Рішення
від 01.02.2022 по справі 918/1080/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,

e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" лютого 2022 р. м. Рівне Справа № 918/1080/21

Господарський суд Рівненської області у складі головуючого судді Пашкевич І.О. , розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна компанія "Юрземгеопроект" ( 33013, Рівненська обл., місто Рівне, вул. Кавказька, будинок 3, офіс 313, код ЄДРПОУ 40186682)

до відповідача Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області (34600, Рівненська обл., Рівненський р-н, місто Березне, вул.Київська, будинок 6, код ЄДРПОУ 04387823)

про стягнення 111 733,27 грн

за участі представника позивача Кухарука І.М.

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна компанія "Юрземгеопроект" (далі Товариство) звернулося до Господарського суду Рівненської області з позовом до Березнівської місьської ради Рівненського району Рівненської області (далі Рада) про стягнення 111 733,27 грн заборгованості за Договорами про надання послуг з розроблення технічної документації №59-Н18 від 17.05.2018, №58-Н18 від 22.01.2018, №57-Н18 від 22.01.2018, №51-Н18 від 22.01.2018, №168-Н18 від 16.12.2019.

Спірні правовідносини виникли з виконання умов п`яти Договорів про надання послуг з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель: №59-Н18 від 17.05.2018 року, №58-Н18 від 22.01.2018, №57-Н18 від 22.01.2018 року, №51-Н18 від 22.01.2018, №168-Н18 від 16.12.2019 укладених між Товариством як Виконавцем та Тишицькою, Поліською, Друхівською, Білківською, Грушівською сільськими радами як Замовниками, які в подальшому були реорганізовані та приєднані до Березнівської міської ради, яка є їх правонаступником. Позивач зазначає, що ним в повному обсязі були виконані свої зобов`язання по вищевказаних договорах, проте, сільськими радами не було проведено розрахунку за виконану роботу з розроблення технічних документацій, в зв`язку з чим виникла заборгованість перед позивачем, що становить предмет позовних вимог у даній справі. Повноваження Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області розпочато у день проведення першої сесії новообраної ради - 20 листопада 2020 року, відтоді Березнівська міська рада є правонаступником розформованих територіальних громад, зокрема: Тишицької, Поліської, Друхівської, Білківської, Грушівської сільських рад. Березнівською міською радою було затверджено технічні документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, які увійшли до складу Березнівської територіальної громади, а саме: населені пункти Грушівка, Друхів, Білка, Підгало, Князівка, Поліське, які в свою чергу були розроблені Товариством згідно договорів, однак, повний розрахунок за вказаними правочинами не проведено, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 02.12.2021, зокрема, позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна компанія "Юрземгеопроект" до Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області про стягнення 111 733, 27 грн залишено без руху. Товариству з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна компанія "Юрземгеопроект" надано строк протягом 10 днів з дня вручення ухвали суду усунути недоліки позовної заяви, надавши суду докази доплати судового збору у розмірі 594,00 грн.

Ухвалою від 14.12.2021, зокрема, позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження. Судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 11 січня 2022 р.

06 січня 2022 року на адресу суду від Ради надійшов відзив на позовну заяву №01-36/3762 від 04.01.2022 та клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги №01-36/3762 від 05.01.2022.

Відповідно до відзиву Рада вважає позов таким, що не підлягає задоволенню. Відповідач не заперечує, що Рада є правонаступником Тишицької, Поліської, Друхівської, Білківської, Грушівської сільських рад, однак зазначає, що договори на підставі яких Товариством розроблено технічні документації з нормативної грошової оцінки земель вищевказаних населених пунктів, не були передані міській раді, в зв`язку з чим у міської ради відсутні відомості про наявність заборгованості по вказаних договорах.

У клопотанні про зменшення витрат на оплату правничої допомоги Рада зазначає, що Товариством до позовної заяви не було додано договору про надання правової допомоги, що не відповідає вимогам ГПК в частині відшкодування витрат на професійну правничу допомогу адвоката, відтак, вважає, що стягнення таких витрат з Ради є необґрунтованим.

11 січня 2022 року на адресу суду від представника Товариства надійшла заява про зменшення позовних вимог у якій заявник просир суд в порядку ст. 46 ГПК України зменшити розмір судових витрат, а саме: витрат на правничу допомогу в сумі 10 000 грн. Разом з тим, представник зазначив, що решта позовних вимог залишаються без змін.

Розглянувши у судовому засіданні 11.01.2022 заяву представника Товариства про зменшення позовних вимог, суд зазначив, що витрати на правничу допомогу не належать до предмету спору, не є позовною вимогою у справі, а є складовою судових витрат, відтак, заява Товариства не може розглядатися судом в порядку ст. 46 ГПК України як заява про зменшення розміру позовних вимог, однак, позиція позивача буде врахована судом під час вирішення питання щодо розподілу судових витрат між сторонами за наслідками розгляду даної справи.

Ухвалою суду від 11.01.2022 розгляд справи по суті відкладено на 01.02.2022.

У судове засідання 01.02.2022 представник відповідача не з`явився, однак, надіслав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності його повноважного представника. Зазначив, що заперечення наведені у відзиві на позовну заяву підтримує.

Представник позивача у судовому засіданні 01.02.2022 підтримав позовні вимоги з підстав наведених у позовній заяві.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступне.

17 травня 2018 року між Товариством (Виконавець) та Тишицькою сільською радою Березнівського району Рівненської області (Замовник) було укладено Договір №59-Н18, згідно з яким, Виконавець зобов`язався надати послуги з розроблення технічної документації з нормативно- грошової оцінки земель населених пунктів с. Богуші, с. Князівка, с. Тишиця Тишицької сільської ради Березнівського району Рівненської області, а Замовник прийняти та оплатити виконані послуги (далі Договір 1).

Договір 1 підписаний повноважними представниками Замовника та Виконавця. Доказів недійсності вказаного договору чи окремих його положень до матеріалів справи не надані.

Згідно п.2.1. Договору 1 загальна вартість послуг за цим договором становить 53 809,26 грн. Загальна вартість послуг визначається згідно з протоколом погодження договірної ціни на виконання послуг (додаток 3), що складається на підставі погодженого сторонами кошторису (додаток 4).

Відповідно до Зведеного кошторису до Договору 1 від 17.05.2018 (Додаток №4-1), вартість розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель становить: село Богуші - 18 813,98 грн, село Тишиця - 20 904,88 грн, село Князівка -14 090,40 грн.

Згідно п.2.2. Договору 1 оплата проводиться по актах здачі-приймання наданих послуг поетапно (попередня оплата становить 30% від вартості договору 16 142,78 грн) шляхом перерахування коштів через установи банку, або іншими формами оплати, які дозволені чинним законодавством.

У відповідності до п.3.1. Договору 1 послуги вважаються виконаними у повному обсязі або поетапно з моменту виконання Виконавцем послуг в обсязі, визначеному цим договором та діючими вимогами та правилами для виконання такого виду послуг.

Відповідно до п.3.2. Договору 1 Виконавець після закінчення етапів виконання послуг передає Замовнику розроблені технічні документації із землеустрою для ознайомлення з результатом виконаних послуг.

Пунктом 3.3. Договору 1 передбачено, що Замовник зобов`язується у строк 7-ми днів оглянути та прийняти результати виконаних послуг, підписати акт здачі-приймання виконаних послуг.

Згідно п.3.4. Договору 1 у разі не підписання Замовником акта здачі-приймання виконаних послуг у встановлений договором строк і не надання Виконавцю мотивованих зауважень у той же строк, акт здачі-приймання виконаних послуг вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Згідно п.3.6. Договору 1 сторони домовились, якщо Замовник протягом 7-ми днів відмовляється прийняти послуги на підставі акта здачі-приймання виконаних послуг або не з`являється (ухиляється) від прийняття послуг та підписання акту здачі-приймання наданих послуг, послуги вважаються виконаними належним чином в повному обсязі.

Товариство виконало свої зобов`язання за Договором 1 в повному обсязі, однак, Тишицька сільська рада Березнівського району Рівненської області свої зобов`язання з оплати виконаних послуг виконала лише частково.

Тишицькою сільською радою здійснювалась оплата виконаних послуг поетапно, а саме: 26 червня 2019 року здійснено оплату по Договору 1 на суму 39 718,86 грн в рахунок оплати послуг з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів с. Богуші та с. Тишиця, що підтверджується платіжним дорученням №1 від 25.06.2019.

Послуги з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель с. Князівка на суму 14 090,40 грн залишилися не оплаченими Тишицькою сільською радою.

Розроблена Позивачем технічна документація з нормативно-грошової оцінки земель с. Князівка у відповідності до п.3.2. Договору була передана Замовнику для ознайомлення з результатом виконаних послуг, будь-яких зауважень стосовно надання послуг на адресу позивача не надходило, як і не надходило підписаного зі сторони Замовника акта здачі- приймання виконаних послуг. Доказів протилежного відповідачем суду не надано.

З огляду на наведене та враховуючи положення п. 3.4. та п.3.6 Договору 1, акт здачі- приймання виконаних послуг з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель с. Князівка вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Таким чином, у Тишицької сільської ради виникло зобов`язання по Договору 1 з оплати послуг з розроблення технічної документації з нормативно- грошової оцінки земель с. Князівка, яке виконано не було, в зв`язку з чим у сільської ради утворилася заборгованість по вказаному Договору в сумі 14 090,40 гривень. Докази протилежного суду не надані.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Березнівської міської ради №308 від 27.05.2021, було затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель населеного пункту Князівка на території Тишицької сільської ради Березнівського району Рівненської області, згідно з яким, розробником вказаної технічної документації є Товариство, що підтверджується відповідним витягом із зазначеного рішення Ради.

22 січня 2018 року між Товариством (Виконавець) та Поліською сільською радою Березнівського району Рівненської області (Замовник) було укладено Договір №58-Н18, згідно з яким Виконавець зобов`язався надати послуги з розроблення технічної документації з нормативно- грошової оцінки земель населених пунктів с. Поліське, с. Озірці Поліської сільської ради Березнівського району Рівненської області, а Замовник прийняти та оплатити виконані послуги (далі Договір 2) .

Договір 2 підписаний повноважними представниками Замовника та Виконавця. Доказів недійсності вказаного договору чи окремих його положень до матеріалів справи не надані.

Згідно п.2.1. Договору 2 загальна вартість послуг за цим договором становить 39 993,87 грн. Загальна вартість послуг визначається згідно з протоколом погодження договірної ціни на виконання послуг (додаток 3), що складається на підставі погодженого сторонами кошторису (додаток 4).

Відповідно до погодженого сторонами Зведеного кошторису до Договору 2 (Додаток №4-1) вартість розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель становить: село Поліське - 35 341,36 грн, село Озірці - 4 652,51 грн.

Пунктом 2.2. Договору 2 сторони обумовили, що оплата проводиться по актах здачі-приймання наданих послуг поетапно (попередня оплата становить 30% від вартості договору 11 998,16 грн) шляхом перерахування коштів через установи банку, або іншими формами оплати, які дозволені чинним законодавством.

Згідно п.3.1. Договору 2 послуги вважаються виконаними у повному обсязі або поетапно з моменту виконання Виконавцем послуг в обсязі, визначеному цим договором та діючими вимогами та правилами для виконання такого виду послуг.

Відповідно до п.3.2. Договору Виконавець після закінчення етапів виконання послуг передає Замовнику розроблені технічні документації із землеустрою для ознайомлення з результатом виконаних послуг.

Замовник зобов`язується у строк 7-ми днів оглянути та прийняти результати виконаних послуг, підписати акт здачі-приймання виконаних послуг (п. 3.3 Договору 2).

У відповідності до п.3.4. Договору 2 у разі не підписання Замовником акта здачі-приймання виконаних послуг у встановлений договором строк і не надання Виконавцю мотивованих зауважень у той же строк акт здачі-приймання виконаних послуг вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Згідно п.3.6. Договору 2 сторони домовились, якщо Замовник протягом 7-ми днів відмовляється прийняти послуги на підставі акта здачі-приймання виконаних послуг або не з`являється (ухиляється) від прийняття послуг та підписання акту здачі-приймання наданих послуг, послуги вважаються виконаними належним чином в повному обсязі.

Товариство виконало свої зобов`язання за Договором 2 в повному обсязі, однак, Поліська сільська рада Березнівського району Рівненської області не виконала свої зобов`язання з оплати отриманих послуг та не провела з позивачем жодних розрахунків по вищевказаному Договору.

Розроблена позивачем технічна документація з нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів с. Поліське та с. Озірці у відповідності до п.3.2. Договору була передана Замовнику для ознайомлення з результатом виконаних послуг, будь-яких зауважень стосовно надання послуг на адресу позивача не надходило, як і не надходило підписаного зі сторони Замовника акта здачі-приймання виконаних послуг.

З огляду на наведене та враховуючи положення п. 3.4. та п.3.6 Договору, акт здачі- приймання виконаних послуг з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів с. Поліське та с. Озірці вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Таким чином, у Поліської сільської ради виникло зобов`язання по Договору 2 з оплати послуг з розроблення технічної документації з нормативно- грошової оцінки земель с. Поліське та с. Озірці, яке виконано не було, в зв`язку з чим у сільської ради утворилася заборгованість по вказаному Договору в сумі 39 993,87 гривень. Докази погашення вказаної заборгованості в матеріалах справи відсутні.

Рішенням Березнівської міської ради №308 від 27.05.2021 року, було затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель населеного пункту Поліське на території Поліської сільської ради Березнівського району Рівненської області, згідно з яким, розробником вказаної технічної документації є Товариство, що підтверджується Витягом з вказаного рішення.

Рішенням Березнівської міської ради №188 від 12.03.2021 року, було затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель населеного пункту Озірці на території Поліської сільської ради Березнівського району Рівненської області, згідно з яким, розробником вказаної технічної документації є Товариство, що підтверджується відповідним Витягом з рішення Ради.

22 січня 2018 року між Товариством (Виконавець) та Друхівською сільською радою Березнівського району Рівненської області (Замовник) було укладено Договір №57-Н18, відповідно до умов якого Виконавець зобов`язався надати послуги з розроблення технічної документації з нормативно- грошової оцінки земель населених пунктів с. Друхів, Друхівської сільської ради Березнівського району Рівненської області, а Замовник прийняти та оплатити виконані послуги (далі Договір 3).

Договір 3 підписаний повноважними представниками Замовника та Виконавця. Доказів недійсності вказаного договору чи окремих його положень до матеріалів справи не надані.

Відповідно до п.2.1. Договору 3 загальна вартість послуг за цим договором становить 28 027,33 грн. Загальна вартість послуг визначається згідно з протоколом погодження договірної ціни на виконання послуг (додаток 3), що складається на підставі погодженого сторонами кошторису (додаток 4).

Згідно кошторису на виконання робіт до Договору 3 (Додаток №4-1), вартість розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель с. Друхів становить 28 027,33 грн.

Пунктом 2.2. Договору 3 сторони погодили, що оплата проводиться по актах здачі-приймання наданих послуг поетапно (попередня оплата становить 30% від вартості договору 8 408,20 грн) шляхом перерахування коштів через установи банку, або іншими формами оплати, які дозволені чинним законодавством.

Згідно п.3.1. Договору 3 послуги вважаються виконаними у повному обсязі або поетапно з моменту виконання Виконавцем послуг в обсязі, визначеному цим договором та діючими вимогами та правилами для виконання такого виду послуг.

Відповідно до п.3.2. Договору 3 Виконавець після закінчення етапів виконання послуг передає Замовнику розроблені технічні документації із землеустрою для ознайомлення з результатом виконаних послуг.

У відповідності до п.3.3. Договору 3 Замовник зобов`язується у строк 7-ми днів оглянути та прийняти результати виконаних послуг, підписати акт здачі-приймання виконаних послуг.

Згідно п.3.4. Договору 3 у разі не підписання Замовником акта здачі-приймання виконаних послуг у встановлений договором строк і не надання Виконавцю мотивованих зауважень у той же строк акт здачі-приймання виконаних послуг вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Якщо Замовник протягом 7-ми днів відмовляється прийняти послуги на підставі акта здачі-приймання виконаних послуг або не з`являється (ухиляється) від прийняття послуг та підписання акту здачі-приймання наданих послуг, послуги вважаються виконаними належним чином в повному обсязі (п.3.6. Договору 3).

Товариство виконало свої зобов`язання за Договором 3 в повному обсязі, однак, Друхівська сільська рада Березнівського району Рівненської області не виконала свої зобов`язання з оплати отриманих послуг та не провела з позивачем жодних розрахунків по вищевказаному Договору. Докази протилежного у суду відсутні.

Розроблена Позивачем технічна документація з нормативно-грошової оцінки земель с. Друхів у відповідності до п.3.2. Договору 3 була передана Замовнику для ознайомлення з результатом виконаних послуг, будь-яких зауважень стосовно надання послуг на адресу Позивача не надходило, як і не надходило підписаного зі сторони Замовника акта здачі- приймання виконаних послуг.

З огляду на наведене та враховуючи положення п. 3.4. та п.3.6 Договору 3, акт здачі- приймання виконаних послуг з розроблення технічної документації з нормативино-грошової оцінки земель населених пунктів с. Друхів вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Враховуючи викладене, у Друхівської сільської ради виникло зобов`язання по Договору 3 з оплати послуг з розроблення технічної документації з нормативно- грошової оцінки земель с. Друхів, яке виконано не було, в зв`язку з чим у сільської ради утворилася заборгованість по Договору 3 в сумі 28 027,33 грн.

Рішенням Березнівської міської ради №243 від 15.04.2021 року, було затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель населеного пункту Друхів на території Друхівської сільської ради Березнівського району Рівненської області, розробником вказаної технічної документації є Товариство, що підтверджується витягом з вказаного рішення Ради.

22 січня 2018 року між Товариством (Виконавець) та Білківською сільською радою Березнівського району Рівненської області (Замовник) було укладено Договір №51-Н18, відповідно до умов якого Виконавець зобов`язався надати послуги з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів с.Білка, с. Підгало Білківської сільської ради Березнівського району Рівненської області, а Замовник прийняти та оплатити виконані послуги (далі Договір 4).

Договір 4 підписаний повноважними представниками Замовника та Виконавця. Доказів недійсності вказаного договору чи окремих його положень до матеріалів справи не надані.

Згідно п.2.1. Договору 4 загальна вартість послуг за ним договором становить 16 092,72 грн. Загальна вартість послуг визначається згідно з протоколом погодження договірної ціни на виконання послуг (додаток 3), та складається на підставі погодженого сторонами кошторису (додаток 4).

У відповідності до Зведеного кошторису до Договору 4 (Додаток №4-1) погодженого сторонами, вартість розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель становить: село Білка - 13 649,56 грн, село Підгало - 2 443,16 грн.

Згідно п.2.2. Договору 4 оплата проводиться по актах здачі-приймання наданих послуг поетапно (попередня оплата становить 30% від вартості договору 4 827,82 грн) шляхом перерахування коштів через установи банку, або іншими формами оплати, які дозволені чинним законодавством.

Відповідно до п.3.1. Договору 4 послуги вважаються виконаними у повному обсязі або поетапно з моменту виконання Виконавцем послуг в обсязі, визначеному цим договором та діючими вимогами та правилами для виконання такого виду послуг.

Згідно п. п. 3.2 - 3.4 Договору 4 Виконавець після закінчення етапів виконання послуг передає Замовнику розроблені технічні документації із землеустрою для ознайомлення з результатом виконаних послуг. Замовник зобов`язується у строк 7-ми днів оглянути та прийняти результати виконаних послуг, підписати акт здачі-приймання виконаних послуг. У разі не підписання Замовником акта здачі-приймання виконаних послуг у встановлений договором строк і не надання Виконавцю мотивованих зауважень у той же строк акт здачі-приймання виконаних послуг вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Відповідно до п.3.6. Договору 4 сторони домовились, якщо Замовник протягом 7-ми днів відмовляється прийняти послуги на підставі акта здачі-приймання виконаних послуг або не з`являється (ухиляється) від прийняття послуг та підписання акту здачі-приймання наданих послуг, послуги вважаються виконаними належним чином в повному обсязі.

Товариство виконало свої зобов`язання за Договором 4 в повному обсязі, однак, Білківська сільська рада Березнівського району Рівненської області не виконала свої зобов`язання з оплати отриманих послуг та не провела з Позивачем жодних розрахунків по вищевказаному Договору. Докази належного виконання зобов`язання за Договором 4 зі сторони замовника суду не надано.

Розроблена Позивачем технічна документація з нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів с. Білка, с. Підгало у відповідності до п.3.2. Договору була передана Замовнику для ознайомлення з результатом виконаних послуг, будь-яких зауважень стосовно надання послуг на адресу Позивача не надходило, як і не надходило підписаного зі сторони Замовника акта здачі-приймання виконаних послуг.

З огляду на наведене та враховуючи положення п. 3.4. та п.3.6 Договору, акт здачі-приймання виконаних послуг з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів с. Білка, с. Підгало вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Таким чином, у Білківської сільської ради виникло зобов`язання по Договору №4 з оплати послуг з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель с. Білка, с. Підгало, яке виконано не було, в зв`язку з чим у сільської ради утворилася заборгованість по вказаному Договору в сумі 16 092,72 грн.

Рішенням Березнівської міської ради №308 від 27.05.2021 року, було затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель населеного пункту Підгало та Білка на території Білківської сільської ради Березнівського району Рівненської області, згідно з яким, розробником вказаної технічної документації є Товариство, що підтверджується Витягом з даного рішення Ради.

16 грудня 2019 року між Товариством (Виконавець) та Грушівською сільською радою Березнівського району Рівненської області (Замовник) було укладено Договір №168-Н18, згідно з яким, Виконавець зобов`язався надати послуги з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів с. Ведмедівка, с. Вільхівка, с. Грушівка, с. Грушівська-Гута, с. Ялинівка Грушівської сільської ради Березнівського району Рівненської області, а Замовник прийняти та оплатити виконані послуги (далі Договір 5).

Договір 5 підписаний повноважними представниками Замовника та Виконавця. Доказів недійсності вказаного договору чи окремих його положень до матеріалів справи не надані.

Згідно з п.2.1. Договору 5 загальна вартість послуг за цим договором становить 25 794,29 грн. Загальна вартість послуг визначається згідно з протоколом погодження договірної ціни на виконання послуг (додаток 3). що складається на підставі погодженого сторонами кошторису (додаток 4).

Згідно Зведеного кошторису до Договору 5 (Додаток №4-1) погодженого сторонами, вартість розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель становить: село Ведмедівка - 833,27 грн, село Вільхівка - 8 715,86 грн, село Грушівка - 13 529,05 грн, село Грушівська - Гута 1 133,00 грн, село Ялинівка - 1 583,11 грн.

Відповідно до п. 2.2. Договору 5 оплата проводиться по актах здачі-приймання наданих послуг поетапно (попередня оплата становить 30% від вартості договору 7 738,29 грн) шляхом перерахування коштів через установи банку, або іншими формами оплати, які дозволені чинним законодавством.

У відповідності до пунктів 3.1-3.4 Договору 5 послуги вважаються виконаними у повному обсязі або поетапно з моменту виконання Виконавцем послуг в обсязі, визначеному цим договором та діючими вимогами та правилами для виконання такого виду послуг. Виконавець після закінчення етапів виконання послуг передає Замовнику розроблені технічні документації із землеустрою для ознайомлення з результатом виконаних послуг. Замовник зобов`язується у строк 7-ми днів оглянути та прийняти результати виконаних послуг, підписати акт здачі-приймання виконаних послуг. Уразі не підписання Замовником акта здачі-приймання виконаних послуг у встановлений договором строк і не надання Виконавцю мотивованих зауважень у той же строк акт здачі-приймання виконаних послуг вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Згідно п.3.6. Договору 5 сторони домовились, якщо Замовник протягом 7-ми днів відмовляється прийняти послуги на підставі акта здачі-приймання виконаних послуг або не з`являється (ухиляється) віл прийняття послуг та підписання акту здачі-приймання наданих послуг, послуги вважаються виконаними належним чином в повному обсязі.

Товариство виконало свої зобов`язання за Договором 5 в повному обсязі, однак, Грушівська сільська рада Березнівського району Рівненської області свої зобов`язання з оплати виконаних послуг виконала лише частково.

Грушівською сільською радою здійснювалась оплата виконаних послуг поетапно, а саме 18 грудня 2019 року здійснено оплату по Договору 5 на суму 12 265,24 грн, в рахунок оплати послуг з розроблення технічної документації з нормативно- грошової оцінки земель населених пунктів с. Ведмедівка, с. Вільхівка, с. Грушівська - Гута, с. Ялинівка, що підтверджується Платіжним дорученням №1 від 17.12.2019.

Послуги з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель с. Грушівка на суму 13 529,05 грн. залишилися не оплаченими Грушівською сільською радою.

Розроблена Позивачем технічна документація з нормативно-грошової оцінки земель с. Грушівка відповідності до п.3.2. Договору 5 була передана Замовнику для ознайомлення з результатом виконаних послуг, будь-яких зауважень стосовно надання послуг на адресу Позивача не надходило, як і не надходило підписаною зі сторони Замовника акта здачі-приймання виконаних послуг.

З огляду на наведене та враховуючи положення н. 3.4. та п.3.6 Договору, акт здачі-приймання виконаних послуг з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель с. Грушівка вважається підписаним, а роботи виконані у повному обсязі.

Таким чином, у Грушівської сільської ради виникло зобов`язання по Договору 5 з оплати послуг з розроблення технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель с. Грушівка, яке виконано не було, в зв`язку з чим у сільської ради утворилася заборгованість по вказаному Договору в сумі 13 529,05 грн. Доказів протилежного суду не надано.

Рішенням Березнівської міської ради №242 від 15.04.2021 року, було затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель населеного пункту Грушівка на території Грушівської сільської ради Березнівського району Рівненської області, згідно з яким, розробником вказаної технічної документації є Товариство, що підтверджується витягом з рішення.

Загальна сума заборгованості по Договорах 1-5 становить 111 733,27 грн.

Відповідно ч. 4 ст. 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об`єднаної територіальної громади шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом.

Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад обраних територіальними громадами, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою.

Відповідно до додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №722-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Рівненської області" Тишицька, Поліська, Друхівська, Білківська, Грушівська сільські ради увійшли до складу Березнівської територіальної громади.

Отже, Березнівська міська рада Рівненського району Рівненської області є правонаступником всіх прав та обов`язків Тишицької, Поліської, Друхівської, Білківської, Грушівської сільських рад, що не заперечується відповідачем.

02 листопада 2021 року позивач звернувся до відповідача з листом №195 з вимогою сплатити заборгованість, стягнення якої є предметом позовних вимог у даній справі.

У відповідь Березнівська міська рада листом від 08.11.2021 року вих.№01/41-3311 повідомила, що згідно з Виборчим кодексом України 25.10.2020 відбулись вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів згідно з перспективними планами формування територій громад областей, які затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України та постановою Верховної ради України від 17.07.2020 №807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів . Повноваження Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області розпочато у день проведення першої сесії новообраної ради - 20 листопада 2020 року, відтоді Березнівська міська рада є правонаступником нижчезазначених розформованих територіальних громад, зокрема: Білківської сільської ради (код ЄДРГІОУ 21088832); Грушівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04387941); Друхівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04387964), Поліської сільської ради (код ЄДРПОУ 04388024); Тишицької сільської ради (код ЄДРПОУ 04388053). Березнівською міською радою було затверджено технічні документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, які увійшли до складу Березнівської територіальної громади, а саме: населені пункти Грушівка, Друхів, Білка, Підгало, Князівка, Поліське, які в свою чергу були розроблені ТОВ Землевпорядна компанія Юрземгеопроект . Однак, договори на підставі яких ТОВ Землевпорядна компанія Юрземгеопроект розроблено технічні документації з нормативної грошової оцінки земель вищевказаних населених пунктів, а саме: село Грушівка, Договір № 168-Н18 від 16.12.2019; село Друхів, Договір № 57-Н18 від 22.01.2018; село Білка, село Підгало, Договір № 51-НІ8 від 22.01.2018; село Князівка, Договір № 59-Н18 від 17.05.2018; село Поліське, Договір № 58-Н18 від 22.01.2018 не були передані міській раді, в зв`язку з чим у міській раді відсутні відомості про наявність заборгованості по вказаних договорах.

Посилаючись на вказане, Березнівська міська рада повідомила про відсутність можливості сплатити заборгованість по договорах, які не були їй передані від населених пунктів, що увійшли до її складу. Аналогічна позиція у відповідача на момент розгляду справи, що вбачається із поданого ним відзиву.

Однак, суд не може погодитись із такою позицією відповідача, з огляду на те, що не передання сільськими радами, які увійшли до складу Березнівської територіальної громади відомостей та Договорів за якими обліковується дебіторська заборгованість перед позивачем, не може перебувати в залежності з можливістю виконання правонаступником обов`язку щодо її погашення, оскільки відповідальність за зобов`язаннями юридичної особи покладається на її правонаступника за прямою вказівкою закону, а саме: ч. 4 ст. 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Згідно із ч 1. ст. 104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань Тишицька, Поліська, Друхівська, Білківська, Грушівська сільські ради, значаться припиненими як юридичні особи.

Відповідно до ст. 144 Господарського кодексу України, майнові права та майнові обов`язки суб`єктів господарювання виникають з угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, що йому не суперечать.

Статтею 901 Цивільного кодексу України визначено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до ст. 173 Господарського кодексу України та ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення. в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчиниш на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Згідно з положеннями статті 193 Господарського кодексу України, статей 526, 527, 530 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цих Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв діловою обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Боржник зобов`язаний виконати свій обов`язок, а кредитор прийняти виконання особисто якщо інше не встановлено законом або договором, не випливає із суті зобов`язання. Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно із статтею 629 Цивільного кодексу України, договір є обов`язковим до виконання сторонами.

Статтею 525 Цивільного кодексу України визначено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

У відповідності до ст. 599 Цивільного кодексу України, зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Згідно ч. 2 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Враховуючи що Договорами 1-5 кінцевий строк оплати не встановлений, на переконання суду Рада повинна була виконати обов`язок з оплати зобов`язань за вказаними договорами до 09.11.2021 включно. Однак, доказів оплати заборгованості в сумі 111 733,27 грн у зазначений строк до матеріалів справи не надано.

З огляду на викладене, враховуючи наявність діючих Договорів, надання позивачем на їх виконання послуг, фактичне прийняття цих послуг Березнівською міською радою, що підтверджується відповідними рішеннями Березнівської міської ради про затвердження технічних документацій з нормативно грошових оцінок, позовні вимоги Товариства до Ради щодо стягнення заборгованості в розмірі 111 733,27 грн є обґрунтованими, підтвердженими належними доказами, та такими що підлягають задоволенню.

У відповідності до вимог ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Разом з тим, ст. 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи викладене суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Товариства до Ради, відтак з відповідача на користь позивача слід стягнути 111 733,27 грн заборгованості за Договорами про надання послуг з розроблення технічної документації №59-Н18 від 17.05.2018, №58-Н18 від 22.01.2018, №57-Н18 від 22.01.2018, №51-Н18 від 22.01.2018, №168-Н18 від 16.12.2019.

Судові витрати зі сплати судового збору відповідно до ст. 129 ГПК України покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 13, 73, 74, 76, 77, 86, 129, 178, 237-240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна компанія "Юрземгеопроект" до Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області про стягнення 111 733,27 грн задовольнити.

2. Стягнути з Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області (34600, Рівненська обл., Рівненський р-н, місто Березне, вул.Київська, будинок 6, код ЄДРПОУ 04387823) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Землевпорядна компанія "Юрземгеопроект" ( 33013, Рівненська обл., місто Рівне, вул. Кавказька, будинок 3, офіс 313, код ЄДРПОУ 40186682) 111 733 (сто одинадцять тисяч сімсот тридцять три) грн 27 коп. заборгованості та 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн 00 коп. витрат по сплаті судового збору.

3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду Рівненської області може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку встановленому ст.ст. 254, 256 - 259 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено та підписано 07.02.2022.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://rv.arbitr.gov.ua/sud5019/.

Суддя І.О. Пашкевич

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення01.02.2022
Оприлюднено17.02.2022
Номер документу103281007
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/1080/21

Судовий наказ від 28.02.2022

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Пашкевич І.О.

Рішення від 01.02.2022

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Пашкевич І.О.

Ухвала від 11.01.2022

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Пашкевич І.О.

Ухвала від 14.12.2021

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Пашкевич І.О.

Ухвала від 02.12.2021

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Пашкевич І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні