Рішення
від 03.02.2022 по справі 905/1787/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901,UA368999980313151206083020649


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

03.02.2022р. Справа №905/1787/21

Господарський суд Донецької області у складі судді Зельман Ю.С. при секретарі судового засідання (помічник судді) Романцовій О.О. у відкритому судовому засіданні розглянувши матеріали господарської справи

за позовом: Акціонерного товариства «Українська залізниця» (місцезнаходження : 03680, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, будинок 5, ідентифікаційний код 40075815; електронна адреса: uz@uz.gov.ua) в особі регіональної філії "Одеська залізниця" Акціонерного товариства Українська залізниця (місцезнаходження : 65012, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, буд. 19, ідентифікаційний код 40081200; електронна адреса: інформація відсутня)

до відповідача : Акціонерного товариства Глини Донбасу (місцезнаходження : 85053, Донецька область, Добропільський район, с. Дорожнє, станція Мерцалово, ідентифікаційний код 23354002; електронна адреса: інформація відсутня)

предмет позову : стягнення штрафу у сумі 42 890,00 грн.

підстави позову : невірно зазначена маса вантажу за накладною №48753156, вагон №62648936.

судовий збір : 2 270, 00грн. (сплачено 2 270, 00грн.)

представники сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

Акціонерне товариство Українська залізниця в особі регіональної філії "Одеська залізниця" Акціонерного товариства Українська залізниця звернулось до господарського суду Донецької області з позовом до Акціонерного товариства Глини Донбасу про стягнення 42 890,00 грн. штрафу за невірно зазначену у залізничній накладній № 48753156 масу вантажу за відправкою Мерцалово регіональної філії Донецька залізниця - Жовтнева регіональної філії Одеська залізниця , вагон №62648936.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем невірно вказано у накладній масу вантажу, що є підставою для нарахування відповідачу штрафу.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 27.09.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами . Розгляд справи призначено на 18.10.2021 .

Ухвала про відкриття провадження у справі направлена на юридичні адреси сторін, які зазначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та отримані відповідно до інформації, яка зазначена на сайті АТ Укрпошта : позивачем - 11.10.2021, відповідачем - 12.10.2021.

18.10.2021 від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, надання додаткового часу для подання відзиву на позовну заяву та про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.

Ухвалою суду від 18.10.2021 задоволено клопотання відповідача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи. Призначено розгляд справи за правилами спрощеного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи. Відкладено розгляд справи на 04.11.2021 о 11:00 год. Встановлено відповідачу строк для надання (суду і позивачеві) відзиву на позовну заяву, всіх письмових та електронних доказів, висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову - до 29.10.2021 .

28.10.2021 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній просить суд залишити позовну заяву без задоволення, оскільки за Інформацією Державної служби з надзвичайних ситуацій Український гідрометеорологічний центр від 23.10.2021 року № 1345 по руху спірного вагону станцій Синельниково, Днепр та Сухачівка були опади, які і спричинили значне перевантаження вагону, а відтак маса нетто вантажу у вагоні №62648936 за накладною №48753156 з вантажем глина кислотоупорна та вогнетривка, станція призначення - Жовтнева Одеської залізниці була такою, що відповідала масі, зазначеної у перевізних документах.

04.11.2021 відкладено розгляд справи на 23.11.2021 о 10:30 год.

08.11.2021 від позивача надійшла відповідь на відзив, в якої останній зазначає, що при зважуванні вантажу, як на станції Тимково так і на станції призначення (Жовтнева), відсутні докази наявності в вагоні води чи інших чинників, які впливають на визначення маси. Згідно зі ст. 27 Правил видачі вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21 листопада 2000 року №644 , надлишок вантажу порівняно з масою, вказаною в накладній, вважається таким, що не перевищує норму, якщо він не виходить за межу граничного розходження визначення маси нетто, яке становить 0,2%. Так маса нетто вантажу складала 70 000 кг, відповідно 0,2 % становить - 140 кг, що значно перевищує виявлену розбіжність між масою зазначеною відправником та масою, визначеною на станції призначення більш як у три рази (500 кг). Зазначені норми розроблені саме для перевезення вантажів залізничним транспортом у відкритому вагоні і в не залежності від погодних умов, адже всі вагони, вони не є суцільними (мають технологічні отвори, щілини) і не тримають вологу, а спірний вантаж не має властивостей до поглинання вологи. Надані відповідачем розрахунки не мають доказового значення, адже зроблені без урахування властивостей вагона та вантажу та без посилання на застосовані наукові чи правові методи. Відзив відповідача не має правового та доказового значення.

19.11.2021 від відповідача надійшло заперечення на відповідь на відзив, в якому відповідач зазначив, що звернувся до Центральної лабораторії ДРГП Донецькгеологія , де були проведені лабораторні дослідження глинистої сировини марки DBY-4M №3358 для визначення ваги при різній вологості матеріалу зразку і за результатами цих досліджень було встановлено, що Основними властивостями глинистих порід є здатність порід утримувати воду внаслідок чого глинисті породи збільшуються в об`ємі, крім того це залежить від її об`ємної ваги . Таким чином, вважає відповідач, оскільки глина має властивості, утримувати воду, а опади на шляху руху спірного вагону були значними, то внаслідок такого утримання води глинисті породи збільшуються в об`ємі, що і призвело до перевантаження спірного вагону, так перевантаження вагону №62648936 не було, вага збільшилась за рахунок значних опадів, тому вини в перевантаженні ПрАТ ГЛИНИ ДОНБАСУ немає, а відтак позовні вимоги Позивача не можуть бути задоволені.

23.11.2021 ухвалою суду розгляд справи призначено за правилами загального позовного провадження.

09.12.2021 від відповідача надійшло клопотання про долучення доказів, а саме копії технічного паспорту засобу ваговимірювальної техніки ст. Мерцалово Донецької залізниці, свідоцтва №1836 про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

Ухвалою суду від 20.12.2021 відкладено розгляд справи на 17.01.2022 о 14:00 год.

11.01.2022 від позивача надійшло клопотання про долучення документів, а саме: копію технічного паспорту засобу ваговимірювальної техніки ст.Жовтнева Одеської залізниці.

17.01.2022 ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті. Розгляд справи призначено на 03.02.2022 о 14:00 год.

03.02.2021 сторони у судове засідання не з`явились.

Суд, розглянувши матеріали справи, дослідивши письмові докази,

встановив

Вантажовідправником, Акціонерним товариством Глини Донбасу зі станції Мерцалово Донецької залізниці на станцію Жовтнева Одеської залізниці було направлено за залізничною накладною №48753156, у вагоні №62648936 вантаж - глина кислотоупорна та вогнетривка. При оформленні залізничної накладної №48753156 відповідачем вказано масу вантажу 418 000, зокрема у вагоні № 62648936 маса вантажу - 70 000 кг, тара - 23100 кг.

У накладній 48753156 вантажовідправником зазначено, що вантаж розміщено і закріплено згідно з п.3 гл.14 Додатку 3 до СМГС , насипом.

Як свідчить розділ 26 залізничної накладної маса вантажу визначена відправником на вагонних вагах (150т) заводський номер № ВВС-150 №815.

Правильність внесених відомостей до накладної підтверджена відміткою представника відправника.

Як встановлено ч.3 ст.909 Цивільного кодексу України , укладення договору перевезення вантажу підтверджується складанням транспортної накладної.

Згідно ч.5 ст.307 Господарського кодексу України , умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно - правовими актами.

Як зазначено в ст.6 глави 1 Статуту залізниць України, накладна це основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої особи - одержувача. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.

Зазначена залізнична накладна оформлена у встановленому законом порядку та за своєю правовою природою є двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу і підтверджує укладення договору перевезення вантажу залізничним транспортом.

Згідно ст.ст. 11 , 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають, зокрема, з договорів. Аналогічні положення встановлені і в ст.ст.173-175 Господарського кодексу України .

Згідно з п.28 Правил приймання вантажів до перевезення, затверджених Наказом Міністерства транспорту України 21.11.2000 №644 , вантажі, завантажені відправниками у вагони закритого типу (криті, ізотермічні, хопери, цистерни тощо) та контейнери, приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду кузова (котла) вагона (контейнера), пломб (ЗПП), без перевірки вантажу. Вантажі, завантажені відправниками у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо), приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагона, вантажу, його маркування (у т. ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу

При проходженні вагону №62648936 на станції Тимкове Одеської залізниці, було здійснено контрольну перевірку маси вантажу, під час якої виявлено невідповідність фактичної маси вантажу у вищезазначеному вагоні з масою вантажу, яка зазначена вантажовідправником у накладній №48753156.

Невідповідність фактичної маси вантажу з масою вантажу, яка зазначена у накладній, засвідчено комерційним актом №414115/11/4 складеним 04.06.2021, в розділі Г зазначено, що на підставі актів загальної форми №2847 від 03.06.2021, №2851 від 04.06.2021, ст. Тимкове Одескьої залізниці проведено комісійне зважування вагону №62648936 на справних 150 т. тензометричних статистичних вагах ст. Тимкове ВТВ - 1 СТ (державна повірка 09.12.2020, огляд - перевірка 09.03.2021) у присутності в.о. начальника станції Коваленко Н.М., бригадира ПКО ОСОБА_1 , старшого приймальника поїздів ОСОБА_2 , приймальника поїздів Кучерук Г.А.

В розділі "Д" зазначено: " Глина кислототривка та вогнетривка, не поіменована в алфавіті. Тара 23100 кг, маса вантажу 70000 кг., вантажопідйомність вагону 70 т. . При зважуванні вагону на справних вагонних 150т зал.тензометричних статичних вагах ст.Тимкове ВТВ - 1СТ, що пройшли держповірку 09.12.2020, фактично виявилось: брутто 94620 кг, тара вагона з ПД 23100 кг, нетто 71520 кг., що більше документу та перевантаження понад вантажопідйомність на 1520 кг. Вантаж завантажено насипом, розрівняно, нижче бортів від 870 мм до 1030мм. Вагон глуходверний, люка зачинені щільно, просипаня вантажу немає. Зважування вагону №62648936 проводилося двічі, вага більше документу та перевантаження понад вантажопідйомність на 1520 кг підтвердилось, що є порушенням вимог п.4.1 Глави 1 додатку 3 до СМГС.

Комерційний акт №414115/11/4 від 04.06.2021, складено та підписано: в.о. начальника станції Коваленко Н.М., бригадиром ПКС Сиротенко О.П., ст. приймальником поїздів ОСОБА_2 та приймальником поїздів ОСОБА_3 .

Надлишок вантажу вивантажено з вагону та відправлено на станцію призначення за досильною накладною №41268996.

Також, 07.06.2021 на станції призначення Жовтнева Одеської залізниці, було здійснено контрольне комісійне зважування вагону №62648936 та складено комерційний акт №417503/52, в розділі "Д" зазначено: " До комерційного акту ст. Тимкове Одеської залізниці від 04.06.2021 №414115/11 проведена комісійна перевірка та зважування вантажу у вагоні №62648936 на справних вагонних вагах вантажоодержувача ВЕПВ -150 №07 (повірка 22.03.2021) в складі комісії: ДС Тріщана О.О. ДСМ Ришко А.І., агента комерційного Мойсеєнко О.Л., стрільця воєнізованої охорони НОР - 4 Нечаєва А.В., слідчого відділення поліції №3 Миколаївського РУП ГУНП в Миколаївській області Кононовича А.О., представника вантажоодержувача Бастана С.С. В документі зазначено: вантаж - глина кислототривка та вогнетривка, що не поіменована в алфавіті, навантаження насипом, маса нетто - 70 000 кг, маса тари - 23100. Фактично встановлено: вантаж - глина кислототривка та вогнетривка, що не поіменована в алфавіті, маса брутто - 92100 кг, маса тари - 23100 кг, маса нетто - 69 000 кг, що менше документа на 1000 кг. Вантаж у вагоні розміщений насипом, рівномірно, нижче бортів від 870 мм до 1030 мм. Вагон глухдверний, люка закриті щільно, висипання вантажу не має. Вагон прибув у технічному та комерційному відношенні справним.

Комерційний акт складено та підписано: начальником станції Тріщан О.О., начальником району (вантажного) Ришко А.І., агентом комерційним Мойсеєнко О.Л., одержувачем Бастан С.С.

Посилаючись на положення статей 118 та 122 Статуту залізниць України, позивач нарахував та пред`явив до стягнення з відповідача штраф за невірно зазначену масу вантажу у розмірі п`ятикратної провізної плати за вагон у розмірі 42890,00 грн.

Відповідно до пункту 10 Правил складання актів, передбачено, що комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи) і працівник станції, який особисто здійснював перевірку, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці.

Отже, пунктом 10 Правил складання актів на виконання статті 29 Статуту залізниць України визначено імперативну частину суб`єктного складу працівників залізниці, які є уповноваженими особами на підписання комерційних актів: начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи), працівник станції, який особисто здійснював перевірку, а також передбачено можливість участі в складенні комерційного акта одержувача вантажу, якщо він брав участь у перевірці, або інших працівників залізниці.

Відповідно до частин 1, 3 статті 64 та частини 3 статті 65 Господарського кодексу України передбачено, що підприємство, як організаційна форма господарювання, може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо) та самостійно визначає свою організаційну структуру, чисельність працівників та штатний розпис. Керівництво підприємством здійснюється його керівником, який призначається (обирається) власником (власниками) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядову раду такого підприємства (у разі її утворення) та відповідно до статуту є посадовою особою цього підприємства з правом розподілу обов`язків між працівниками підприємства.

Отже, якщо в штаті структурного підрозділу залізниці не передбачено посади начальника вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи), то на підставі наказу начальника такого підрозділу залізниці чи відповідно до робочої (посадової) інструкції іншого працівника залізниці має бути уповноважено на підписання від імені залізниці комерційних актів для забезпечення вимоги щодо їх оформлення за підписом трьох осіб, перелік яких визначено пунктом 10 Правил складання актів, і такими доказами можуть підтверджуватися повноваження осіб на підписання комерційного акта.

Згідно з робочою інструкцією бригадира ПКО станції Тимкове, яка затверджена начальником виробничого підрозділу Знам`янська дирекція залізничних перевезень 22.05.2019 бригадир пункту комерційного огляду, на виконання вимог п. 10 Правил складання актів , приймає участь у комісійній перевірці кількості та стану вантажу (багажу), підписує оформлені комерційні акти, приймає участь у розслідуванні випадків не збережених перевезень з оперативними повідомленням та комерційними актами.

Крім того комерційний акт було підписано ст. приймальником поїздів Фісіної Н.М та приймальником поїздів Кучерук Г.А., які здійснювали перевірку вагону.

Отже, акт підписано уповноваженими особами.

Зважування маси вантажу у вагонах на станції Тимкове Одеської залізниці здійснювалось на 150 т зал. тензонометричних статичних вагах.

Згідно з технічним паспортом засобу ваговимірювальної техніки (далі - ЗВВТ) - вагонних ваг, тип ЗВВТ - ВТВ- 1 СТ Тензометричні, заводський №87, міжповірочний інтервал ЗВВТ становить 1 раз в 6 місяців, інтервал між оглядами-перевірками - 1 раз в 3 місяці.

09.12.2020 було проведено держповірку та 09.03.2021 - контрольний огляд-перевірку вагонних ваг.

Зважування маси вантажу у вагонах на станції Жовтнева Одеської залізниці здійснювалось на 150 т тензонометричних вагах.

Згідно з технічним паспортом засобу ваговимірювальної техніки (далі - ЗВВТ) - вагонних ваг, тип ЗВВТ -Тензометричні, заводський №07, міжповірочний інтервал ЗВВТ становить 1 раз на рік, інтервал між оглядами-перевірками - 1 раз на 6 місяців.

22.03.2021 було проведено держповірку та 22.03.2021 - контрольний огляд-перевірку вагонних ваг.

Правилами перевезень вантажів, а саме п.1.1. розділу 4 Правил оформлення перевізних документів, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за №863/5084, а також ст.23 Статуту передбачено, що відправник повинен надати станції навантаження на кожне відправлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізних документів). У відповідності до цих Правил, а саме п.2.1 та п.2.2, графи "Маса вантажу, визначена відправником, кг" та "Спосіб визначення маси" заповнюються вантажовідправником. Маса вантажу згідно ст.37 Статуту та п.5 Правил приймання вантажів до перевезення, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за №861/5082, визначається відправником.

Правильність внесених у накладну відомостей, як це передбачено п.2.3 Правил оформлення перевізних документів, своїм підписом підтверджує представник відправника. Так, правильність внесених відомостей до вищевказаної накладної підтвердив своїм підписом представник відправника.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.24 Статуту, вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній. Залізниця має право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.

Згідно ч.1 ст.129 Статуту, обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.

Для засвідчення обставини невідповідності маси вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах законодавцем у ст. 129 Статуту визначено складання комерційного акту. Таким чином, підставою для матеріальної відповідальності вантажовідправника є обставини, викладені у комерційному акті.

Отже, допустимими доказами неправильного зазначення у накладній маси вантажу, відправленого вантажовідправником залізницею до станції призначення для отримання вантажоодержувачем, в розумінні ч.1 ст.77 ГПК України , є належно складені працівниками залізниці комерційні акти за наслідком контрольного зважування вантажу, який було здано до перевезення залізницею.

Таким чином комерційний акт за своєю формою та змістом відповідає вимогам Статуту залізниць України та Правилам складання актів, а тому приймається судом в якості належного доказу на підтвердження факту невідповідності маси, зазначеної у накладній.

Наявними матеріалами справи підтверджується відсутність слідів доступу до вантажу, відсутність виїмок, заглиблень у спірному вагоні та будь-яких слідів розкрадання та втрати вантажу під час слідування вагону. Викладені обставини дають підстави вважати що саме відправник неправильно зазначив масу вантажу у спірній накладній.

Також суд констатує, що правильне зазначення маси вантажу у перевізних документах є обов`язком вантажовідправника, передбаченим Правилами оформлення перевізних документів.

Відповідно до ст. 122 Статуту залізниць України встановлено, що за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.

Статтею 118 Статуту залізниць України за пред`явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п`ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.

У накладній №48753156 зазначено, що провізна плата за перевезення вантажу у вагоні: № 62648936 становить 8 578,00 гривень. За розрахунком позивача штраф (п`ятикратний розмір провізної плати) становить 42 890,00 грн , виходячи з (8 578,00 х 5)

Враховуючи викладене, Господарський суд вважає, що позовні вимоги про стягнення 42 890,00 грн . є правомірними.

Посилання відповідача на значні опади, які і спричинили перевантаження вагону, а відтак маса нетто вантажу у вагоні №62648936 за накладною №48753156 з вантажем глина кислототривка та вогнетривка, станція призначення - Жовтнева Одеської залізниці була такою, що відповідала масі, зазначеної у перевізних документах, відхиляються судом з огляду на наступне.

В обгрунтування вищенаведеного відповідач посилається на Довідку УкрГМЦ від 23.10.2021р. та зроблений власноруч розрахунок на підставі даних про габарити вагону (взяті з мережі інтернет) та кількості осадків. Зазначені розрахунки суд не може прийняти як відповідний доказ на підтвердження того, що саме зазначена відповідачем кількість осадків накопичилась у спірному вагоні, оскільки відповідач по-перше, не є фахівцем, який може зробити такі розрахунки, по-друге, надана відповідачем довідка УкрГМЦ свідчить лише про періодичні дощові опади, але не підтверджує, що саме зазначена відповідачем кількість опадів потрапила та затрималась у вагоні та призвела до факту збільшення ваги вантажу.

Посилання відповідача на те, що глина має властивості утримувати воду, що і презвело до перевантаження у зв`язку з опадами судом до уваги не приймаються на підставі нижченаведеного.

Відповідно до ч. 6 п.п. 1.2, 1.3 Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21 листопада 2000 р ., заповнення накладної здійснюється відправником, залізницею, одержувачем згідно з поясненнями, наведеними у додатку 3 до цих Правил. Усі відомості, передбачені формою бланка перевізного документа, повинні бути внесені відправником у відповідні графи.

Як вбачається з накладної, яких небудь позначок про особливі властивості вантажу, що перевозився, відповідачем зроблено не було.

Крім того, за змістом статей 32, 33 Статуту залізниць України відправник зобов`язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов.

Відносно протоколу лабораторних досліджень глинистої сировини №П 432-11-21, на який посилається відповідач в обґрунтування своїх заперечень, суд зазначає, що даним дослідженням встановлено, що серед основних технологічних властивостей глинистих порід є здатність порід поглинати та утримувати воду силами молекулярного притягнення, осмотичним всмоктуванням та капілярним силам, внаслідок чого, глинисті породи збільшуються в об`ємі. Отже даним висновком встановлені лише фізичні властивості глини.

Також суд приймає до уваги той факт, що вантажовідправником здійснено відправлення вантажу у 6- ти вагонах, серед яких є спірний вагон №62648936, проте невідповідність в масі вантажу виявлена тільки у спірному вагоні, тому суд не може дійти висновку щодо можливості впливу атмосферних опадів на вантаж лише в одному вагоні.

Відповідно до п.27 Правил видачі вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644 , вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить: 2 % маси, зазначеної в перевізних документах для вантажів рідких або зданих до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані.

Оскільки маса нетто вантажу складала 70 000,00 кг, відповідно сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто становить 1400 кг, що перевищує розбіжність між масою зазначеною відправником та масою визначеною на станції призначення.

З огляду на викладене, позовні вимоги Акціонерного товариства Українська залізниця в особі регіональної філії "Одеська залізниця" Акціонерного товариства Українська залізниця до Акціонерного товариства Глини Донбасу про стягнення 42 890,00 грн підлягають задоволенню.

Згідно з ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Судові витрати в межах, встановлених законодавством, відповідно до ст.129 Господарського кодексу України, покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст.12, 13, 74, 76, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Акціонерного товариства Українська залізниця в особі регіональної філії "Одеська залізниця" Акціонерного товариства Українська залізниця до Акціонерного товариства Глини Донбасу про стягнення 42 890,00 грн - задовольнити.

Стягнути з Акціонерного товариства Глини Донбасу (85053, Донецька область, Добропільський район, с. Дорожнє, станція Мерцалово, ідентифікаційний код 23354002) на користь Акціонерного товариства Українська залізниця (03680, м. Київ, вул. Тверська (Єжи Гедройця), 5, ідентифікаційний код 40075815) 42890,00 гривень штрафу та витрати з оплати судового збору в сумі 2270,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені Главою 1 Розділу IV Господарського процесуального кодексу України (з урахуванням п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

У судовому засіданні 03.02.2022 складено та підписано вступну та резолютивну частину рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 14.02.2022.

Суддя Ю.С. Зельман

Дата ухвалення рішення03.02.2022
Оприлюднено17.02.2022
Номер документу103275865
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1787/21

Судовий наказ від 30.09.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Рішення від 03.02.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Рішення від 03.02.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Ухвала від 17.01.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Ухвала від 18.01.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Ухвала від 11.01.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Ухвала від 10.01.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Ухвала від 20.12.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Ухвала від 29.11.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

Ухвала від 23.11.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зельман Юлія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні