Справа № 471/886/21
Провадження №1-кс/471/21/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ "14" лютого 2022 р.
Слідчий суддя Братського районного суду Миколаївської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ ВП № 1 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області про надання тимчасового доступу до речей та документів за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 4202115204000041 від 01.09.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України,
ВСТАНОВИВ:
До Братського районного суду Миколаївської області надійшло клопотання про надання тимчасового доступу до документів за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 4202115204000041 від 01.09.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Клопотання мотивоване тим, що 18.11.2019 між ІНФОРМАЦІЯ_1 (який в подальшому реорганізовано в ІНФОРМАЦІЯ_2 , а на даний час в ІНФОРМАЦІЯ_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » укладено договір №129 відповідно до якого ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до 31.12.2020 повинно було виконати капітальний ремонт покрівлі будівлі ІНФОРМАЦІЯ_5 , що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (код ДК 021:2015 - 45260000-7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи).
06.11.2020 на підставі акту приймання виконаних робіт №1 від 18.12.2020 ІНФОРМАЦІЯ_2 проведено оплату ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за виконані роботи по капітальному ремонту покрівлі будівлі ІНФОРМАЦІЯ_5 згідно договору № 129 від 18.11.2019 на загальну суму 2155153.4грн., в тому силі ПДВ на суму 215515,34грн.
Вивченням тендерної документації встановлено, що нею передбачено проведення робіт з вогнезахисту дерев`яних конструкцій на площі 39,1303м2. Поряд з цим робочим проектом передбачено проведення робіт з вогнезахисту дерев`яних конструкцій на площі 3913,03 (брусок-2хв.-50Х50 на площі 886,3, брус -2хв-60Х60, брус -2хв-100Х60 на площі 18,0, брус -2хв-60Х60, брус-2хв-100Х60 на площі 1,1, брус-2хв-175Х60 на площі 1841,4, дошка-2хв-75Х22 на площі 71,9, дошка-2хв-200Х30 на площі 306,7, брус-2хв-100Х100 на площі 347,7, брус-2хв-100Х150 на площі 393,73, брус-2хв-200Х150 на площі 46,2).
Згідно акту приймання виконаних робіт №1 здійснено обробітку обрешетування даху.
Поряд з цим встановлено, що кваліфікаційними критеріями та переліком документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям (додаток 2 до тендерної документації) передбачалося підтвердження довідкою у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника, завіреною печаткою (у разі використання) з інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають, необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі, з обов`язковим зазначенням - спеціальності та/або кваліфікації, досвіду роботи (у роках), прізвище, ім`я та по-батькові, займану посаду, а також обов`язкове зазначення інформації щодо наявності інженерно-технічних працівників (ІТП).
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » надало таку довідку.
Однак, в ході досудового розслідування встановлено, що 17.12.2020 під час виконання робіт капітальному ремонту покрівлі будівлі ІНФОРМАЦІЯ_5 , впав з даху працівник, який виконував ремонтні роботи - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_6 мешканець м. Миколаїв.
Згідно акту спеціального розслідування вказаного нещасного від 26.01.2021 ОСОБА_3 не являється працівником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та трудові відносини між ним та товариством не були жодним чином оформлені. ОСОБА_3 був залучений на вказані роботи ОСОБА_4 , який в свою чергу виконував роботи по ремонту даху на підставі договору ЦПХ №1/12-1 від 01.12.2020.
Вище викладене свідчить про те, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за відсутності кваліфікованих працівників з метою участі та перемоги в тендері, подало завідомо-недостовірні відомості у вигляді довідки про наявність таких працівників.
Поряд з цим, акт приймання виконаних робіт №1 підписаний 18.12.2020 року, тобто на наступний день після нещасного випадку.
Однак, згідно вимог п. 5 розділу «Організація розслідування нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь)» Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 337 від 17 квітня 2019р. безпосередній керівник робіт чи інша уповноважена особа підприємства (установи, організації) зобов`язані зберегти до прибуття комісії з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння) обстановку на робочому місці, машини, механізми, обладнання, устаткування у такому стані, в якому вони були на момент нещасного випадку, якщо це не загрожує життю та здоров`ю інших працівників і не призведе до більш тяжких наслідків або порушення виробничих процесів.
Відповідно до документів щодо розслідування нещасного випадку (наказ, акт, пояснення, протокол огляду і т. інш.) комісія створена наказом №439 від 22.12.2020 та провела огляд місця де стався нещасний випадок 24.12.2020. Згідно пояснень ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на час настання нещасного випадку виконувалися роботи по монтажу профнастилу, водостічних труб та огородження парапету. З вище викладеного вбачається, що продовження виконання робіт та їх завершення не могло бути проведено в строк до 18.12.2020, що в свою чергу вказує на можливість не виконання частини робіт та підписання акту приймання робіт без їх виконання 18.12.2020.
Крім цього встановлено, що згідно вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України № 852 від 23.11.20016 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення підлягають ліцензуванню.
Згідно даних Ліцензійного реєстру Державної служби України з надзвичайних ситуацій, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ОСОБА_4 не значиться серед отримувачів ліцензій та не мають діючих ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Також, ліцензія на проведення на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення відсутня серед тендерної документації.
Згідно довідки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » №15/10-10 від 15.10.2019, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не планувало залучення до виконання робіт субпідрядних організацій в обсязі не менше 20% від вартості робіт.
Однак, виконання робіт по ремонту даху здійснював ОСОБА_4 на підставі договору цивільно-правового характеру №1/12-1 від 01.12.2020 з залученням ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 та ОСОБА_3 .
Відповідно до вказаного договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » виплатило ОСОБА_4 грошову винагороду 128 800грн.
Поряд з цим згідно проектної та тендерної документації, а також акту виконаних робіт заробітна плата в загальновиробничих витратах становить 30442,83грн., а заробітна плата в прямих витратах становить 383 976,98грн.
Вищевикладене свідчить про те, що з метою привласнення бюджетних коштів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » залучивши по договору цивільно-правового характеру ОСОБА_4 , якому виплатили 128 800грн. за виконання робіт по капітальному ремонту покрівлі будівлі, зменшили витрати на оплату заробітної плати працівникам до 128800 грн., як наслідок привласнили частину бюджетних кошти отриманих як заробітну плату працівників, які не були залучені та не виконували роботи.
Таким чином в ході досудового розслідування встановлено достатньо підстав вважати, що обсяг та якість виконання робіт, в тому числі по вогнезахисту зазначені в проектній документації, розмір прямих витрат на заробітну плату не відповідають обсягам зазначеним в актах виконаних робіт та якості таких робіт, оскільки працівники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не залучался до проведення робіт, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ОСОБА_4 не мали відповідних ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, як наслідок не мали кваліфікації та досвіду виконання таких робіт.
З метою встановлення відповідності фактичного об`єму та вартості виконаних робіт, кількості та вартості матеріалів тім обсягам та вартості зазначеним в акті виконаних робіт 13.12.2021 призначено будівельно-технічну експертизу.
Поряд з цим, з метою проведення дослідження щодо встановлення факту проведення робіт з вогнезахисної обробки деревини та відповідності їх вимогам ДСТУ 30219-95, які необхідно врахувати під час проведення будівельно-технічної експертизи, виникла необхідність отримати зразки (проби) деревини з дерев`яних конструкцій крівлі ІНФОРМАЦІЯ_8 .
Згідно вимог ДСТУ 30219 «Деревина вогнезахищена. Загальні технічні вимоги. Методи випробування. Транспортування і зберігання», з зразків вогнезахищеної деревини зрізається стружка (проба) товщиною до 1 мм., загальна кількість проб із всіх зразків повинна бути не менше 10, а при спробі одиничної крупно-габаритної продукції повинно бути не менше 10 з кожної одиниці продукції.
Таким чином відібрання зразків з дотриманням вимог ДСТУ 30219-95 може здійснити тільки особа, яка має спеціальні знання щодо вилучення зразків деревини згідно вимог ДСТУ 30219-95 - спеціаліст ДСНС України в Миколаївській області. Відповідно до рішення №5 від 29.01.2021 4 позачергової сесії 8 скликання ІНФОРМАЦІЯ_9 , будівля ІНФОРМАЦІЯ_10 (наданий час ІНФОРМАЦІЯ_11 ) прийнята до комунальної власності ІНФОРМАЦІЯ_9 та передана в оперативне управління з правом балансоутримувача ІНФОРМАЦІЯ_3 .
01.09.2021 року вказаний факт зареєстровано до ЄРДР, кримінальному провадженню присвоєно № 4202115204000041, кваліфікація кримінального правопорушення ч. 3 ст. 191 КК України.
Слідчий, будучи належним чином повідомлений про дату та час розгляду клопотання, в судове засідання не прибув.
Оскільки клопотання розглянуто за відсутності слідчого, які належним чином повідомлені про час та дату судового розгляду, відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження у суді не здійснюється.
Виходячи зі змісту вимог ч. 2 п.5 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Одним з таких заходів забезпечення є тимчасовий доступ до речей і документів.
Частиною 1 ст. 159 КПК України встановлено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомлюватися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до приписів ст. 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні певної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Вивчивши матеріали клопотання, вважаю доведеним наявність достатніх підстав вважати, що для встановлення об`єктивної істини в справі є необхідність отримання зразків з крівлі будівлі ІНФОРМАЦІЯ_11 , яка розташована в АДРЕСА_1 , необхідно отримати тимчасовий доступ, вказанні зразки мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, без отримання тимчасового доступу та вилучення таких зразків не можливо встановити обставини кримінального провадження.
Вищезазначені обставини є підставою для задоволення клопотання.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 159-165 КПК України, слідчий суддя
ухвалив:
Клопотання слідчого СВ ВП № 1 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області - задовольнити.
Надати слідчому СВ ВП №1 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_8 , слідчому СВ ВП №1 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_9 , слідчому СВ ВП №1 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_10 , слідчому СВ ВП №1 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_11 тимчасовий доступ до речей, які перебувають у комунальній власності ІНФОРМАЦІЯ_9 , передані в оперативне управління з правом балансоутримувача ІНФОРМАЦІЯ_3 і використовуються ІНФОРМАЦІЯ_12 , а саме до дерев`яних конструкцій крівлі даху, встановлених на будівлі ІНФОРМАЦІЯ_13 , за адресою: АДРЕСА_1 з метою відібрання з них зразків для проведення дослідження (експертизи), згідно вимог ДСТУ 30219-95, в загальній кількості не менше 10 проб.
Такий дозвіл слід надати строком на один місяць з дня винесення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1 ,
Суд | Братський районний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2022 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 103236643 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Братський районний суд Миколаївської області
Гукова І. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні