ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2010 року 16:46 Справа № 2а-1589/10/08 70
Запорізький окружний адмі ністративний суд у складі го ловуючого судді Прасова О.О. п ри секретарі Жучковій Н.С., за участю прокурора Шульги О.А., п редставника позивача Полу лях С.Ю., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу
за заявою Прокурора Гуляйп ільського району Запорізько ї області в інтересах держав и в особі Запорізького терит оріального управління Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку
до Відкритого акціонерног о товариства Гуляйпільське р айонне підприємство «Агроте хсервіс»
про стягнення 15300 грн. 00 коп. фі нансових санкцій
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Гуляйпільського району Запорізької області в інтересах держави в особі З апорізького територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку (далі - позивач) зве рнувся з адміністративним по зовом до Відкритого акціонер ного товариства Гуляйпільсь ке районне підприємство «Агр отехсервіс» (далі - відпові дач), в якому просить стягнути з відповідача суму штрафних санкцій за правопорушення н а ринку цінних паперів у сумі 15 300 грн. 00 коп. Прокурор обґрунт ував свої вимоги тим, що відпо відачем не був сплачений штр аф у розмірі 15 300 грн. 00 коп., накла дений на нього постановами н ачальника позивача від № 159-ЗП , № 160-ЗП, № 161-ЗП про накладення са нкцій за правопорушення на р инку цінних паперів, а тому на підставі ч. 3 ст. 11 Закону Украї ни «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні» просить стягнути зазначе ну суму штрафу в судовому пор ядку.
У судовому засіданні проку рором була подана заява про у точнення позовних вимог, від повідно до якої він просить с тягнути з відповідача суму ш трафних санкцій у розмірі 15300 г рн. 00 коп., яка підлягає зарахув анню в доход Державного бюдж ету України. Представник поз ивача у судовому засіданні п ідтримав уточнені позовні ви моги.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду спр ави у судове засідання не при був, не повідомив суд про прич ини неприбуття, а також не над іслав суду будь-яких заяв та з аперечень проти позову, у зв' язку з чим суд розглянув спра ву на підставі наявних доказ ів.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, прокурора , з' ясувавши обставини спра ви та перевіривши їх доказам и, суд приходить до висновку, щ о позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ВАТ Гу ляйпільське районне підприє мство «Агротехсервіс» є юри дичною особою, код ЄДРПОУ 03742305.
На підставі аналізу розкри ття регулярної інформації ем ітентами цінних паперів за 2008 рік уповноваженою особою Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку (далі - ДКЦПФР), головним спеціалі стом відділу аналізу та корп оративних фінансів Запорізь кого теруправління ДКЦПФР ОСОБА_2 було виявлено факт п орушення на ринку цінних пап ерів у відношенні ВАТ Гуляйп ільське районне підприємств о «Агротехсервіс», а саме:
- не оприлюднення у стрічці новин в загальнодоступній ін формаційній базі даних ДКЦПФ Р про ринок паперів регулярн у річну інформацію за 2008 рік;
- не опублікування в офіційн ому друкованому виданні ДКЦП ФР регулярну річнуінформаці ю за 2008 рік;
- не надання до Запорізького територіального управління ДКЦПФР річну інформацію за 200 8 рік.
Вказані факти є порушенням ст.40 Закону України «Про цінн і папери та фондовий ринок» т а п.1 гл.7 розділу V Положення про розкриття інформації емітен тами цінних паперів, затверд женого рішенням ДКЦПФР № 1591 ві д 19.12.2006р.
Порядок розгляду справ про правопорушення на ринку цін них паперів визначено Правил ами розгляду справ про поруш ення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій, затверджен ими Рішенням Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку від 11.12.2007 № 2272 та зареєс трованими в Міністерстві юст иції України 12.02.2008 за № 120/14811.
Відповідно до вимог законо давства ОСОБА_2 22.06.2009 поруше но справу про правопорушення на ринку цінних паперів у від ношенні відповідача.
Уповноваженою особою ДКЦП ФР відносно Відкритого акціо нерного товариства Гуляйпіл ьське районне підприємство « Агротехсервіс» складено акт и про правопорушення на ринк у цінних паперів № 204-ЗП від 01.07.2009 р.; № 205-ЗП від 01.07.2009р. та № 206-ЗП від 01.07. 2009р.
На розгляд справ про правоп орушення на ринку цінних пап ерів представник відповідач а не з'явився, хоча про дати ро згляду справи відповідача бу ло своєчасно та належним чин ом повідомлено, що підтвердж ується поштовими квитанціям и та реєстрами відправленої рекомендованої кореспонден ції, що містяться в матеріала х справи.
У зв'язку з викладеним, 16.07.2009 ро ку начальником Запорізького територіального управління ДКЦПФР були винесені:
- постанова № 159-ЗП про наклад ення на ВАТ Гуляйпільське ра йонне підприємство «Агротех сервіс» штрафу за не розміще ння в загальнодоступній інфо рмаційній базі ДКЦПФР про ри нок цінних паперів інформаці ї у розмірі 300 неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.;
- постанова № 160-ЗП про на кладення на ВАТ Гуляйпільськ е районне підприємство «Агро техсервіс» штрафу за неопубл ікування інформації у розмір і 300 неоподатковуваних мініму мів доходів громадян 5100 (п'ять т исяч сто) грн. 00 коп.;
- постанова № 161-ЗП про на кладення на ВАТ Гуляйпільськ е районне підприємство «Агро техсервіс» штрафу за неподан ня до Запорізького територіа льного управління ДКЦПФР інф ормації у розмірі 300 неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян 5100 (п'ять тисяч сто) грн . 00 коп.
Всього відносно ВАТ Гуляйп ільське районне підприємств о «Агротехсервіс» накладено санкції на загальну суму 15300 гр н. 00 коп., які необхідно було доб ровільно сплатити у 15-денний т ермін з дня отримання постан ов.
Зазначені постанови були о скаржені ВАТ Гуляйпільське р айонне підприємство «Агроте хсервіс» в адміністративном у порядку, але Рішеннями Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку від 19.11.2009р . № 1441, № 1442 та № 1443 були залишені бе з змін.
Аналізуючи викладені вище обставини в їх сукупності, су д дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню в повному обсязі з урахува нням наступних обставин.
Закон України «Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон) визн ачає правові засади здійснен ня державного регулювання ри нку цінних паперів та держав ного контролю за випуском і о бігом цінних паперів та їх по хідних в Україні.
Положеннями Закону встано влено, що державне регулюван ня ринку цінних паперів - це здійснення державою комплек сних заходів щодо упорядкува ння, контролю, нагляду за ринк ом цінних паперів та їх похід них та запобігання зловживан ням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до статті 3 Закон у державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття акт ів законодавства з питань ді яльності учасників ринку цін них паперів; регулювання вип уску та обігу цінних паперів , прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстр ація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про ви пуск (емісію) цінних паперів; к онтроль за дотриманням еміте нтами порядку реєстрації вип уску цінних паперів та інфор мації про випуск цінних папе рів, умов продажу (розміщення ) цінних паперів, передбачени х такою інформацією; створен ня системи захисту прав інве сторів і контролю за дотрима нням цих прав емітентами цін них паперів та особами, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів; к онтроль за достовірністю інф ормації, що надається емітен тами та особами, які здійснюю ть професійну діяльність на ринку цінних паперів, контро люючим органам; встановлення правил і стандартів здійсне ння операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дот риманням; контроль за систем ами ціноутворення на ринку ц інних паперів; контроль за ді яльністю осіб, які обслугову ють випуск та обіг цінних пап ерів; проведення інших заход ів щодо державного регулюван ня і контролю за випуском та о бігом цінних паперів.
Статтею 5 Закону встановлен о, що державне регулювання ри нку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку. Інш і державні органи здійснюють контроль за діяльністю учас ників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, виз начених чинним законодавств ом.
Нормами статті 6 Закону вста новлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку здійснює повноваженн я через центральний апарат і свої територіальні органи. К омісія може делегувати надан і їй повноваження центрально му апарату і територіальним органам шляхом прийняття від повідного рішення, затвердже ного в установленому порядку .
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ро зробляє і затверджує з питан ь, що належать до її компетенц ії, акти законодавства, обов'я зкові для виконання централь ними та місцевими органами в иконавчої влади, органами мі сцевого самоврядування, учас никами ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.
Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емі тентам, особам, які здійснюют ь професійну діяльність на р инку цінних паперів, фондови м біржам та саморегулівним о рганізаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодав ства про цінні папери та вима гати надання необхідних доку ментів відповідно до чинного законодавства, накладати ад міністративні стягнення, штр афні та інші санкції за поруш ення чинного законодавства н а юридичних осіб та їх співро бітників, аж до анулювання лі цензій на здійснення професі йної діяльності на ринку цін них паперів.
Згідно зі ст.40 Закону Україн и «Про цінні папери та фондов ий ринок» регулярна інформац ія про емітента - це річна та квартальна звітна інформаці я про результати фінансово-г осподарської діяльності емі тента, яка подається Державн ій комісії з цінних паперів т а фондового ринку. Строки, пор ядок та форми подання регуля рної інформації емітента (рі чна та квартальна) встановлю ється Державною комісією з ц інних паперів та фондового р инку.
Пунктом 1 глави 7 розділу V Пол оження про розкриття інформа ції емітентами цінних папері в, затвердженого рішенням ДК ЦПФР № 1591 від 19.12.2006р. встановлено , що розкриття річної інформа ції має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступ ній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офі ційному друкованому виданні та подання до Комісії. Розкри ття річної інформації здійсн юється у такі строки:
- розміщення в загальн одоступній інформаційній ба зі даних Комісії - у строк не п ізніше 30 квітня року, наступно го за звітним;
- опублікування у офіц ійному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня ро ку, наступного за звітним;
- подання до Комісії - н е пізніше 1 червня року, наступ ного за звітним.
Відповідно до вказаного По ложення ВАТ Гуляйпільське ра йонне підприємство «Агротех сервіс» повинно було розміст ити в загальнодоступній інфо рмаційній базі даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів річ ну інформацію за 2008 рік не пізн іше 30 квітня 2009 року.
Під час розгляду справи бул о встановлено, що відповідач розмістив в загальній інфор маційній базі даних Комісії 13.07.2009 річну регулярну інформац ію за 2008 рік.
Відповідно до п.6 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державне регу лювання ринку цінних паперів », за нерозміщення, розміщенн я не в повному обсязі інформа ції та/або розміщення недост овірної інформації у загальн одоступній інформаційній ба зі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних папер ів - Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку з астосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Також судом встановлено, що відповідач опублікував річн у регулярну інформацію за 2008 р ік 14.07.2009 у «Відомостях ДКЦПФР» № 128 (637).
Відповідно до п.5 ч.1 ст. 11 Закон у України «Про державне регу лювання ринку цінних паперів », за неопублікування, опублі кування не в повному обсязі і нформації та/або опублікуван ня недостовірної інформації - Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку зас тосовує до юридичних осіб фі нансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мі німумів доходів громадян.
Крім того, відповідачем не п одано до теруправління ДКЦПФ Р річну інформацію за 2008 рік.
Відповідно до п.7 ч.1 ст. 11 Закон у України «Про державне регу лювання ринку цінних паперів », за неподання, подання не в п овному обсязі інформації та/ або подання недостовірної ін формації до Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку - Державна комісія з ц інних паперів та фондового р инку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у роз мірі до тисячі неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.
Таким чином, судом встановл ено, що ВАТ Гуляйпільське рай онне підприємство «Агротехс ервіс» порушило вимоги ст. 40 З акону України «Про цінні тап ери та фондовий ринок» та п.1 г лави 7 розділу V вказаного Поло ження.
Отже розмір накладеного на відповідача штрафу є правом ірним.
Частиною 6 ст. 12 Закону Україн и «Про державне регулювання ринку цінних паперів» визнач ено, що рішення про накладенн я штрафу оформляється постан овою, що надсилається юридич ній особі, на яку накладено шт раф, та банківській установі , в якій відкрито поточний рах унок цієї юридичної особи.
Надсилання відповідачу по станов підтверджується копі ями супровідних листів та ко піями реєстрів відправленої замовленої кореспонденції п озивача.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону «Про державне регулювання р инку цінних паперів» рішення Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку пр о накладення штрафу може бут и оскаржено в суді.
Відповідачем не надано суд у доказів оскарження ним пос танов позивача від 16.07.2009 № 159-ЗП, 160 -ЗП, 161-ЗП у суді.
Згідно з ч. 3 ст. 11 Закону «Про д ержавне регулювання ринку ці нних паперів» штрафи, наклад ені Державною комісією з цін них паперів та фондового рин ку, стягуються у судовому пор ядку.
За правилами частин 1, 6 ст. 71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, якщо особа, яка б ере участь у справі, без поваж них причин не надасть докази на пропозицію суду для підтв ердження обставин, на які вон а посилається, суд вирішує сп раву на основі наявних доказ ів.
Відповідач на пропозицію с уду не надав заперечень прот и позову та жодних доказів на спростування тверджень пози вача.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що адміністративний по зов є обґрунтованим та підля гає задоволенню в повному об сязі.
Враховуючи вищезазначене та керуючись ч.3 ст.11 Закону Укр аїни «Про державне регулюван ня ринку цінних паперів в Укр аїні» та керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14 , 86, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Відкритого акці онерного товариства Гуляйпі льське районне підприємство «Агротехсервіс» (70200, Запорізь ка область, м. Гуляйполе, вул. Ш евченка, 185) штрафні санкції за правопорушення на ринку цін них паперів у сумі 15300 грн. 00 коп. до бюджету на рахунок 31119106700101, од ержувач: державний бюджет Гу ляйпільського району Запорі зької області, УДК в Запорізь кій області, код ЄДРПОУ 34676890, МФО 813015, код бюджетної класифікаці ї 21081100.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений цим К одексом, постанова суду перш ої інстанції набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Заява про апеляційне оскар ження чи апеляційна скарга, п одані після закінчення строк ів, залишаються без розгляду , якщо суд апеляційної інстан ції за заявою особи, яка їх под ала, не знайде підстав для пон овлення строку, про що постан овляється ухвала.
Суддя (підпис) О.О. Прасов
Постанова у повному обсязі складена 22 червня 2010 року.
Постанова не набрала закон ної сили.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 29.07.2010 |
Номер документу | 10330319 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні