Рішення
від 31.01.2022 по справі 200/11142/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2022 року Справа№200/11142/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Ушенка С.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) до Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці (ЄДРПОУ 43866127; 85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Прокоф`єва, 82) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці про визнання протиправною бездіяльності при здійсненні розслідування нещасного випадку за його зверненням, зобов`язання створити комісію зі спеціального розслідування нещасного випадку, що стався 25 та 26 травня 2014 року (відповідно до п.п. 14, 15 Порядку) і повідомити про створення спеціальної комісії та зобов`язання провести розслідування нещасного випадку, що стався 25 та 26 травня 2014 року (відповідно до п.п. 31, 35 Порядку).

В обґрунтування позову посилається на те, що рішенням Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області по справі № 937/7817/19, яке набрало законної сили 02.03.2020, встановлено факт нещасного випадку, який стався з ним в м. Донецьку під час виконання та у зв`язку з виконанням на платній основі обов`язків члена Окружної виборчої комісії з Позачергових виборів Президента України Територіального Виборчого Округу №42. Зазначає, що декілька разів безрезультатно звертався до відповідача із заявою щодо вчинення заходів зі створення комісії та проведення спеціального розслідування нещасного випадку, що, на його думку, є протиправною бездіяльністю.

Вважає, що його права були порушені, у зв`язку з чим він вимушений звернутися до суду за їх захистом.

Не погоджуючись з позовними вимогами, відповідачем 20 жовтня 2021 року та 17 січня 2022 року подано відзиви на позовну заяву, в яких він заперечує проти задоволення позову, посилаючись на те, що Міжрегіональним управлінням за зверненням позивача на виконання доручення Державної служби України з питань праці від 28.04.2021 №2959/1/9.2-ЗВ-21 здійснені заходи щодо створення спеціальної комісії для розслідування нещасного випадку, що стався 25 та 26 травня 2014 року з позивачем у відповідності до вимог пунктів 14, 15 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №337. Однак, у зв`язку із відмовою надання кандидатур відповідними організаціями, Міжрегіональне управління не має можливості утворити комісію і розпочати спеціальне розслідування нещасного випадку, який стався 25 та 26 травня 2014 року з позивачем у місті Донецьку під час виконання обов`язків члена окружної виборчої комісії.

Вважає позов необґрунтованим і таким, що не підлягає задоволенню.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06.09.2021 вказану позовну заяву залишено без руху та позивачеві надано строк 10 днів з дня отримання копії ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27.09.2021 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06.12.2021 вказану позовну заяву залишено без руху та позивачеві надано строк 5 днів з дня отримання копії ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 31.01.2022 продовжено розгляд справи.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , про що свідчить наявна в матеріалах справи копія паспорта громадянина України серії НОМЕР_2 , фактичне місце проживання: АДРЕСА_1 .

Відповідач в даних правовідносинах є суб`єктом владних повноважень у відповідності до приписів п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України.

Рішенням Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області по справі №937/7817/19, яке набрало законної сили 02.03.2020, встановлено факт нещасного випадку, який стався з ОСОБА_1 25 та 26 травня 2014 року в м. Донецьк під час виконання та у зв`язку з виконанням ним на платній основі обов`язків члена Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу №42.

19.05.2020 ОСОБА_1 звернувся до Державної служби України з питань праці із заявою про проведення розслідування нещасного випадку на виробництві, для чого просив створити спеціальну комісію та скласти акт за формою Н-1 (а.с. 7).

Листом від 04.06.2020 № 09.1/16-10/Г-64 Головне управління Держпраці у Донецькій області звернулось до відповідача із проханням надати оригінали чи належним чином засвідчені копії необхідних документів (а.с. 13).

19.06.2020 Державна служба України з питань праці на звернення позивача від 19.05.2020 надала відповідь № 3312/2.3/8.1- ЗВ-20 про те, що з метою визначення кандидатур посадових осіб - представників установ та організацій, перелік яких визначено пунктами 13, 15 Порядку, надіслано запити Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, Донецькій обласній раді професійних спілок щодо погодження кандидатур для включення до складу комісії з розслідування. Зазначено, що після отримання запитуваних відомостей Головним управлінням Держпраці у Донецькій області буде вжито відповідних заходів, передбачених вимогами Порядку, щодо утворення комісії та проведення розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, що стався з позивачем 25 та 26 травня 2014 року у м. Донецьк (а.с. 14).

11.12.2020 ОСОБА_1 звернувся до Державної служби України з питань праці з проханням повідомити про результати розслідування (а.с. 15).

05.01.2021 Державною службою України з питань праці надана відповідь № 69/2.0/9.2-ЗВ-21, в якій викладено аналогічні обставини, що і у відповіді Державної служби України з питань праці від 19.06.2020 № 3312/2.3/8.1- ЗВ -20 (а.с.16).

Листом від 28.04.2021 № 2959/1/9.2-ЗВ-21 Державною службою України з питань праці доручено в строк до 06.05.2021 надати управлінню інспекційної діяльності Держпраці інформацію про хід проведення спеціального розслідування вищезазначеного нещасного випадку (з додаванням копій відповідних матеріалів) (а.с.53).

На підставі листа від 28.04.2021 № 2959/1/9.2-ЗВ-21 Державної служби України з питань праці та на виконання рішення Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області по справі №937/7817/19 відповідачем надіслано листи від 29.04.2021 до Донецької ОДА, Донецької обласної ради професійних спілок, управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області з проханням погодити кандидатуру для участі у роботі комісії (а.с. 52, 54-55).

30.04.2021 управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області та Донецькою обласною радою професійних спілок надано кандидатури до складу комісії з розслідування нещасного випадку (а.с. 58-59).

Листом від 20.05.2021 № 01/17-2556/4-21 голова Донецької облдержадміністрації, керівник обласної ВЦА, повідомив, що виходячи з обставин, встановлених рішенням Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області по справі №937/7817/19 від 22 січня 2020 року, факт нещасного випадку, який стався з ОСОБА_1 25 та 26 травня 2014 року в м. Донецьку, не підлягає спеціальному розслідуванню. Крім того зазначено, що оскільки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не внесено запису про припинення юридичної особи Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу №42, підстав для проведення спеціального розслідування нещасного випадку, який стався з ОСОБА_1 25 та 26 травня 2014 року в м. Донецьку, та залучення до проведення розслідування нещасного випадку представника Донецької обласної державної адміністрації не вбачається (а.с. 56-57).

На момент прийняття рішення у даній справі доказів створення комісії зі спеціального розслідування нещасного випадку, що стався з позивачем 25 та 26 травня 2014 року в м. Донецьку до суду не надано.

Позивач вважає таку бездіяльність відповідача при здійсненні розслідування нещасного випадку за його зверненням протиправною, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Відповідно до пункту 10 статті 1 Визначення термінів Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування вказано, що страхові випадки за соціальним страхуванням від нещасних випадків - це є нещасний випадок на виробництві або професійне захворювання (у тому числі встановлене чи виявлене в період, коли потерпілий не перебував у трудових відносинах з підприємством, на якому він захворів), що спричинили застрахованому професійно зумовлену фізичну чи психічну травму; нещасний випадок або професійне захворювання, яке сталося внаслідок порушення застрахованим нормативних актів про охорону праці. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 16 цього Закону застраховані особи мають право на отримання у разі настання страхового випадку матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, передбачених цим Законом. Частиною 7 статті 36 вказаного Закону визначено, що у випадку настання страхового випадку страхові виплати складаються із: страхової виплати втраченого заробітку (або відповідної його частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності (далі - щомісячна страхова виплата); страхової виплати в установлених випадках одноразової допомоги потерпілому (членам його сім`ї та особам, які перебували на утриманні померлого); страхових витрат на медичну та соціальну допомогу. Згідно частини 3 статті 36 цього Закону підставою для оплати потерпілому витрат на медичну допомогу, проведення медичної, професійної та соціальної реабілітації, а також страхових виплат є акт розслідування нещасного випадку або акт розслідування професійного захворювання (отруєння) за встановленими формами.

Відповідно до частини шостої статті 36 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування факт нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання розслідується в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України Про охорону праці .

Згідно статті 22 Закону України Про охорону праці роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об`єднаннями профспілок. За підсумками розслідування нещасного випадку, професійного захворювання або аварії роботодавець складає акт за встановленою формою, один примірник якого він зобов`язаний видати потерпілому або іншій заінтересованій особі не пізніше трьох днів з моменту закінчення розслідування. У разі відмови роботодавця скласти акт про нещасний випадок чи незгоди потерпілого з його змістом питання вирішуються посадовою особою органу державного нагляду за охороною праці, рішення якої є обов`язковим для роботодавця. Рішення посадової особи органу державного нагляду за охороною праці може бути оскаржене у судовому порядку. Процедура проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій, що сталися з працівниками на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності або в їх філіях, представництвах, інших відокремлених підрозділах, визначається Порядком проведення розслідування та введення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №337 (далі-Порядок).

Відповідно до п. 3 Порядку визначено, що нещасний випадок - обмежена в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактора чи середовища, що сталися у процесі виконання ним трудових обов`язків або в дорозі (на транспортному засобі підприємства чи за дорученням роботодавця), внаслідок яких заподіяно шкоду здоров`ю, зокрема від одержання поранення, травми, у тому числі внаслідок тілесних ушкоджень, гострого професійного захворювання (отруєння) та інших отруєнь, одержання сонячного або теплового удару, опіку, обмороження, а також у разі утоплення, ураження електричним струмом, блискавкою та іонізуючим випромінюванням, одержання інших ушкоджень внаслідок аварії, пожежі, стихійного лиха (землетрусу, зсуву, повені, урагану тощо), контакту з представниками тваринного та рослинного світу, які призвели до втрати працівником працездатності на один робочий день чи більше або до необхідності переведення його на іншу (легшу) роботу не менш як на один робочий день, зникнення тощо. Прихований нещасний випадок на виробництві - нещасний випадок, про який роботодавець, потерпілий або працівник, який його виявив, не повідомив у встановлений цим Порядком строк відповідним органам та установам, та/або нещасний випадок, розслідування якого не проведено комісією підприємства (установи, організації).

Відповідно до п. 8 Порядку у разі настання нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння) з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, фізичними особами - підприємцями, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, членами фермерського господарства, особами, які фактично допущені до роботи без оформлення трудового договору, повідомлення про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) надається керівником підприємства (установи, організації), в інтересах якого виконувалися роботи (надавалися послуги), або представником орендодавця, балансоутримувача тощо, на території (об`єкті) якого сталися нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння).

Відповідно до пункту 10 Порядку спеціальному розслідуванню підлягають нещасні випадки, що спричинили тяжкі наслідки, у тому числі з можливою інвалідністю потерпілого. Розслідування нещасних випадків, що спричинили тяжкі наслідки, у тому числі з можливою інвалідністю потерпілого, може проводитися комісією підприємства (установи, організації) у разі надання територіальним органом Держпраці письмового доручення роботодавцю протягом наступного робочого дня після отримання повідомлення про нещасний випадок. Віднесення нещасних випадків до таких, що спричинили тяжкі наслідки, у тому числі з можливою інвалідністю потерпілого, здійснюється на підставі висновку про ступінь тяжкості травми згідно з Класифікатором розподілу травм за ступенем тяжкості, затвердженим МОЗ.

Відповідно до пункту 33 Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, Комісія (спеціальна комісія) зобов`язана: скласти акти за формою Н-1 (тимчасові акти за формою Н-1 у разі їх складення) згідно з додатком 11 у кількості, визначеній рішенням комісії (спеціальної комісії); у разі настання групових нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) скласти акти за формою Н-1 на кожного потерпілого.

Згідно підпунктів 13, 27 пункту 4 Положення Про державну службу України з питань праці , затвердженого постановою Кабінету міністрів України 11.02.2015 № 96, Держпраця відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за своєчасністю та об`єктивністю розслідування нещасних випадків на виробництві, їх документальним оформленням і веденням обліку, виконанням заходів з усунення причин нещасних випадків. Проводить розслідування та веде облік аварій і нещасних випадків, які підлягають спеціальному розслідуванню, аналізує їх причини, готує пропозиції щодо запобігання таким аваріям і випадкам.

Відповідно до пункту 29 Порядку № 337 факт настання нещасного випадку на виробництві може бути встановлено у судовому порядку.

Факт нещасного випадку, який стався з ОСОБА_1 25 та 26 травня 2014 року в м. Донецьку під час виконання та у зв`язку з виконанням ним на платній основі обов`язків члена Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу №42, встановлено рішенням Мелітопольського міськрайонного суду від 22 січня 2020 року по справі №937/7817/19.

Якщо такий факт встановлено у судовому порядку і нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) не підлягають спеціальному розслідуванню, розслідування організовує підприємство (установа, організація), де сталися такі випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння), або його правонаступник у разі реорганізації цього підприємства (установи, організації).

У разі ліквідації підприємства (установи, організації) без правонаступника розслідування всіх нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь), факт яких встановлено у судовому порядку, проводить спеціальна комісія, склад якої визначений пунктом 15 цього Порядку.

Відповідно до пункту 15 Порядку до складу спеціальної комісії входять:

посадова особа Держпраці та/або її територіального органу (голова комісії);

представник робочого органу Фонду;

представник уповноваженого органу чи наглядової ради підприємства (у разі її утворення) або місцевої держадміністрації чи органу місцевого самоврядування у разі, коли зазначений орган відсутній;

керівник (спеціаліст) служби охорони праці підприємства (установи, організації) або посадова особа, на яку роботодавцем покладено виконання функцій з охорони праці, а у разі її відсутності - представник роботодавця;

представник первинної організації профспілки, членом якої є постраждалий (у разі її відсутності - уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці);

представник профспілкового органу вищого рівня або територіального профоб`єднання;

представник місцевої держадміністрації або органу місцевого самоврядування у разі, коли нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) сталися з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, фізичними особами - підприємцями, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, членами фермерського господарства;

лікар з гігієни праці територіального органу Держпраці (у разі настання гострого професійного захворювання (отруєння);

посадові особи органів Держпродспоживслужби, ДСНС (у разі потреби та за відповідним погодженням).

У разі настання нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) на території іншого підприємства (установи, організації) до складу спеціальної комісії включаються представники такого підприємства (установи, організації).

У разі потреби до складу комісії можуть включатися посадові особи Держпраці та/або її територіального органу за галузевим напрямом.

Втім, як встановлено судом в ході розгляду справи, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не містить запису про припинення юридичної особи Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 42 (код ЄДРПОУ 39187289).

Відповідно до частини п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про її припинення.

Натомість, пункт 10 Порядку передбачає вичерпний перелік нещасних випадків, які підлягають спеціальному розслідуванню, а саме: нещасні випадки із смертельними наслідками; групові нещасні випадки; випадки смерті працівників під час виконання ними трудових (посадових) обов`язків; гострі професійні захворювання (отруєння), що призвели до тяжких чи смертельних наслідків; нещасні випадки, факт настання яки встановлено у судовому порядку, а підприємство (установа, організація), на якому вони сталися, ліквідовано без правонаступника; нещасні випадки, що спричинили тяжкі наслідки, у тому числі з можливою інвалідністю потерпілого; випадки зникнення працівника під час виконання трудових (посадових) обов`язків; нещасні випадки з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, фізичними особами - підприємцями, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, членами фермерського господарства; нещасні випадки, що сталися з особами, фактично допущеними до роботи без оформлення трудового договору (контракту).

Отже, виходячи з обставин, встановлених рішенням Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області по справі №937/7817/19, факт нещасного випадку, який стався з ОСОБА_1 25 та 26 травня 2014 року в м. Донецьку під час виконання та у зв`язку з виконанням ним на платній основі обов`язків члена Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу №42, не підлягає спеціальному розслідуванню.

Таким чином, враховуючи наведене вище в сукупності, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат у відповідності до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судом не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 2-15, 19-20, 42-48, 72-77, 90, 139, 118, 159-165, 199, 205, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) до Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці (ЄДРПОУ 43866127; 85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Прокоф`єва, б. 82) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити у повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 31 січня 2022 року.

Суддя С.В. Ушенко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2022
Оприлюднено17.02.2022
Номер документу103290520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/11142/21

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 28.07.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 17.07.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 31.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 09.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні