Ухвала
від 15.02.2022 по справі 204/1018/22
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 204/1018/22

Провадження № 1-кс/204/260/22

КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

49006, м. Дніпро, проспект Пушкіна 77-б тел. (056) 371 27 02, inbox@kg.dp.court.gov.ua


УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2022 року слідчий суддя Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого в ОВС СВ України в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування, подане в рамках кримінального провадження №22022040000000004 від 18.01.2022 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

10 лютого 2022 року до суду надійшло клопотання слідчого в ОВС СВ України в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування, подане в рамках кримінального провадження №22022040000000004 від 18.01.2022 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України.

В обґрунтування клопотання зазначає, що Слідчим відділом Управління СБ України у Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 22022040000000004 від 18.01.2022 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України. 07 квітня 2014 року у м. Донецьку утворено терористичну організацію (т.зв. «ДНР») і одним із основним її завданням є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, а саме шляхом відокремлення від України частини території Донецької області. Враховуючи підабзац 9 абзацу 1 ст. 1 Розділу І Закону України «Про боротьбу з тероризмом» № 638-IV від 20.03.2003, терористична організація - стійке об`єднання двох і більше осіб, яке створено з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки із вчинення терористичних актів. Організація визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації. Зверненням Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженим постановою Верховної Ради України №129-VIII від 27.01.2015; Заявою Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичної організації «ДНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян», схваленою постановою Верховної Ради України №145-VIII від 04.02.2015; Заявою Верховної Ради України «Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», схваленою постановою Верховної Ради України №337-VIII від 21.04.2015, «Донецьку народну республіку» (далі за текстом «ДНР») визнано терористичною організацією. Відповідно до Конституції України - Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Тобто влада народу є первинною, єдиною і невідчужуваною та здійснюється народом шляхом вільного волевиявлення через вибори, референдум, інші форми безпосередньої демократії у порядку, визначеному Конституцією та законами України, через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, сформовані відповідно до Конституції та законів України. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні, основні засади якого визначено в розділах I, III, XIII Конституції України, належить виключно народові. Тобто тільки народ має право безпосередньо шляхом всеукраїнського референдуму визначати конституційний лад в Україні, який закріплюється Конституцією України, а також змінювати конституційний лад внесенням змін до Основного Закону України в порядку, встановленому його розділом XIII. Вказані терористичні організації є стійкими, мають чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладено відповідні обов`язки згідно з планом спільних злочинних дій. На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що були у вказаних блоках. При цьому на керівників та учасників силового блоку покладається забезпечення стійкості терористичних організацій шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України. У свою чергу, представники політичного блоку організовують збір та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичних організації та осіб, лояльно налаштованих до їхньої діяльності, чим також забезпечують існування терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР». Зазначені терористичні організації мають стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організацій, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення. Так, на учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки: створення так званих органів державної влади «ДНР»/«ЛНР» та організація їх діяльності; видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ДНР»/«ЛНР»; проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності даних терористичних організацій з метою схиляння їх до участі у «ДНР»/«ЛНР» та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України; організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР`та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу; налагодження власної взаємодії між незаконними державними утвореннями «Донецька народна республіка» та «Луганська народна республіка» та її лідерами з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України; налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам України та Збройним Силам України; налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України; надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам бойового блоку терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР» для забезпечення їх протиправної діяльності; забезпечення учасників терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами. На учасників силового блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки: організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних Сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції; з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними Силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями; створення не передбачених законом збройних формувань та участь в їх діяльності; вербування нових учасників до складу силового блоку терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР» та керівництво їхніми діями; захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької та Луганської областей; скоєння терористичних актів та диверсій на території України; захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності; викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні; силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні протиправних дій, в тому числі незаконних референдумів на території Донецької та Луганської областей про визнання суверенітету незаконних державних утворень «ДНР»/«ЛНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд; організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичних організацій «ДНР»/«ЛНР». Згідно наказу № 222ог від 14.04.2017 про затвердження Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей затвердженого Першим заступником керівника Антитерористичного центру при СБ України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей), а також відповідно до постанови КМУ № 99 від 01.03.2017 «Про затвердження Порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції» переміщення товарів поза межами контрольних пунктів в`їзду/виїзду, контрольних постів забороняється. Крім того суб`єктам господарювання забороняється переміщувати на тимчасово неконтрольовану територію та з тимчасово неконтрольованої території товари, за винятком тих, які переміщуються у складі гуманітарних вантажів та товарів і продукції (в тому числі тих, що забезпечують функціонування та обслуговування або є необхідними у виробничому процесі) металургійної, гірничозбагачувальної, вугледобувної та енергогенеруючої галузей, об`єктів критичної інфраструктури за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), які затверджуються спільним рішенням МТОТ та Мінекономрозвитку. Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про боротьбу з тероризмом», керівники та посадові особи підприємств, установ і організацій, а також громадяни, які сприяли терористичній діяльності, зокрема, надавали кошти, інші фінансові активи чи економічні ресурси, відповідні послуги безпосередньо чи опосередковано для використання в інтересах фізичних осіб, які вчиняють терористичні акти або сприяють чи беруть участь у їх вчиненні, чи в інтересах юридичних осіб, майно яких безпосередньо чи опосередковано перебуває у власності чи під контролем терористів або осіб, які сприяють тероризму, а також юридичних і фізичних осіб, які діють від імені чи за вказівкою зазначених осіб, несуть відповідальність згідно з законом. 30.04.2018 Указом Президента України №116/2018, відповідно до ст. 107 Конституції України, введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 року «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях», яким здійснено зміну формату широкомасштабної антитерористичної операції на Операцію об`єднаних сил. Досудовим розслідуванням встановлено, що приблизно у період з січня 2017 року по серпень 2021 року, точний час у ході досудового розслідування не встановлено, у громадянки України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , виник умисел на сприяння діяльності терористичної організації «ДНР», а саме здійснення постачання товарів народного споживання, лікарських засобів, фармацевтичних товарів, біологічно активних добавок через територію Російської Федерації на тимчасово непідконтрольну державній владі України територію, яка фактично контролюється терористичними організаціями «ДНР» та «ЛНР», передаючи при цьому грошові кошти, отриманні від вказаної протиправної діяльності представникам вказаним терористичних організаціям, при цьому, для прикриття протиправної діяльності останні використовують неправдиві офіційні документи про експорт продукції на адресу суб`єктів підприємницької діяльності Республік Грузія, Болгарія. В свою чергу, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та інші невстановлені в ході досудового слідства особи, зареєстрували ряд підприємств ТОВ «СЕНТ-ТРІОН», ТОВ «Р.В.Т. ДОНРОССПРОМ», ТОВ «ВІНГІ», ТОВ «АКВАДОН», ТОВ «АБРИС ТДК», ТОВ «ДОНРОССПРОМ200», ТОВ «УРМ-ФАРМ», ФОП « ОСОБА_5 » та інші, через яких здійснювали придбання товарів українського виробництва у різних дистриб`юторів. У подальшому вказані товари експортувались іншими підконтрольними підприємствами, без відображення в податковій звітності про придбання товарів, на адресу суб`єктів підприємницької діяльності Республіки Болгарії, Грузії, однак експортування таких товарів до суб`єктів підприємницької діяльності Республіки Грузія, Болгарія не здійснювалось, оскільки вивезені для експорту з України товари, всупереч заявленим у офіційних документах (вантажних митних деклараціях) про експорт продукції в адресу суб`єктів підприємницької діяльності Республіки Грузія та Болгарія, транзитом через територію Російської Федерації транспортуються на територій терористичних організації «ДНР/ЛНР». Крім того, частина коштів, отриманих від реалізації вказаних товарів на непідконтрольну уряду України територію Донецької області, направлялась ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та іншими невстановленими в ході досудового слідства особами до незаконно створених «органів влади» терористичної організації «ДНР» та сплачували встановлені представниками терористичної організації «ДНР» офіційні та неофіційні платежі, таким чином частина грошових коштів передавалась представникам незаконних збройних формувань терористичної організації «ДНР», що діють на тимчасово окупованій території Донецької області та систематично вчиняють на території України тяжкі та особливо тяжкі злочини, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в Україні. Згідно відповіді на доручення оперативного підрозділу ГВ КЗЕ Управління СБ України у Дніпропетровській області, ОСОБА_7 для вирішення фінансових питань з представниками так званих органів влади та збройних формувань терористичної організації «ДНР/ЛНР», щодо безпроблемного ведення підприємницької діяльності щомісячно неофіційно сплачує близько 23% від прибутку. Слід зазначити, що ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та ОСОБА_7 достовірно знали, що терористична організація «ДНР» має стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідеру організації, а також мають план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення. Також, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та ОСОБА_7 об`єктивно усвідомлювали, що терористична організація «ДНР», протиправній діяльності якої вона сприяла, діє на території України незаконно та що її учасники застосовують зброю, вчиняють терористичні акти, захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України та іншими військовими формуваннями України, задіяними у проведенні Антитерористичної операції/ООС. Слід зазначити, що під час здійснення вказаної протиправної діяльності ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та ОСОБА_7 , придбання товарів народного споживання здійснювалось на території України підприємством ТОВ «Сент-Тріон» (ЄДРПОУ 43614892) та відповідно до товарно-супровідних документів, специфікацій та митних декларацій, які подавались до митних органів на території України, поставлялися на адресу COMPLEKT CONSALTING 2018 LTD (Республіка Болгарія, м. Софія, вул. Андрія Ніколова, буд. 15, буд. 40), а фактичним вантажоотримувачем мав бути ТОВ «ДІПСІ» (Республіка Грузія, м. Цхінвал, вул. Миротворців, буд. 1, офіс 15). Однак, після перетину вантажними транспортними засобами, які здійснювали перевезення товарів, державного та митного кордону України з Російською Федерацією такі товари фактично до покупця та вантажоотримувача, зазначених у митних деклараціях та товарно-супровне прямували, а шляхом заміни пакету документів, за новими міжнародними товарно-транспортними накладними, ті самі транспортні засоби та із тим самим вантажем, без фактичного здійснення перевантаження чи заміни партії товарів, із зазначенням в якості відправника ТОВ «Сент-Тріон» (ЄДРПОУ 43614892) та в якості покупця та важонтажоотримувача ТОВ «Урм-Фарм» (ДНР, 83003, м. Донецьк, пр. Ілліча, буд. 19а, офіс 2), ТОВ «Р.В.Т. Донросспром» (ідентифікаційний код 50008394, ДНР, 83003, м. Донецк, пр. Ілліча, буд. 19а, офіс 2) через пункт пропуску Матвєєв-Курган, розташований на території Російської Федерації, прямували до так званої «ДНР». В свою чергу, згідно відповіді з Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва Національної поліції України, ТОВ «ДІПСІ» (Республіка Грузія (фактично самопроголошена Республіка Південна Осетія), м. Цхінвал, вул. Миротворців, буд. 1, офіс 15) на території Республіки Грузія не зареєстрована та не здійснює господарською діяльність. Однак Україною як суверенною державою та членом ООН не визнано суверенітету таких самопроголошених державних утворень, як Придністровська Молдавська Республіка, Абхазія та Південна Осетія. При цьому, ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_7 , ОСОБА_6 систематично через підконтрольні собі підприємства здійснювала ввезення товарів народного споживання поза межами підконтрольної Україні частини кордону та поза митним контролем органів Митної та Прикордонної служб України на тимчасово окуповану територію України, підконтрольну терористичній організації «ДНР», використовуючи підконтрольні собі підприємства, зокрема ТОВ «Донросспром 2», зареєстрованому у невизнаній Республіці Південна Осетія, та у якому ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_7 , ОСОБА_6 є засновниками, на адресу підконтрольного співучасникам злочину ТОВ «Р.В.Т. Донросспром» (83003, м. Донецьк, пр-т Ілліча, буд. 19а, оф. 2), при цьому систематично здійснюючи сплату митних платежів, а також інших податків та зборів до бюджету самопроголошених органів влади терористичної організації «ДНР», зокрема на користь т.зв. «Таможенной службы Министерства доходов и сборов ДНР». В свою чергу, ОСОБА_6 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, та матеріали кримінального провадження відносно вказаної особи виділено в окреме провадження, та направлено до суду для подальшого розгляду. В ході досудового розслідування проведено наступні слідчі (розшукові) та процесуальні дії: направлено ряд доручень до ГВКЗЕ Управління СБ України у Дніпропетровській області, щодо встановлення обставин вчинення вказаного злочину; проведені судові експертизи; направлено ряд запитів до Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва; направлено ряд запитів до Державної фіскальної служби України; отримані відповіді з Державної фіскальної служби України; проведені негласні слідчі (розшукові) дії; проведені тимчасові доступи до речей і документів; повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення ОСОБА_6 , та виділені матеріали кримінального провадження направлені до суду; проведено допити осіб, які обізнані про противну діяльність вказаних осіб; проведено впізнання відносно осіб, які причетні до вчинення вказаного правопорушення; отриманні відповіді з Департаменту міжнародного поліцейського співробітництва; 18 січня 2022 року на підставі ч. 1 ст. 217 КПК України матеріали кримінального провадження № 22021040000000002 від 18.01.2021 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 110-2 КК України, об`єднанні з матеріалами кримінального провадження № 22020040000000010 від 31.01.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України, під спільним номером № 22021040000000010. В той же день, з матеріалів кримінального провадження № 22020040000000010 від 31.01.2020 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 110-2 КК України, та за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України, виділені в окреме провадження під № 22022040000000004 від 18.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України. В свою чергу, 20 січня 2022 року матеріали кримінального провадження № 22020040000000010 від 31.01.2020 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 110-2 КК України, направлені до суду з метою подальшого судового розгляду. Строк досудового розслідування кримінального провадження № 22022040000000004 від 18.01.2022, закінчується 18 лютого 2022 року, проте завершити досудове розслідування у вказаний строк не є можливим, оскільки необхідно проведення слідчих (процесуальних) дій, направлених на остаточне та беззаперечне доведення чи спростування факту вчинення кримінального правопорушення. На підставі вищевикладеного, для прийняття остаточного рішення про подальший рух досудового розслідування кримінального провадження необхідно: повідомити про підозри особам причетним до вчинення вказаного кримінального правопорушення; встановити інших осіб, які причетні до вчинення даних кримінальних правопорушень; після отримання висновків усіх судових експертиз повідомити про підозру у вчиненні кримінального правопорушення; розсекретити всі матеріали НСРД, враховуючи ухвали Дніпровського апеляційного суду; повідомити про закінчення досудового розслідування підозрюваним; ознайомити з матеріалами кримінального провадження підозрюваних; скласти та вручити обвинувальний акт підозрюваним; виконати іншіслідчі дії,необхідність вяких виникнев ходівиконання вищеперелічених слідчихдій.Результати проведенняслідчих (розшукових)та процесуальнихдій маютьважливе значеннядля прийняттярішення проподальший рухдосудового розслідуваннякримінальному провадження.Також,для виконаннявказаних дійпотрібен часне меншешести місяців. Обставинами, що перешкоджали здійсненню вищевказаних слідчих (розшукових) дій та заходів є особлива складність кримінального провадження, а саме: багатоепізодність; великий обсяг проведення необхідних слідчий (розшукових) дій та прийняття процесуальних рішень; завантаженість слідчих суддів під час розгляду клопотань; великий обсяг матеріалів НСРД, враховуючи кількість підозрюваних та інше. На підставі викладеного, беручи до уваги, складність кримінального правопорушення, а також те, що слідчі (розшукові) дії, спрямовані на остаточне та беззаперечне доведення або спростування кримінально-протиправних дій відсутність однозначної позиції щодо не могли бути здійснені та завершенні раніше з об`єктивних причин, слідчий звертається до суду з даним клопотанням.

У судове засідання слідчий не з`явився, але надав суду заяву в якій підтримав своє клопотання, просив розглядати без його участі.

У зв`язкуз не прибуттямв судовезасідання всіхосіб,які берутьучасть усудовому провадженні, фіксування кримінального провадження за допомогою технічних засобів не здійснювалося, що відповідає положенням ч. 4 ст. 107 КПК України.

Вивчивши подане клопотання та додані до нього матеріали, якими обґрунтовується клопотання, вважаю за необхідне задовольнити клопотання про продовження строку досудового розслідування, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить : вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цього Кодексу (ч. 2 ст. 219 КПК України).

У судовомузасіданні встановлено,що впровадженні СВУСБ Українив Дніпропетровськійобласті знаходитьсякримінальне провадження№ 22022040000000004від 18.01.2022 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України.

Постановою Прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та Державної прикордонної служби Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_8 від 18 січня 2022 року об`єднано матеріали кримінального провадження № 22020040000000010 від 31.01.2020 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 346 КК України, а також матеріали кримінального провадження № 22020040000000002, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 110-2 КК України, та присвоєно номер провадження № 22020040000000010.

Постановою Прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та Державної прикордонної служби Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_8 про виділення матеріалів досудового розслідування кримінального провадження від 18 січня 2022 року, з матеріалів досудового розслідування № 22020040000000010, виділено в окреме провадження, матеріали за фактом вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 346 КК України. Виділеному провадженню присвоєно номер 22022040000000004.

У кримінальномупровадженні №22022040000000004від 18.01.2022 року, жодній особі не повідомлено про підозру.

Згідно з ч. 6 ст. 9 КПК України, у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначенічастиною першою статті 7цього Кодексу.

Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 7 КПК України, зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, відносяться: розумність строків.

На момент подачі клопотання строк досудового розслідування не закінчено, клопотання про продовження строку досудового розслідування подано у встановлений законодавством строк.

Згідно з ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений участині другійстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановленийпунктами 2і3частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

У відповідності до ч. 1 ст. 295-1 КПК України, у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

У клопотанніслідчим доведено,що додатковийстрок досудовогорозслідування дійснонеобхідний для проведення необхідних слідчих дій направлених на остаточне та беззаперечне проведення досудового розслідування, а саме: повідомити про підозри особам причетним до вчинення вказаного кримінального правопорушення; встановити інших осіб, які причетні до вчинення даних кримінальних правопорушень; після отримання висновків усіх судових експертиз повідомити про підозру у вчиненні кримінального правопорушення; розсекретити всі матеріали НСРД, враховуючи ухвали Дніпровського апеляційного суду; повідомити про закінчення досудового розслідування підозрюваним; ознайомити з матеріалами кримінального провадження підозрюваних; скласти та вручити обвинувальний акт підозрюваним; виконати інші слідчі дії, необхідність в яких виникне в ході виконання вище перелічених слідчих дій.

Слідчим такождоведено наявність об`єктивнихпричин дляпродовження досудовогорозслідування укримінальному провадженні№ 22022040000000004від 18.01.2022року, на шість місяців.

Таким чином, беручи до уваги, що для проведення слідчих (розшукових) дій, необхідний додатковий строк, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню та строк досудового розслідування необхідно продовжити на шість місяців.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст.219, 294, 295-1, 372, 376 КПК України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого в ОВС СВ України в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування, подане в рамках кримінального провадження №22022040000000004 від 18.01.2022 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22022040000000004 від 18.01.2022 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 2 ст. 364 КК України, на шість місяців, тобто до 19 серпня 2022 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКрасногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення15.02.2022
Оприлюднено19.01.2023
Номер документу103301752
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —204/1018/22

Ухвала від 15.02.2022

Кримінальне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Дубіжанська Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні