ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" лютого 2022 р. справа № 300/4659/21
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Скільського І.І., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сканмікс Захід до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Сканмікс Захід звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.06.2021 №2795877/37278150 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області; визнання протиправним та скасування рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 30.06.2021 №30027/37278150/2 та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складений позивачем розрахунок коригування кількісних і вартісних показників дата складання 01.06.2021, порядковий номер 2 до податкової накладної від 27.05.2021 порядковий номер 48.
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення №2795877/37278150 від 24.06.2021 про відмову у реєстрації розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте безпідставно та з порушенням норм чинного законодавства. Позивачем на вимогу контролюючого органу було надано письмові пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у розрахунку коригування, а також копії документів, які підтверджують проведення господарської операції за вказаним розрахунком. На думку позивача, у відповідача було достатньо підстав для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також відповідачем протиправно прийнято рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.06.2021 №30027/37278150/2, яким скаргу позивача залишено без задоволення а рішення комісії регіонального рівня без змін. Тому просить позов задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.09.2021 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Сканмікс Захід залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків (а.с.56-58).
У строк, встановлений судом, позивач усунув вказані недоліки, тому ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.82-83).
Відповідачі скористалися правом на подання відзиву на позовну заяву (а.с.91-100). У відзиві представник відповідачів зазначила, що реєстрацію розрахунку коригування контролюючим органом було призупинено із пропозицією подати додаткові документи чи пояснення, достатні для проведення такого коригування. Позивачем надано пояснення та ряд документів, однак, комісія Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняла рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2795877/37278150 від 24.06.2021. Підставою для прийняття такого рішення слугувало ненадання платником податків первинних документів щодо постачання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження товару, зокрема не надано акт звірки взаєморозрахунків та сальдово-оборотну відомість по взаєморозрахунках з ТОВ Скантрейд Україна , а у розрахунку-фактури не зазначено всі обов`язкові реквізити, у зв`язку з чим представник відповідачів вважає прийняте рішення правомірним. Також вказала, що за результатами розгляду скарги, оскаржуване рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було залишено без змін рішенням від 30.06.2021 №30027/37278150/2, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. Просила в задоволенні позову відмовити.
Представником позивача подано на адресу суду відповідь на відзив, де позивачем викладено свої пояснення, міркування та аргументи щодо наведених відповідачами у відзиві заперечень та мотиви їх відхилення (а.с.103-105).
Відповідачі своїм правом на подання заперечення не скористались.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Сканмікс Захід є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на податковому обліку Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, є платником податку на додану вартість.
Між ТОВ Сканмікс Захід (постачальник) та ТОВ Скантрейд Україна (покупець) було укладено договір п оставки №025 від 01.02.2021 року, згідно пп.1.1 якого постачальник зобов`язався передати у власність, а покупець приймати та оплачувати промислову продукцію, надалі Товар . Відповідно до пп.1.2. найменування товару, асортимент, загальна кількість, одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна вартість визначається у видаткових накладних, які формуються на підставі погодженої між сторонами заявки, які після їх підписання сторонами мають юридичну силу специфікації. Поставка кожної партії товару здійснюється постачальником на підставі відповідної заявки покупця, яку останній зобов`язаний направити усно, письмово, по телефону, на електронну пошту чи будь-яким іншим прийнятним та зрозумілим для обох сторін способом постачальнику не пізніше ніж за 7 робочих днів до запланованої дати відвантаження товару на складі постачальника (пп.1.3. Договору). Підтвердженням прийняття до виконання заявки, являється складений постачальником та направлений покупцю за допомогою електронної пошти, через представника, чи іншим, прийнятним для обох сторін способом, рахунок-фактура або будь-який інший документ, що засвідчує готовність постачальника взяти на себе зобовязання, згідно заявки покупця (пп.1.4. Договору). Згідно пп. 3.2.Договору, оплата вартості товаруздійснюється покупцем шляхом 100% попередньої оплати вартості товару, якщо інший порядок оплати не погоджений сторонами у додаткових угодах до цього Договору (а.с. 12-15).
Згідно рахунку на оплату №367 від 27.05.2021 позивачем згідно вище вказаного договору виставлено рахунок ТОВ Скантрейд Україна на оплату товару - суміш універсальна будівельна SB в сумі 100 000 грн., в тому числі ПДВ 16 666,67 грн. (а.с. 16).
Факт оплати товару покупцем підтверджується платіжним дорученням №UA1600 від 27.05.2021 на суму 100 000 грн., згідно вказаного рахунку на оплату (а.с. 17).
За наслідками проведення господарської операції позивачем сформовано та направлено на реєстрацію податкову накладну №48 від 27.05.2021 на суму 100 000 грн., яка була прийнята та зареєстрована Державною податкової служби України у Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказана податкова накладна була надіслана відповідачу в електронному вигляді для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
01.06.2021 директором ТОВ Скантрейд Україна надіслано директору ТОВ Сканмікс Захід лист №89 з проханням повернути сплачені кошти згідно платіжного доручення №UA1600 від 27.05.2021 за суміш універсальну згідно рахунку №367 від 27.05.2021 у розмірі 100 000 грн., в тому числі ПДВ 16 666,67 грн., (а.с.19).
Згідно платіжного доручення №390 від 01.06.2021 ТОВ Сканмікс Захід повернуло ТОВ Скантрейд Україна перераховані кошти в сумі 100 000 грн., в тому числі ПДВ 16 666,67 грн., за універсальну суміш згідно листа №89 від 01.06.2021 (а.с.20).
У зв`язку з відмовою ТОВ Скантрейд Україна від поставки товару та поверненням позивачем коштів, ТОВ Сканмікс Захід сформовано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 01.06.2021 року №2 до податкової накладної від 27.05.2021 року №48 (а.с.21).
Згідно повідомлення від 15.06.2021 Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України розрахунок коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 прийнятий та реєстрацію зупинено, оскільки сума компенсації вартості товару/послуги 3824, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
16.06.2021 позивач надіслав контролюючому органу повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено. До даного повідомлення було додано письмове пояснення та документи, що підтверджують факт здійснення операції, а саме: договір поставки №025 від 01.02.2021; рахунок на оплату №367 від 27.05.2021; платіжне доручення №UA1600 від 27.05.2021; лист з проханням повернути сплачені кошти від 01.06.2021; платіжне доручення №390 від 01.06.2021.
Окрім цього позивачем зазначено про наявність орендованих нежитлових приміщень та вантажних транспортних засобів.
Вказані документи містяться в матеріалах адміністративної справи, а факт надання їх податковому органу не заперечується відповідачами.
Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення від 24.06.2021 №2795877/37278150 про відмову у реєстрації розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для такої відмови контролюючим органом визначено ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додатково зазначено: не надано акт звірки взаєморозрахунків та сальдово-оборотну відомість по взаєморозрахунках з ТОВ Скантрейд Україна , а також у розрахунку-фактури на оплату не зазначено обов`язкові реквізити первинних документів - прізвище та ініціали особи, яка виписала рахунок на оплату (а.с. 28-29).
Не погодившись з таким рішенням Комісії, позивачем 24.06.2021 подано скаргу до ДПС України (а.с.30).
До вказаної скарги також долучено вищевказані документи на 11 аркушах.
За наслідками розгляду скарги та поданих документів ДПС України своїм рішенням за №30027/37278150/2 від 30.06.2021 залишила скаргу без задоволення. Підставою визначено - ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів (а.с. 33).
Вважаючи прийняті рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування протиправними, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (надалі ПК України).
Статтею 185 ПК України визначено об`єкти оподаткування податком на додану вартість.
Так, відповідно до пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування, серед іншого, є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю (підпункт а); постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу (підпункт б).
Згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку (підпункт а); дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (підпункт б).
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Пунктом 198.1 статті 198 ПК України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
В свою чергу, механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010 (далі Порядок №1246).
Відповідно до пункту 2 Порядку №1246, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 14 Порядку №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку №1246).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Також пунктом 17 Порядку №1246 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Як встановлено судом, згідно квитанції про реєстрацію розрахунку коригування Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України розрахунок коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 прийнятий та реєстрацію зупинено, оскільки сума компенсації вартості товару/послуги 3824, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів, визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165).
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризикованості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризикованості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризикованості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
При цьому, Критерії ризикованості здійснення операцій визначені в додатку 3 до Порядку №1165.
Так, пунктом 5 Критерії ризикованості здійснення операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, відповідає критеріям ризиковості здійснення операцій, якщо сума компенсації вартості товару/послуги, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, який подано отримувачем такого товару/послуги на реєстрацію в Реєстрі, перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 01 січня 2017 року, зазначеного постачальником в зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого товару/послуги та обсягу постачання з 01 січня 2017 року, зазначеного отримувачем в зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання даного товару/послуги.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з пунктом 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризикованості платника податку та/або ризикованості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі Порядок №520).
Відповідно до пункту 2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Згідно пункту 3 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Пунктом 11 Порядку №520 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, Товариством, у спосіб визначений Порядком №520, 16.06.2021 направлено ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення за №1, про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для підтвердження реальності здійснення операції, вказаної у розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021.
Проте комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відмолено в реєстрації вказаного розрахунку з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додатково зазначено: не надано акт звірки взаєморозрахунків та сальдово-оборотну відомість по взаєморозрахунках з ТОВ Скантрейд Україна , а також у розрахунку-фактури на оплату не зазначено обов`язкові реквізити первинних документів - прізвище та ініціали особи, яка виписала рахунок на оплату.
Однак на переконання суду позивач надіслав контролюючому органу в електронному вигляді вичерпні пояснень та копії всіх документів що підтверджують необхідність формування розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 у зв`язку з відмовою ТОВ Скантрейд Україна від поставки товару та повернення позивачем ТОВ Скантрейд Україна коштів.
Так, контролюючому органу було надано: договір поставки №025 від 01.02.2021(а.с.12-15); рахунок на оплату №367 від 27.05.2021 за товар суміш універсальна будівельна SB в кількості 1665,002 міш., на суму з ПДВ -100 000,00 грн. ПДВ 16666,67 грн.(а.с.16); платіжне доручення ТОВ Скантрейд Україна №UA1600 від 27.05.2021 про оплату ТОВ Сканмікс Захід 100 000,00 грн., за суміш універсальну будівельну згідно рахунку №367 від 27.05.2021(а.с.17); лист №89 від 01.06.2021 директора ТОВ Скантрейд Україна адресований директору ТОВ Сканмікс Захід з проханням повернути ТОВ Скантрейд Україна сплачені кошти в сумі 100 000,00 грн., за суміш універсальну будівельну згідно рахунку №367 від 27.05.2021(а.с.19); платіжне доручення ТОВ Сканмікс Захід №390 від 01.06.2021 про повернення на рахунок ТОВ Скантрейд Україна сплачені кошти в сумі 100 000,00 грн., за суміш універсальну будівельну згідно листа ТОВ Скантрейд Україна №89 від 01.06.2021(а.с.20).
Тобто позивачем було подано контролюючому органу пояснення та документи в підтвердження операцій постачання та повернення коштів за товар у зв`язку з відмовою ТОВ Скантрейд Україна від постачання, що відображені в розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021. При цьому зміст операції, який зазначений в податковій накладній та розрахунку коригування відповідає предмету і умовам договору та розрахунку до нього, платіжним дорученням.
Щодо доводів відповідача про те, що позивачем не подано первинних документів щодо зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження товару у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) суд зазначає, що фактично поставка товару не відбувалася, рух товару від постачальника ТОВ Сканмікс Захід до покупця ТОВ Скантрейд Україна і навпаки не здійснювалось, оскільки ТОВ Скантрейд Україна відмовилось від такої поставки, а тому позивачем було повернуто кошти, що підтверджено документально.
Будь-яких доказів на спростування вищевказаних фактів відповідачі суду не надали.
Окрім цього, суд вказує на те, що повідомлення Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України від 16.06.2020 не містить конкретного переліку документів, які запропоновано позивачу надати.
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункту 5 Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Такий висновок суду відповідає правовій позиції Верховного Суду, зазначеній в постанові від 18.06.2019, за результатом розгляду справи №0740/804/18, та в постанові від 23.10.2018, за результатом розгляду справи №822/1817/18.
В даному випадку, позивач надав контролюючому органу копії документів, які передбачені пунктом 5 Порядку №520. Такі документи відповідають пункту 5 Порядку №520, а відповідачем в рішенні про зупинення реєстрації розрахунку коригування не зазначено які саме конкретно документи потрібно надати.
Таким чином, первинні документи, які позивачем долучені до повідомлення, а також до скарги на рішення Комісії, засвідчують факт реальності здійснення позивачем господарських операцій з його контрагентом.
Як наслідок, суд зазначає, що Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, безпідставно не враховано пояснення позивача щодо підтвердження реальності здійснення операцій, за якими складено розрахунок коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021.
Зважаючи на наявність передбачених законодавством первинних документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд дійшов висновку, що в контролюючого органу були відсутні правові підстави для відмови позивачу в реєстрації розрахунку коригування.
Щодо доводів представника відповідачів стосовно того, що ТОВ Сканмікс Захід долучено до позовної заяви копії документів, які не були подані комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, то суд зазначає, що первинні документи, подані платником податків, згідно повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, контролюючому органу на його вимогу в об`ємі, який був розумним та достатнім для реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН.
Комісія Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних при розгляді скарги позивача на рішення комісії регіонального рівня від 24.06.2021 №2795877/37278150 вказані порушення не виправила, залишивши без змін оскаржуване рішення.
На переконання суду, реальність вчинення позивачем операцій повинна перевірятись при проведенні контролюючими органами документальної чи іншого виду перевірки, а не під час вирішення питання про реєстрацію чи відмову у реєстрації розрахунку коригування за умови, коли платником податків подано первині документи, що підтверджують підстави її складення.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
При цьому, згідно частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
В даному випадку, податковий орган не довів суду правомірність рішення про відмову в реєстрації складеного розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021.
За вищевказаних обставин, Комісія Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняла оскаржуване рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 протиправно, а тому таке рішення підлягає скасуванню.
Як наслідок, враховуючи те, що судом встановлено протиправність рішення комісії регіонального рівня від 24.06.2021 №2795877/37278150 про відмову в реєстрації розрахунку коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, слід визнати протиправними та скасувати рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №30027/37278150/2, від 30.06.2021, прийняте комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими залишено скаргу ТОВ Сканмікс Захід без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.
Щодо заявленої позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати складений ТОВ Сканмікс Захід розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем його подачі, то суд зазначає наступне.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до положень статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Судом враховано при обранні ефективного способу відновлення порушених відповідачем прав позивача такі норми та практику Європейського суду з прав людини.
Так, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, якими передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної податкової служби відповідного рішення суду). Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
У першому випадку податкова накладна розрахунок коригування реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, яке ухвалюється саме Комісією Державної податкової служби. У другому випадку податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної розрахунку коригування, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) у справі Чуйкіна проти України (Case of Chuykina v. Ukraine) (Заява N28924/04) констатував: Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює право на суд , в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. The United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі - провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява N58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, п. 25, ECHR 2002-II) .
Отже, зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати складений ТОВ Сканмікс Захід розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем його подачі, буде ефективним способом відновлення порушених відповідачем прав позивача, оскільки забезпечить достатні гарантії того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в загальному розмірі 4540,00 грн., згідно платіжного доручення за №673 від 17.08.2021 (а.с.1). Доказів понесення позивачем інших судових витрат суду не подано.
Як наслідок, ТОВ Сканмікс Захід належить присудити за рахунок бюджетних асигнувань кожного з відповідачів судові витрати по оплаті судового збору по 2 270, 00 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.06.2021 №2795877/37278150.
Визнати протиправними та скасувати рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 30.06.2021 №30027/37278150/2.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати розрахунок коригування вартісних і кількісних показників №2 від 01.06.2021 до податкової накладної №48 від 27.05.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем його подачі, а саме 01.06.2021.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сканмікс Захід за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Івано-Франківській області 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень судового збору.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сканмікс Захід за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень судового збору.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 255, 295, 297 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Сканмікс Захід , код ЄДРПОУ 37278150, вул. Галицька, 58/17, корпус 206Д, с. Ямниця, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 77422;
відповідач 1: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018;
відповідач 2: Державна податкова служба України, код ЄДРПОУ 43005393, пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053.
Суддя /підпис/ Скільський І.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2022 |
Оприлюднено | 18.02.2022 |
Номер документу | 103349357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні