У Х В А Л А
про прийняття позовної заяви до розгляду
та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі
07 лютого 2022 року справа № 580/171/22 м. Черкаси
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Гарань С.М., перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Сагунівської сільської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області, треті особи - Сагунівська сільська рада, Черкаська обласна організація Політичної партії «Слуга Народу» про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Сагунівської сільської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (далі - відповідач), в якій просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову №6 від 05.01.2022 Сагунівської сільської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області «Про підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата Сагунівської сільської ради ОСОБА_1 » ;
- стягнути з Сагунівської сільської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області на користь ОСОБА_1 судові витратизі сплати судового збору та на професійну правничу (правову) допомогу в сумі 40 000 (сорок тисяч) гривень.
У зв`язку з тим, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалою від 14.01.2022 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви строком десять днів з дня отримання копії вказаної ухвали. Вимоги зазначеної ухвали у встановлений судом строк позивачем виконано. Позовна заява приведена у відповідність до ст.ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Спір виник із публічно-правових відносин, належить до юрисдикції адміністративних судів та має розглядатись у порядку адміністративного судочинства.
Суд зазначає, що відповідно до частини першої статті 33 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Частинами четвертою, восьмою цієї статті передбачено, що територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, встановленому Кодексом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії. Після закінчення виборчого процесу чергових місцевих виборів та у разі призначення в порядку, встановленому Кодексом, Верховною Радою України, Центральною виборчою комісією, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, міськими радами (у разі утворення районних у місті рад) чи відповідною територіальною виборчою комісією позачергових, перших, повторних, додаткових чи проміжних місцевих виборів територіальні виборчі комісії забезпечують організацію та проведення відповідних місцевих виборів.
Таким чином, Сагунівська сільська територіальна виборча комісія Черкаського району Черкаської області, як постійно діючий колегіальний орган уповноважена вирішувати низку питань поза виборчим процесом місцевих виборів, а також питань, пов`язаних із виборчим процесом виборів, підготовку та проведення яких вона не здійснює безпосередньо.
Суд враховує, що спірні у вказаній справі правовідносини щодо відкликання позивача, як депутата сільської ради та припинення його повноважень безпосередньо не стосуються проведення виборчого процесу чи процесу референдуму, у зв`язку з чим, положення ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України щодо особливостей провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій - не розповсюджуються, відповідно, справа підлягає розгляду та вирішення у відповідності до положень Глави 10 КАС України.
Частиною першою статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Згідно приписів статті 12 КАС України, спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною першою статті 257 КАС України передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
З урахуванням пункту 20 частини 1 статті 4, пункту 10 частини 6 статті 12, частини 1 статті 257, з метою забезпечення всебічного та об`єктивного розгляду і вирішення справи протягом розумного строку, суд дійшов висновку, що зазначений спір відноситься до юрисдикції адміністративного суду, є справою незначної складності, а тому підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Згідно статті 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Керуючись статтями 162-163, 243, 248, 257 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
Здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Роз`яснити учасникам справи, що розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Запропонувати відповідачу в разі не визнання адміністративного позову, надіслати:
- суду, у строк протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), що підтверджують фактичні обставини, докази направлення відзиві іншим учасникам.
Роз`яснити відповідачу вимоги ч. 3 ст. 162 КАС України, якими встановлено, що одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
Попередити відповідача, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин спір буде вирішено за наявними матеріалами справи.
Запропонувати третім особам надіслати у строк протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі - до суду пояснення на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), що підтверджують фактичні обставини, докази направлення пояснень іншим учасникам справи.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію у справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Сергій ГАРАНЬ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2022 |
Оприлюднено | 16.02.2022 |
Номер документу | 103225827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Сергій ГАРАНЬ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні