Рішення
від 24.11.2021 по справі 160/13751/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 листопада 2021 року Справа № 160/13751/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Грінд Компані" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Грінд Компані" (далі - ТОВ "Грінд Компані", позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Р" №0103501809 від 12.07.2021 року, яке прийняте Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відповідач) відносно ТОВ "Грінд Компані".

В обґрунтування позовних вимог зазначено про неправомірність прийняття податкового повідомлення-рішення за результатами проведення контролюючим органом камеральної перевірки у випадку виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН), оскільки такі обставини є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Ухвалою суду від 16.08.2021 року позовну заяву залишено без руху на підставі ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) зі встановленням строку для усунення виявлених недоліків.

У встановлений судом строк від позивача надійшла оновлена редакція позову.

Ухвалою суду від 24.09.2021 року позовну заяву прийнято до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Відповідач 22.10.2021 року надав до суду відзив, у якому просив у задоволенні позовної заяви відмовити посилаючись на те, що під час проведення камеральної перевірки використання даних ЄРПН є правомірним. А тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є прийнято у межах наданих контролюючому органу повноважень.

Також відповідач вказує, що в порушення п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України ТОВ "Грінд Компані" до складу податкових зобов`язань за березень 2021 року не включено податок на додану вартість у сумі 49'792грн.00коп. по зареєстрованим податковим накладним, що призвело до заниження позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені сторонами доводи та подані докази у сукупності, суд при розгляді спору виходить з наступного.

Судом встановлено, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі підпункту 20.1.4 п.20.1 ст.20, підпункту 75.1.1 п.75.1 ст.75, п.200.10 ст.200 та у порядку ст.76 Податкового кодексу України (далі - ПК України) проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за березень 2021 року, за результатами якої складено акт від 19.05.2021 року №8151/04-36-18-09/41582639 (далі - Акт перевірки).

Відповідно до висновків Акту перевірки, контролюючим органом встановлено порушення вимог п.185.1, ст.185, п.187.1 ст.187, абзацу в) п.200.4 ст.200 ПК України, а саме: заниження позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду за березень 2021 року на суму 49'792грн.00коп.

У зв`язку з чим, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0103501809 від 12.07.2021 року, яким збільшено на 49'792грн.00коп. суму, що за результатами звітного (податкового) періоду підлягає сплаті платником податку до бюджету, а також застосовано штрафні санкції у розмірі 12'448грн.00коп.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0103501809 від 12.07.2021 року протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з відповідним позовом до суду за захистом своїх прав, свобод та інтересів.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підпунктом 20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України встановлено право контролюючих органів проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно із вимогами п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

За змістом п.76.1 ст.76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Таким чином, камеральна перевірка за своєю правовою сутністю є формою поточного документального контролю за дотриманням платником вимог податкового законодавства, предмет якої передбачає проведення контролюючим органом арифметичного та логічного контролю правильності оформлення документів податкової звітності (повноти заповнення усіх необхідних реквізитів, чіткості їх заповнення тощо), перевірку правильності складення розрахунків за податковими платежами (арифметичний підрахунок остаточних сум податків; правильність відображення показників, необхідних для обчислення бази оподаткування; логічний зв`язок та узгодженість відповідних показників поточного періоду та їх зіставлення з показниками попередніх періодів).

Також під час камеральної перевірки може бути перевірена своєчасність: подання податкових декларацій (розрахунків); реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до них у ЄРПН, акцизних накладних та/або розрахунків до них у Єдиному реєстрі акцизних накладних; виправлення помилок у податкових накладних; сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання.

Інші обставини, які впливають на своєчасність, достовірність, повноту нарахування і сплати податків, є предметом перевірки контролюючим органом під час здійснення документальних перевірок в порядку, передбаченому статтями 77, 78 ПК України.

При цьому абзац сьомий п.201.10 ст.201 ПК України передбачає, що виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

З акта камеральної перевірки від 19.05.2021 року №8151/04-36-18-09/41582639 вбачається, що підставою для висновку контролюючого органу про порушення позивачем вимог п.185.1, ст.185, п.187.1 ст.187 ПК України, що призвело до заниження суми належного до сплати податку на додану вартість у березні 2021 року, стало невідображення у податковій звітності податкових зобов`язань за зареєстрованою у ЄРПН податковою накладною №12 від 02.03.2021 року на суму ПДВ 49'791грн.67коп.

Відтак, декларування податкових зобов`язань не в повному обсязі свідчать про наявність розбіжностей між даними, що містяться у податковій звітності позивача, та даними ЄРПН, що є підставою для вчинення дій з метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки відповідно до вимог п.201.10 ст.201 ПК України.

При збільшенні позивачу спірним податковим повідомленням-рішенням суми грошового зобов`язання відповідачем порушено спосіб реалізації владних управлінських функцій.

Виявлення розбіжностей під час співставлення даних, що містяться у податкових деклараціях платника податків та даних ЄРПН не доводять склад податкового правопорушення, яке за своєю суттю може бути встановлене на підставі дослідження первинних документів податкового та бухгалтерського обліку.

Достовірність, повнота нарахування та сплата, зокрема, податку на додану вартість є предметом документальної перевірки відповідно до підпункту 75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України.

Аналогічне правозастосування викладене і в постановах Верховного Суду від 01.10.2018 року у справа №821/1648/17, від 29.08.2019 року у справі №808/818/15, від 24.06.2020 року у справі №640/18801/18, від 22.12.2020 року у справі № 640/15334/19.

За наведених обставин суд приходить до висновку про протиправність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення внаслідок недоведеності складу податкового правопорушення та порушення способу встановлення останнього.

Отже, позовні вимоги ТОВ "Грінд Компані" підлягають задоволенню в повному обсязі, а податкове повідомлення-рішення №0103501809 від 12.07.2021 року - скасуванню.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає про наступне.

Відповідно до вимог ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем сплачено суму судового збору у розмірі 2'270грн.00коп., що підтверджується квитанцією №0.0.2220340868.1 від 05.08.2021 року.

Отже, оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню, сплачений позивачем судовий збір за подачу позову до суду в сумі 2'270грн.00коп. підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст.139, 241-246, 255, 258, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Грінд Компані" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми "Р" №0103501809 від 12.07.2021 року, прийняте відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Грінд Компані" .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-А, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Грінд Компані" (49051, м.Дніпро, пр.Слобожанський, буд.40А, код ЄДРПОУ 41582639) судовий збір у розмірі 2'270грн.00коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені ст.295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2021
Оприлюднено16.02.2022
Номер документу103267679
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/13751/21

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 12.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 24.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Рішення від 24.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні