Ухвала
від 11.02.2022 по справі 127/3731/22
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/3731/22

Провадження №1-кс/127/1618/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2022 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання старшого слідчогов ОВСслідчого відділуУправління СБУкраїни уВінницькій областіпідполковника юстиції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020020000000061 від 17.02.2020, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького міського суду Вінницької області надійшло клопотання старшого слідчогов ОВСслідчого відділуУправління СБУкраїни уВінницькій областіпідполковника юстиції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020020000000061 від 17.02.2020, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Клопотання мотивовано тим, що слідчим відділом УСБУ у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020020000000061 від 19.02.2020, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що групою осіб з числа керівництва Вінницької міської ради, Департаменту фінансів Вінницької міської ради, Департаменту охорони здоров`я Вінницької міської ради, Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради, ПрАТ «СК «Місто» та комерційних структур організовано протиправний механізм направлений на привласнення коштів місцевого бюджету та майна територіальної громади при закупівлі медичного обладнання для комунальних медичних закладів м. Вінниці під прикриттям страхової діяльності і придбання земельної ділянки для будівництва медичного центру ПрАТ «СК «Місто».

Так, встановлено, що станом на 2011 рік у попередніх засновників ПрАТ «СК «Місто» викуплено акції компанії зі статутним капіталом 14 000 000 грн. (обліковувався у цінних паперах) - територіальною громадою м. Вінниці - 98% та КП «Вінницька транспортна компанія» - 1%, МКП «Вінницязеленбуд»- 1%.

Крім того, відповідно до протоколу установчих зборів засновників ТОВ «Поділля-Асистанс» від 17.04.2013, ПрАТ «Страхова компанія «Місто» як єдиний засновник прийняло рішення про внесення у статутний фонд ТОВ «Поділля-Асистанс» 13 680 000 грн.

Також установлено, що бюджетом територіальної громади м. Вінниці на 2016 рік по лінії Департаменту охорони здоров`я ВМР передбачено видатки по КЕКВ 3110 «Придбання обладнання та предметів довгострокового користування по галузі «Охорона здоров`я» у сумі 32 млн. грн.

Однак, 10.02.2016 листом № 01/1000216 Голова наглядової ради ПрАТ «СК «Місто» повідомив Голову Вінницької міської ради про необхідність збільшення статутного капіталу страхової компанії на суму 16 млн. грн. нібито для виконання вимог законодавства України в частині мінімального розміру статутного капіталу для страхової компанії у розмірі, еквівалентній 1 млн. євро. Також у листі вказано, що станом на 09.02.2016 статутний капітал Компанії 14 млн. грн., страхові резерви 2,1 млн. грн., перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим складає 12,5 млн. грн. і зазначено, що кошти, якими планується поповнити статутний капітал, будуть спрямовані на закупівлю медичного обладнання.

У подальшому, удаючи приведення діяльності страхової компанії у відповідність до вимог законодавства, а фактично для уникнення тендерних процедур при проведенні операцій з придбання медичного обладнання, 27.03.2016 на позачергових Загальних зборах акціонерів ПрАТ «СК «Місто», оформлених протоколом № 1, прийнято рішення про збільшення статутного капіталу страхової компанії на 32 000 000 грн. шляхом додаткової емісії акцій.

Про прийняття вказаного рішення ПрАТ «СК «Місто» повідомило Вінницьку міську раду листом № 01/290316 від 29.03.2016. Метою додаткової емісії акцій вказано 50% капіталізація, підвищення платоспроможності, зміцнення матеріально-технічної бази; 50% обслуговування потреб клієнтів, забезпечення темпів розвитку, визначених стратегічними цілями (страхування з метою отримання прибутку).

12.04.2016 в.о. директора Департаменту охорони здоров`я ВМР листом № 16-00-019-25275 відмовився від фінансування програми «Придбання обладнання та предметів довгострокового користування по галузі «Охорона здоров`я» на суму 32 млн. грн. та звернувся з проханням до Голови Вінницької міської ради про внесення змін до міського бюджету для зменшення асигнувань на придбання медичного обладнання на 32 млн. грн.

Враховуючи звернення Департаменту охорони здоров`я ВМР та ПрАТ «СК «Місто» Рішенням ВМР від 29.04.2016 № 213 Департаменту фінансів Вінницької міської ради було надано дозвіл на перерахування 32 млн. грн. бюджетних коштів на поповнення статутного капіталу ПрАТ «СК «Місто» шляхом придбання акцій додаткової емісії. На виконання вказаного рішення платіжними дорученнями № 52 від 10.05.2016 на суму 31,360 млн грн та № 63 від 26.05.2016 на суму 640 тис. грн. вказані бюджетні кошти повністю перераховані ПрАТ «СК «Місто».

Водночас, з`ясовано, що 25.07.2016 Голова правління ПрАТ «СК «Місто» листом звернувся до Голови наглядової ради страхової компанії щодо необхідності закупівлі ТОВ «Поділля-Асистанс» медичного обладнання нібито у зв`язку зі значною кількістю звернень лікувальних закладів м. Вінниці щодо необхідності нагальної модернізації існуючого в них медобладнання. При цьому, наданий до вказаного звернення перелік медобладнання, яке мали намір закуповувати, співпадав з номенклатурою медичного обладнання, яке попередньо планував закупити за бюджетні кошти Департамент охорони здоров`я ВМР.

Таким чином, після фактичного надходження грошових коштів з місцевого бюджету від додаткової емісії акцій, відповідно до Протоколу № 4 від 15.08.2016 позачергових загальних зборів акціонерів ПрАТ «СК «Місто», акціонерами прийнято рішення про перерахунок 32 млн грн. нібито в якості довгострокових фінансових інвестицій для поповнення статутного капіталу ТОВ «Поділля-Асистанс». Досудовим розслідуванням встановлено, що як на етапі утворення підприємства, так і у подальшому поповнення статутного капіталу ТОВ «Поділля-Асистанс» відбувалось синхронно з отриманням бюджетних коштів на поповнення статутного капіталу ПрАТ «СК «Місто».

У свою чергу, отримані від ПрАТ «СК «Місто» кошти ТОВ «Поділля-Асистанс» упродовж 2016-2017 років спрямувало на придбання медичного обладнання, яке як власник, дотепер використовує у медичних закладах м.Вінниці на підставі договорів про тестування, оренду або про спільну діяльність.

Також встановлено, що, не дивлячись на значні капіталовкладення Вінницькою міською радою у ПрАТ «СК «Місто», постановою Нацкомфінпослуг № 694 від 16.06.2017 накладено адміністративне стягнення у зв`язку з установленням факту недотримання компанією нормативу достатності активів.

В подальшому, у зв`язку з порушенням вимог законодавства про діяльність страхових компаній та відсутністю у страхової компанії забезпечених та підтверджених активів, рішенням ВМР від 31.05.2019 № 1764 було надано дозвіл міському комунальному підприємству «Вінницький фонд муніципальних інвестицій» (ЄДРПОУ 38135403, засновник Вінницька міська рада) здійснити придбання 150 тис. акцій ПрАТ «СК «Місто» на суму 15 млн. грн.

10.08.2020 в рамках досудового розслідування залучено спеціаліста Державної установи «Інститут економіки та прогнозування НАН України» для проведення комплексного дослідження з питань особливостей і наслідків докапіталізації ПрАТ «СК «Місто» за рахунок бюджетних коштів.

03.09.2020 отримано комплексний висновок спеціаліста завідувача відділу грошово-кредитних відносин ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України», яким визначено, що рішення Вінницької міської ради про поповнення статутного капіталу ПрАТ «СК «Місто» за рахунок коштів міського бюджету м. Вінниці не відповідає вимогам Бюджетного та Господарського кодексів України.

При цьому, спеціалістом зазначено, що поповнення статутного капіталу ПрАТ «СК «Місто» за рахунок коштів міського бюджету м. Вінниці, а також специфіка фінансово-господарської діяльності цієї страхової компанії є частиною (складовою) масштабної схеми нецільового використання коштів міського бюджету м. Вінниці. Відтак є підстави стверджувати, що унаслідок дій (рішень), пов`язаних з докапіталізацією ПрАТ «СК «Місто», бюджету м. Вінниці було завдано збитків щонайменше у сумі 32 млн грн.

Висновком судово-економічної експертизи № 205/7 від 23.11.2020 підтверджено висновки спеціаліста в частині завдання збитків місцевому бюджету м. Вінниця у сумі 32 млн грн.

На виконання письмових вказівок процесуального керівника було залучено як спеціаліста начальника відділу Департаменту взаємодії з правоохоронними органами Держаудитслужби України - ОСОБА_4 з метою документального дослідження питань, що є предметом досудового розслідування у даному кримінальному провадженні.

У зв`язку з проведенням дослідження спеціалістом Держаудиту, з метою об`єктивного з`ясування усіх обставин проведення Вінницькою міською радою операцій пов`язаних з придбанням акцій ПрАТ «СК «Місто» виникла необхідність у отриманні додаткових матеріалів документів департаменту фінансів Вінницької міської ради, а саме:

- кошторис департаменту фінансів ВМР на 2016 рік (зі змінами);

- фінансова та бюджетна звітність департаменту фінансів ВМР за 2016 рік, у тому числі форма № 1 «Баланс», звіти про надходження та використання коштів загального фонду за відповідними формами 2-м, звіти про надходження та використання коштів спеціального фонду за відповідними формами 4-м (КТКВБ 180409, КФК 0490), звіти про заборгованість за бюджетними коштами за відповідними формами 7-м (КТКВБ 180409, КФК 0490), пояснювальна записка;

- договори, укладені департаментом фінансів Вінницької міської ради на придбання акцій ПрАТ «СК «Місто»;

- облікові регістри департаменту фінансів Вінницької міської ради у вигляді відомостей, ордерів, книг, журналів, карток тощо щодо відображення на рахунках бухгалтерського обліку(за дебетом та кредетом) господарських операцій:

- з перерахування коштів міського бюджету на придбання акцій страхової компанії (2010-2011рр.) ТОВ «Космопорт»,

- з обліку придбаних акцій, розрахунків з ТОВ «Космопорт» (2010-2011рр.);

- поповнення статутного капіталу ПрАТ «Страхова компанія «Місто» шляхом придбання акцій, обліку акцій (довгострокових інвестицій), розрахунків з ПрАТ «Страхова компанія «Місто»;

- у разі передачі акцій на баланс іншої установи (підприємства, фонду) Вінницької міської ради, - документів з регістрами бухобліку щодо відображення передачі, та в подальшому щодо відображення в бухобліку установи, яка здійснила їх прийняття на облік.

7.05.2021 орган досудового розслідування звертався з клопотання про отримання вказаних документів у Вінницької ради, 02.06.2021 ухвалою слідчого судді Вінницького міського суду надано дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні департаменту фінансів Вінницької міської ради, із можливістю вилучення їх копій.

11.06.2021 на адресу Вінницької міської ради скеровано ухвалу Вінницького міського суду від 02.06.2021 (справа № 127/12549/21), проте, володільцем документів - департаментом фінансів Вінницької міської ради не зважаючи на неодноразові звернення ухвала не виконувалась.

02.07.2021 у ході складання протоколу про тимчасовий доступ керівником департаменту фінансів Вінницької міської ради зазначено. що ухвала суду від 02.06.2021 (справа № 127/12549/21) зобов`язує видати документи Вінницьку міську раду, а департамент фінансів Вінницької міської ради є окремою юридичною особою. Зазначені вище обставини стали передумовою повторного звернення з клопотанням про тимчасовий доступ до документів, яке в даний час перебуває на розгляді Вінницького міського суду.

19.08.2021 було повторно отримано ухвалу слідчого судді про тимчасовий доступ, яку 26.08.2021 скеровано на адресу департаменту фінансів Вінницької міської ради, проте, володільцем документів надано відповідь про те, що названа вище ухвала не буде виконана у зв`язку з поданням апеляційної скарги.

10.09.2021 ухвалою Вінницького апеляційного суду (провадження №11-сс/801/618/2021) відмовлено у відкритті апеляційного провадження.

Не зважаючи на вказані обставини, директор департаменту фінансів Вінницької міської ради ОСОБА_5 відмовилась виконувати ухвалу слідчого судді Вінницького міського суду про тимчасовий доступ від 19.08.2021 та 17.09.2021 направила лист до слідчого відділу Управління, де зазначила про відсутність документів, щодо яких надано ухвалу про тимчасовий доступ, у зв`язку з їх передачею адвокатському об`єднанню «Консильєрі» для здійснення правової оцінки обставин та формування позиції у справі.

За викладених обставин запитуванні документи отримати від володільця департаменту фінансів Вінницької міської ради отримати у встановлений законом спосіб шляхом тимчасового доступу не представилось можливим. Лише в грудні 2021 року копії названих вище документів були отримані слідчо-оперативним шляхом та забезпечено подальше проведення дослідження матеріалів кримінального провадження спеціалістом Держаудитслужби України.

З огляду на викладене, у кримінальному провадженні необхідно: завершити проведення дослідження матеріалів кримінального провадження спеціалістом Держаудитслужби та провести судово-економічну експертизу; провести інші необхідні слідчі (процесуальні) дії, направлені на встановлення обставин, згідно ст. 91 КПК України, які підлягають доказуванню під час досудового розслідування, з метою повідомлення у подальшому про підозру особам, які причетні до вчинення даних злочинів та здійснити інші процесуальні дії, необхідні для прийняття кінцевого процесуального рішення.

Вказані слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії не могли бути виконані раніше у зв`язку з необхідністю забезпечення всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, недопущення необґрунтованого процесуального примусу до учасників кримінального провадження та інших осіб.

Кримінальне правопорушення, передбачені ч. 5 ст. 191 КК України відноситься до особливо тяжких злочинів.

Згідно з п. 2 абз. 2 ч. 1 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру у кримінальному провадженні щодо тяжкого та особливо тяжкого злочину становить вісімнадцять місяців.

Оскільки у даному кримінальному провадженні, яке розпочате 17.02.2020, жодній особі про підозру не повідомлялось, строк досудового розслідування закінчується 17.02.2022.

Враховуючи, що у даному кримінальному провадженні потрібно провести ряд слідчих та інших процесуальних дій, спрямованих на отримання нових та перевірку вже зібраних доказів, що потребує значного часу, в залежності від отриманих результатів визначитись з вичерпним переліком слідчих (розшукових) дій, після проведення яких можливо буде закінчити досудове розслідування та прийняти законне кінцеве процесуальне рішення, строк досудового розслідування необхідно продовжити, тому слідчий просить клопотання задовольнити.

Слідчий в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність у якій підтримав вимоги клопотання та просив їх задовольнити.

Слідчий суддя, вивчивши матеріали клопотання слідчого, матеріали кримінального провадження, прийшов до наступного висновку.

Згідно ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст. 294 КПК України строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Згідно ч. 2 ст. 294 КПК України, якщо внаслідок складності провадження неможливо закінчити досудове розслідування з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку (дізнання) у строк, зазначений у пункті 1 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строку, встановленого пунктом 1 частини другої статті 219 цього Кодексу, районним (міським) або іншим прирівняним до нього прокурором.

Відповідно до ч. 5 ст. 294 КПК України, клопотання про продовження строку досудового розслідування подається не пізніше п`яти днів до спливу строку досудового розслідування, встановленого статтею 219 цього Кодексу. Строк досудового розслідування, що закінчився, поновленню не підлягає.

Згідно ст.295-1КПК України,у випадках,передбаченихстаттею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

У клопотанні про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру зазначаються: 1) найменування (номер) кримінального провадження; 2) всі слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, проведені під час кримінального провадження; 3) обставини, що перешкоджали здійснити інші необхідні процесуальні дії раніше; 4) строк, необхідний для проведення або завершення процесуальних дій; 5) інші відомості, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання. При цьому слідчий, прокурор зобов`язані зазначити у відповідному клопотанні найкоротший строк, достатній для потреб досудового розслідування.

Слідчий суддя зобов`язаний розглянути клопотання про продовження строку досудового розслідування протягом трьох днів з дня його одержання, але в будь-якому разі до спливу строку досудового розслідування, за участю слідчого або прокурора, а також підозрюваного та його захисника, у разі розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру.

Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості.

Крім підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.

Про відмову у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування слідчим суддею постановляється вмотивована ухвала.

Ухвала слідчого судді про продовження строку досудового розслідування повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити новий визначений строк досудового розслідування.

Ухвала слідчого судді, прийнята за результатами розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування, оскарженню не підлягає.

Враховуючи доводи клопотання, а також те, що строк досудового розслідування кримінального провадження закінчується 17.02.2022, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає задоволенню та вважає за необхідне продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020020000000061 від 17.02.2020, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, на 6 місяців, тобто до 17.08.2022.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 294, 295-1, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчогов ОВСслідчого відділуУправління СБУкраїни уВінницькій областіпідполковника юстиції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020020000000061від 17.02.2020,за ознакамивчинення злочину,передбаченого ч.5ст.191КК України - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42020020000000061 від 17.02.2020, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, на 6 місяців, тобто до 17.08.2022.

Ухвала слідчого судді остаточна та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення11.02.2022
Оприлюднено19.01.2023
Номер документу103262930
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —127/3731/22

Ухвала від 11.02.2022

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Вишар І. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні