якому цей акт офіційно оприлюднений, із зазначенням вимог позивача щодо оскаржуваного акту, реквізитів нормативно-правового акту, дати, часу і місця судового розгляду адміністративної справи.
Зобов`язано Калинівську селищну раду Фастівського району Київської області у межах установленого вище строку надати суду докази опублікування відповідного оголошення.
Явку представника Васильківської міської раду Київської області у судове засідання 07 грудня 2021 року о 09 годині 30 хвилин визнати обов`язковою.
07 грудня 2021 року в судовому засіданні оголошено перерву до 10.00. 11.01.2022 у зв`язку з неподанням відповідачем відомостей щодо розміщення оголошення в засобі масової інформації та продовжено розгляд справи на більш розумний, а саме на 10.00 11.01.202.
В судовому засіданні 11 січня 2022 року представником відповідача було надано до справи ксерокопію Фастівської газети Перемога №51 від 23 грудня 2021 в якій розміщено оголошення про розгляд даної справи (т.6, а.с.82-83).
11.01.2022 в судовому засіданні було оголошено перерву до 25.01.2022 для надання додаткових доказів на більш розумний строк до 10-30 25.01.2022.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши докази та надані сторонами додаткові пояснення, заслухавши пояснення осіб, що з`явились в судове засідання, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.
Судом встановлено, що 27.07.2016 р. Калинівська селищна рада на сьомій сесії VII скликання прийняла рішення №178-08-VII "Про затвердження договору з ТОВ "ПРОЕКТГЕНПЛАН" на розробку містобудівної документації щодо внесення змін до генерального плану смт. Калинівка".
15.08.2016 р. Калинівська селищна рада звернулася до Київської обласної державної адміністрації з листом №698/02-22 щодо надання державних інтересів для їх врахування під час розробки проекту змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області.
04.10.2016 р. Київська обласна державна адміністрація листом №11-23/14896 повідомила Калинівську селищну раду про те, що для дострокового внесення змін до генерального плану смт. Калинівка, який було затверджено рішенням дев`ятнадцятої сесії VI скликання Калинівської селищної ради від 29.08.2012 №350-19-УІ, Васильківською районною державною адміністрацією попередньо має бути проведено містобудівний моніторинг (ч. 4 ст. 23 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"), матеріали якого необхідно затвердити розпорядженням Васильківської райдержадміністрації.
22.03.2017 р. в громадсько-політичній газеті Васильківщини "Життя і слово" №22 за 2017 рік Калинівською селищною радою розміщено оголошення про початок процедури громадських слухань щодо Генерального плану (внесення змін) смт. Калинівка Васильківського району Київської області, які відбудуться з 22 березня по 22 квітня 2017 року за адресою: Київська область, Васильківський район, смт Калинівка, вул.- Центральна, 57 приміщення Калинівської селищної ради.
14.12.2017 р. Калинівська селищна рада листом №108/02-22 "Про зміну меж смт. Калинівка" повідомила Васильківську районну державну адміністрацію Київської області про те, що проект "Внесення змін до генерального плану смт Калинівка Васильківського району Київської області" розроблює ТОВ "ПРОЕКТГЕНПЛАН".
20.12.2017 р. Васильківська районна державна адміністрація листом №2499/6-28 повідомила ТОВ "ПРОЕКТГЕНПЛАН", що не заперечує щодо включення даної території в проектні межі селища міського типу Калинівка при умові надання згоди власників (землекористувачів) відповідних земельних ділянок, погодження проекту "Внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області" відповідно до вимог чинного законодавства України, виконання встановлення та зміни меж селища міського типу Калинівка відповідно до вимог чинного законодавства.
21.11.2018 р. Київською обласною державною адміністрацією листом №11-22/5967 повідомлено Калинівську селищну раду про необхідність врахування під час розробки містобудівної документації державних інтересів, зокрема, щодо узгодження проектних рішень генерального плану смт. Калинівка з містобудівною документацією вищого рівня - схемою планування території Київської області, схемою планування території Васильківського району; щодо забезпечення відповідно до Закону України "Про основи містобудування" узгодження інтересів територіальних громад с. Путрівка, с. Багрін і с. Данилівка Васильківського району при вирішенні питань планування територій; щодо узгодження проектів генеральних планів наслених пунктів з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад с. Путрівка, с. Багрін і с. Данилівка Васильківського району відповідно до пункту 6 частини сьомої статті 17 Закону з врахуванням пропозицій по об`єднанню громад.
21.09.2019 р. в громадсько-політичній газеті Васильківщини "Життя і слово" №75 за 2019 рік Калинівською селищною радою розміщено повідомлення щодо оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту документу державного планування - "Внесення змін до генерального плану селища міського типу Калинівка Васильківського району Київської області".
05.12.2019 р. відбулося засідання архітектурно-містобудівної ради при департаменті містобудування та архітектури Київської облдержадміністрації щодо питання Генерального плану смт. Калинівка Васильківського району (внесення змін).
21.02.2020 р. Калинівською селищною радою було прийнято рішення № 795-47-VІІ "Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області , Рішення № 796-47-УІІ Про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області та №797-47-УІІ Про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка".
Зазначені рішення селищною радою були прийняті окремими рішеннями, що підтверджується протоколом позачергової 47 сесії УІІ скликання, друге пленарне засідання та рішеннями, які були долучені скаржником до апеляційної скарги та досліджені судом апеляційної інстанції під час розгляду справи (т.6, а.с. 13-20).
Надаючи оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами п. 42 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.
Відповідно до вимог пп. 6 п. а) ч. 1 ст. 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать - власні (самоврядні) повноваження: підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації.
За приписами ч. 1 ст. 12 Закону України "Про основи містобудування" до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.
Статтею 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.
Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.
У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Для населених пунктів з чисельністю населення до 50 тисяч осіб генеральні плани можуть поєднуватися з детальними планами всієї території таких населених пунктів.
Для населених пунктів, занесених до Списку історичних населених місць України, в межах визначених історичних ареалів у складі генерального плану населеного пункту визначаються режими регулювання забудови та розробляється історико-архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об`єкти культурної спадщини.
Склад, зміст та порядок розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.
Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк:
1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації;
2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування;
3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту;
4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами;
5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня;
6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах;
6-1) забезпечують розроблення проекту генерального плану населеного пункту з урахуванням обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України;
7) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.
Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується.
Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років.
Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.
У разі виникнення державної необхідності рішення щодо доцільності внесення змін до генерального плану населеного пункту приймається Кабінетом Міністрів України.
Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.
Матеріали генерального плану населеного пункту не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів генерального плану населеного пункту забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.
Експертизі містобудівної документації на місцевому рівні підлягають виключно генеральні плани міст.
Згідно зі ст. 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог:
1) урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території;
2) виділення зон обмеженої містобудівної діяльності;
3) відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій;
4) урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон;
5) установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови;
6) узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями;
7) відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів;
8) відображення обмежень (у тому числі меж) використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.
Параметри використання території та будівель, запропонованих для розташування у межах декількох земельних ділянок або окремої земельної ділянки, зокрема функціональне призначення, граничні поверховість та площа забудови, можливе розміщення на ділянці, є обов`язковими для врахування під час зонування відповідної території.
Перелік зазначених параметрів визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Внесення змін до плану зонування території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту.
Склад, зміст, порядок розроблення плану зонування території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
За порушення вимог, встановлених планом зонування території, фізичні та юридичні особи несуть відповідальність відповідно до закону.
План зонування території затверджується на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання.
План зонування території не підлягає експертизі.
Відповідно до положень Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290, організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів.
Отже, на місцевому рівні затвердження містобудівної документації, зокрема, генеральних планів певної території/внесення змін до геніальних планів, віднесене до виключних повноважень сільських, селищних, міських рад. При цьому, зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.
Як встановлено судом, 21.02.2020 Калинівською селищною радою було прийнято рішення № 795-47-VІІ "Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області, №796-47-УІІ Про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області, № 797-47-УІІ Про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка".
В ході апеляційного розгляду справи представник позивача зазначив, що спірні землі відносяться до території Здоровської сільської ради, яка наразі увійшла до ОТГ м. Васильків, проте відповідач безпідставно зазначені землі приєднав до Калинівської територіальної громади без будь якого узгодження з територіальною громадою с. Здорівка та без погодження з фізичними особами - власниками земельних ділянок, чим порушив вимоги чинного законодавства.
Колегія суддів погоджується з доводами відповідача з огляду на таке.
Згідно ч.6 п.7 ст. 17 Закону №3038-VI виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах. Зі змісту правової норми суду вбачається, що узгодження проекту генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад є необхідним лише при наявності спірних питань планування територій у приміських зонах. У випадку відсутності спірних питань - такого узгодження законодавець не вимагає.
Відповідно до п.1.4 Порядку №290 організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення зокрема узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів.
Отже, вказаними нормами визначено певну процедуру (вчинення дій), які проводяться органами місцевого самоврядування у процесі погодження містобудівної документації, одним із яких віднесене питання узгодження проекту генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах.
Під час розгляду справи представник відповідача пояснив, що підстави для підстави для погодження були відсутні, оскільки Київською обласною державною адміністрацією серед органів місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, не зазначено Здорівську сільську раду.
Як убачається з матеріалів справи, земельним ділянкам, що розташовані на так званому Здорівському масиві та які були включені до генерального плану Калинівської селищної ради проектом "Внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області", згідно даних публічної кадастрової карти України присвоєно номер КОАТУУ 3221483000, що закріплений за Здорівською сільською радою/с. Здорівка. Водночас, Калинівській селищній раді, з даних національного класифікатора ДК 014-97 присвоєно номер КОАТУУ 3221455800 (т.5 а.с.67).
Окрім того, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 15.04.2020 №206894334 комплексу "Логістичний центр Калинівка", який розташований на так званому Здорівському масиві присвоєно адресу: Київська обл., Васильківський р-н., с/рада Здорівка (т.1 а.с.135).
У листі-зверненні від 14.12.2017 №1080/02-22 голова Калинівської селищної ради просив голову Васильківської районної державної адміністрації Київської області клопотати перед керівництвом ТОВ "Проектгенплан" про включення в проекті межі селища Калинівка частину Васильківського району, що примикає до південної частини селища та входить в межі Здорівської сільської ради.
Таким чином, судом першої інстанції було встановлено, що територіальні громади смт. Калинівка та с. Здорівка є суміжними, а отже в силу положень статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", відповідач був зобов`язаний погодити проект "Внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області" із Здорівською сільською радою.
Проте, доказів, які б свідчили узгодження проекту "Внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області" із Здорівською сільською радою, відповідач не надав як в ході розгляду справи у суді першої інстанції, так і під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції.
Окрім того, колегія суддів враховує наступне.
Згідно рішення Васильківської районної ради Київської області №311-24-ІУ від 27.07.2005 погоджено розроблений проект землеустрою щодо встановлення меж і зміни межі с. Здорівка згідно розробленого плану землеустрою. Внесено пропозиції Київській облраді встановити межі с. Здорівка згідно розробленого проекту землеустрою.
Як убачається із схеми Генплану території Здорівської сільської ради Васильківського району Київської області, розробленого Українським науково-дослідним та проектним інститутом цивільного сільського будівництва та затвердженого у 1994 році, дія якого була пролонгована рішенням 25 сесії УІ скликання Здорівської сільської ради №321-25-УІ від 25 квітня 2013 (а.с. 62, т.5) замовник Здорівська сільська рада, передбачено резервні території для розвитку житлового та виробничого будівництва в села на проектний та позапроектний період. На позапроектний період 20-50 років - на захід від існуючого села, в напрямку транзитної автодороги Одеса-Київ.
Із пояснювальної записки, зокрема п 3.3 Охорона навколишнього середовища, убачається, що основним джерелом впливу на навколишнє середовище села є транзитна автодорога Державного значення Одеса-Київ і залізниця (а.с.60).
Окрім того, до проекту долучено інформацію до ділянок з кадастровим номером 3221455800:01:131:0158, 3221483000:02:002:0035 у вигляді карт та зазначень місце знаходження цих ділянок, а саме між залізницею та автодорогою Одеса-Київ, що свідчить, що дані земельні ділянки відносяться до Здорівської сільської ради.
У пояснювальній записці проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж смт. Калинівка Калинівської селищної ради Васильківського району Київської області, 2020 виготовленого ТОВ Межувальник , зазначено, що територію селища Калинівка передбачається збільшити в основному за рахунок земель Здорівської сільської ради, що безпосередньо прилягають до території села з південної сторони, та які неможливо включити в перспективі до території села Здорівка, так як їх розмежовує автодорога державного значення Київ-Одеса.
При складанні проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка вивчено і проаналізовано наявний планово-картографічний матеріал, а також статистичні та земельно-облікові дані. Згідно земельно-облікових даних площа селища Калинівка становить 828,5 га. На підставі Генерального плану смт Калинівка передбачено збільшити площу села на 109, 3996 га за рахунок земель, що перебувають у власності та користуванні громадян та юридичних осіб в межах Здорівської сільської ради (т.5, а.с.100-101).
На сесії Здорівської сільської ради №148-12-УІ у листопаді 2011 прийнято рішення про присвоєння назви новоутвореній вулиці вул Генріха Афервезера вздовж дороги між автошляхами Київ-Одеса та смт Калинівка на підставі заяви ТОВ БЛГ ВіДі Логістік .
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності майна станом на 15.04.2020, Згідно рішення Васильківської районної ради Київської області №311-24-ІУ від 27.07.2005 погоджено розроблений проект землеустрою щодо встановлення меж і зміни межі с. Здорівка згідно розробленого плану землеустрою. Внесено пропозиції Київській облраді встановити межі с. Здорівка згідно розробленого проекту землеустрою.
Об`єкт нерухомого майна Логістичний центр Калинівка (власник ТОВ БЛГ ВіДі Логістік розташований за адресою: с/рада Здорівська, Васильківський район, Київська обл, комплекс будівель і споруд №1.
Отже, доводи Калинівської селищної ради про те, що спірні земельні ділянки ніколи не входили до території Здорівської сільської ради є безпідставними, так як спростовуються вищевикладеними доводами.
Відповідно до ст. 46 Закону України Про землеустрій , проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту обов`язково повинен включати в себе:
а) пояснювальну записку;
б) завдання на виконання робіт;
в) рішення про розроблення проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних одиниць;
г) посвідчені в установленому порядку копії генерального плану населеного пункту, рішень про його затвердження (у разі зміни меж населеного пункту);
ґ) викопіювання із схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці (утворення), а у разі її відсутності - викопіювання із проекту формування територій сільських, селищних рад;
д) викопіювання із кадастрових карт (планів) з відображенням існуючих (за їх наявності) та проектних меж адміністративно-територіальної одиниці;
е) експлікація земель в існуючих (за їх наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної одиниці;
є) опис меж адміністративно-територіальних одиниць;
ж) матеріали погодження проекту;
з) матеріали виносу меж адміністративно-територіальних одиниць в натуру (на місцевість) з каталогом координат їх поворотних точок.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж.
Доказів того, що Здорівська сільська рада погоджувала приєднання земель, які входять до Здорівської сільської ради, щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту Калинівка за рахунок земель с. Здорівки, відповідач не надав, тоді як проект замовлено було саме відповідачем і в даній проектній документації таке погодження мало бути.
Відповідно до ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Таким чином, оскільки проект "Внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області" із Здорівською сільською радою не узгоджувався, а встановлені межі смт. Калинівка із с. Здорівка не погоджувалися, хоча існував територіальний спір між вказаними суміжними територіальними громадами, рішення про затвердження проекту внесення змін до Генерального плату смт Калинівка, рішення про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж території Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка та рішення про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо заявлених позивачем позовних вимог, то вони стосуються саме спірних рішень, проте суд помилково ухвалив рішення щодо скасування одного рішення за № 795-47-VІІ про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області, про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області та про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка", тоді як 21.02.2020 Калинівською селищною радою було прийнято три окремі рішення за різними номерами, а саме: рішення № 795-47-VІІ "Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області, №796-47-УІІ Про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області, № 797-47-УІІ Про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка".
Фактично судом першої інстанції питання скасування всіх вищезазначених рішень розглядалось, а позивачем такі вимоги заявлялись, зокрема позивач просив визнати протиправним та скасувати рішення № 795-47-VІІ Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області, про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського районного Київської області, про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка" однак не були зазначені номер оскаржуваних рішень.
Тому колегія суддів з метою повного захисту порушеного права вважає за необхідне змінити рішення Київського окружного адміністративного суду та викласти резолютивну частину рішення наступного змісту:
Визнати протиправними та скасувати рішення Калинівської селищної ради Васильківського району Київської області, друге пленарне засідання, сорок сьома сесія УІІ скликання від 21 лютого 2020:
- №795-47-УІІ про затвердження проекту внесення змін до Генерального плану смт Калинівка Васильківського району Київської області;
- №796-47-УІІ про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж території Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського району Київської області;
- №797-47-УІІ про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка .
В решті рішення суду слід залишити без змін.
Відповідно до ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Згідно ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового судового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Керуючись ст.ст. 242, 264, 305, 308, 309, 315, 317, 321, 325 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Калинівської селищної ради задовольнити частково.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2021 року змінити, виклавши резолютивну частину рішення наступного змісту:
Визнати протиправними та скасувати рішення Калинівської селищної ради Васильківського району Київської області, друге пленарне засідання, сорок сьома сесія УІІ скликання від 21 лютого 2020:
- №795-47-УІІ про затвердження проекту внесення змін до Генерального плану смт. Калинівка Васильківського району Київської області;
- №796-47-УІІ про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж території Калинівської селищної ради та встановлення меж населеного пункту Калинівка Васильківського району Київської області;
- №797-47-УІІ про затвердження договору на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Калинівка .
В решті рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 червня 2021 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосереднього до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст. 328, 329 КАС України.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Степанюк А.Г.
Повний текст виготовлено: 25 січня 2022 року.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2022 |
Оприлюднено | 16.02.2022 |
Номер документу | 103212001 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні