Постанова
від 01.02.2022 по справі 725/6030/21
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 725/6030/21

Головуючий у 1-й інстанції: Стоцька Л.А.

Суддя-доповідач: Сушко О.О.

01 лютого 2022 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сушка О.О.

суддів: Мацького Є.М. Залімського І. Г.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Чернівецькоїміської ради на рішення Першотравневого районного суду міста Чернівці від 18 листопада 2021 року (м. Чернівці) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Чернівецькоїміської ради про скасування постанови,

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив скасувати постанову №9 по справі про адміністративне правопорушення від 20.08.2021, винесену Адміністративною комісією при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради про накладення адміністративного стягнення на позивача за ст.152 КУпАП у виді штрафу у розмірі 1360 (одна тисячі триста шістдесят) гривень. Справу про адміністративне правопорушення за ст.152 КУпАП відносно позивача - закрити.

Відповідно до рішення Першотравневого районного суду міста Чернівці від 18 листопада 2021 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що згідно постанови № 9 адміністративної комісії при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради від 20.08.2021 року, позивач самовільно розмістив тимчасову споруду, вагончик, бочку та допустив складування будівельних матеріалів на землі запасу міста, чим порушив Правила благоустрою м. Чернівців, затверджених рішенням Чернівецької міської ради від 30.09.2020 р. №2417, за що передбачено відповідальність згідно ст. 152 КУпАП, у зв`язку з чим на позивача накладено стягнення в розмірі 1360 грн.

Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, відповідно до ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів (далі Закон) до повноважень міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Згідно ст. 42 Закону до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у порушенні правил благоустрою територій населених пунктів.

Рішенням Чернівецької міської ради VII скликання від 30.09.2020 № 2417 затвердженні Правила благоустрою м. Чернівців (далі Правил).

Правила встановлюють та регулюють права і обов`язки учасників правовідносин у галузі благоустрою території міста, визначають комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку в місті.

Дія цих Правил поширюється на підприємства, установи, організації незалежно від форми власності та відомчої підпорядкованості, суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність без створення юридичної особи, громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства.

Правила містять загальнообов`язкові на території міста норми, за порушення яких передбачена відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення і обов`язкові до виконання усіма юридичними та фізичними особами на території міста.

Пункт 11.1 додатку №1 Правил благоустрою м. Чернівців передбачає, що за самовільне встановлення або розміщення тимчасових споруд, малих архітектурних форм, павільйонів, кіосків, лотків, гаражів, літніх торговельних майданчиків, рекламоносіїв (конструктивних елементів), навісів тощо, передбачено адміністративну відповідальність по ст. 152 КупАП.

Пунктом 10.4 додатку №1 Правил благоустрою м. Чернівців передбачає, що організація звалищ та/або складування побутових, будівельних відходів та сміття, будівельних матеріалів і конструкцій, снігу, піску, розчинів, землі тощо у не відведених для цього місцях.

За змістом ст. 152 КУпАП порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів - тягне за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від п`ятдесяти до ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

На засідання адміністративної комісії позивач не з`явився хоча був належним чином повідомлений про дату і час розгляду справи адміністративною комісією.

Згідно пояснень які містяться в матеріалах справи, позивач пояснень та зауважень до змісту протоколу не мав.

За результатами засідання адмінкомісії, яке відбулось 20.08.2021 винесено постанову №9 про накладення на позивача як на громадянина штраф у розмірі 1360 грн.

У відповідності до ст. 218 КУпАП адміністративні комісії при виконавчих органах міських рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 45, 46, 92, 99, 103-1, 103-2, 104, 104-1, статтею 136 (за вчинення порушень на автомобільному транспорті), статтями 138, 141, 142, 149-152, частиною першою статті 154, статтями 155, 155-2, частиною другою статті 156, частинами першою - четвертою статті 156-1, статтями 156-2, 159, частиною першою статті 163-17, статтею 175-1 (за порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статтею 179, статтею 180 (крім справ щодо батьків неповнолітніх або осіб, які їх замінюють), частиною четвертою статті 181, статтею 181-1, частиною першою статті 182, статтями 183, 185-12, 186, 189, 189-1, 212-1 цього Кодексу.

Стаття 2 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів передбачає:

1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів;

2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення;

3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

В силу ст. 3 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» система благоустрою населених пунктів включає: здійснення державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою населених пунктів.

За правилами ст.5 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Відповідно до ст. 10 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

Згідно ст. 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 КУпАП протоколи про правопорушення мають право складати: посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчими органами, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад (статті 44-3,96-2, 103-1, 103-2, 103-3,104, частина перша статті 106-1, статті 106-2,127-2, 149-152, частини третя - п`ята статті 152-1, статті 154, 155, 155-2, 156, частини перша - четверта статті 156-1, статті 156-2, 159-160, стаття 175-1 (за порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статті 183, 185-1, 185-5, 197, 198).

Рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 27.07.2021 №537/16 затверджено перелік осіб уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення (далі перелік).

Пунктом 6 Переліку посадові особи інспекції з благоустрою управління порядку та контролю за благоустроєм Чернівецької міської ради уповноважені на складання протоколі про адміністративні правопорушення за ст. 152 КУпАП.

Крім того, згідно ст.13 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» до об`єктів благоустрою населених пунктів належать: інші території загального користування.

За змістом ст. 14 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

Статтею 30 ЗУ «Про місцеве самоврядування» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення: здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Положеннями ст. 33 ЗУ «Про місцеве самоврядування» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.

Суб`єктами права на землі комунальної власності згідно зі статтею 80 Земельного кодексу України є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, незалежно від того чи зареєстрована земельна ділянка за територіальною громадою.

Статтею 12 Земельного кодексу визначено повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад.

Підпунктом а частини 2 статті 83 ЗК України визначено, що у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності. Землі, які перебувають у комунальній власності належать територіальним громадам сіл, селищ, міст.

Враховуючи наведене в даному випадку інспектором не здійснювався самоврядний державний контроль за використанням земельної ділянки, на що посилається позивач, а виявлено порушення Правил благоустрою м. Чернівці, за що позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності.

В матеріалах справи відсутні будь які докази, які б вказували на те, що інспектор управління порядку та контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради вийшов за межі своїх повноважень та здійснив дії пов`язані з перевіркою використання земельної ділянки та притягнув позивача до відповідальності у зв`язку з цим.

Також судом першої інстанції не взято до уваги та не спростовано той факт, що прибережна смуга річки Прут за адресою вул. Вільшини Остапа 1Д м. Чернівці є територією загального користування, а отже відноситься до об`єктів благоустрою населених пунктів (згідно ч. 1 п.п (е) ст. 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» ).

Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення та постанова адміністративної комісії при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради №9 від 20.08.2021 прийнята з чітким додержанням норм процесуального та матеріального права.

З огляду на викладені обставини справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції ухвалено рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи і є підставою для скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Чернівецькоїміської ради задовольнити повністю.

Рішення Першотравневого районного суду міста Чернівці від 18 листопада 2021 року скасувати.

Прийняти нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий Сушко О.О. Судді Мацький Є.М. Залімський І. Г.

Дата ухвалення рішення01.02.2022
Оприлюднено16.02.2022
Номер документу103230698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —725/6030/21

Постанова від 01.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Постанова від 18.11.2021

Адміністративне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Стоцька Л. А.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Стоцька Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні