Рішення
від 07.02.2022 по справі 200/15897/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 лютого 2022 року Справа№200/15897/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Череповського Є.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, адміністративний позов Управління соціального захисту населення Ясинуватської районної державної адміністрації (86020, Донецька область, смт. Очеретине, м-н Гідробудівників, 12, ЄДРПОУ 25928832) до Головного управління ДПС в Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП: 44070187) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

16.11.2021 року Управління соціального захисту населення Ясинуватської районної державної адміністрації (далі - Позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Донецькій області (далі - Відповідач) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в якому просив:

скасувати рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 25.10.2021 №12420/05-99-07-22;

скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 25.10.2021 №12421/05-99-07-22;

скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 25.10.2021 №12422/05-99-07-22.

В обґрунтування позовних вимог, Позивач зазначив, що на підставі наказу, Відповідачем була проведена позапланова документальна виїзна перевірка за результатам якої було складено акт від 28.09.2021 № 10821/05-99-07-16/25928832. Позивачем було надіслано Відповідачу заперечення на акт, за результатами розгляду заперечень була отримана відповідь від 20.10.2021 № 22363/5/05-99-07-16-19 про те, що пункти висновку акту позапланової документальної виїзної перевірки залишити без змін. 02 листопада 2021 року, Позивачем було отримано рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 25.10.2021 № 12420/05-99-07-22, рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованою єдиного внеску від 25.10.2021 № 12421/05-99-07-22, рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 25.10.2021 № 12422/05-99-07-22. Позивач не погоджується з винесеними рішеннями вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, посилаючись на те, що Підпунктом б пп. 8 п. 4 ст. 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону №1669-VІІ внесено зміни до Закону №2464-VI, а саме розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнено пунктом 93 такого змісту: Платники єдиного внеску, визначені ст. 4 Закону №2464-VI. які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у ст. 2 Закону №1669-VІІ. де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2013 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року №405/2014. звільняються від виконання своїх обов`язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону №2464-VI, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Відповідач надав відзив на адміністративний позов, яким просить відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Зазначає, що Законом України від 24 грудня 2015 року №911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону №1669, зокрема виключено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону №1669, в якому скасовано норму, зазначену пунктом 9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 щодо звільнення від виконання обов`язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону № 2464, платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО. Відповідач вважає, що Позивач не звільняється від донарахування штрафних санкцій за порушення, викладені в акті документальної перевірки від 28.09.2021 № 10821. Відповідач також акцентує увагу суду на наявності вимоги про сплату боргу ( недоїмки) № 12419/05-9907-22 від 25.10.2021 на суму 1322,89 грн., оскільки, розрахунок штрафної санкції згідно рішення № 12421/05-99-07-22 містить штрафну санкцію у розмірі 661,45 грн. за не нарахування єдиного внеску на суму 1322,89 грн. Дана вимога в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалась. Позивачем не було нараховано єдиний соціальний внесок за червень 2014 року, у зв`язку з чим керуючись ст. 25 Закону № 2464 Відповідач застосував штрафні санкції за не нарахування єдиного внеску за спірний період.

Ухвалою суду від 22.11.2021 року позовну заяву було залишено без руху.

03.12.2021 року представником позивача було надано уточнену позовну заяву.

Ухвалою суду від 06.12.2021 року відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (в письмовому провадженні).

Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені обставини, дійшов наступних висновків.

Позивач - Управління соціального захисту населення Ясинуватської районної державної адміністрації зареєстрована як юридична особа, ідентифікаційний код: 25928832, місцезнаходження: 86020, Донецька область, смт. Очеретине, м-н Гідробудівників, 12 і перебуває на обліку у відповідача, про що зазначено у виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідач - Головне управління ДПС знаходиться за адресою: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

За результатами проведеної Відповідачем документальної позапланової виїзної перевірки складений акт від 28.09.2021 № 10821, відповідно до якого перевіркою встановлено порушення:

п. 1 ч.2 ст. 6, ч. 4 ч. 5 ст.7, ч.5 ст.8, ч. 2 ст. 9 № 2464 в частині заниження єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за червень 2014, який нараховується на суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами у сумі 1 322,89 грн. (прийнято вимогу про сплату боргу не є предметом спору), а саме: не нарахування та не відображення у звітності за червень 2014 року суми єдиного внеску у розмірі 712,44 грн. по працівнику підприємства ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ; не нарахування та не відображення у звітності за червень 2014 року суми єдиного внеску у розмірі 610,45 грн. по працівнику підприємства ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ;

п. 1 ч. 2 ст. 6, абзацу 1 п. 1 ч. 1, ч. 4 ч. 5 ст.7, ч. 2 ч. 8 ст. 9 Закону № 2464 в частині несвоєчасного нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у сумі 32 278,15 грн. (у т.ч. за квітень 2016 у сумі 259,43 грн., за травень 2016 у сумі 89,12 грн., липень 2016 у сумі 141,82 грн., серпень 2016 у сумі 2287,54 грн., вересень 2016 у сумі 732,23 грн., листопад 2016 у сумі 417,04 грн., грудень 2016 у сумі 2 310,50 грн., січень 2017 у сумі 6 283,53 грн., лютий 2017 у сумі 2 109,44 грн., березень 2017 у сумі 102,8 грн., квітень 2017 у сумі 1 068,97 грн., травень 2017 у сумі 497,89 грн., червень 2017 у сумі 349,59 грн., липень 2017 у сумі 602,79 грн., серпень 2017 у сумі 413,90 грн., вересень 2017 у сумі 207,63 грн., жовтень 2017 у сумі 220,56 грн., листопад 2017 у сумі 118,17 грн., жовтень 2019 у сумі 2 513,84 грн., листопад 2019 у сумі 11 551,36 грн.);

п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону №2464 в частині надання звітів за квітень 2014 року-грудень 2014 року, відповідальність за скоєння даного порушення не передбачена та п.1 розділу III Наказу Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , в частині несвоєчасного подання Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ;

п.1 ч.2 ст.6, ч.4 ч.5 ст.7, ч.2 ст.9 Закону № 2464 в частині несвоєчасного нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування страхування у сумі 414 225,05 грн., а саме: за квітень 2014 у сумі 20977,18 грн., за червень 2014 у сумі 27124,81 грн., за липень 2014 у сумі 35017,04 грн., за серпень 2014 у сумі 23606,78 грн., за вересень 2014 у сумі 25251,42 грн., за жовтень 2014 у сумі 22103,61 грн., за листопад 2014 у сумі 26648,29 грн., за грудень 2014 у сумі 21117,15 грн., за січень 2015 у сумі 25286,99 грн., за лютий 2015 у сумі 13543,36 грн., за березень 2015 у сумі 13001,01 грн., за квітень 2015 у сумі 13543,45 грн., за травень 2015 у сумі 22349,82 грн., за червень 2015 у сумі 17227,30 грн., за липень 2015 у сумі 19988,06 грн., за серпень 2015 у сумі 16375,15 грн., за вересень 2015 у сумі 18893,97 грн., за жовтень 2015 у сумі 52169,66 грн.

27 жовтня 2021 відповідачем на підставі акта перевірки № 10821/05-99-07-16/25928832 від 28.09.2021 прийняте рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, додання не за встановленою формою звітності, передбаченою Законом України «Про збір та облік єдиного внеску та загальнообов`язкове державне соціальне страхування» № 12420/05-99-07-22, яким на підставі п. 7 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску та загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 1800,00 грн.

З розрахунку штрафних санкцій до спірного рішення випливає, що штрафні санкції застосовані у зв`язку з несвоєчасним поданням звіту за період з грудня 2014 року по жовтень 2015 року.

Також 27 жовтня 2021 року відповідачем на підставі акта перевірки № 10821/05-99-07-16/25928832 від 28.09.2021 прийняте рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску № 12421/05-99-07-22, яким, на підставі п.3 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , до позивача застосовані штрафні санкції в розмірі 185 723,40 грн.

З розрахунку штрафних санкцій до вказаного рішення випливає, що фінансові санкції застосовані у зв`язку з своєчасно не нарахуванням єдиного внеску внаслідок несвоєчасного подання звіту за період з червня 2014 року по листопад 2019 року.

27 жовтня 2021 року відповідачем на підставі акта перевірки № 10821/05-99-07-16/25928832 від 28.09.2021 прийняте рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску № 12422/05-99-07-22, яким, на підставі п.3 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , до позивача застосовані штрафні санкції в розмірі 13 004,28 грн.

З розрахунку штрафних санкцій до спірного рішення випливає, що фінансові санкції застосовані у зв`язку з своєчасно не нарахованим єдиним внеском внаслідок несвоєчасного подання звіту за період з липня 2014 року по жовтень 2015 року.

Надаючи правову оцінку правовідносинам суд виходив з наступного.

Спірні правовідносини виникли з приводу правомірності застосування фінансових санкцій до платника єдиного внеску, який перебуває на обліку в контролюючому органі, розташованому на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , де проводилася антитерористична операція.

Приписами абзаців першого та другого ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з податковим органом за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Відповідно до частини 10 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» встановлено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Пунктом другим ч.11 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» передбачено, що податковий орган застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Законом України №1669-VII від 02.09.2014р. «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , який набрав чинності 15.10.2014, у Законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 9-3 (у наступному 9-4) такого змісту:

"9-3. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов`язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов`язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу".

Отже, єдиною умовою звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за невиконання обов`язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, - є перебування платника єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Подання окремих заяв про звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, сертифікатів тощо Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» не вимагається.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» передбачено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов`язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Пункт 9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» мав посилання на Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» тільки в частині визначення органів доходів і зборів, на обліку в яких платники єдиного внеску (у межах спірних правовідносин) звільнюються від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій. Тому, на спірні в межах цієї справи правовідносини не поширюється дія ст.10 «Підтвердження обставин непереборної сили» Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , оскільки пункт 9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» єдиною умовою для звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій визначає факт перебування на обліку в певному органі доходів і зборів, а не настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції.

Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» не розповсюджується на правовідносини щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та щодо відповідальності за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що подання заяви щодо звільнення від виконання обов`язків платника єдиного внеску згідно абзацу другого п.9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» є диспозитивним правом платника єдиного внеску, який бажає бути звільненим від виконання таких обов`язків. Проте, положення абзацу третього п.9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» щодо звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, - є імперативним приписом щодо всіх платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 06.11.2018 у справі № 812/292/18 зазначила, що звільнення від відповідальності передбачено безпосередньо у Законі № 2464-VI та не потребує додаткового звернення, оскільки ця норма встановлює «незастосування відповідальності, штрафних та фінансових санкцій» та адресована насамперед до осіб, які наділені повноваженнями щодо застосування відповідальності, штрафних та фінансових санкцій.

Статтею 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» передбачено, що на час проведення антитерористичної операції забороняється нарахування пені та/або штрафів на основну суму заборгованості із зобов`язань за кредитними договорами та договорами позики з 14 квітня 2014 року громадянам України, які зареєстровані та постійно проживають або переселилися у період з 14 квітня 2014 року з населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, а також юридичним особам та фізичним особам - підприємцям, що провадять (провадили) свою господарську діяльність на території населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року №1053-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено: смт. Очеретине, Донецької області.

Дія вказаного Розпорядження зупинена Розпорядженням Кабінету Міністрів України №1079-р від 05.11.2014.

Вказані розпорядження втратили чинність згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» , та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» . Також, цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено: смт. Очеретине, Донецької області.

Отже, позивач є платником єдиного внеску, визначений статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , та який з червня 2014 року перебуває на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Пунктом 28 розділу І Закону України від 24 грудня 2015 року № 911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» , який набрав чинності з 01.01.2016, виключено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , але положення пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» були реалізовані шляхом внесення відповідних змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , а зміни безпосередньо до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» щодо виключення (або викладення в новій редакції тощо) п. 9-4 розділу VIII цього Закону - не були внесені.

Тобто, положення пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» після набрання ними чинності стали невід`ємною складовою Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , а сам пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» вичерпав свою функцію. Аналогічний підхід застосовано Конституційним Судом України в ухвалі від 05.02.2008р. справа №2-1/2008.

Оскільки на момент прийняття спірної вимоги п.9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» не був скасований та зміни до нього не були внесені, він продовжував свою дію після 01.01.2016.

На підставі наведеного, суд дійшов висновку, що до позивача не застосовуються відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за невиконання обов`язків платника єдиного внеску у спірний в цій справі період.

Законом України від 14 січня 2020 року № 440-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи» , який набрав чинність 13.02.2020, виключено пункт 9-4 розділу VIII Закону №2464-VI.

Отже, відповідальність, штрафні та фінансові санкції за невиконання обов`язків платника єдиного внеску можуть застосовуватися тільки за невиконання позивачем таких обов`язків після 13.02.2020 (за відсутності інших законодавчих підстав для звільнення від відповідальності).

Оскільки оскаржуваними рішеннями порушується право позивача на звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання під час дії п.9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» обов`язків платника єдиного внеску, спірні рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно квитанці №94552 від 10.11.2021 року, Позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 3008,97 грн.

Отже, стягненню на користь позивача підлягає 3008,97 грн. понесених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132-139, 143, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління соціального захисту населення Ясинуватської районної державної адміністрації (86020, Донецька область, смт. Очеретине, м-н Гідробудівників, 12, ЄДРПОУ 25928832) до Головного управління ДПС в Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП: 44070187) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 25.10.2021 №12420/05-99-07-22.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 25.10.2021 №12421/05-99-07-22.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 25.10.2021 №12422/05-99-07-22.

Стягнути з Головного управління ДПС в Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП: 44070187) на користь Управління соціального захисту населення Ясинуватської районної державної адміністрації (86020, Донецька область, смт. Очеретине, м-н Гідробудівників, 12, ЄДРПОУ 25928832) суму судових витрат у розмірі 3008,97 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Є.В. Череповський

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2022
Оприлюднено18.02.2022
Номер документу103346878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/15897/21

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 07.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні